... את האם (האובייקט) כדמות שלמה, והוא מתייחס רק לחלקים ממנה. קליין מתייחסת אל השד
כאובייקט חלקי המייצג את האם. כל עוד
האובייקט מספק לילד חלב והרגעה הוא נחשב ... ההורים פוצלו והופנמו, פיצול נוסף מתרחש בין המאפיינים המבטיחים והמפתים של ההורים -
האובייקט המרגש, לבין המאפיינים המתסכלים והמאכזבים -
האובייקט הדוחה. האני עובר פיצול נוסף בהתאמה לפיצול באובייקטים הפנימיים - חלק מן האני קשור
לאובייקט המרגש, אותו חלק החווה רגשות ערגה ותקווה תמידיים, אותו כינה האני הליבידינלי. חלק מן האני המזוהה עם
האובייקט הדוחה, אותו חלק החווה רגשות ... אינטגרציה בין דימויי האם המספקים לבין דימויי האם הרעים והמתסכלים, וכך לראות אותה
כאובייקט שלם שהוא גם טוב וגם רע. במקביל לדימויי
האובייקט, מתרחש אצל התינוק גם ניסיון ... כטוב, הוא תופס גם את עצמו כטוב, ולהפך. בהמשך התינוק מגבשת תפיסה עצמית נפרדת מתפיסת
האובייקט (הדמות המטפלת), ומתחיל לבצע אינטגרציה של תכונות טובות ורעות לגבי עצמו ולגבי
האובייקט, ולהבין למשל שהוא יכול לשנוא ...