... בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל. צארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג
לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג, בכך הוא אפשר לדון במונחים ... תבוני או הכרתי. גוטלוב פרגה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 על מובן והוראה בין שני סוגי משמעות: הוראה היא
האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של
האובייקט, אשר עשוי להתייחס
לאובייקט מיוצג אך עשוי גם להתקיים באופן בלתי תלוי, אפילו אם כלל לא קיים
אובייקט מיוצג. יכולים להיות שני ביטויים או יותר בשפה בעלי אותה הוראה, אך בעלי מובן שונה (דהיינו מלים נרדפות), למשל כוכב ...