... בשלושת הבסיסים האחרים. הפרשנות מסבירה שהחזרה על הגוף פעמיים היא כדי להגדיר את
האובייקט ולבודד אותו והנזיר ניאנמולי מוסיף שבעת מדיטציה יש לשים לב לא לבלבל גוף עם הרגשה, תודעה וכו בגוף יש להתבונן רק כגוף, בהרגשות רק כהרגשות וכו. גואנקה מסביר זאת כהכוונה להתבונן בדבר עצמו ולא בדמיון, בחשיבה או הרהור על
האובייקט. (7) הבנה מלאה: סמפגניה, sampajaa. גואנקה מדגיש את ההבדל בינה לבין קשב ומסביר זאת כהבנה מלאה, יסודית ומעמיקה של הארעיות מתוך התבוננות רציפה. למידע נוסף ... - סנקהארה, kya-sankhra. תהליך ההרגעות הזה יכול להוביל לפיתוח גהאנה, אך אין זה
האובייקט המרכזי במקרה זה. (19) פנימית וחיצונית: על פי וולש, בפנימית הכוונה גופו של המתרגל וחיצונית משמעו גוף של מישהו אחר. גואנקה מסביר פנימית כפנים גופו של ... אך לא רק. על פי הפרשנות הן מופיעות כתוצאה משימת - לב או חשיבה מוטעה ביחס
לאובייקט המוצא - חן בעיני החושים. בפסקה 12 התרגול היה פשוט לשים לב להמצאות מצב מנטלי כזה, אך כאן יש גם לחקור כיצד המצב המנטלי הזה הופיע וכיצד ניתן להיפטר ממנו. ... (78) מגע - עין: צקהו - סמפהסה, cakkhu-samphassa. יצירת הקשר בין העין לבין
האובייקט שלה (דבר או צורה נראית). (79) זיהוי כאמור מתורגם גם כתפיסה או היזכרות. (80) חשיבה: ויטקה, vitakka. (81) הרהור: ויצארה, vicra. (82) הכוונה כאן היא ...