ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > תפיסות חיים
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ...15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על תפיסות חיים...
תקציר⬅ ... עשרה אנשים עבר טראומה בחייו, בפועל ניתן למצוא רבים יותר. (ככלל מדינת ישראל הנאבקת על קיומה מיום היוולדה, נושאת בצילה מציאות טראומתית). במצב טראומה התגובות הגופניות והנפשיות מכוונות למצב הסכנה. מערכת העצבים עוברת למצב של דריכות ומחוללת שינוים בתפיסות הנורמטיביות, כך נעלמת תחושת רעב, עייפות והגוף והנפש מגויסים למצב של לחימה או מנוסה מהסכנה. אך הללו בעת הטראומה מתגלים כלא יעילים. אי אפשר להילחם או לנוס ולכן מערכת ההגנה העצמית נעשית הלומה ומבולבלת. האירועים הטראומטיים מחוללים שינויים עמוקים ומתמידים בעירור הגוף, ברגש, בהכרה ובזיכרון. בעקבות האירועים הטראומטיים הקורבן מטיל ספק בעצמו ובזולת, הרגשת האמון הבסיסית שלו ... עלול להיפגע. אך מחקרים מצאו שדרכי חינוך מסוימות עשויות להגביר את חוסנו של הילד מפני מצבי משבר ואף לעזור לו להתגבר עליהם במידה והוא חווה אותם. נמצא שילדים בעלי מיומנויות תקשורתיות גבוהות, רמה גבוהה של חברתיות, סגנון התמודדות פעיל ושקול ופיתוח תפיסה איתנה של יכולתם להשפיע על גורלם - כבעלי מוקד שליטה פנימי, מפתחים בילדים עמידות לעמידה בלחצים ובמשבר. הורה המשמש דוגמה אישית, מעודד, משתף ומתייעץ עם ילדו, מסייע לילדו להתפתח לכיוון אחראי ועצמאי ונמנע מפינוק יתר עשוי ביתר שאת לסגל ליילדו חוסן נפשי להתמודדות עם מצבי טראומה. וההיפך; פינוק יתר, גדילה בתוך אווירה שיפוטית וביקורתית, הגברת חולשה בפני תשומת לב יתרה אותה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בקורות ומטפסים, עשב, וטיט. הגדרה של גוף חומרי: חלל התחום בעצמות ושרירים, בשר ועור. תחילה הבודהה מציג דוגמה שהשומע מבין היטב ומקבל - אכן, בית הוא מבנה העשוי מקורות וקירות היוצרים חלל סגור אותו מכנים בית. אם כך 'בית' הוא קונסטרוקט מילולי מלאכותי שבני האדם המציאו, אך התפיסה של המושג 'בית' היא בעלת אימפליקציות רבות כגון קשרי רכושנות חומריים, קשרים רגשיים, אסוציאציות של משפחה וכו' וכמו כן של שייכות - 'הבית שלי' - בית מיוחס תמיד לבעליו. כדי לפרק את המבנה הקונספטואלי - פסיכולוגי ... ענפים וזרדים ושורפים אותם בחורשה. שאלה אבסורדית - 'האם תחשבו: אנשים נושאים אותנו או שורפים אותנו? ' תיקון והסבר - הענפים והזרדים הם לא אנחנו ולא שייכים לנו. חזרה על התיזה - כל מה שאינו שלכם, נטשו אותו והדבר יביא לרווחתכם ואושרכם לזמן ארוך. ומה לא שלכם? חומר, הרגשה, תפיסה, תופעות, תודעה כל אלו אינם שלכם, לכן נטשו אותם. כל חמשת מרכיבי האדם כיצור פסיכו - פיזי אינם שייכים לו ולכן עליו לנטוש את ההיקשרות וההזדהות עימם. למרות הדימוי פשוט, ההשוואה של ענפים וזרדים למרכיבי האדם הנה בעלת השפעה פסיכולוגית בדומה לדימוי הבית שהוזכר קודם. הדימוי יוצר תחושת ניתוק ואי הזדהות של האדם עם מה שהוא תופס כ'עצמו' ובכך מאפשר התבוננות והתפקחות המובילים לנטישת ההיקשרות. מוסריות ובחינה עצמית משל הבגד [50] מסביר את תוצאות הפעולות המוסריות החיוביות והשליליות על עתיד האינדבדואל. - נניח שצובעים בגד מלוכלך, הבגד יראה ... מתלמידיו הבולטים של מורה רוח בולט בשם ניגנטהה במטרה להכשיל את הבודהה בויכוח. הוא טוען שאין אדם שיכול לנצחו בויכוח אפילו בין אלו הטוענים להארה מלאה. סצ'קה מציב את השאלה הבאה לבודהה: (1) 'מהן ההוראות שאתה נותן לתלמידיך? ' הבודהה משיב: (2) 'חומר הוא זמני, הרגשה היא זמנית, תפיסה היא זמנית, תופעות הן זמניות, תודעה היא זמנית. חומר הוא לא עצמי, הרגשה היא לא עצמי, תפיסה היא לא עצמי, תופעות הן לא עצמי, תודעה היא לא עצמי. כל התופעות זמניות; כל הדברים הם לא עצמי. ' סצ'קה נותן משל בתגובה במטרה להפריך את טענות הבודהה - (3) 'בדיוק כפי זרעים או צמחים גדלים, צומחים ומתבגרים, כולם עושים זאת בהסתמך על האדמה, בתלות באדמה; ובדיוק כפי שעבודות מאמצות נעשות בהסתמך ובתלות באדמה - כך גם לאדם יש גוף חומרי כעצמי, ועל סמך גוף חומרי הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. לאדם יש הרגשה... תפיסה... תופעות.. תודעה כעצמי, ועל סמך אלו הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. ' הבודהה מתמצת את המשל לידי היסק פורמאלי: (4) 'האם אתה מסיק כך: גוף חומרי הוא העצמי שלי, הרגשה היא העצמי, תפיסה היא העצמי שלי, תופעות הן העצמי שלי, תודעה היא העצמי שלי'? סצ'קה מאשר את ההיסק כפי שהבודהה תמצת אותו ומבסס את טענתו באמונה הרווחת על ידי הרוב. אולם הבודהה לא מוכן לקבל טענה המבוססת על דעת הרוב ומתעקש שסצ'קה ... או בכוח כלשהו על הגוף החומרי. אז הבודהה מוכיח אותו על חוסר העקביות לגבי הטענות הקודמות של סצ'קה. (8) 'שים לב כיצד אתה משיב! מה שאמרת קודם לא עולה בקנה אחד עם מה שאמרת לאחר מכן, וגם מה שאמרת לאחר מכן לא עולה בקנה אחד עם מה שאמרת קודם. ' הבודהה ממשיך לשאול גם לגבי הרגשה, תפיסה, תופעות ותודעה ולכולן משיב סצ'קה בשלילה. ולאחר מכן סצ'קה מסכים גם על תכונת הזמניות שבכל אחד מהאלמנטים האלו, ועל הסבל ההכרחי הנובע מהם. (9) מה דעתך, האם גוף חומרי... הרגשה... תפיסה.. תופעות תודעה היא זמנית או לא זמנית? ' - 'זמנית'. 'האם מה שזמני הוא סבל או אושר? ' - 'סבל'. 'האם מה שזמני, שהוא סבל ונתון לשינויים יכול להיות מיוחס כ'זה שלי, זה עצמי, זה אני'? - 'לא'. הבודהה שואל האם אדם ... נכונה' שהיא כוונות פרישות מהעולם ואי פגיעה ביצורים החיים. [2] שלושה המרכיבים המדיטטטיביים של הדרך: 'מאמץ נכון', 'מודעות נכונה' ו'ריכוז נכון'. [3] סנסקריט - Nirvana. [4] Mahasihananda Sutta, MJ12 [5] האופי השונה בבחינת המציאות בין הבודהה לפילוסופים טמון באופן בחינת התפיסה. הפילוסופים בוחנים את פרטי התפיסה ומרכיביה בעוד הבודהה מורה להבחין בפעילות התודעה עצמה ולהימנע מלבחון את פרטי התפיסה כגון צורות, צבעים וצלילים. בחינת פעילות התודעה היא בחינה של תשומת הלב המופנית לחוש מסוים ומעקב אחר המעבר וההפנית תשומת הלב של התודעה לאובייקטים השונים שהם התופעות הפיזיות המנטליות בכללן. פעילות זו של התבוננות ממושכת מביאה להבנה של התהליכים הפיזיים המנטליים וההשפעות ההדדיות ומובילות לידיעה. [6] Edie, p541 על הצורך בחדשנות מושגית היידגר טוען שעל הפילוסוף או המשורר להעניק שמות לדברים שלא הוגדרו בכדי שלא יאבדו בכאוטיות של התפיסות. [7] נועה גל טוענת כי בליבה של המסורת הלוגית הדדוקטיבית שוררת מבוכה באשרת להצדקת הדדוקציה וכי שאלת טבעה של הנביעה הלוגית ההכרחית נותנרת ללא מענה, מה שמטיל צל כבד על מושג התקפות הפורמלית. לעומת זאת תיאוריות ... MJ63 [11] Ariyapariyesana, MJ26 [12] בודהה לעתיד - הנסיך סידהרתה במסע החיפוש טרם הפיכתו לבודהה המואר. [13] במקה זה הכוונה למציאות אותה הוא מלמד. [14] "Knows & see". בשלב זה עדיין אין הבחנה בין הבנה אינטלקטואלית לידיעה ישירה של מציאות. [15] Nevasannanasannayatana - 'לא תפיסה ולא חוסר תפיסה' - מצב תודעה מדיטטיבי מתקדם של ריכוז אינטנסיבי בו יכולת התפיסה כמעט ולא קיימת. Nyanatiloka, Buddhist Dictionary [16] אמון, ביטחון ושכנוע מלא בתורה, במורה, בתרגול ובטכניקה. על מנת שתהיה התמדה. כוח הרצון נובע מתוך אמון זה. [17] מאמץ נחוש והחלטי, נמרצות, אנרגטיות, ערנות, ... או כעס ונוצרת בהירות מחשבתית. ברמות גבוהות יותר כאשר הריכוז מתחזק ומתמשך המודעות נכנסת למצב בו אין קליטה חושית יותר ובהדרגה עד שנותרת רק תחושה של שוויון נפש ושלווה. תחושה זו נמשכת כל עוד נשמר הריכוז. מצב התודעה עליו דיווח הבודהיסטווה הוא השמיני מבין מצבי הריכוז, בו התפיסה כמעט ולא מורגשת ולכן אי אפשר לומר שהיא קיימת אך אי אפשר לומר שאינה קיימת. [20] הבנה של הסבל, הבנה של ההשתנות המתמדת והבנה של חוסר העצמיות הטבועים בכל דבר. זוהי ידיעה תבונית (insight knowledge) שאינה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... השאלה: איך יתכן לומר כך לגבי הבורא, שהוא יתברך, שיא השלמות. כמו שכתוב בתיקוני זוהר "שלימו דכולהו" ואינו צריך לזולתו ח"ו, "כי ממך הכל" ככתוב בדברי הימים. וכן כתוב "ואם צדקת מה תיתן לו" גם צריך להבין מה אנו מתקנים עבורו יתברך בעבודתינו, הלא עבודתינו אינה תופסת שום מקום ובודאי שאינה מוסיפה כלום אצלו. ואם כן איך שייך לומר לגבי הקב"ה לשון עבודה, שהוא עניין שירות ותיקון? התשובה תתבאר בהקדם: כדי להבין מהו עניין ה"עבודה" שאנו עובדים את הקב"ה, יש להקדים את מאמר המדרש הידוע, שהקב"ה נתאווה להיות לו דרה בתחתונים, פירוש, ששכינתו יתברך תשכון בעולם הזה התחתון. מהי המשמעות של עניין זה? שהקב"ה נתאווה שיהיה גילוי אלוקות בכל העולם כולו, וזו הכוונה והתכלית של בריאת העולם בכלל והאדם ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... עשויים להופיע חודשים עד שנים לפניו וכוללים: תלונות גופניות שונות, בעיות בתפקוד במישור התעסוקתי והחברתי, עניין חדש ברעיונות מופשטים, בפילוסופיה, במיסטיקה ובדת, התנהגות מוזרה, אפקט אב - נורמלי, שינוי בדיבור, רעיונות ביזריים וחוויות תפיסתיות מוזרות. תקופה זו שלפני התפרצות המחלה נקראת תקופת הפרודרום. הסימנים והתסמינים של סכיזופרניה מתחלקים לארבע קבוצות: א. סימנים ותסמינים "חיוביים". ב. סימנים ותסמינים "שליליים". ג. הפרעות קוגניטיביות ד. הפרעות אפקטיביות תסמינים חיוביים ושליליים: ב - 1980 הציע טימותי. ג. קראו (Crow) מיון של חולים סכיזופרנים לסוגים I ו - II על בסיס המצאות או העדר סימנים חיוביים ... רבות גם לתחושה של אומניפוטנטיות (כל יכולות), אקסטזה דתית, פחד מפני התפוררות נפשית או חרדה משתקת. אפקט שטוח או קהה (טווח רגשות מצומצם, קושי להרגיש ולהביע רגש) יכול להיות תסמין של המחלה (תסמין שלילי) או תופעת לוואי של התרופות. הפרעות בתפיסה: ההפרעות השכיחות כוללות הזיות (הלוצינציות) - בעיקר שמיעתיות; קולות מאיימים, מאשימים או מעליבים; וכן הזיות ראייה ואשליות (דלוזיות), שהן עיוותים של דימויים או תחושות אמיתיים, כלומר תפיסה של גירוי קיים כמשהו שאינו. לדוגמה, החולה עשוי לשמוע את הרוח נושבת כילד בוכה. הפרעות חשיבה אלו הם תסמיני הליבה של הסכיזופרניה: תוכן החשיבה: הפרעות של תוכן החשיבה כוללות מחשבות שווא (דלוזיות) מסוגים שונים; של רדיפה, גדלות, יחס, דת, קנאה, אהבה או מסוג סומטי (גופני). מחשבת שווא של רדיפה עשויה להיות למשל האמונה שהשב"כ מחפש אחר החולה: במצב זה הוא עשוי ללכת ברחוב ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ממושא השנאה ולעתים קיים רצון לפגוע, להרוס ואף להשמיד אותו. מקורותיו השנאה עלולה לנבוע מפחד (מוצדק או לא) מרגשי נחיתות, מפגיעה עזה של אדם או קבוצה, מתפיסות שליליות כלפי אותו עצם או דבר מה הקשור בו. השנאה עלולה להתעורר כלפי הזר והאחר, שהתנהגותו לא מובנת, מוזרה ואף מפחידה. שנאה יכולה להיות קשורה בדעות קדומות, קנאות והוקעה כלפי אדם או קבוצת אנשים, כמו בתופעת הגזענות. פשעי שנאה הם פשעים הנובעים ... אלוהים כמי ששונא עבודת אלילים או גזל. בספר משלי (ו', טז) מורחבות השנאות האלוהיות לשש: יהירות, רמייה, רצח, חרישת רע, הזדרזות להרע והפחת כזבים. בעקבות תפיסה זו ישנה הכוונה לשנוא רק את הרע ולאהוב את הטוב: "שנאו רע ואהבו טוב". משורר תהילים מציין כי הוא שונא שנאה עזה וגדולה את משנאי ה': "הלוא משנאיך יהוה אשנא ובתקוממיך אתקוטט. תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי" (תהילים קל"ט כא - כב). הרמב"ם מביא ... את עצמם כדחויים, נחותים ומזולזלים לעומת הרובד האינטלקטואלי של החברה, והניכור והדחייה יוצרים עוינות. לעתים רבות האינטלגנציה החברתית בזה להמוני העם, ולתפיסותיהם ומנהגיהם שאף מכונים בפיה בשמות גנאי רבים (המוני, רחובי), ושופכת שמן למדורה. חז"ל עמדו על העוינות ההדדית שהייתה קיימת בתקופתם בין הבורים לאינטלקטואלים בחברה היהודית ואמרו: "גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם, יותר משנאה ששונאין אומות ... שעלו לשלטון בפני אינטלקטואלים. שנאת חינם שנאת חינם היא שנאה לא עניינית שבה אדם שונא אדם אחר או קבוצה ללא כל סיבה מעשית, רק בשל העובדה שיש לו או להם תפיסה אחרת ששונה משלו, או בשל העובדה שהם שייכים לקבוצה אחרת משלו. חז"ל ציינו במסכת יומא (דף ט עמוד ב) כי בית המקדש השני חרב רק בשל שנאת החינם שהייתה קיימת בו בין קבוצות שונות, שלא יכלו לסבול אחת את רעותה. אגדת 'קמצא ובר קמצא' שבמסכת גיטין (דף נה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... אין היא פוריה במיוחד. טובות השתים מן האחת, ושתיהן צריכות להיות בארגז הכלים של המדען. נפתח באנלוגיה קוגניטיבית. זה יהיה ללא ספק מהלך שערורייתי בעיני בכלר, המתעב את הניסיונות המודרניים להצביע על מוגבלות ההכרה, אבל האנלוגיה נראית לנו מועילה. עיוורון צבעים הוא דוגמה מובהקת של נחיתות תפיסתית (אנחנו ממש לא דואגים כרגע לתקינות הפוליטית). הצבעים הם חלק מהותי מעולמנו ומיופיו, לא פחות מצורותיו. אבל האם עיוור - הצבעים נחות בכל המובנים מהאדם התקין? בוודאי לא תופתעו לשמוע שהתשובה היא שלילית. לא רק הפולקלור של ציידים וחיילים קרביים מביא אנקדוטות על עיוורי - צבעים שלא הוטעו ע"י צבעי הסוואה, ... וציפורים. עכשיו, כשיוריד הזואולוג הזה את משקפיו, האם ייעלמו שוב היצורים שראה או שמא עתה יוכל לשוב ולזהותם גם בעולם הצבעוני? נכון, אם יבחר להישאר תמיד במשקפיו המגבילים הוא יפסיד הרבה הנאה וגם ידע, ובסופו של חשבון גם יהיה זואולוג פחות טוב, אבל ההגבלה מרצון שהוא מטיל מדי פעם על תפיסתו - האין זה מה שעושה מדי - פעם כל חוקר טוב בכל תחום? מהי ההסתייעות במתמטיקה אם לא סילוק מסוג זה בדיוק של מאפיינים ייחודיים מרהיבים לטובת גילוי תבניות נטולות ייחוד אבל אוניברסליות? ומהי פיסיקה טובה אם לא יציאה מהפורמליזם המתמטי הטהור חזרה לעולם המוחשי? ולכן, כשפיסיקאי אומר "הבה נתעלם ממהויות הדברים ... - ואז ישלב את פרי ההסתכלות המצומצמת בתמונת - העולם הרחבה יותר. עובדה, ג'ון בל, שבכלר מייחס לגילויו את ניצחון האקטואליזם, היה אחד הריאליסטים הגדולים בתולדות תורת הקוונטים. ועובדה, תורת הקוונטים חייבת הרבה מהתפתחותה לויכוח ארוך השנים בין איינשטיין לבוהר! לכן, הצבעה על מוגבלויות התפיסה וההכרה האנושית, כפי שעשו הרבה מהמהפכות בהן תולה בכלר הרבה מחולאי עולמנו, אינה בהכרח מובילה לוויתור על האפשרות להכיר את העולם. להיפך, היא יכולה להוות את האתגר והתמריץ החזק ביותר לטרנסצנדנציה, למציאת דרכים להתגבר על מגבלות אלה, להתקרבות אל הדברים כפי שהם. אין אולי ביטוי יפה יותר להכרה זו מההערות ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר יאבד מפרפריותו - הוא לא יהיה חופשי יותר, העדינות והיופי ייעלמו בתוך ידכם וכמה רוגע יהיה באותו פרפר שנשבה ברגע זה בידיכם? כך אנו גם בחיים, כמו אותו אדם אשר מנסה לתפוס את הפרפר ולשמור אותו לעד. או לחילופין לשלוט בפרפר כך שיוכל להזיזו ממנו מתי שיבחר. אנו חווים תחושה של אהבה ורוצים שתישאר שם לעד, מרגישים כאב ורוצים להסירו מעלינו. מכירים אנשים, שנגעו בנו, ורוצים שיישארו איתנו לנצח, או עסוקים בלהתרחק מאותם אנשים שגורמים לנו כאב ואי נחת. הן המחשבה שאנו יכולים להיאחז בדבר מה לנצח והן האמונה שאם נזיז דבר מה מאיתנו הוא ייעלם, הן אשליות שאין להן אחיזה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יכולת הביצוע והמשאבים, להתגבר על בעיה של ביצוע זו בעיה די קטנה אם הכל ברור וידוע מה אכן צריך לבצע. לעומת זאת עיקר ההבדל בין מצליחן למפסידן נובע מהיכולת לדעת לתעדף ולקבל החלטות נכונות במקום שבו רוב האנשים מתלבטים. שאלות התלבטויות וספקות הם טובים מאוד כדי לבחון את מה שאנחנו עושים, ללמוד מחדש את הפעולות והתפיסות שלנו ועל ידי זה להשתפר. אך מצד שני ספקות טובים מאוד גם כדי לתקוע ולעצור את הפעולות וההצלחה שלנו וכמובן שגם כאן האיזון הוא הטוב ביותר. רוב האנשים בחיים נופלים כי אין להם יכולת תיעדוף וקבלת החלטות נכונות לדעת מה חשוב יותר ומה טוב יותר לעשות ולא בגלל חוסר משאבים לבצע את הדברים הנכונים. המצליחן נהיה כזה במקום שבו ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פשוט לא יודעת את המילים היא לא גדלה פה ממש הזדהתי בגיל 13 עליתי לישראל מצרפת הכי גיל התבגרות עזבתי את החברים את המשפחה חצי שנה לפחות לא דיברתי שתקתי. ספגתי נסיתי להתרגל ללמוד את השפה את מה שנהוג פה ובד בבד כאבתי את המעבר הזה ארצה את הפרידות הקטנות מכל מה שהכרתי לפעמים זה היה תופס אותי בעצב דווקא בדברים הכי קטנים בהרגלים האלו שנותנים לך הרגשה של בית, של שייכות בלחם, בשוקו, בנוטלה שאז עוד לא הגיע לארץ בסדרות שאהבתי... בזרות הזו, של לא להבין שלטים ברחוב... לא מספיק שעזבתי את השורשים שלי את כל המקורות עוצמה, את השפה שלי! ההורים שלי גם התגרשו ועליתי רק עם אימא שלי ארצה משאירה מאחורי אבא (עצוב) וכשהפסיכולוג שם בתוכנית דיבר על המחיר הזה שמשלמים כשנדרשים להשתלב מהר בחברה כי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... קיימות 2 מציאויות, שאתה חולם חלום איפה מקום החלום? באיזה כתובת? המקום של החלום, חלמת חלום, האירוע מתרחש, האם בפועל מתרחש? לא הוא מתרחש במחשבה, מחשבה שום מקום או אין מקום שבתוכו מתרחש החלום. מקום לא באמת תופס מקום את כל המקום כולו אפשר להכניס למחשבה קטנה. כל החדר כדי להכניס אותו צריך מחשבה. כמה זמן לוקח לחוות זמן אינסופי? רגע. גם כרגע המקום והזמן שלנו נמצאים בשום מקום ואין זמן. איך חווים את זה? ככל שמבינים טוב יותר שהדברים מחוברים אחד לשני, כך חווים את זה יותר זה כל הסיפור. בצורה הכללית. מבינים פירושו שואלים אם זה כן או לא. אם נגיד עכשיו רע לך, נגיד יש ... לא היית חווה את הבעיה. ניקח לקיצון האין מקום זה השכל הכי גדול. נלך על האין מקום. לפני כל מה שהיה. איך התודעה שלי מתחברת לאין מקום. האני שהיה לפני הכל. ע"י ששואלים את השאלה האם יש או אין מקום. יש אפשרות תפיסת מקום ואפשרות שנייה שאין מקום אילו רק הייתי חווה את האין מקום לא הייתה שום בעיה. ואיך מגלים את התשובה? מה זה מקום? אם תחקור אם יש מקום או אין מקום ותגיע בשכלך למסקנה שאין מקום תגיע למסקנה שאין מקום. לו יצויין שהיה בא דג זהב ואחת המשאלות היא לראות בשכל את האין מקום. ילד קטן לא יודע שהוא יכול ללכת. הרעיון הוא, שקודם כל מבחינת הדרך מדובר על אחדות. תפיסת האחדות. באחד לא שייך רע, לא שייך ספק. איך חווים את האחדות, כל הבעיות בעולם בגלל חוסר אחדות, אין אפשרות להרגיש רע אם אין לך שני דברים נפרדים אחד מהשני. השאלה הנשאלת איך להתחבר לחווית האחדות. מבחינת המציאות האובייקטיבית כרגע הכל אחד. איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל מתבונן ומחפש את האמת. ואם אדם מוסר את נפשו להתעמק בזה, אם תבין בשלמות את עניין האחדות. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ...15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפיסות חיים, איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפיסות חיים, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, מאמן אישי להצלחה, אימון אישי לקריירה, אימון אישי ועסקי, אימון אישי קריירה, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי להרזייה בתחום תפיסות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0820 שניות
עכשיו 22_07_2019 השעה 15:39:18
wesi4