ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 3
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 3 2. רב משמעות מילולית ישנן משמעויות מילוליות ומשמעויות לא מילוליות, במבנה הידע משמעויות אלו קשורות זו בזו (inter-related). ישנה האינפורמציה הנמסרת, זו ... הוא רוצה לומר, כיוון שבייצוגים החושיים, המנטליים, בקונספטים ובדימויים אין סדר. כתוצאה מכך גם המסר המילולי לא יבטא איזושהי משמעות מגובשת המקובלת אפילו על הדובר עצמו. במקרה היומיומי כשהשימוש לשפה הוא לתקשורת בין אישית, יש הכרה מצד השומע בבעייתיות ... אנליטי - מבני של השפה כדי ליצור סדר תחבירי על פי ידע של מבנה השפה. אנו לא נעסוק ברב משמעות כתוצאה מבלבול של הדובר או הכותב עצמו, ונניח שהפלט - הדיבור או הכתב, הם מה שהם התכוונו לו. כמו כן נתעלם מהמקרים בהם נעשו שגיאות כתיב קריטיות, כאלו שיוצרות משפט לא מובן לחלוטין. 3. רב משמעות מילולית בשפה כמערכת אוטונומית הרב משמעות בה נעסוק היא זו האינרנטית לשפה כמערכת אוטונומית (כפי שתיארנו אותה קודם לכן). ישנה אי בהירות בשפה במובן היומיומי ... שונים מבחינת ההגדרה הקונספטואלית שלהם. נבחין בין ארבעה מקרים שונים בשפה העברית: 1. צירופי פונמות וצירופי אותיות מקבילים בעלי משמעות אחת: מוזיקה [mu-zi-ka], כסא [ki-se] 2. צירופי פונמות בעלות מספר משמעויות שונות: sho-te [שוטה / שותה], tvi-a [טביעה / ... / כסף בחשבון הבנק} 4. שניות (diversity) מצאנו שבעברית יש ארבעה מקרים מובדלים של יחסי פונמות - אותיות - משמעות. הראשון מציין מילים שאין בהם פוטנציאל לשניות (diversity) בתוך המערכת המילולית, בעוד השלושה האחרים יוצרים שתי אפשרויות או יותר של ... באנגלית יש תנועות (vowels) אשר מבטלות את האפשרות השלישית כך שכל ייצוג גרפי של מילים כאותיות יוצר אפשרות אחת למשמעות בדומה למקרה הראשון (בעברית אמנם יש ניקוד אך הוא בדכ לא בשימוש). צמצום האפשרויות ביחס לשפה מדוברת / כתובה ... כאשר צירופי פונמות זהות מייצגות שתי משמעויות שונות, ניתן להבדיל ביניהן בעזרת הכתיבה שלהן, בה כל צירוף אותיות מייצג משמעות שונה. בדוגמה השלישית, כאשר צירופי אותיות זהות מייצגות משמעויות שונות, ניתן להבדיל ביניהן בעזרת תיאור גרפי פונמי (אותיות לטיניות), בה כל צירוף פונמות מייצג משמעות שונה. בדוגמה הרביעית מצאנו צירופי פונמות זהות שצירופי האותיות המקבילות להן זהות, כך שאי אפשר להבדיל ביניהן בייצוג פונמי ... מה כוונתה של המילה (כמו במילון), או לתת את המילה המקבילה בשפה זרה (לדוגמה אנגלית), בהנחה שהקורא מבין את המשמעות של המילה בשפה הזרה. 5. אפשרויות להתמודד עם רב משמעות לגבי כל המקרים הלא בעייתיים (המסומנים ב - X) כאשר שומע או קורא תופס צירוף פונמות או צירוף אותיות ... ברורה, ואם יש את הידע וההתניות המתאימות לגביה היא תשוכלל בקונטקסט המצטבר כפי שתואר קודם לכן. הבעיה של רב המשמעות עולה במקרים האחרים - כיצד מתמודד שומע עברית במקרה של שניות פונמית (2)? או כיצד מתמודד קורא עברית במקרה ... הפונמי [sho-te] (המילה הבעייתית). גורם הזמן - יש מקרה בו יווצר תהליך פענוח נוסף בו בכל זאת תעלה שניות (המשמעות השניה) במקרה זה יווצר קונפליקט כפי שנדון בהמשך. מקרה ב הקולט שומע את צירוף הפונמות המתואר ב - ב, יש ... [sho-te] גורם הזמן - בדומה למקרה א, יש מקרה בו יווצר תהליך פענוח נוסף בו בכל זאת תעלה שניות (המשמעות השניה) במקרה זה יווצר קונפליקט כפי שנדון בהמשך. מקרה ג הקולט שומע את צירוף הפונמות המתואר ב - ב, יש ... שאין יחידה אחרת. מצאנו שביחידה הפונמית [sho-te] יש פוטנציאל לשניות של שתי משמעויות, נבחין בין ארבעה מקרים: 1. עולה המשמעות [שותה, drink, לוגם] 2. עולה המשמעות [שוטה, fool, טיפש] 3. לא עולה אף אחת מהמשמעויות (לא 1 ולא 2) 4. עולות שתי האפשרויות (1 ו ... למקרים א ו - ב סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף [sho-te]. מקרה 3 מתאר את המצבים בהם: עולה משמעות אחרת מ [שותה] או [שוטה] (עקב תהליך פענוח לא נכון, לדוגמה יעלה ייצוג למילה שוטר) לא עולה כל משמעות ברגע זה אך הצירוף נשמר והחיפוש אחר משמעות ממשיך. (כמו התחושה אני יודע מה המילה הזאת רק לא מצליח להיזכר... ). או שלא עולה כל משמעות, תגובה או ייצוג לצירוף פונמות זה מסיבות שונות: השומע לא מכיר את הצירוף כמילה עקב חוסר ריכוז רגעי צירוף ... בדיוק כמו במקרים 1 ו - 2. אם ההרכבה קוהרנטית וברורה נאמר שהיחידה המילולית התרחבה ונקלטה בקונטקסט. או שאחת מהמשמעויות הורכבה או שניהן, המשמעות שלא הורכבה נזנחת (אין זה אומר שהיא נשכחת מייד). במקרה שאין קליטה בקונטקסט, ואין אפשרות ששתי המשמעויות ישמרו תוך ... הוא ויתור על הרכבת ייצוגי הפונמות לקונטקסט ודילוג להמשך הפענוח. לעומת זאת, יש מקרה בו המפענח מתעקש להרכיב את המשמעות לקונטקסט מתוך חוסר הבנה של הקונטקסט או של היחידה המילולית, או בשל קונטקסט פרגמנטי, בלבול, חוסר ריכוז, אשליה (שהוא ... ייחודי וספציפי בתהליך הפענוח אשר מקורו בשניות בשפה כמערכת אוטונומית. שניות שאינה ניתנת ליישוב מובילה לקונפליקט. זוהי אינה רב משמעות בשפה כמערכת אוטונומית אלא רב משמעות בתהליך הפענוח - קונפליקט מנטלי של הקולט. מהו הקונפליקט המנטלי? נהפוך את התהליך שתואר עד כה על ראשו ונעקוב אחר השתלשלות העניינים שהביאה לקונפליקט. תהליך הפענוח מתמודד עם שניות כאשר גורם הזמן מחייב שתעלה משמעות אחת, אחר - כך השניה וכך הלאה. התהליך בזמן במקרה זה יתואר באופן זה: ניסיון להרכיב את משמעות ראשונה לקונטקסט (במקרה שהיא עולה) - ניסיון ההרכבה נכשל. ניסיון להרכיב את משמעות שניה לקונטקסט (במקרה שהיא עולה) - ניסיון ההרכבה נכשל. ... וכך עוד ניסיונות נוספים לכל משמעות שעלתה. המפענח מבולבל לנוכח מספר משמעויות שאינן מצליחות להתרכב לקונטקסט. ההתעקשות להרכיב את היחידה המילולית או היחידות המילוליות לקונטקסט ... ריצוד בין מספר משמעויות - מול תהליך הפענוח עומדות מספר אפשרות אשר לא נמצאת דרך להכריע ביניהן. המפענח עובר ממשמעות אחת לשניה ומנסה להרכיב אותן לקונטקסט שוב ושוב. יש לציין שבפועל, קונפליקט כמו זה המתואר יכול לקחת שבריר שניה ... תזוזה, הוא נרגע וממשיך בדרכו. המפענח מסתובב במרחב הגירויים המילוליים ולפתע הוא תופס יחידה מילולית. הוא מנסה להרכיב את המשמעות לקונטקסט, אך לא מצליח. לאחר רגע הוא מבחין בעוד יחידה מילולית אפשרית מצירוף הפונמות או האותיות. עתה עומדות בפניו ... מחליט לחכות עד שהקונטקסט יאפשר הבדלה וממשיך ברצף הפענוח. 2. הוא מנסה להרכיב יחידות מילוליות מזיכרונו ובוחן בהשוואה מה המשמעות הסבירה ביותר. 3. המפענח מניח לבעיה, מקבל אותה כיחידה מילולית נפרדת מהקונטקסט המילולי וממשיך ברצף הפענוח תוך שהוא בוחן מה ... ומחכה לתחילת יחידה מילולית חדשה לפי הבנתו. (אולי למשפט חדש, לפסקה חדשה, לקטע חדש). 5. המפענח מתעקש למצוא את המשמעות הנכונה, הוא בטוח שזה עניין קריטי ולכן, מפסיק את רצף הפענוח. הקונטקסט נבחן מחדש או שהקולט שואל למה הכוונה במילה ... את מי לשאול) או שהוא פונה למילון וכו וכו. הוא מאבד את הקונטקסט הקודם והריכוז נשבר. כעת, החיפוש אחר משמעות הוא של המילה המסוימת הזו ללא הקונטקסט שנצבר קודם לכן, זהו חיפוש של משמעות של מילה כחלק מהמערכת האוטונומית של ... המוצגת (יודע מה הייצוג שלה) יודע את משמעותה של אות מכיר את השפה הכתובה מכיר את המילה מכיר את משמעות המילה / מילים מבין את משמעות המשפט ההשערות (על פי המקרים): 1. הנבדק לא ידע שמדובר בשפה אלא יתייחס אל הסימן בשפה הסינית כאל סימן גרפי ... כ - 2. not every sentence is right. ההשערה היא שנוכל לראות את ארבעה מקרים שונים: 1. תרגום המשפט במשמעות הראשונה 2. תרגום המשפט במשמעות השניה 3. תרגום המשפט במשמעות לא נכונה / לא רלוונטית ביחס למילה הדו - משמעית. 4. שני משפטים של שני ... הניסוי עם אותם הנבדקים ונוסיף הוראות הכוונה לדו - משמעות: חלק מהמשפטים הם דו - משמעיים, רשמו את כל המשמעויות הנבדלות של המשפטים. נשווה את בין התוצאות של הניסוי הראשון והשני ונוכל למצוא אם יש שינוי גדול בחלוקת הכמות בין ...
מדי פעם פוטנציאליות רגוע שינויים משמעות של מילים לעקוב הבנה נכונה קוהרנטיות
משמעות החיים - איך יוצרים משמעות לחיים?
משמעות החיים - איך יוצרים משמעות לחיים? השאלה הגדולה על משמעות החיים מטרידה כל אדם שמוח בקודקודו. טובי הפילוסופים, ההוגים ואנשי הרוח, מכל הדתות, האמונות והזרמים ניסו להכניס משמעות לחיים בדרכים מדרכים שונות, משונות ומגוונות. ואחרי הכל השאלה נותרה בעינה: מהי משמעות החיים? מי לא שואל לפני שנדון בשאלה עצמה, עלינו למיין, לסנן ולמפות את אותם האנשים להם שאלה זו נוגעת והאנשים ... ברורה ומוחלטת. או ששאלה זו כלל אינה עולה בדעתם: א. בראש ובראשונה אנשי הדת. אנשים דתיים לא יהרהרו בשאלת משמעות החיים. כלפיהם משמעות החיים חדה וברורה: חיי האדם נועדו לעבוד את האלוקים. יש טעם וסיבה לכל דבר. אלוקים מנהל את העולם גם אם ... או אינה נוגעת כלל ועיקר, מדובר באנשים פשוטים, שחייהם מלאים בטרדות החיים, אין להם זמן, אנרגיה ומחשבה להרהר על משמעות החיים. ג. בהמשך לקבוצה השנייה, בקבוצה השלישית נמצאים אנשים שיש משמעות ברורה, קונקרטית וחדה - להשיג כסף והנאות ככול האפשר. הם חדורי מטרה ומוטיבציה, אוהבים את החיים, מבינים איך העולם עובד ולא נותנים לנושאים החשובים לבלבל אותם. ד. קבוצה נוספת הינה הקבוצה שמצאה אידיאולוגיה. יש לאנשים אלה משמעות נעלית אליה הם חותרים להגיע. לכל תקופה בהיסטוריה וכן בימנו, יש רעיונות מקסימים שרבים נוהים אחריהם: סדר עולמי חדש, משמעות רוחנית, סוגים של גאולת העולם והאנושות, ערכים של צדק, מוסר, שוויון, אהבה וכו. אנשים אלה מצאו את משמעות החיים ואינם טרודים עוד בזה. ה. עוד קבוצה ששאלה זו אינה נוגעת להם הם אנשי הקריירה והמעש. אלו אנשים רציניים, ... לכנותם ההמון. אלו האנשים שכל הקבוצות הנזכרות מנסות להשפיע עליהם את אמונותיהם, דרכיהם והנהגותיהם. אלה שהשאלה נוגעת להם שאלת משמעות החיים, אם כן, נוגעת באנשים שלא מוצאים נחמה בדת, לא נוהים אחר אידיאולוגיה או ערכים והקריירה פחות תופסת אותם. בנוסף, ... להם מספיק זמן להרהר על החיים. ובכלל, משום מה, הנושא עולה בדעתם. כמו כל הבעיות שיש לאדם גם בעיית משמעות החיים היא בעיה של האדם. הבעיה לא קיימת בטבע, במציאות הריאלית של החיים. הטבע לא שואל על משמעות החיים, כי אין לו מודעות, מחשבה ורצון. זוהי, אם כן, בעיה של האדם וכמו כל הפיתרונות שקיימים בעולם כך הפיתרון לבעיית משמעות החיים. עומדים לפני האדם שתי אופציות. או למצוא משמעות לחייו או לחיות חיים ללא משמעות ולהתרגל לעובדה זו. האפשרות השנייה היא בעצם ללמוד לחיות עם הבעיה, להתרגל אליה. וברגע שאדם מתרגל לבעיה מסוימת, היא מפסיקה להפריע לו. האפשרות הראשונה היא למצוא בעצמו, בתוך עצמו, את המשמעות לחייו. איך יוצרים משמעות לחיים? כמו שכתבנו, לטבע אין משמעות. אני לא מדבר על משמעות פונקציונאלית שהטבע גדל ומתפתח באופן טבעי. זה כמו שלשולחן יש משמעות כי יש לו תכלית שיאכלו עליו. זוהי משמעות פונקציונאלית לא משמעות שמעבר לפונקציות השימושיות או להתפתחות הטבעית. כדי שלאדם יהיה משמעות לחיים עליו ללמוד את עצמו. ללמוד מה מניע אותו. מה גורם לו לכעוס, להתרגש, לצאת מהשלווה וכדומה. זה קורה באמצעות התבוננות פנימית לדברים שמזיזים אותו, שמניעים אותו לפעולה. לקחת את אותם דברים ולהפוך אותם למשמעותיים יותר בחייו. יש דרך נוספת להגיע לאותה תוצאה, להיכנס למקומות של חוסר ביטחון, למצב לא ידוע. אתה מחליט להיכנס ... חיים. הם מאתגרים. קשים. מוציאים מאזור הנוחות. אתה יודע איך זה מתחיל אך לא איך זה הסתיים. זה מביא משמעות לחיים. אתה מקבל משמעות ומתפתח לא רק בסוף התהליך אלא גם מאמצע הדרך.
ילדים יעדים רצון הנאה כעס אנושות להתגרש אנשים דתיים
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2 3. מבנה המחשבות, צורות מחשבה (Thought Formation) מחשבות אינן ייצוגים מילוליים בלבד - במחשבות נמצא גם ... ושונות מקורא לקורא, כך שאין אפשרות להתחקות אחרי כולן. מתוך שלל הגירויים השומע או הקורא מנסים לפענח את האינפורמציה (משמעות). אל גירויים אלו נתייחס בשם השדה החושי או, המרחב החושי. אם כך אין קונטקסט אחר מלבד זה שבראשו של ... האדם לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות. תהליך פענוח השפה הוא תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת משמעות מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. אנו נבחן את התהליך הזה תוך התייחסות לקונטקסט זה בלבד. ... בדרך כלל האדם משתמש בקולו כדי לדבר, כלומר השימוש העיקרי בקול אנושי הוא ליצירת שפה מילולית - צלילים בעלי משמעות (לעומת מוזיקה או רעשים). גוון קול אדם מובחן ומובדל כבר מזמן הלידה - יש אליו התייחסות מיוחדת. כדוגמת התינוק ... לחקות את הדוברים. ההתייחסות המיוחדת לשפה מילולית מתבטאת בכך שקול אדם הנו דומיננטי במרחב השמיעה, ויש הכרה בחשיבותו כבעל משמעות - כנושא אינפורמציה לתקשורת בין - אישית. א תודעה ועירות בזמן קליטת גירויים מכל אמצעי הקלט (6 החושים) התודעה ... תגובות ראשוניות אפשריות לשפה מדוברת (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה או ההכרה זוהי שפה / אלו צלילים מובנים (בעלי משמעות). = ההבחנה זוהי מילה / פונמות אלו הן מילה = ההבחנה זהו צירוף מילים / צירוף מילים זה הוא משפט הבחנות שונות יעלו במקרים שונים, השומע עלול להבחין בקול דיבור (לזהות את הצליל כבעל משמעות) בכל מיני שלבים באם כתפיסה של פונמה אחת או צירוף פונמות, ובאם כתפיסה של צירוף מילים או משפט שלם. ברגע שהתודעה תזהה את אובייקט קול הדיבור כבעל משמעות היא תעבור אליו, ואז יתחיל תהליך העיבוד לפענוח והבנת השפה. שפה כתובה ננסה לתאר כיצד הקורא מבין שפה כתובה. מקור ... מסימנים גרפים המייצגים פונמות כגון הכתב הלטיני, העברי, הסלבי ואחרים. לעומת זאת, ישנו הכתב הסיני בו כל סימן מייצג משמעות - דבר מה במציאות (מראה, צליל, ריח וכו) או קונספט. כך שייצוג האותיות הסיניות היא מערכת המייצגת משמעויות בדומה ... לומר שלאחר רכישת ניסיון, לגבי קורא מיומן, הקריאה מקבלת אוטונומיה, בכך שהסימנים הגרפיים הופכים כמעט (או לחלוטין) ייצוגים ישירים למשמעות. במצב שכזה יחידות השפה לגבי הקורא הן מילים ולא אותיות - התפיסה היא של מילה שלמה כסימן מייצג משמעות. 2. תפיסת יחידות של שפה יש תפיסה של יחידות גרפיות שונות ליכולות קריאה שונות. הדבר דומה לתפיסה של שפה מדוברת - אין תפיסה של פונמות אלא של מילים כיחידות של שפה (למילה יש משמעות מובחנת ומובדלת, לעומת פונמה, לה אין משמעות מובחנת ומובדלת מלבד גוון הקול). יש כאן תלות בניסיון קריאה, אם יש הכרות רבה עם צירוף גרפי מסוים - ... ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה / ההכרה זהו כתב / זהו איור גרפי מובן (בעלי משמעות). = ההבחנה אלו אותיות / אלו אותיות מובנות. = ההבחנה אלו מילים / אלו מילים מובנות. = ההכרה זוהי ... או דומה להן, תיווצר עירות למרחב הראייה, אובייקט התודעה יהיה הכתב, ויתחיל תהליך עיבוד לפענוח והבנת השפה. א בניית משמעות - פענוח השפה. פענוח השפה מתחיל בהבחנה שהקלט הויזואלי או השמיעתי הוא אלמנט של שפה. הכוונה של השומע או הקורא כמפענח היא להבין את האינפורמציה הנמסרת, כלומר, את המשמעות. המילים הן לא המשמעות - הן לא האינפורמציה הנמסרת. המילים הן מה שנושא את המשמעות, מעביר אותה מהדובר לשומע או מהכותב לקורא. הנטייה הבסיסית היא חיפוש של משמעות - מתוך שלל הגירויים החושיים והמנטליים האדם מתמקד במה שמשמעותי לגביו (שיש בו משמעות לגביו). אלו היחסים של האדם עם מה שיש בכלל. אנו יכולים להבחין בין התגובה של מבט חטוף לעבר עץ, ... שונות הקשורות או שאינן קשורות במחשבה זו. ההבדל הוא שבמקרה השלט נוצר תהליך פענוח שבסופו המשפט נקרא - נוצרה משמעות. ב אוטומטיות התפיסה של שפה התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב שהאדם יודע לקרוא, כלומר, מכיר את הסימנים של הכתב, ומבין את המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם שאינו יודע את השפה יראו האותיות כסימנים גרפים בלבד והתגובה לא תהיה המחשבה ... אישית היא מקבלת מעמד אוטונומי משל עצמה. אם עד כה המילה הייתה תאור פונמי או גרפי לתיאור אובייקט במציאות (משמעות) או קונספט, עתה בנוסף, יש יחס למילה כאובייקט שמיעתי, גרפי, או כקונספט בתוך מערכת כללים. כך נוצרים יחסים דואליים ... בלבול, חוסר בהירות, אין ידע משותף ברור לשני דוברים. תוצרים אלו תלויים גם גורמים תרבותיים - חברתיים. 4. הרכבת משמעות א מילים בשפה נמצא צירופי פונמות או צירופי אותיות הנקראות מילים. לפונמות או לאותיות אין משמעות מהבחינה שהן לא חלק מהאינפורמציה הנמסרת אותה יש לפענח. לכן, כוונת השומע או הקורא היא לזהות מילים כיחידות הבסיסיות ... שמע ולא היה בקרבת סוס. אחד מן השניים, או שהוא לא יכיר כלל את המילה ולא תהיה תגובה של משמעות, או שיכיר את המילה כך שהתגובה תבוא על פי הידע החלקי שיש לו על סוס או הדימוי שלו של ... חושי. הדימויים משתנים כתגובה לניסיון - לתפיסה, כמו כן, נוצרים דימויים חדשים, ודימויים ישנים דועכים ונעלמים. כך נוכל לומר, שהמשמעות לגבי מילה היא היחס של האדם כלפי הייצוג שלה - באם הוא חושי קונקרטי או באם הוא דימויי שהוא בנה. ג תפיסה של יחידה מילולית כבעלת משמעות היחסים בפענוח מילה מתוך סימן פונמי או גרפי הם הדדיים במובן זה שהקולט מחפש משמעות בשפה (Something that make sense) כך שכל עוד הקולט לא מוצא משמעות בסימן פונמי או גרפי הוא לא מקבל אותו כמילה או כחלק משפה, כיוון שלגביו אין תועלת בסימן שכזה. לכן נגדיר יחידה מילולית כסימן המייצג משמעות, שיש לו איזשהו ייצוג לגבי הקולט. ד הרכבת צירופי מילים שמיעה או קריאה כוללות בדרך כלל יותר ממילה אחת, רצף של מספר מילים אשר יחד מעבירים משמעות מורכבת. רצף של מילים יכול להיות גם צירוף של שתי מילים או משפט. ניקח את הצירוף כלב גדול. המילה ... חלק אחר אלא את המכלול שלהם למרות שהאופניים מורכבים מכל החלקים שתוארו. גם במקרה של מילים לא נוכל לומר שהמשמעות של צירוף מילים היא סכום המשמעויות של כל מילה בנפרד אלא שנוצר ייצוג של מכלול כלשהו. הצירוף עיר קטנה ... כממשות היא אשליה בלבד. ה היחידה המילולית מתרחבת אנו מוצאים מילה בתוך משפט, משפט בתוך פסקה, פסקה בתוך קטע. ממשמעות של מילה מתרחבים למשמעות של צירוף של שתי מילים, שלוש מילים, משפט, פסקה. משפט יכול להביע רעיון - להיות בעל ייצוג באותה מידה כמו צירוף של שתי מילים או מילה אחת. נוכל למצוא דמיון בין הרכבת משמעות של משפט מתוך אוסף מילים ובין הרכבת משמעות של פסקה מתוך אוסף משפטים ואולי אף באופן דומה לקטע שלם. ... אחת אם יש להן התאמה קוהרנטית, הכוונה היא שהן מקבלות ייצוג אחד המתאים לצירוף שלהן. לאחר ההרכבה אין צורך במשמעויות הקודמות ולכן הפענוח נוטש אותן וממשיך הלאה ברצף. אין צורך לשמור את המשמעויות הקודמות בתוך הקונטקסט (פנימי) הקוהרנטי אם אין להן תרומה באופן כלשהו. בדומה לאדם שבונה רפסודה כדי לחצות נהר, כאשר הוא ... אל תוך הקונטקסט נשמרים כפי שהם. כמו כן, ישנם סיבות אחרות לשמור על ייצוגים למרות שהם מורכבים אל תוך המשמעות הנצברת (הקונטקסט המילולי של הקולט) - לדוגמה, תגובה רגשית (משיכה, דחייה) אל הייצוג, או ייצור שרשרת תגובות של ייצוגים (אסוציאציות) לייצוג מרצף הפענוח. לסיכום, בניית המשמעות היא תהליך של הרכבת ייצוגים (חושיים / מנטליים, קונספטים ודימויים - images) של יחידות מילוליות דינמיות - משתנות. התהליך הזה ...
להמשיך הלאה מראה חדשות חיזוק ערך עצמי השוואה מיומנויות קריאה פעילות מנטלית להרגיש רגשות
משמעות - מבוא
משמעות - מבוא משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה שבתאי היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה שבתאי מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק. גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק מבטא את הבקשה באופן לשוני, צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת. דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג. משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו למשל לסמלים ... של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה). במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש (מייצגמשמעותמיוצג) גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם. בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח משמעות בפירוש מקשר ייצוגי. עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח משמעות המתכוון לומר חשיבות, למשל: למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה). המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל. צארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג, בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו משמעות וסימן מייצג דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי. גוטלוב פרגה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 על מובן והוראה בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, אשר ... המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו. לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו חקירות פילוסופיות (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי). ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו משמעותה של מילה שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה. רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו מות המחבר (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי למשמעות שאליה התכוון מי שהפיק את הסימן אין מעמד מועדף מבחינת תוקף או חשיבות. משמעות באומנויות בלתי מילוליות מוזיקה בדרך כלל נהוג לראות במוזיקה דבר שהוא איננו בעל משמעות ייצוגית, כלומר אינו מייצג משהו. בתקופה הרומנטית (1820 - 1910) התפתחה אסכולת המוזיקה התוכניתית, אשר מלחיניה הלחינו מוזיקה אשר אמורה הייתה לשאת משמעות אובייקטיבית, כלומר לייצג תמונות, אירועים או רגשות קונקרטיים (שאינם משתנים ממאזין אחד למשנהו). המונח הדיכוטומי שנוצר כניגוד למוזיקה תוכניתית הוא מוזיקה אבסולוטית, המתאר מוזיקה חסרת משמעות ייצוגית. בין השאר טענו המוזיקאים אדוארד האנסליק ויאניס קסנאקיס שכל מוזיקה היא אבסולוטית: למוזיקה אין שום נושא מעבר לצירופי ... ואך ורק בצליל. / אדוארד האנסליק (1825 - 1904) מוזיקה היא לא שפה, מטרתה של המוזיקה אינה להביע תוכני משמעות כלשהם באמצעות צליליה. מוזיקה קיימת בזכות עצמה, היא אינה מייצגת משהו שהוא מעבר לה. / יאניס קסנאקיס (1922 - ... חיקוי של המציאות, כך שאפשר להתייחס לאומנות פלסטית לא - מופשטת כמייצגת את הדברים שאותם היא מחקה ולפיכך כבעלת משמעות ייצוגית, בניגוד לאמנות מופשטת, שניתן להתייחס אליה כחסרת משמעות ייצוגית (בדומה למוזיקה אבסולוטית). מייחסים לצייר האמריקני אדוארד הופר את הטענה, שאת משמעותה של יצירת אומנות פלסטית אי אפשר לתרגם למילים: אם היה אפשר להגיד את זה במילים, לא הייתה שום סיבה ... שימוש במערכת היחס המשולש מייצגמשמעותמיוצג של צארלס פרס באופן הבא: פעולתה של היונה היא המייצג, כלומר האלמנט שהוא בעל משמעות, התוצאה שהיונה מנסה להשיג (קבלת מזון) היא הדבר המיוצג על ידי פעולה זו, והמשמעות היא המידע המקשר בין הפעולה לתוצאה הרצויה. למערכת מייצגמשמעותמיוצג שבדוגמה זו מבנה יחסים מקביל לזה שבדוגמה שניתנה לעיל של צלצול ... מייצגת ניסיון או רצון לגרום לכך שיינתן לה מזון, כלומר: היונה מבטאת לכאורה בקשה לקבל מזון. הצורך הפסיכולוגי במתן משמעות הפסיכולוג פרדריק בארטלט, אשר היה מראשוני חוקרי הזיכרון, טען שכדי לזכור דבר מה למשך זמן רב חייב האדם להקנות לו ...
פסיכולוגיות מוזיקה התבטאות פקיד הגדרות מושגים זיכרונות אבסולוטי
משמעות החיים - מבוא
משמעות החיים - מבוא משמעות החיים הוא מונח המתייחס לתהייה הפילוסופית על סיבתו ומטרתו של הקיום בכלל, והקיום האנושי בפרט. את ההגות הפילוסופית והתאולוגית שעסקה בשאלה זו ניתן לחלק לשני ענפים עיקריים: זו שנטתה לתפישה כי לחיים יש משמעות גרסה כי מחוץ לביטוי הפיזי של הקיום קיים דבר מה נוסף ובלתי - תלוי בו, כמו אל, אידאה, מערכת מוסר, עקרון טרנסצנדנטלי, וכדומה, המעניק לחיים את משמעותם. ההגות שנטתה לסברה כי לחיים אין משמעות החורגת מעצם קיומו הפיזי של אדם או בעל - חיים כפרה בדרך כלל גם בקיום דבר מה נוסף ובלתי - תלוי כזה. תפישות תאולוגיות ופילוסופיות התפישות התאולוגיות של משמעות הקיום בשלוש הדתות המונותאיסטיות העיקריות הנצרות, האסלאם והיהדות הודרכו על ידי האמונה בקיומו של אל כל יכול, המורה למאמיניו לדבוק ... יג). בכמה זרמי אמונה בדתות המונותאיסטיות מונח, במובלע או במפורש, כי הדבקות במילוי מצוות האל מעניקה לחייו של אדם משמעות, אם במובן האישי בחיי העולם הזה (תחושת שלמות, סיפוק ואושר מהתגברות על קושי הכרוך במילוי המצוות, וכו) ואם במובן ... צו מוסרי יובילו להתגלגלותו של אדם בבעל - חיים או באדם בעל מעמד משופר בגלגולו הבא. התשובות הפילוסופיות לשאלת משמעות החיים הן רבות ומגוונות, אך קיים מכנה משותף לרובן. רוב השיטות הפילוסופיות שותפות להנחה כי קיימת מהות אחת (לפחות) המשותפת ... ועד בודהה שטען כי מטרת האדם להגיע להתעוררות, הארה ומודעות עצמית גבוהה, זאן זאק רוסו שטען כי מהות האדם ומשמעות קיומו היא הגשמת את הפוטנציאל הטמון בו, גאורג זימל שטען כי תכלית החיים היא להתאמץ להגיע לאינטנסיביות של חיים ... בשונה מעולם הבהמות והצמחים, בו מהותם נקבעת מראש בטרם הגיעם לעולם, האדם מגיע לעולם ללא מהות קבועה, על כן משמעות חייו נמצאת בידיו. אדם יחיה חיים משמעותיים, בעלי תכלית רק אם הוא יעצבם ויעניק להם תוכן מקורי. גם ניטשה הסכים כי אין לאמץ באופן עיוור שום ... דרך הפצת אידאולוגיה כלשהי, וכלה במטרות אלטרואיסטיות כסיוע ועזר לזולת כמיטב יכולתיהם, הקדשת חייהם לעניין מסוים, או נתינת תרומה משמעותית לאנושות או ללאום שבקרבו הם חיים. משמעות חיים בתקופה המודרנית נראה כי החיפוש אחר משמעות החיים (בעיקר בעולם המערבי) התעצם בתקופות המודרנית והפוסט מודרנית, בעקבות אבדן מסורות ושקיעת ערכי מסורת, וקץ האידאולוגיה והוא אחד הגורמים לעליית העידן החדש. תחושת אובדן משמעות החיים (או חוסר הביטחון במשמעותם האמיתית) התרחשה בשל השתחררות האדם ממסורות עבר, שקבעו לו את דרכי עשייתו, וההתנערות מהאמונה באמיתות מוחלטת וביטול משמעות האידאולוגיות. ללא אידאולוגיה ואמונה שיש בכלל אמת מוחלטת, חשים רבים שחייהם ריקים מתוכן וממטרה. החיפוש אחר משמעות החיים הוא במוקד של יצירות רבות, ביניהם האדם מחפש משמעות מאת הנוירולוג והפסיכיאטר ויקטור פראנקל. ספר בו מדגיש פראנקל את החשיבות שבמציאת משמעות לחיים על רקע מאורעות השואה. הסופר, ניצול השואה, מספר מתוך חוויותיו איך בני אדם שלכאורה היו אמורים לאבד כל צלם אנוש במחנות, מגלים בתוך עצמם תעצומות נפש, ולא רק שורדים, אלא גם מוצאים משמעות לחייהם בתוך התופת. פראנקל מוסיף כי אנשים שהיו חלשים פיזית, אבל מצאו משמעות חיים, הצליחו לשרוד בתופת והכילו את הסבל הקשה ביותר, יותר מאנשים שהיו חזקים וחסונים פיזית. בפסיכולוגיה על פי הפסיכולוג ... ואף כלל אנושי) ובמשך כל חייו הוא נאבק להשיג עליונות, עצמאות, חופש והגשמה עצמית. השאיפה לעליונות כדבר הנותן לאדם משמעות לחייו, היא העיקרון השולט בתאוריה שלו. על פי אדלר בגיל צעיר מאוד 4-5 האדם בוחר באמצעות הכוח היוצר שלו ... למשברים נפשיים לאדם הדוגל בה. משנתו של ויקטור פראנקל, מייסד הלוגותרפיה, שהיא שיטה פסיכולוגית של ניתוח אקסיסטנציאליסטי שמתמקד בשאיפה למשמעות, היא כי הדחף והרצון העמוקים ביותר של האדם, הוא שאיפה למשמעות והבנה של חייו והעולם שבו הוא נמצא, והבנה זו היא היא הכוח שיכול לעזור לו להתמודד עם סבל ומצוקה קשים ככל שיהיו. על פי פראנקל האדם מוגדר כיצור התר אחר משמעות, והעוסק בחיפוש אחר פשר. פראנקל טוען שהאדם המודרני שיש בידו את האמצעים, אך איבד את התכלית, סובל מתחושת עקרות וחוסר משמעות שהוא מכנה בשם ריק קיומי, שהסימפטום הראשי שלה הוא שעמום. תחושה שבאה לידי ביטוי לפי פראנקל במשולש של דיכאון, ... ריק קיומי גורם לרוב הצרות הרוחניות והבעיות הנפשיות. אליבא דפראנקל ברגע שהאדם ימלא לעצמו את הריק הפנימי שלו, וימצא משמעות לחייו בדבר שמחוצה לו, אליו יוכל להתכוון, ושלקראתו יוכל לחתור, ובו יוכל לשכוח את עצמו, הדבר יגלה את הוויתו ... יכול למצוא, מפני שהסבל מהווה זרז למציאת פשר נעלה, שכן עמדתו של האדם כלפי סבל, היא מבחנו הנעלה ביותר. משמעות החיים איננה רק דבר פילוסופי - תיאורתי לאדם. על פי פראנקל, בסקר באוניברסיטה אמריקנית התברר כי 85% מהסטודנטים שניסו להתאבד אמרו כי הסיבה למעשם הייתה מפני שהחיים נראו להם נעדרי משמעות. על פי פרופ ישראל אור - בך התאבדות בדרך כלל מתקשרת לתחושת אובדן, שבו האדם חש כי איבד את החשוב מכל ואת משמעות חייו.
כל יכול טיפול בהתאבדות לטפל במחלת רוח טיפול במחלות נפש ביטחון למה לחזור בתשובה קיום אובדן
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון. אז בשלב הראשון אנו אומרים, מסקנה, יש משהו אחר שגורם לנו ... למה אנשים עושים פעולות? כי זה גורם להם להרגיש יותר טוב שאלה: זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות. אליעד: בפשיטות, אדם מביא ילד, האם זה גורם לו להרגיש יותר טוב? כן, לכן הוא מביא ילדים כדי להרגיש ... מכין שניצל. זה לא שונה. אם אתה רוצה תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא. שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית, ילדים זה לכל החיים ושניצל זה נגמר. אליעד: גם ילד זה נגמר, ולכן יש לך בחירה. שאלה: אני מבקשת ... משהו. למשל אדם רוצה לנסוע לאיזה אירוע ויש לו תאונה. עכשיו יש כאן רק שתי אפשרויות, או שלאירועים יש משמעות או שאין להם משמעות, נכון? או שלחלק יש ולחלק אין, בא נלך מבחינה אובייקטיבית, אם לאירועים אין כל משמעות, אז לא צריך לבדוק שום דבר. למשל אדם מפסיד כסף בבורסה, הוא בודק למה הוא הפסיד? כן, אם אין משמעות למה שתבדוק? שאלה: אז יש משמעות. אליעד: אבל הוא לא בודק כל דבר. אם הוא יאבד שקל, האם הוא גם יעשה תחקיר? לא, אולי יש לזה משמעות, למה לא בדקת? השאלה היא אם יש משמעות לכל דבר, או שאין משמעות לשום דבר, או שלחלק יש ולחלק אין. ברמה הלוגית אפשר להוכיח שזה או שיש או שאין, אבל לא נוכיח עכשיו. בא נזרום על שלוש האפשרויות, אם אין משמעות מבחינה אובייקטיבית, אם הכל אקראי, אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי? אז אין שום טעם לבדוק. לא רק שאין טעם לבדוק, אלא שאם אתה בודק אתה דופק את עצמך, כי אתה משקר את עצמך, אתה מיחס משמעות לדברים לא משמעותיים. אתה חי במציאות אקראית ומייחס לה פרשנויות שהם מיותרות. עכשיו אם לכל דבר בעולם יש משמעות, ויש איזה כוח שמתכנן כל פרט ופרט ומחליט מה יעמוד ואיפה כל דבר? זה אומר שצריך לבדוק כל דבר, ... ספציפי. אליעד: אני עונה לך תשובה, התחושה לא מעניינת אף אחד, יש רק שתי אפשרויות או שלאירועים במציאות יש משמעות או אין משמעות. אם לאירועים אין משמעות, האם יש משמעות לתחושה? שאלה: לא אליעד: אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי של אירועים שמתרחשים באנדרלמוסיה מוחלטת, האם יש משמעות לתחושה חזקה? שאלה: לא, כי התחושה היא גם סתם אירוע אקראי. אליעד: ואם כל אירוע ואירוע בעולם יש לו ... או לא? נגיד שקרה משהו ויש לך תחושת בטן חזקה לבדוק אותו, האפשרות שאומרת שהכל אקראי אז אין כל משמעות לתחושת בטן. האפשרות שאומרת שהכל סיבתי, פירושו של דבר שהכל זה אותה חוכמה, אין משהו אחד יותר חכם מהשני, ... לכל דבר יש איזה שכל גדול, זה לא חלק יותר וחלק פחות. מהצד שהכל מתוכנן אז גם אין שום משמעות לתחושה, צריך לבדוק הכל, למעשה כשאת אומרת יש לי תחושה לבדוק, זה אומר שאת מתכוונת שיש למציאות חוכמה, נכון? ... זה אותו דבר כמו שאני רואה עכשיו טלוויזיה ליד הקיר. עכשיו יתכן שיש דברים שאני כן צריכה לייחס להם משמעות ויש דברים שאולי פחות. אליעד: יתכן שיש חלק כן וחלק לא, השאלה היא כאשר יש לי תחושה בטן האם ...
להפעיל את הרצון רוצה לשאול גברים שלא רוצים ילדים טוב ורע אין לי רצון תאונה בחירת הרצון שכל גדול
משמעות - אדם מחפש משמעות
משמעות - אדם מחפש משמעות מה מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת ... סביר להניח שתהיה אומלל כל ימי חייך. לכן האינדיקציה הטובה ביותר שלנו היא שפעולתנו או מפעל חיינו יהיו בעלי משמעות ושנוכל להיות מאושרים מהעשייה שלנו האישית והקולקטיבית. העיתונאי מיקי רוזנטל ופרופסור יורם יובל בתכנית איך להיות מאושר בשישה שיעורים? ... מה שחשבנו עד עכשיו שיעשה אותנו מאושרים, כלל לא צריך להיכלל בסל האושר היומיומי שלנו. אושר = הנאה + משמעות. המשמעות תמיד תהווה חלק יותר גדול במשוואה הזו. אנחנו נחליט מה משמעותי עבורנו. אם נלך עם מה שבאמת משמעותי לנו ועם האמת הפנימית שלנו, קרוב לוודאי שנהיה מאושרים. רבים חושבים שההשקעה במוצרים ובכסף יביאו לנו אושר! אנו מתרגלים ... תחתנו בגלל תקציב תמריצים נמוך שהוקצב לנו? לאחר בדיקה ממושכת בנינו מערך הוקרה ותגמולים שערכם הכספי מאוד נמוך, אבל משמעותי מאוד לאנשים, כמו הוקרה על מפעל חיים, שעון זהב עם הקדשה למהנדס בעל ותק של 10 שנים או סוף ... שכסף הוא כמו אקמול לכאבי ראש מרגיע אומנם, אך לא פותר את הבעיה. למעשה, נתנו לכל מהנדס ומהנדס הכרה ומשמעות לפועלו. שנה לאחר מכן, כתוצאה מהמוטיבציה הגבוהה מכירות החברה גדלו באופן משמעותי, דבר שאיפשר לחלק תמריצים גדולים יותר. המפתח הוא לתת לאדם משמעות לפועלו והאירוניה שבאותו הרגע הוא חומר ביד היוצר עם מאמץ קטן מאוד. המניע המרכזי שלנו כבני אדם לפעולה הינו מציאת משמעות לחיינו. משמעות זהו דבר שניבנה ונלמד. מה שמשמעותי עבורנו היום הוא לא בהכרח היה משמעותי בעבר או מה שיהיה משמעותי בעתיד. להתנדב, לכבוש הר, לכתוב ספר, להצטיין, להביא ילדים, לקבל הוקרה, מדליה, גביע ומעל לכל משמעות היא אוסף ההשפעות החיוביות שאנו מטביעים על הסובבים אותו מכוח אישיותנו ומעשינו ותמיד ההשפעות הללו יביאו לנו אושר!
משקיע שכחה מאמץ גמול בטלן תמריץ משפחה הישרדות
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון. אדם שלא רוצה לסבול צריך לבדוק את חוקי המציאות, אם המציאות ... קרה לי? אז אתה טיפש. מה אכפת לך הרי זה אקראי. אתה סתם מבזבז משאבים, והרי אין לזה שום משמעות, שום סיבה, שום תכנון, שום שכל, אתה סתם מבלבל למה זה קרה. בהנחה שכול דבר קורה עם סיבה, אתה ... או לא אקראי? אליעד: על ידי ששואלים ברמת האירוע הבודד, האם זה אקראי או סיבתי? הפסקה שאלה: האדם מחפש משמעות, דברנו על זה בעבר אבל עדיין זה לא התבהר. הוא מחפש באמצעות דברים חיצוניים, עבודה, ילדים... מבין שזה לא ... רציתי את התפקיד, אני יושבת בעבודה וזה סתם. אליעד: אני רוצה לחדד את השאלה שלה, היא אמרה שהאדם מחפש משמעות, אני אחדד, זה לא האדם מחפש משמעות, זה האדם שמחפש להרגיש טוב, והמשמעות גורמת לו להרגיש טוב. את לא מחפשת משמעות, הדבר האחרון שאכפת לך שיהיה לך משמעות, את פשוט רוצה להרגיש טוב שאלה: יש חשיבות למה אני פה? אליעד: לא, לא אכפת לך למה את פה, ... זה יספיק לי? אליעד: כן, אם הייתי נותן לך זריקה שגורמת לך להרגיש תמיד טוב, אכפת היה לך מה המשמעות? שאלה: לא. אליעד: אז מה שאת מחפשת זה להרגיש טוב. האדם כדי להרגיש טוב מחפש מה המשמעות, הוא אומר אם זה משהו משמעותי זה עושה לי טוב. שאלה: אם אדם מחפש משמעות זה סימן שלא טוב לו. אליעד: נכון, האדם הוא אלוהים ולא אכפת לו מה היא המשמעות. כי אם אתה אלוהים האם אכפת לך מה המשמעות של מה שעשית? אם עשית, האם אתה מחפש מה רמזת לעצמך? אבל כן, אם אתה אלוהים אתה מחפש מה רמזת לעצמך, תסתכל על עצמך, מה השכל שלי אומר לי, לא משנה זה נושא אחר. בכל מקרה האדם מחפש משמעות ואז הוא מנסה להיאחז בדברים משמעותיים, עבודה, קריירה וכו וזה לא עובד לו, אז הוא רץ מבור אחד לבור אחר, וגם זה לא עובד לו, מה אני מסביר, במקום לרוץ אחרי המשמעות, תנסה להבין את המשמעות, מה זה להבין את המשמעות? להבין מה היא המשמעות של העולם, לא מה אני עושה פה, מה העולם הזה עושה פה, למה יש עולם, למה יש מציאות? הבנת את הנקודה? ... אליעד: אני זה צורה של משהו. אז מה זה המשהו שאני צורה שלו? נלך צעד אחד אחורה, ההבנה של המשמעות הכללית של העולם היא זו שתתן לך את המשמעות, היא המשמעות, אז אם הבנת מה המשמעות של העולם את לא צריכה לשאול מה המשמעות שלי. כי הבנת כבר מה המשמעות הכללית. אם הצלחת להבין את הכללי הבנת את הכל, וכבר קבלת את המשמעות. זה לא משמעות החיים להביא ילדים, תביאי ואז תקבלי משמעות, זה לא זה, זה לא מה תשיגי, אם תביני מה המשמעות של העולם, לא תצטרכי עכשיו להתאמץ להשיג אותו. כי כבר יש לך אותה, ההבנה של משמעות העולם נותנת לך את הכל. ואיך לצאת מהלופ של המרדף הרגיל? על ידי שימוש בשכל, על ידי זה שהאדם אמיתי, ... אולי לא יהיה לי טוב, הוא משקר את עצמו. אדם שהוא איש אמת, מבין שהוא לא יוכל להבין מה משמעותו אם לא יבין מה משמעות החיים, נכון? אז אם אתה מבין את זה אז לא שייך לחפש מה המשמעות של החיים אם אתה לא מבין מה המשמעות של העולם בכלל. שאלה: אבל האנשים חושבים שאם הם יבינו את המשמעות הקטנה הם יבינו את המשמעות הגדולה. אליעד: איך אתה יכול להבין, אתה למשל נכנס למקום עבודה ואין לך מושג מה העסק עושה בכלל, אין לך ... הבנת את התשובה? את יודעת מה השאלה? תסבירי. שאלה: מה שאמרת הוא שאם באמת יש לי רצון להבין את משמעות העולם למה הוא קיים, אני צריכה מספיק לשאול את זה ולרצות את זה. אליעד: המילה מספיק לא נכונה, אנחנו מדברים ...
אי הורות לא לגדל ילדים להיות מאושרים ספק שכל משקר את עצמי למה המציאות קיימת איש אמת
המגנט המיסטי
... במשלים שהנמשל שלהם רחוק מהמציאות מרחק מזרח ומערב. אני התן דוגמה פשוטה ודי ברורה איך מילה פשוטה יכולה לקבל משמעות לגמרי אחרת המילה אור היא דבר פשוט שהמשמעות שלא ברורה אבל אותה משמעות מקבלת פירושים אחרים אצל במיסטיקה אז מה הבעיה אפשר לשאול הרי לכל אדם יש דמיון שהוא מרוחק במידה מסוימת ... בעולם שמנותק מהקרקע. סביב הקבלה יש הרבה מיתוסים שצריך להבין מה גורם לאנשים לתת לאותם רעיונות כל כך הרבה משמעות קודם כל צריך אפשר להתחיל במשפט מפורסם שמסביר הרבה מאד לית מחשבה תפיסה בך כלל זהו משפט שכתוב בטקסט בשם פתח אליהו משמעות המשפט בעברית אומרת שאי אפשר לחשוב בכלל על הקדוש ברוך הוא כלומר משפט זה אומר באופן הכי ברור שכל מה ... של המציאות אבל יש הרבה תהליכים אחרים שגורמים לאדם להתמגנט אל תוך הקבלה. כחלק מההבנה של עולם הקבלה יש משמעות גדולה בהבנה של איך נוצרה השפה העברית, לכאורה מדובר בסתם שפה אבל יש לשפה העברית דברים שגורמים לאנשים לייחס לה משמעויות מיוחדות, אחד העקרונות של השפה העברית הוא שורשים לכל מילה יש שורש מסוים וסביר להניח שלא מדובר רק בשורש ... נסתרת וסביב כל שפה יש הרבה מאד היסטוריה גלויה ונסתרת ודוקה החלק הנסתר בהיסטוריה של השפה יכול להיות בעל משמעות רבה הרבה יותר גדולה מהחלק הגלוי אפילו בשפה האנגלית אפשר לקחת דוגמה של האות A לכאורה סתם אות אבל ... האות אלף, כאשר מבינים שיצרית שפה היא אומנות צריך גם להבין דבר נוסף שהאדם אוהב לייחס לדברים הרבה יותר משמעות מאשר יש להם במציאות וכן צריך להבין שתי נקודות הנקודה הראשונה יש להבין שיש משמעות ואי ההבנה לעצם קיום המשמעות גורמת למי שמחפש משמעות בשפה לחיפוש משמעות רבה ממה שהשפה בכלל מתימרת לתת והדבר השני הוא שגם מה שלכאורה בעל משמעות מיסטית נובע למעשה מאיך שהשפה נוצרה ובעיקר מעצם ההיסטוריה הנסתרת של השפה שהיא ככל הנראה הרבה יותר מעניינת מאשר ... מילים מסוימות, בקבוק BOTTLE למעשה אנו רואים שהמילה בקבוק נוצרה בגלל צליל מסוים זה דוגמה פשוטה אבל למעשה חלק משמעותי מהמילים נוצרו מסיבות שקשורות בצורה כזאת או אחרת לסינסתזיה. כאשר אנו חוזרים לקבלה אנו צריכים להבין דבר חשוב וזה בניגוד לתהליכים של משמעות שנוצרת מסיבות של תת מודע כמו רבים מההחלטות שלנו שמתקבלות מסיבות שנמצאות בתת מודע הקבלה מנסה לקחת את אותם סמלים שנוצרו באופן תת מודע ולתת להם משמעות מיוחדת מה שלא יודע התלמיד המקובל הוא שהוא לא באמת לומד על דברים מאלוהים הוא למעשה לומד על דברים שנוצרו דרך מנגנונים של התת מודע. למעשה מה שצריך לדעת באופן ברור הוא שלתת מודע יש חלק מאד משמעותי ביצרית המחשבות שלנו באופן הרבה יותר מרחיק לכת ממה שאנו בכלל רוצים להאמין דבר שתורם מצד אחד לחוזקו ומצד ... אם אמת המילה מציאות היא נותרה אם האותיות ו אמת מי שהמציא את המילה מציאות רוצה לתת למילה מציאות משמעות של אמת ובאופן לא מודע אדם שרואה את האות ו בפסוק בספר התורה ומכיר את המילה מציאות מקשר את הפסוק הזה למציאות של אמת למרות שזה נשמע דבר מוזר המוח מושפע באופן משמעותי ביותר מאותם סמלים ואפילו האות המילה מלך נוצה תוך מחשבה המספרית שהיא גימטריה 90 וגם מים חשבנו באותו סכום ... שאין זה גימטריה אדון וסוף זה גימטריה עולם וכאן צריך להכיר מעט יותר את עולם הקבלה בשביל הבין את משמעות הסמל הזה ואת עומק המחשבה של ממציא השפה והקבלה. בקבלה האין זה החלק הנעלם ובאופן יותר מדויק שלוש הספירות העליות ... גימטריה אור כלומר אותו גדר אמור לרמז על גבולות האור והחושך כביכול... ראוי לציין מושג בשם מסרים תת ספים שמשמעותו להחדיר לאדם מסרים שהוא לא מצליח להבחין בהם ברמת ההכרה ובכל זאת משפעים עליו באופן מאד חזק ברמת בתת הכרה, ראוי גם לזכור שכאשר אדם מודע למסר עוצמתו נחלשת באופן מאד משמעותי באותו אופן סמלים מסטים יש להם עוצמה גדולה מאד על התודעה וזאת כל זמן שאין הבנה מלאה של משמעות הסמל אפשר לומר למעשה שהסמלים מיסטיקה זה משלים שהנמשל שלהם מאד גמיש ולא חד משמעי אותו משל יכול להיות במצב ... מבין את המשל, בספר 1984 דובר הרבה דרך רמז על ביקורת על הדת וראוי להזכיר מספר נקודות שיש להם משמעות לכל אדם, אפשר לחשוב על הרעיון של 3=1+1 כרעיון חסר היגיון שאדם רציונלי לא יעלה בכלל על דעתו אבל ... בתודעה באופן שהוא לא יכול לתפוס את המספר 2 כפי שהוכח בשיטות כאלו ואחרות של היפנוזה לסיוגיהם. אחד הדברים המשמעותיים ביותר בכל תהליך של חזרה בתשובה הוא בניית חומת מגן מפני המציאות הראלית לאדם שרואה חוזר בתשובה יהיה מאד ... דבר לא מובן גם שהוא רואה הוכחה לנגד עיניו אבל צריך להבין שזה בדיוק התהליך של חזרה בתשובה החלפת המשמעות הראלית של המציאות במשמעות וירטואלית לחלוטין אפשר בקלות לחשוב שחוזרים בתשובה צריכים להיות אנשים לא חכמים אם הם לא מבינים הוכחות פשוטות אבל ... הבל הוא דורש הרבה כוח מחשבה אם אני ייתן דוגמה טובה לכוח מחשבה על דבר שהוא בעל מעט מאד משמעות בעולם מדעי ובעל משמעות רבה מאד בעולם מיסטי לדוגמה הצבע אדום יכול לקבל במחשבה מיסטית הרבה מאד פירושים שלמרות שהפירושים הללו מנותקים מכל ...
איך ללמוד להתחיל הבדלה אלוהות המפץ חשיבה בודדה חילוניות
שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 3
שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 3 התבטאות שלילית של האות נ: אם יחסמו את מרוצת חייו, עלול להגיע לתכונות שליליות, כגון ... המדגישות את אופיה: סביב, ו - סגור. סביב פירושו - מכל הצדדים, במלוא ההיקף, סחור סחור. אנו מוצאים כי משמעות המילה סביב מתאימה לקווי האופי של האות ס. הדבר הבולט באות ס הוא האינסופיות, המעגל שאינו נגמר, המסגרת שסובבת ללא ... באות ס ומתייחסת לדבר שאין לו פתחים. לעיתים הכוונה ב - סגור היא לדבר נעול, כלומר סגור ומסוגר. גם משמעות המילה הזאת היא מידה של רציפות, של היקף. האות ס מעניקה לנושא אותה הגנה כחומה, אדם מוגן. וכן אדם שאפשר ... אכן דיבורו של האדם מורכב מכלים גשמיים - מיתרי הקול, והאויר היוצא מהריאות, ומחשבה רוחנית המסדרת את הדיבור להיות משמעותי. בכתיבה המקורית, בקרבה של האות פ קיימת אות אחרת והיא האות ב. (החלל הלבן של פנים הפ צורתה ב. ... (סדר א. י. ק: א=1 י=10 ק=100) החכמה היא כוח אדיר, אבל כמו כל כוח בעולם יכולה להיות בעל משמעות חיובית או להיפך - בעלת משמעות שלילית. יש הרואים בה רמז לקבה אשר משני צדדיו נמצאות האותיות: צ ו - ר, קרי: צדיק או רשע ... היא אות החיים, כי במשך כל ימות חיינו אנו נמצאים בשלב של להגיע ולהשיג: תכלית, אמת. חיים שיש בהם משמעות! אנו רואים את האותיות כמעגל אשר תחילתו האות א וסיומו באות ת. מאלף עד תו. מספר אותיות האלף בית ... האות א, היא שואפת לקבל את כוחה מהאות הסמוכה לה במעגל האותיות מן האות א הרוחנית, כך היא מקבלת משמעות, ולא סיום וניתוק חלילה. לכן מומלץ מאד לנושאי האות ת בעיקר בסוף שמותיהם, להתחבר אל הרוחניות, אל החכמה, לעזרה ... אות היא עולם בפני עצמו, עם יכולות מגוונות של כוחות ועצמה. כל מה שנאמר לעיל משמש ומובא כבסיס להבנת משמעות האותיות. עולם האותיות עולם קסום רוחש בתוכו את כל ההוויה וסודותיה. מומלץ להבין גם את צירופי האותיות, כיצד הן מתחברות זו ליד זו ומה משמעות החיבור שביניהן. אם נתחבר שכלית ורגשית אל סוד האותיות נשיג השגות גדולות ויתגלה לפנינו עולם שלם נפלא וקסום. והאותיות תהיינה ...
חכמת התורה לרעה או לטובה מנוחה מצב קצה שליליות רוחניים לא מצליחה לשכוח אותו למחוק מישהו מהראש
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להיות בודהה? סיפור של שאלה איך להרגיע את עצמך? אמונה עצמית שלילית לשנוא את עצמך הוכחות שאין אלוהים סמים ופרנויות פחד לשחות במים האמת של החוסר ביטחון עצמי איך לטפל בביטחון עצמי נמוך? לא אוהב ביקורת לגרום לאקסית לאהוב חופשי ומאושר זוגיות לא הדדית מאושרת לשכנע את האקסית לחזור אליך רצון שלא לפחד מבגידה איך לדעת שההחלטה טובה? איך לא לפחד לקבל החלטות? להתמודד עם חזרה בתשובה למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? לעמוד במטרות ליצור הצלחה איך להצליח במשא ומתן? רצון לשכנע הפרעת התנהגות כפייתית של ילדים התמודדות עם פרידה מילד סמים והארה רוחנית פרצה בתת מודע התמודדות עם הפרעות חרדה הפרעות נפשיות מיסטיות בעד ונגד לחזור לאקסית לצאת עם האקסית לשלב מספר תרגילים בבת אחת איך למנוע פריצת דיסק? הידיעה של אלוהים אני אלוהים אני מואר רוחנית תחושת הארה האם טוב להיות אלוהים? למה להיות אלוהים? כסף לחיות איך לאהוב כסף? למה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים? מהות החיים איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? מוניטין שלילי בגוגל בחירה אישית הבחירה החופשית הוכחה למציאות הבורא אלוהים לפני הבריאה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, ייעוץ נפשי מומלץ, טיפול נפשי בתחום משמעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 17_09_2025 השעה 20:47:42 - wesi4