ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > משמעות
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על משמעות...
תקצירמשמעות - אדם מחפש משמעות מה מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת באמצעות פירמידת הצרכים שלו: שכל זמן שהצורך "הנמוך" יותר בפירמידה ממולא, כמו הצורך בהישרדות ובביטחון, יכול האדם להתפתח ולממש צרכים "גבוהים" יותר. לעומת זאת, ניתן גם לראות ציירים רעבים לפת לחם שעבורם הציור הוא ייעודם המרכזי. אבל, רב בני האדם משקיעים זמן וכוחות אינסופיים ... "מטרתם היחידה של החיים היא להיות מי שאנחנו ולהיעשות מי שאנחנו מסוגלים להיעשות". ואם לא? מה קורה כשאנחנו לא מצליחים לממש את עצמנו? רע לנו מאוד, או כמו שמאסלו אמר "אם אתה מתכוון להיות משהו שהוא פחת ממה שאתה מסוגל להיות, סביר להניח שתהיה אומלל כל ימי חייך". לכן האינדיקציה הטובה ביותר שלנו היא שפעולתנו או מפעל חיינו יהיו בעלי משמעות ושנוכל להיות מאושרים מהעשייה שלנו האישית והקולקטיבית. העיתונאי מיקי רוזנטל ופרופסור יורם יובל בתכנית "איך להיות מאושר בשישה שיעורים? ", מראה לנו כי על אושר צריך לעבוד. מאוד יכול להיות שכל מה שחשבנו עד עכשיו שיעשה אותנו מאושרים, כלל לא צריך להיכלל בסל האושר היומיומי שלנו. אושר = הנאה + משמעות. המשמעות תמיד תהווה חלק יותר גדול במשוואה הזו. אנחנו נחליט מה משמעותי עבורנו. אם נלך עם מה שבאמת משמעותי לנו ועם האמת הפנימית שלנו, קרוב לוודאי שנהיה מאושרים. רבים חושבים שההשקעה במוצרים ובכסף יביאו לנו אושר! אנו מתרגלים מהר מאוד לכל מה שאנו קונים, אולם רף האושר שלנו יורד חודש לאחר הקנייה. ההתרגשות מהקנייה פוחתת והעניין נשכח. עדיף שנשקיע את חיינו בחוויות שנשארות לאורך זמן עימנו, כמו סרט טוב, טיול עם חברים או משפחה, או ספר שתפס אותנו. חבר טוב שלי שעבדנו יחד לפני עשרים שנה נפטר השבוע. כשדבר כזה קורה לך כל החיים שלכם יחד עוברים בראש כמו סרט: לפני עשרים שנה ניהלנו משרד של חברת הייטק בחו"ל יחד, והתלבטנו איך לתגמל מהנדסים שעבדו תחתנו בגלל תקציב תמריצים נמוך שהוקצב לנו? לאחר בדיקה ממושכת בנינו מערך הוקרה ותגמולים שערכם הכספי מאוד נמוך, אבל משמעותי מאוד לאנשים, כמו הוקרה על מפעל חיים, שעון זהב עם הקדשה למהנדס בעל ותק של 10 שנים או סוף שבוע למצטיין הרבעון, ארוחה זוגית למצטיין החודש ועוד... וכל התגמולים הנ"ל פורסמו ביחד עם תמונתם בעלון הרבעוני של החברה שהופץ בכל סניפי החברה, הגענו למסקנה שכסף הוא כמו אקמול לכאבי ראש מרגיע אומנם, אך לא פותר את הבעיה. למעשה, נתנו לכל מהנדס ומהנדס הכרה ומשמעות לפועלו. שנה לאחר מכן, כתוצאה מהמוטיבציה הגבוהה מכירות החברה גדלו באופן משמעותי, דבר שאיפשר לחלק תמריצים גדולים יותר. המפתח הוא לתת לאדם משמעות לפועלו והאירוניה שבאותו הרגע הוא חומר ביד היוצר עם מאמץ קטן מאוד. המניע המרכזי שלנו כבני אדם לפעולה הינו מציאת משמעות לחיינו. משמעות זהו דבר שניבנה ונלמד. מה שמשמעותי עבורנו היום הוא לא בהכרח היה משמעותי בעבר או מה שיהיה משמעותי בעתיד. להתנדב, לכבוש הר, לכתוב ספר, להצטיין, להביא ילדים, לקבל הוקרה, מדליה, גביע ומעל לכל משמעות היא אוסף ההשפעות החיוביות שאנו מטביעים על הסובבים אותו מכוח אישיותנו ומעשינו ותמיד ההשפעות הללו יביאו לנו ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 2 ה - הצלחה, שפע נועם הליכות וייחודיות 'ה' היא אות ההצלחה, השפע, הפריון והיכולת לשגשוג והשפעה. כפי שאמר יוסף הצדיק השולט בעושר העולמי במצרים: "הא לכם זרע וזרעתם." (בראשית מז כג) המילים: 'הצלחה', ו - 'השפעה', מתחילות ... להגיה וביטוי, רומזת ליכולות גבוהות ללא התאמצות, וכנראה עוד יותר אם ישקיע... אין צורך במאמץ. לאות 'ה' תפקיד חשוב בשפה העברית: 'ה' הידיעה. שכן היא אחראית ליידוע. מילים מקבלות את משמעותן הייחודי בזכות תוספת האות 'ה' שלפניהן. לפניהן. הבה ונזכור כי היא משמשת גם כאות השאלה. לרמוז על אפשרות התבוננות וחקירה שתוביל ל - 'ה' הידיעה. אות זו מבטאת גם את חופש הבחירה של כן בן אנוש להיות חפשי ולהחליט בעצמו מה הכי מתאים לו. יש ... שצפון בלבנו. הכלל ידוע: "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו" (ברכות נה ב) - דבר הנראה לאדם אחד כחיובי, יכול להתפרש בעיני רעהו כדבר שלילי בתכלית. לא כולנו מייחסים למושג 'טוב' אותה משמעות. בעל האות 'ט' הוא אופטימי מטבעו, ויכול להראות לאחרים את הטוב המסתתר בכל עניין. לפעמים בעל האות 'ט' אופטימי במיוחד וכמעט ללא גבולות, אז עלול הוא לשקוע בתוך עולם של טיט וחומר גשמי עבה ביותר, בו הוא עלול לשקוע ולא להתקדם לשום מקום. ... ועצבנות או רפיון ידיים כללי, עליבות רבה וחוסר סיפוק. ל - לימוד ומטרה האות 'ל' היא האות האמצעית, האות ה - 12 בין 22 האותיות. היא מהווה לשון מאזניים של החיים, כי ללא לימוד אין חיים משמעותיים. 'ל' היא האות היחידה הגבוהה מכל האותיות, כמגדלור המאיר או כצופה העומד על מגדל גבוה ורואה למרחקים. האות שלפניה היא האות 'כ' ה"כפופה", בעוד ה - 'ל' מתנשאת לגובה, והמבין יבין כי דווקא מתוך כפיפות תבוא הגדולה. האות 'ל' היא האות הגבוהה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... עשרה בטבת משמעותה, ולימינו עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י' בטבת. הגמ' מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח' בטבת, הגמ' מספרת שבמשך ג' ימים חשך העולם, היינו עד ליום י' בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה בראיתה את אחדותו היסודית של המין האנושי. מלכים נשאו נשים מעמים שונים. ההתבוללות היתה מרכז ענינה של התרבות ההלניסטית. היהודים התקשו להתמודד מול תרבות הלניסטית זו אשר מצד אחד קרבה את דתם ומן הצד השני הציע מיזוג עם תורות אחרות. בתקופה מאוחרת יותר, אחד מאבות הכנסיה, הירונימוס ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון. שאלה: אחרי הרבה בלבולים, הגעתי למסקנה שאני צריכה לעשות משהו עקבי ופשוט בעיני. אליעד: מה זה אומר? שאלה: התחלתי לשאול את עצמי, האם יש לי בחירה חופשית? למשל עולה לי כאב ראש, ברור שמישהו גרם לי לכאב ראש, אני לא בחרתי בו, אז אני אומרת לעצמי כאן אין לי בחירה. אליעד: אולי את בוחרת לחוות אותו, אם האש שורפת את הנייר ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מכלום - כיצד שטות מתורגמת למשמעותית? לפעמים יש מצבים שהאדם לא מוצא את הסיבה לחוסר הבנת הקיצוניות של עצמו, הוא לא יודע במה להתחיל, הוא חושב למה הוא לא מבדיל בין הדברים כפי שצריך, אבל הוא שוכח דבר שיישמע הזוי, אבל הוא חינך את עצמו לא להבדיל בין הניואנסים שיש. ואיך הדבר קרה? הוא היה בסיטואציה מסויימת, והוא במקום לקחת את הדברים כפי שהם באמת, הגזים אותם ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקצירמשמעות החיים היא פשוט לחיות? האומנם? מישהו פעם אמר לי שטות: "משמעות החיים היא פשוט לחיות"! ולמה זו שטות? לא ייתכן שמשמעותו של משהו היא המשהו בעצמו. משמעות של עצם מסויים חייבת להיות יותר מהעצם עצמו. לא יכול להיות שהפלאפון שברשותך משמעותו היא להיות ברזל עם שבבים, אלא מכשיר הגורם לאנשים לתקשר זה עם זה. עמוד החשמל בפינת הרחוב משמעותו היא לא להיות עמוד ברזל, אלא להיות עמוד שגורם לאור שהוא מקרין לעזור לבני האדם להתהלך ברחובות. המקלדת שכרגע הקשת עליה לא יכולה להיות אוסף של כפתורים - אלא כלי ביטוי עבורך, דרך להבתטא מעל צג המחשב. משמעותה של המקלדת היא בפירוש לא להיות מקלדת אלא הרבה מעבר לכך. אם כך לא יכול להיות שמשמעות החיים היא לחיות! משמעותו של כל דבר באשר הוא חייבת להיות גדולה יותר מהדבר עצמו. המאמר שאתם קוראים כעת הוא לא אוסף מילים אלא נועד להעביר מסר מסוים. משמעותו היא בעצם להעביר לכם מהי משמעות החיים - ואם ישנה משמעות מהי? אם סוד החיים הוא פשוט לחיות עד שהחיים נגמרים אז מה מותר האדם מן הבהמה? מה ההבדל בינינו לבין בעלי החיים? גם הם הגיעו כדי לחיות וזהו. עד שייקבע מותם בדרך זו או אחרת. ויש כאלו שיענו שמבחינתם אין בכלל הבדל בין בני האדם לבעלי החיים - ... גבוהה יותר ואפילו תבונה. על כך כתבתי בהרחבה במאמר "צמחים - האם הם מרגישים? האם יש בהם נשמה? ". חי - כל בעלי החיים באשר הם. חיים, ונושמים. מדבר - הוא האדם. הוא היחיד בעל יכולת התבונה, רצון, שכל וכו'. משמעותו של האדם בעולם הזה כאן היא לשנות ולהשתנות. פשוט כך! "החיים נועדו לשינויים" כבר נאמר במקורות. על כן יש לשמוח בכל הפתעה שנקרית בדרככם במסע החיים - יש משמעות לכל מעשה שלכם ולכל מסר שנשלח עבורכם - אתם משפיעים בעצם על גורלכם. האדם הוא יצר הבריאה - כל העולם נוצר עבורו ולמענו - האדם נברא אחרון בתוכנית הבריאה - לאחר שכל העולם היה מוכן עבורו - לא ייתכן שכל זה בשביל פשוט "לחיות" - המשמעות היא גדולה מכדי שנבין אותה אך היא בהחלט קיימת ואדירה בעוצמתה. אם כך משמעות החיים לא יכולה לעולם להיות החיים עצמם אלא הרבה מעבר לכך - תפתחו את עצמככם לקבל תובנות אלו, שיש תוכנית, מלאכת מחשבת שמסדרת לנו את החיים ונותנת כל כך הרבה סימנים כדי שנבין שהיא קיימת - רק תפתחו את עצמכם והסימנים פתאום יתחילו ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2 3. מבנה המחשבות, צורות מחשבה (Thought Formation) מחשבות אינן ייצוגים מילוליים בלבד - במחשבות נמצא גם ייצוגים ויזואליים, ייצוגיי צלילים, ייצוגי ריחות, ייצוגי טעמים וייצוגי תחושות, אשר מקורם בגירויים חושיים. וכמו כן ישנם הרצונות, הכוונות, המובילים לידי ... הכל מנסה לקרוא את הכתבה ולהבין אותה אם מתוך סקרנות, חובה, או להפיג את השעמום ועוד סיבות אחרות ושונות מקורא לקורא, כך שאין אפשרות להתחקות אחרי כולן. מתוך שלל הגירויים השומע או הקורא מנסים לפענח את האינפורמציה (משמעות). אל גירויים אלו נתייחס בשם 'השדה החושי' או, 'המרחב החושי'. אם כך אין קונטקסט אחר מלבד זה שבראשו של הקורא או השומע. הקונטקסט אליו אנו מתייחסים הוא מצבו הפיזי - מנטלי של הקורא או השומע כמפענח שפה, בכלל זה הידע הקודם, הרצונות, זרם הגירויים החושיים, זרם החשיבה, המצב התודעתי, היחסים בין האדם לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות. תהליך פענוח השפה הוא תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת "משמעות" מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. אנו נבחן את התהליך הזה תוך התייחסות לקונטקסט זה בלבד. III. תהליך התפיסה של שפה A. גירויים מהם הגירויים המשתתפים בתהליך פענוח והבנת שפה? 1. גירויים חושיים הגירויים החושיים הם: מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף. ... בשפה מתוך מגוון הצלילים הנקלטים, יש כאן תהליך של פענוח השפה המדוברת מתוך כמות עצומה של גירויים קוליים. בדרך כלל האדם משתמש בקולו כדי לדבר, כלומר השימוש העיקרי בקול אנושי הוא ליצירת שפה מילולית - צלילים בעלי 'משמעות' (לעומת מוזיקה או רעשים). גוון קול אדם מובחן ומובדל כבר מזמן הלידה - יש אליו התייחסות מיוחדת. כדוגמת התינוק אשר שומע ורואה כיצד הסובבים אותו מתקשרים באמצעות הדיבור, וכך מתוך ניסיון, מנסה לחקות את הדוברים. ההתייחסות המיוחדת לשפה מילולית מתבטאת בכך שקול אדם הנו דומיננטי במרחב השמיעה, ויש הכרה בחשיבותו כבעל משמעות - כנושא אינפורמציה לתקשורת בין - אישית. א תודעה ועירות בזמן קליטת גירויים מכל אמצעי הקלט (6 החושים) התודעה עירה לאובייקט אחד ברגע נתון. התודעה מובחנת על פי אובייקט התוכן שבה. ההשתנות היא המעבר מאובייקט לאובייקט על פי התניות מסוימות - ברגע אחד אני רואה את הגלידה, ... בשעמום, חוסר עניין, וכתוצאה מכך התודעה מחפשת אובייקט חדש, אחר. ב תגובות והבחנות שפה מדוברת נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה מדוברת (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה או ההכרה 'זוהי שפה' / 'אלו צלילים מובנים' (בעלי משמעות). = ההבחנה 'זוהי מילה' / 'פונמות אלו הן מילה' = ההבחנה 'זהו צירוף מילים' / 'צירוף מילים זה הוא משפט' הבחנות שונות יעלו במקרים שונים, השומע עלול להבחין בקול דיבור (לזהות את הצליל כבעל משמעות) בכל מיני שלבים באם כתפיסה של פונמה אחת או צירוף פונמות, ובאם כתפיסה של צירוף מילים או משפט שלם. ברגע שהתודעה תזהה את אובייקט קול הדיבור כבעל משמעות היא תעבור אליו, ואז יתחיל תהליך העיבוד לפענוח והבנת השפה. שפה כתובה ננסה לתאר כיצד הקורא מבין שפה כתובה. מקור הקריאה (הכתוב) הוא כל איור גרפי של אותיות, מילים, משפטים, אותם נמצא בספר, עיתון, תמרור, מכתב וכדומה. דרישות לקריאה: 1. יכולת ראייה 2. גירוי במרחב הראיה ... ידיעת הדיבור (אם בכלל). האם היא מערכת הממפה את עצמה על גבי מערכת פונמות קיימת? ישנו הכתב המורכב מסימנים גרפים המייצגים פונמות כגון הכתב הלטיני, העברי, הסלבי ואחרים. לעומת זאת, ישנו הכתב הסיני בו כל סימן מייצג משמעות - דבר מה במציאות (מראה, צליל, ריח וכו') או קונספט. כך שייצוג האותיות הסיניות היא מערכת המייצגת משמעויות בדומה למערכת הדיבור. עדיין, אין זה סותר שיהיה גם ייצוג פונמי לכל אחת מהסימניות, כך שיש הקבלה בין שני המערכות של הסימנים (שפה כתובה) והפונמות (שפה מדוברת). גם בשפות בהם סימני הכתב מייצגים פונמות ניתן לומר שלאחר רכישת ניסיון, לגבי קורא מיומן, הקריאה מקבלת אוטונומיה, בכך שהסימנים הגרפיים הופכים כמעט (או לחלוטין) ייצוגים ישירים למשמעות. במצב שכזה יחידות השפה לגבי הקורא הן מילים ולא אותיות - התפיסה היא של מילה שלמה כסימן מייצג משמעות. 2. תפיסת יחידות של שפה יש תפיסה של יחידות גרפיות שונות ליכולות קריאה שונות. הדבר דומה לתפיסה של שפה מדוברת - אין תפיסה של פונמות אלא של מילים כיחידות של שפה (למילה יש משמעות מובחנת ומובדלת, לעומת פונמה, לה אין משמעות מובחנת ומובדלת מלבד גוון הקול). יש כאן תלות בניסיון קריאה, אם יש הכרות רבה עם צירוף גרפי מסוים - מילה או משפט, תהיה תפיסה של צירוף זה כיחידה שפתית (מילולית, וורבלית) אחת. נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה / ההכרה 'זהו כתב' / 'זהו איור גרפי מובן' (בעלי משמעות). = ההבחנה 'אלו אותיות' / 'אלו אותיות מובנות'. = ההבחנה 'אלו מילים' / 'אלו מילים מובנות'. = ההכרה 'זוהי שפה ידועה' ברגע שעולה ההכרה כדוגמת ההבחנות האלו או דומה להן, תיווצר עירות למרחב הראייה, אובייקט התודעה יהיה הכתב, ויתחיל תהליך עיבוד לפענוח והבנת השפה. א בניית משמעות - פענוח השפה. פענוח השפה מתחיל בהבחנה שהקלט הויזואלי או השמיעתי הוא אלמנט של שפה. הכוונה של השומע או הקורא כמפענח היא להבין את האינפורמציה הנמסרת, כלומר, את המשמעות. המילים הן לא המשמעות - הן לא האינפורמציה הנמסרת. המילים הן מה ש'נושא' את המשמעות, מעביר אותה מהדובר לשומע או מהכותב לקורא. הנטייה הבסיסית היא חיפוש של משמעות - מתוך שלל הגירויים החושיים והמנטליים האדם מתמקד במה שמשמעותי לגביו (שיש בו משמעות לגביו). אלו היחסים של האדם עם 'מה שיש' בכלל. אנו יכולים להבחין בין התגובה של מבט חטוף לעבר עץ, שמיים או בית ובין מבט בשלט עליו כתובה המילה 'מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר'. במקרה של העץ, יש תפיסה ויזואלית של צורה וצבע, אז באה ההבחנה 'זהו עץ', אנו מתבוננים בתנועה של העץ, ... שפה, תעלה מחשבה מילולית - 'מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר', מכאן והלאה בדומה למקרה העץ יכולות לעלות מחשבות שונות הקשורות או שאינן קשורות במחשבה זו. ההבדל הוא שבמקרה השלט נוצר תהליך פענוח שבסופו המשפט נקרא - נוצרה 'משמעות'. ב אוטומטיות התפיסה של שפה התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב שהאדם יודע לקרוא, כלומר, מכיר את הסימנים של הכתב, ומבין את המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם שאינו יודע את השפה יראו האותיות כסימנים גרפים בלבד והתגובה לא תהיה המחשבה 'מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר' למרות שעדיין קיימת אפשרות שתעלה ההבחנה 'זהו כתב' או 'זוהי שפה שאני לא מכיר'. כלומר תהליך הפענוח יפסק בשלב מסוים או ... מילולית - כמפענח וכדובר. מיומנות זו יוצרת יחסים חדשים עם השפה, נוסף על כך שהשפה מתפקדת כמכשיר לתקשורת בין אישית היא מקבלת מעמד אוטונומי משל עצמה. אם עד כה המילה הייתה תאור פונמי או גרפי לתיאור אובייקט במציאות (משמעות) או קונספט, עתה בנוסף, יש יחס למילה כאובייקט שמיעתי, גרפי, או כקונספט בתוך מערכת כללים. כך נוצרים יחסים דואליים בין האדם למערכת השפתית, מצד אחד מערכת משמעויות ומצד שני מניפולציות על המערכת ויצירת איברים חדשים בה. אין כאן הכוונה ליצירת מילים חדשות בשפה (כמערכת משמעויות) - כדוגמא, כאשר המציאו את הרדיו, טבעו מילה חדשה המתארת אובייקט במציאות. בדומה לכך גם המילה 'טלויזיה' (Tele-vision) שהיא אמנם צירוף של שני מילים אך היא מייצגת אובייקט בעולם. זהו תהליך טבעי כאשר יש צורך לתאר אובייקט שלא היה קיים עד כה ולכן ממציאים מילה שתייצג אותו, ... הרגשות והכוונות החיוביים, הטובים והמועילים - 'הלב של אמא גדול, היא אוהבת את כל ילדיה'. יש להבדיל תוצרים אלו מ'אנאלוגיה' בה יש השוואה בין אובייקטים במציאות. תוצרים מילוליים אלו יוצרים אמביוולנטיות במילים. משמעויות נוספות למילים המייצגות אובייקטים בעולם. מכאן נגררות בעיות בתקשורת - בלבול, חוסר בהירות, אין ידע משותף ברור לשני דוברים. תוצרים אלו תלויים גם גורמים תרבותיים - חברתיים. 4. הרכבת משמעות א מילים בשפה נמצא צירופי פונמות או צירופי אותיות הנקראות מילים. לפונמות או לאותיות אין משמעות מהבחינה שהן לא חלק מהאינפורמציה הנמסרת אותה יש לפענח. לכן, כוונת השומע או הקורא היא לזהות מילים כיחידות הבסיסיות (בשפה הסינית לדוגמא, אין את שלב הרכבת המילה מאותיות כיוון שיש שימוש בסימניות המהוות מילים). זיהוי המילה מתוך שלל הגירויים מעלה את ההבחנה ש'זוהי מילה', ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - משמעות מרכזי האנרגיה שלנו על חיינו - חלק 2 צ'אקרות - משמעות מרכזי האנרגיה שלנו על חיינו - חלק 1. צ'אקרה 3 - מקלעת השמש תחום - אגו, ההתפתחות האישית שלנו, ההערכה העצמית שלנו. צבעה - צהוב. מקום - מהטבור למעלה אל הסרעפת. איברים ששייכים לה: סרעפת, קיבה, טחול, כבד, מרה, מעי דק, וגס, תריסריון לבלב וכלל מערכת העיכול, גב אמצעי. הצ'אקרה השלישית היא מרכז ... עם שאר בני האדם. היא אחראית על ההתפתחות האישית שלנו. היא מכוונת אותנו להכרה ולמעמד חברתי, להישגיות ולהגשמת המטרות והשאיפות. גיל ההתפתחות של צ'אקרה זו הוא בין שמונה לשלוש - עשרה. בגילאים אלו הילד חווה שינויים רבי משמעות בנפשו. בגיל זה גדל ומתפתח האגו של הילד, מתחיל תהליך הבנתו את עצמו, הוא נעשה תובעני יותר, הוא מפתח מודעות למוסכמות חברתיות שונות, דרך מראהו, לבושו, הצלחתו בלימודים וכדומה. הילד מנסה להיות מקובל בחברה. זה הגיל בו אנו עוברים תהליך מעבר מן הילדות אל הנערות ובו מתחיל שלב קבלת האחריות, המטלות ... ומבחינה כלכלית. הוא עשוי להיענות לציפיות ההורים והסביבה, לעיתים תוך ויתור על יושרו הפנימי כלפי עצמו. מצב זה עלול ליצור נתק חזק בתקשורת הפנימית. על מנת להגדיר לעצמו את שאיפותיו האמיתיות, עליו להיות מודע לעצמו. משמעותה של צ'אקרת הגרון אינו רק הביטוי אלא גם יכולת ההקשבה. כאשר אנו נלמד לפתוח את אוזנינו החיצוניות ו"הפנימיות" אנו נזכה לקבל ידע מעמיק מאת היקום. ההקשבה יוצרת שלווה, רוגע ואף בטחון. כשאנו נאפשר לקול הפנימי להתבטא, מידע חדש על "העצמי" יופיע. כשצ'אקרה זו אינה מאוזנת יעלו בעיות פיזיות כמו: במצב ... הצרודים, או המגמגמים, או הפטפטנים - לשיר. אם בצ'אקרה השניה דיברנו על לרקוד בסלון אז כעת לשיר, לשיר בקול, שירים שאתם אוהבים. האמת, מומלץ לכל אחד להתבטא בקול - שהרי שירה, מוזיקה ותנועה תורמים רבות לנשמה. צ'אקרות - משמעות מרכזי האנרגיה שלנו על חיינו - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... החיים - מה המשמעות המסתתרת מאחורי משפט זה? "אלה החיים". משפט אנחה כה ידוע. מה המשמעות המסתתרת מאחורי משפט זה? האם משפט זה הוא משפט נחלתם של רבים שהתרגלו להטיח את אשמת הכישלונות במצע החיים או שהאנושות כולה מגיעה למסקנה שהחיים הם חבילה בינונית עם מרכיבים של משפחה ממוצעת, קריירה לשם קיום שאיפות מעל הפופיק ואולי עם טיפת מזל תוכל להגיע לקצת יותר. כנסיית השכל, להקת רוק מן הטובות שידעה המוסיקה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
תקצירמשמעות הכתב הסיני אחת השאלות המעניינות שנשאלות ושיש להן קשר למערך האידיאי המתפתח בסין הוא מה תפקיד הכתב הסיני בהתפתחות דפוסי החשיבה. לא ברור מתי הכתב התפתח. הכתב שאנו מכירים הוא כתב אותיות. המבנה שלו הוא מבנה סילאבי - הברתי. המבנה ההברתי הוא יותר תוצאה של הכתב מאשר מקור הכתב. אנו יכולים ליצר מכלול שלם של מילים ... מה יש בסימנים שאין בשפות אחרות? להבדיל מדברים אחרים יש כאן את היכולת לחבר שלושה דברים: תכונה אבסטרקטית, תכונה קונקרטית וגם יכולת להצביע על פעולה. הסימן יכול לחבר משמעויות קונקרטיות למשמעויות אבסטרקטיות, למשל עניין של זמן. זמן הוא מונח מאוד אבסטרקטי. קשה לתפוס אותו. המושג יכול לקבל ביטוי גרפי. אות לא יכולה לתת לנו את זה (אבל מילה כן, כמובן). בכתב החרטומים אין מערכת אבסטרקטית (כמו תאור זמנים), כנ'ל לא באותיות. האותיות באו לשרת את המילים הקיימות והן באו מספיק מאוחר בשעה שהיו כבר במערכת השפתית ... גם נוכל לקרוא אותה ללא ניקוד. הסימנים הסינים מסוגלים לבטא גם היבט אבסטרקטי וגם היבט קונקרטי וגם פעולות בזמן ולכן ניתן להשתמש בהם ולייצר הקשרים שונים ולשנות דגשים במשמעויות. אנו יודעים שבכל שפה או צורה של ביטוי לשוני יש תמיד שלוש רמות הבנה: רמת הבנה דנוטיבית - דנוטציה היא רמת ההבנה של המילון (לכסיקון). זה כאילו הגדרה מדעית של המילה. למשל סגול הוא בעל אורכי גל מסוימים. זוהי משמעות אובייקטיבית. הרמה הקונוטיבית - ברמת הקונוטציות אני מייחס למילה לא משמעות מדויקת אלא טווח משמעויות. הרמה הקונוטיבית היא רמה חברתית. משמעות הדבר הוא שהטווח הוא טווח שמקובל על כולם. במסגרת הטווח הזה כשאני אגיד שחור אז לאחד זה יגיד לילה, לשני שמלה ולשלישי מוות. כולם דימויים שאנו קשורים לתרבות שלה. רמה אסוציאטיבית - הרמה השלישית היא רמה פרטנית, אסוציאטיבית. ואז אצל אחד שחור יהיה החותנת ואצל השני זה יהיה שירות צבאי. זה מה שהאיש הפרטי יצר ... ⬅לקריאת המשך המאמר על משמעות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משמעות, בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי להצלחה, מטפל, טיפול רגשי, טיפול אישי מומלץ, יועץ פילוסופי, גישור, מאמן אישי להרזיה, אימון אישי קואצ'ינג בתחום משמעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8281 שניות
עכשיו 20_07_2019 השעה 08:11:33
wesi4