ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > תפיסות חיים
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על תפיסות חיים...
תקציר⬅ ... אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 22 הרבה פעמים כשמשהי אומרת לחבר שלה שהיא לא יכולה לחיות עם הפחד לאבד אותו, הוא תופס את זה כמחמאה. אבל מצד האמת - באמירה הזו היא בעצם טוענת שרע לה לאהוב אותו, כי ככל שאתה יותר אוהב משהו ככה גדל הפחד שלך לאבד אותו. ולא משנה כמה יבטיחו לאותה משהי שלא יעזבו אותה, את האפשרות שיעזבו אותה לא ניתן להעלים... ככל שהאדם מצהיר על יותר דברים שטובים בו, ככה הוא גם מרגיש יותר רע, כי בלבו הוא יודע שהוא יכול להיות מאושר גם מבלי להיות טוב בדברים הללו, או להיות תלוי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פרויד / מיניות ואהבה שלוש מהפכות מחשבתיות עברה האנושות. המהפכן הראשון, קופרניקוס (1507) גילה שהארץ חגה מסביב לשמש ולא להפך ובזה שמט את הדעה ששלטה עד אז שעולמנו הוא מרכז היקום, הכל חג סביבו והאדם הוא מרכז העולם. ב 1859 פרסם דרווין את מוצא המינים ושינה לתמיד את תפיסת מוצא האדם. לא עוד נזר הבריאה יציר אלוהים אלא השתלשלות הברירה הטבעית ומוצא האדם מהקוף. עד היום יש נעלבים ומתנגדים לתיאוריה. אחר כך, בתחילת המאה העשרים מגיע פרויד שהביא לנו את תת הכרה והמיניות וגרם לנושאים שהיו טאבו להיכנס לשיח הלגיטימי. והחשוב מכל, עשה לנו הכרות עם מעמקי נפשנו שלנו, ילד את תת ההכרה והביא להבנה שונה לחלוטין של האדם. כל מה ... הנפוצות בחברה בה חי הוא מעז באומץ רוחו להלחם בצביעות המחשבתית, בדעות קדומות, במוסרניות ובצביעות חברתית ומחשבית. כבר בתחילת מאמרו פרויד אומר על האינוורסיה (ההיפוך, כך הוא מכנה הומוסקסואליות - נשית גברית) : "אינוורטים שונים זה מזה ביחסם לדחף המיני המייחד אותם. מקצתם מקבלים את האינוורסיה כדבר מובן מאליו ותופסים את עצמם כבני אדם נורמלים... אחרים מתקוממים נגד עובדת האינוורסיה וחשים אותה ככפיה חולנית. " הבחנה די מקדימה את זמנה בהתחשב שלא היו מספיק הומואים מחוץ לארון ואת רוב ידיעותיו שאב מאנשים שהיו מטופליו. בהמשך הוא אומר: "אין אדם בריא בנפשו שלא ניתן למצוא אצלו תוספות שניתן לכנותן פרוורטיות. די בכלל זה כדי להוכיח עד כמה בלתי מתאים הוא השימוש ... לזכור שהדעה השלטת בזמן התבגרותו, ועדיין בשנות מחקרו היא שיש להימנע מחיי מין עד לחתונה. נראה שמגבלה זאת הייתה אחת הראשונות נגדן נלחם. זאת הייתה מגבלה שנתפסה הן כמוסרית והן כתרבותית והייתה הקשה ביותר לקבלה על ידי הציבור של אז. גם הגברים "המדוכאים" לא קיבלו את דעתו. ואפשר לראות שלגבי נשים ברוב התרבויות התפיסה השלטת היא שאסור להן לקיים יחסי מין לפני החתונה. על התביעה הזו אמר: "תביעת הנורמה התרבותית לניהול דומה של חיי מין אצל כל בני האדם היא אחד מגילויי אי הצדק החברתיים הברורים. דבר העולה בידי אחדים ללא מאמץ תובע מאחרים את הקורבנות הנפשיים הקשים ביותר. אי צדק זה אכן מסולק באמצעות אי ציות להוראות המוסר" כשהוא מדבר על הסיפוק המיני החוקי הוא אומר: ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לתארה כבעלת תפקוד וחשיבות מחוליות: ויזואליות - אסתטיות, גופניות, מרחביות, קומפוזיטוריות. לאיזדורה דנקן, מחלוצות המחול המודרני, מייחסים את הטענה, שאת משמעותה של יצירת מחול אי אפשר לתרגם למילים (בדומה לטענתו של אדוארד הופר בנוגע לאומנות פלסטית): "אם הייתי יכולה להגיד לך מה המשמעות של זה, לא היה טעם לרקוד את זה." תפיסה של משמעות אצל בעלי חיים ניסוי של הפסיכולוג פרדריק סקינר (מחשובי הביהיביוריסטים) הדגים כי יונים המקבלות מזון באמצעות מנגנון אוטומטי ללא שום קשר להתנהגותן יאמצו בדרך כלל התנהגויות שעליהן הן חוזרות בהתמדה, כאילו במטרה לגרום להופעת המזון, לדוגמה: ביצוע הקפות בתוך הכלוב או טלטול הראש לכיוון אחת הפינות העליונות של הכלוב. היונים שתוגמלו באופן מקרי לחלוטין אימצו יותר התנהגויות מסוג זה מאשר יונים שבאמת תוגמלו על התנהגותן. במקרה זה ניתן ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... דיבור ושתיקה. הרומזים למילה 'חשמל'. כאשר 'חש' מבטא את השקט ('עת לחשות... ') והמילה 'מל' מבטאת את הדבור האקטיבי כמו המילה: 'מילה' או "מי ימלל..."הרי שני הניגודים מתחברים וחזרנו אל תחילת הבריאה שנוצרה בדואליות על משקל "זכר ונקבה בראם". חיבור ההפכים. אות 'ת' - חותם כל כ"ב האותיות הכל הולך אחר החיתום. אור אין סוף שהוא סתים "לית מחשבה תפיסה ביה כלל". חש=שתיקה. האור נמשך ויורד בתורה הקדושה = מל. האור - עוצמתו של הקב"ה זו התורה, מגלים את עצמות אורו יתברך. מי ימלל גבורות ה', סוד ההעלמות וההסתרים. אשרי הזוכה... ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2 3. מבנה המחשבות, צורות מחשבה (Thought Formation) מחשבות אינן ייצוגים מילוליים בלבד - במחשבות נמצא גם ייצוגים ויזואליים, ייצוגיי צלילים, ייצוגי ריחות, ייצוגי טעמים וייצוגי תחושות, אשר מקורם בגירויים חושיים. וכמו כן ישנם הרצונות, הכוונות, המובילים לידי פעולה. אם כך, השפה המילולית מהווה חלק מתוך מכלול העולם המנטלי של האדם. כפי שנוכל לומר שיש מבנה, צורה, לתפיסת אובייקט גופני כדוגמת האובייקט 'נשימה' או האובייקט 'הליכה', כך נתייחס ל'מבנה המחשבות' כאל צורות של אובייקטים מנטליים כדוגמת כעס, שנאה, פחד, תשוקה. זוהי הגדרה בסיסית של תפיסה מנטלית, כל אדם חווה את המצבים המנטליים האלו (המכונים בדרך כלל מצבי רוח או רגשות) ואין הם בהכרח חלק משפה מילולית. B. הקונטקסט ה'אחר' כאשר דנים בקונטקסט, בדרך כלל מתייחסים לשלל הגירויים האחרים הסמוכים לאובייקט בו דנים. כדוגמא, כאשר אדם קורא כתבה בעיתון, הקונטקסט מוגדר כ'אמצעים הויזואלים המלווים' את ... בין האדם לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות. תהליך פענוח השפה הוא תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת "משמעות" מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. אנו נבחן את התהליך הזה תוך התייחסות לקונטקסט זה בלבד. III. תהליך התפיסה של שפה A. גירויים מהם הגירויים המשתתפים בתהליך פענוח והבנת שפה? 1. גירויים חושיים הגירויים החושיים הם: מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף. בקריאה נעשה פענוח לגירויים הויזואלים, אנו נכנה את הגירויים הויזואליים בטווח התפיסה בשם 'השדה הויזואלי'. בשמיעה, בהתאמה, נכנה את הגירויים השמיעתיים בטווח התפיסה בשם 'השדה השמיעתי'. לא נתייחס באופן ישיר לשדות הגירויים החושיים האחרים (ריחות, טעמים, תחושות גוף) מחוסר עניין ישיר במחקר של שפה מילולית. ישנם תנאים לקליטה חושית. מה לוקח חלק בקליטת גירויים חושיים? (1) ישנם האיברים האורגניים: העין, האוזן, האף, הלשון וחישניי המישוש בעור. (2) ישנם אובייקטים ויזואליים ... טון ועוצמה), מגע בין חישניי הקליטה באף וריחות, מגע בין חיישני הטעם בלשון וטעמים (מזון או אחר), מגע בין חיישני התחושה בעור לאובייקטים פיזיים חיצוניים (או אף כתגובה לאובייקט מנטלי). אלו הם שלושת התנאים המחייבים לקליטה של אובייקט חושי, נאמר שזהו טווח או מרחב התפיסה החושי האנושי. 2. גירויים מנטליים מהם הגירויים המנטליים ומה מקורם? המרכיבים המנטליים הם: תפיסה (Perception), רגש (Feeling), צורות מחשבה (Thought Formation) ותודעה (Consciousness). תפיסה היא הקלט החושי (5 החושים) בתוספת הקלט המנטלי (ומכאן ההתייחסות ל - 6 חושים) בזמן המגע עם האובייקטים המתאימים להם (מראות, צלילים,..., מחשבות). החוש המנטלי בהתאמה לשאר החושים קולט מחשבות - מילוליות או לא מילוליות (כפי שתואר קודם לכן). רגשות הן תגובות העולות ביחס לגירויים והן: רגש נעים (הנאה), רגש לא ... התייחסות למחשבות מילוליות אך יש גם מחשבות ויזואליות (לחשוב / לדמיין איך נראה עץ) או מחשבות צלילים (לדמיין מנגינה) וכך בהתאמה לשאר החושים. צורות מחשבה יהיו חיבה, כעס, שנאה, פחד וכדומה. ישנה חשיבה מילולית המורכבת מחשיבה ראשונית וחשיבה בוחנת. חשיבה ראשונית היא תפיסת אובייקט החשיבה בתודעה ולאחר מכן מתחיל תהליך חקירת ובחינת האובייקט (Exploring) בתודעה. דיבור מתחיל לאחר 'חשיבה ראשונית' ו'חשיבה בוחנת', לכן 'חשיבה ראשונית' ו'חשיבה בוחנת' נחשבות צורות מחשבה מילוליות (Verbal Formation). תפיסה ורגשות שייכות לתודעה - הן כבולות לתודעה ולכן הן נחשבות צורות מחשבה מנטליות (Mental Formation). מהי התודעה? זוהי ההכרה, העירות, הידיעה של אובייקט מנטלי ברגע מסוים. ההכרה של 'חמוץ' או 'מתוק', ההכרה של תחושת גירוד, ההכרה של תחושת כאב, וכך הלאה. התודעה אינה עולה באופן עצמאי, אלא בשיתוף עם מצבים מנטליים אחרים. התודעה נקראת בהתאם למקור האובייקט שגרם לתגובה: תודעת - עין, תודעת - אוזן,..., תודעת - מנטל (Mental-Consciousness). מצב מנטלי בכל רגע מורכב מכל המרכיבים שתוארו כאן (תפיסה, רגשות, צורות מחשבה ותודעה), כאשר נוסיף את המרכיב הפיזי - הגוף נקבל את כלל האדם (5 מרכיבים, Five Aggregates). מתוך אלו נאמר שהגירויים המנטליים לגבי שפה הם מחשבות מילוליות בתחום החוש המנטלי, אשר מוגדרים כצורות מחשבה מילוליות. השפה לוקחת חלק בחשיבה ובדיבור כצורות מנטליות. חשיבה מילולית יכולה מצד אחד ... על פי אובייקט התוכן שבה. ההשתנות היא המעבר מאובייקט לאובייקט על פי התניות מסוימות - ברגע אחד אני רואה את הגלידה, לאחר מכן כשאני טועם אותה, אני מרגיש תחושת קור בחלל הפה; טעם 'מתוק'; הנאה; וכך הלאה. התודעה עוברת מ'תחנה' ל'תחנה': [ראייה] - > [תחושה] - > [תפיסה] - > [הרגשה]. נאמר שהתודעה עירה לאובייקטים שונים בהתאם לגירוי שהם יוצרים. נבדיל בין המצב שבו יש עירות (Attention) למרחב השמיעה (לקלט צלילי), לבין המצב שבו יש עירות למרחבים ולקלטים האחרים. כלומר, כאשר ישנה עירות למרחב השמיעה אין צורך בגירוי כלשהו כדי להעביר את התודעה למרחב השמיעה, לעומת זאת, כאשר ... 'זוהי שפה' / 'אלו צלילים מובנים' (בעלי משמעות). = ההבחנה 'זוהי מילה' / 'פונמות אלו הן מילה' = ההבחנה 'זהו צירוף מילים' / 'צירוף מילים זה הוא משפט' הבחנות שונות יעלו במקרים שונים, השומע עלול להבחין בקול דיבור (לזהות את הצליל כבעל משמעות) בכל מיני שלבים באם כתפיסה של פונמה אחת או צירוף פונמות, ובאם כתפיסה של צירוף מילים או משפט שלם. ברגע שהתודעה תזהה את אובייקט קול הדיבור כבעל משמעות היא תעבור אליו, ואז יתחיל תהליך העיבוד לפענוח והבנת השפה. שפה כתובה ננסה לתאר כיצד הקורא מבין שפה כתובה. מקור הקריאה (הכתוב) הוא כל איור גרפי של אותיות, מילים, משפטים, אותם נמצא בספר, עיתון, תמרור, מכתב וכדומה. דרישות ... (שפה מדוברת). גם בשפות בהם סימני הכתב מייצגים פונמות ניתן לומר שלאחר רכישת ניסיון, לגבי קורא מיומן, הקריאה מקבלת אוטונומיה, בכך שהסימנים הגרפיים הופכים כמעט (או לחלוטין) ייצוגים ישירים למשמעות. במצב שכזה יחידות השפה לגבי הקורא הן מילים ולא אותיות - התפיסה היא של מילה שלמה כסימן מייצג משמעות. 2. תפיסת יחידות של שפה יש תפיסה של יחידות גרפיות שונות ליכולות קריאה שונות. הדבר דומה לתפיסה של שפה מדוברת - אין תפיסה של פונמות אלא של מילים כיחידות של שפה (למילה יש משמעות מובחנת ומובדלת, לעומת פונמה, לה אין משמעות מובחנת ומובדלת מלבד גוון הקול). יש כאן תלות בניסיון קריאה, אם יש הכרות רבה עם צירוף גרפי מסוים - מילה או משפט, תהיה תפיסה של צירוף זה כיחידה שפתית (מילולית, וורבלית) אחת. נתאר תגובות ראשוניות אפשריות לשפה כתובה (לפני תהליך הפענוח): = ההבחנה / ההכרה 'זהו כתב' / 'זהו איור גרפי מובן' (בעלי משמעות). = ההבחנה 'אלו אותיות' / 'אלו אותיות מובנות'. = ההבחנה 'אלו מילים' / 'אלו מילים מובנות'. = ההכרה 'זוהי שפה ידועה' ברגע שעולה ... הגירויים החושיים והמנטליים האדם מתמקד במה שמשמעותי לגביו (שיש בו משמעות לגביו). אלו היחסים של האדם עם 'מה שיש' בכלל. אנו יכולים להבחין בין התגובה של מבט חטוף לעבר עץ, שמיים או בית ובין מבט בשלט עליו כתובה המילה 'מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר'. במקרה של העץ, יש תפיסה ויזואלית של צורה וצבע, אז באה ההבחנה 'זהו עץ', אנו מתבוננים בתנועה של העץ, בוחנים את חלקיו, מכאן והלאה יכולות לעלות מחשבות רבות ושונות הקשורות בעץ הנצפה וכאלו שאינן קשורות בעץ הנצפה. לעומת זאת, כאשר אנו מביטים בשלט, מייד לאחר התפיסה הויזואלית של צורה וצבע, וההבחנה, באופן כזה או אחר, שיש זוהי שפה, תעלה מחשבה מילולית - 'מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר', מכאן והלאה בדומה למקרה העץ יכולות לעלות מחשבות שונות הקשורות או שאינן קשורות במחשבה זו. ההבדל הוא שבמקרה השלט נוצר תהליך פענוח שבסופו המשפט נקרא - נוצרה 'משמעות'. ב אוטומטיות התפיסה של שפה התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב שהאדם יודע לקרוא, כלומר, מכיר את הסימנים של הכתב, ומבין את המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם שאינו יודע את השפה יראו האותיות כסימנים גרפים בלבד והתגובה לא תהיה המחשבה 'מכירת חיסול, הכל בחצי מחיר' למרות שעדיין ... לכך גם המילה 'טלויזיה' (Tele-vision) שהיא אמנם צירוף של שני מילים אך היא מייצגת אובייקט בעולם. זהו תהליך טבעי כאשר יש צורך לתאר אובייקט שלא היה קיים עד כה ולכן ממציאים מילה שתייצג אותו, לעומת זאת ביחסים עם השפה כמערכת אוטונומית מתקבלים תוצרים מעין אלו: תפיסה של מערכת חוקים לגבי מילים, היחס ביניהן והמבנה של משפטים (תחביר). יחסים אלו מדברים 'על השפה', עוסקים 'בשפה' ובמרכיביה. זהו חלק מחקר שפה באופן תיאורטי שאין הוא דרוש לשימוש בשפה לתקשורת בין אישית. עובדה היא שדוברים שאינם יודעים חוקי לשון ודקדוק מתפקדים כדוברים וכמפענחים ללא קושי. שימוש במילים המתארות ... ולא תהיה תגובה של משמעות, או שיכיר את המילה כך שהתגובה תבוא על פי הידע החלקי שיש לו על 'סוס' או הדימוי שלו של 'סוס'. בין שני מקרים אלו נמצא מגוון של מקרים בהם יש לאנשים שונים ידע שונה לגבי אובייקטים בעולם (המיוצגים במילים) ואשר לגביהם נבנו דימויים שונים. התפיסה לגביהם יכולה להיות קונספטואלית בלבד, ללא כל ניסיון חוויתי חושי. הדימויים משתנים כתגובה לניסיון - לתפיסה, כמו כן, נוצרים דימויים חדשים, ודימויים ישנים דועכים ונעלמים. כך נוכל לומר, שה'משמעות' לגבי מילה היא היחס של האדם כלפי הייצוג שלה - באם הוא חושי קונקרטי או באם הוא דימויי שהוא בנה. ג תפיסה של יחידה מילולית כבעלת משמעות היחסים בפענוח מילה מתוך סימן פונמי או גרפי הם הדדיים במובן זה שהקולט מחפש משמעות בשפה (Something that make sense) כך שכל עוד הקולט לא מוצא משמעות בסימן פונמי או גרפי הוא לא מקבל אותו כמילה או כחלק משפה, כיוון שלגביו אין תועלת בסימן שכזה. לכן נגדיר יחידה מילולית כסימן ... בעלת תדמית של עיר קוסמופוליטית. אלו שני ייצוגים שונים לגמרי, באם מראה של בת - ים לעומת מראה של תל - אביב, או הרגש כלפי כל אחד מהערים, ולכן כל התגובה תהיה שונה מבחינה איכותית. אם כך, ההכללה של בת - ים ותל - אביב כערים, היא תיאורטית (וכך גם המילה 'עיר' עצמה), תפיסה קונספטואלית, קבוצה של אובייקטים שונים תחת קונספט המיוצג במילה. השימוש בהכללות הוא קונבנציה של שפה התורם רבות לתקשורת, ועדיין יש לראות את הגבולות שלו ככזה, כלומר, תפיסה קונספטואלית אינה מייצגת 'דבר' בעולם, ולכן, השלכת קונספט כממשות היא אשליה בלבד. ה היחידה המילולית מתרחבת אנו מוצאים מילה בתוך משפט, משפט בתוך פסקה, פסקה בתוך קטע. ממשמעות של מילה מתרחבים למשמעות של צירוף של שתי מילים, שלוש מילים, משפט, פסקה. משפט יכול להביע רעיון - להיות בעל ייצוג באותה מידה כמו ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בי במחשבה הם: הכישורים שבי, איכויות היכולות הטבועות באדם, הרצונות, הקיבולת המנטאלית והרוחנית, והיכולת להפך ולהיות ראויה דומה להורים השמימיים שהם חלק מהטבע השמימי אשר בא לידי ביטוי בגשמי. השאלה שעולה כל פעם מחדש, מדוע צבע? אנחנו יודעים שמהירות חדירת, הבנת ותפיסת האור של צבע הוא מהיר יותר מצליל, תנועה וצורה, ומכיוון שכל דבר בעולמנו הוא סמוי ובלתי נראה הוא מהיר מאד - זה ברור שצבע הוא החוליה המקשרת ומחברת לאנרגיה האוניברסאלית עולמית אפילו יותר מצליל וצ'י. צבע מגיע אלינו מהאור השמימי, באמצעותם של 7 קרני היקום, המקור של ... אינם יכולים להשתלב ולהתמזג בקשר ישיר. כך שאדריכלי היקום הרכיבו תוכנית שיטתית כדי לסייע לקידום המסרים שיתקבלו. הם יצרו גופי אנרגיה מעודנים (ההילות - האור המקיף את הגוף הפיזי), גלים של ויברציה, המורכבים מהירארכיה של דחיסות, ממעודן ביקום לדחוס וצפוף בגוף, כדי לתפוס את המסרים מהיוניברס. השדות המעודנים מתרגמים אור לתוך מסרי תדר שבני אנוש יוכלו להבין ולהטמיע. מנקודת מבט רחוקה יותר ביקום, שבעת הקרניים נכנסים לעולמנו, מזינים את השמש, את הירח, את הכוכבים והים, את האדמה והעצים... אנו מקבלים את המסרים שלהם הקשת הצבעים על פני ומעבר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... גוף - הגוף מספר לנו סיפורים הגוף מספר לנו סיפורים בתפיסת עולמי "הבית האמיתי" של האדם הוא גופו. זהו המקום בו אנו שוכנים כל חיינו הוא מלווה אותנו מרגע הלידה הוא נמצא אתנו כל הזמן הולך אתנו לכל מקום. הוא שמח ועצוב אתנו הוא נינוח ורוגש אתנו הוא נושא אותנו פיסית ויודע עלינו יותר מכפי שנדמה לנו הוא זוכר גם את שטרחנו להסתיר הוא מגיב. לעיתים משמש לנו לעוגן ... רולף הבנת מפת עולמו של אדם דרך התפלגויות פסיכוסומאטיות צורתו וחלקיו השונים של הגוף הפיסי, משקפים את הגוף הפסיכולוגי על רבדיו. בתורות המזרח מחולק הגוף לשבעה מרכזי אנרגיה (7 השאקרות) בתפיסה המערבית אנו מבחינים בחמש התפלגויות עיקרית ובעשרות התפלגויות משניות. כל חלק בגוף הפיסי מייצג ואחראי על היבטים שונים בחיינו. הבנתם חשובה לזיהוי תחומי החיים הדורשים התייחסות. לדוגמא: רגליים חלשות יעידו על חוסר שיווי משקל בחיים, קושי בהתמודדות האישית / פרטית, בעיה כלכלית וקושי לשאת בעומס החיים. אדם ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ואחרי שאתה מאמין לרגשות שלך, אז אתה רוצה דברים מסוימים ולא רוצה דברים אחרים, ומתחילות להתפתח אצלך רעיונות, אבל מי אמר שמה שאתה מרגיש נכון? אולי לאדם לא אכפת אם זה נכון או לא נכון, אבל אם המציאות מספיק מציקה לו, אז הוא יתחיל לשאול, האם זה נכון? הוא מתחיל לפקפק בתפיסה של עצמו. שאלה: אני רואה פה בקבוק וכוס, ומצד שני אתה אומר להיות אמיתיים, אז איך אפשר לתרגל מה שאתה אומר? אליעד: מבחינתך את רואה פה בקבוק וכוס, נכון? בחוויה שלך את 100 אחוז בטוחה שיש כאן בקבוק וכוס? איך את בטוחה? אולי את רק חושבת וזה לא נכון? שאלה: יכול להיות. אליעד: היכול להיות הוא זה שיכול לפתוח לך את השכל. אנחנו מנסים להבין מה הם התמונות האלו, כמו מחשבות, רצונות ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... וחוסר בקבלה עצמית). גאווה אמיתית מקורה ברעיון שאני גאה על מי שאני, ללא קשר לתארים שונים דוגמת: מוצלחת, יפה, עשירה, חכמה... (ועוד... כיד הדמיון הטובה עלייך). קרי, "אני מי שאני ואני ראויה" ומכאן, שזכותי להרגיש הכי טוב גם אם אני לא... הערכה עצמית נמוכה הינה פועל יוצא של "תפיסת האני שלך קרי "אם אני לא... (כל הרשום מעלה), אין לי זכות להרגיש בעלת ערך, לחוש בטחון עצמי ויציבות רגשית. את מלקה את עצמך על מי שאת (או שמא - על מי שאת לא), ובטוחה שהאחרות (שלהן את מייחסת תכונות החסרות לך) - מרגישות הרבה יותר טוב ממך. הסיבה עם השנים קבלת מסרים שאת לא טובה מספיק, תוצר האינטראקציה שהייתה לך עם גורמים חיצוניים כאלה ואחרים. ואת, שלא ... כמו "מוצלחת", "יפה", "עשירה", "חכמה"... כוח רב כל כך, וכשאת מניחה שרק כאשר הן תתמלאנה כולן, תוכלי לחוש בהערכה העצמית לה את כה זקוקה, הרי שבזה הרגע הענקת כוח רב לכל אחת מהן. מכאן, שבמידה ואחת או יותר מהתכונות הרשומות מעלה חסרה / תחסר לך, ישדר מוחך (פועל יוצא של מחשבותייך ותפיסתך העצמית) "אני אינני ראויה". למה? כי חסר לי... אלא שמאחר ואנו כבני אדם חווים לאורך חיינו חוויות טובות יותר וטובות פחות כמו גם שינויים - חלקם פשוטים וחלקם מאתגרים ומכוננים, הרי שכל אלה מעמתים אותנו לעיתים תכופות לאורך חיינו עם נתינת הערך המוסף והמוגזם בעליל לדברים החיצוניים. ובאופן פרדוקסאלי, ככל שאנו נותנים לדברים החיצוניים ערך מוסף גבוה יותר, ... במעט על מי מהם, גורם לנפילה גדולה יותר אל מעמקי הייאוש, על שאיבדנו משהו שייחסנו לו את הסיבה ל"הערכה העצמית הגבוהה" שלנו. אז למה את נותנת כוח כזה גדול לסממנים חיצוניים? ובכן, הסיבה נעוצה בדימוי העצמי שלך שיש לו "עבר משלו". לכל אחת מאיתנו יש שורה של אמונות, עובדות, דעות ותפיסות לגבי עצמה, כאלה שהתפתחו במהלך חייה והן פועל יוצא של התנסויות הן חיוביות והן שליליות, הן חיצוניות והן פנימיות. באנלוגיה, ניתן להשליך את ה"דימוי העצמי" לשורש של עץ - כזה המשפיע כיצד ייראו הענפים, העלים, הפרחים והפירות. מכאן: ששורש בריא, איתן וחזק ישליך על כל אלה ולהיפך. מכאן, שהדימוי העצמי המלווה כל אחת מאיתנו בכל רגע מחייה, הוא הוא הקובע כיצד הם ייראו, קרי, מה תעשי, כיצד תעשי, עם מי תעשי, מה תרגישי בעת העשייה וכיוצ"ב. אנו לא תמיד יודעות לייחס את העשייה והתוצאות ל"שורשי העץ" קרי לדימוי העצמי שלנו, תוצר האמונות, הדעות והתפיסות שלנו לגבי עצמנו. אך אותם שורשים קובעים בראש ובראשונה את אופי הקשרים שלך עם עצמך וכנגזרת, עם האחרים המהווים חלק בלתי נפרד ממערכות היחסים השונות שאת מנהלת בחייך. אמשיך באנלוגיה לשורשי העץ. כפי ששורשי העץ במרבית המקרים אינם גלויים, כך חלקים רבים בדימוי העצמי שלך אינם ידועים ונהירים לך, ויחד עם זאת יש להם השפעה מכרעת על האופן שבו את מציגה את עצמך ... חוסר באהבה וקבלה עצמית, עלייך לעבור תהליך הכולל "חפירה לעומק" - אל תוך הגורמים הפנימיים והחיצוניים שייצרו למעשה את הדימוי העצמי שלך עד היום. למה את חייבת לעשות זאת? מהסיבה הפשוטה - לא ניתן לשפר ולשדרג באופן משמעותי את חייך מבלי לשנות את הדימוי העצמי, קרי, להגדיר מחדש את תפיסתך העצמית. אלא שכדי לעשות זאת, יש ראשית ללמוד, להבין ולהגדיר מה תפיסתך העצמית כוללת היום? מטרת בחינת תפיסתך העצמית כיום, היא לעזור לך להשתחרר מהעבר (משורשיו הלא בריאים), על ידי "התרתו", דרך גילוי הדעות והאמונות שלך לגבי עצמך שלא ידעת על קיומן. כשהן יעלו על פני השטח, נתמודד עמן ונוכל להחליט אם הן נכונות לך והאם עלייך להמשיך להחזיק בהן, או לחילופין, הן מזיקות ומכאן שעלייך להשליך אותן. מכאן, נלמד כיצד להתמקד בענפי העץ, בעלים ובפירות קרי, בהווה ובדימוי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... עם כוכבים זוהרים, היא מספרת, כי לאחר שנים של לימוד ומחקר, פיתחה שיטה ייחודית ומוצלחת, המשלבת את הנומרולוגיה, על מנת לתת תשובות מדויקות. - והשם יהלי לבתך יצא מוצלח? - "אני מאד מרוצה. זה שם עם כוח, קלילות ואנרגיה שמתאימה לה. " אני תופסת אותה לשיחה בטלפון הנייד, כשהיא לוקחת את בתה עם חברתה לחוג בלט. אני שומעת אותה מרימה את קולה ברקע 'אנוק, אנוק, אני לא מרשה... " נומרולוגיה - במסתורי הנומרולוגיה - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא תפיסות חיים - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפיסות חיים, כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפיסות חיים, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, קאוצינג מומלץ, מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לחיים, אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי בתל אביב, מאמן משפחתי, יועץ פילוסופי, אימון אישי לדיאטה בנושאי תפיסות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות
עכשיו 24_07_2019 השעה 05:08:00
wesi4