פרשת "שְׁלַח לְךָ": הנתון הוא רק נקודת מוצא, לא יעדפרשת שלח לך: הנתון הוא רק נקודת מוצא, לא יעד העולם קיים, תופעות מתרחשות בו, בעלי - חיים מתהלכים בו, רצים, משייטים במים ומעופפים וגם הצמחים צומחים על פניו. והאדם רואה בעיניו, מתרגש בליבו, ומגיב, הוא פועל בעולם. והנה נצטווינו לא לפעול, לא להגיב בהתאם למראה...... אחריהם. מטים נפשכם השכלית בהן מדרכי חיי עולם לדרכי אבדון ומות: (7) למשל, פרשת אחאב וכרם נבות, מלכים א כא, א - טז. (8) למשל, פרשת דויד ובת שבע, שמואל ב יא. (9) תלמוד בבלי מסכת תמיד דף לב עמוד א. (10) יורם טהר לב, הבלדה על יואל משה סלומון. (11) במדבר יג, א - ב. (12) במדבר יג, ד - טו. (13) בדרך כלל, בתורה משמעות צירוף לשוני זה היא חיובית, אבל, יש גם משמעויות אחרות. (14) במדבר יג, כג. (15) במדבר יג, כוח - כט. (16) במדבר יג, ל. (17) יורם טהר לב, הבלדה...