... השביעי השרוע על פני שלושת הפסוקים הראשונים מפרק ב של בראשית, ועדיין אני מכין את הרקע בשביל להגיע אליו, אולם כן נגעתי בהמשך פרק ב
בתמונה שקדמה לכאורה להתהוות השמים והארץ... דהיינו, אומנם הבחנת האדם ... שכזה אין התחלה וסוף כי ליקום אין סוף, אולם מחבר התורה ובאופן יצירתי אם נכון הביטוי - וכאילו עצר לרגע את הבזק השביב הזה בשביל לקחת
תמונה ליקום, לנתח אותה ולהראות לנו את הרקע עליו נוצרה
התמונה הזאת... אלה הם שני הפסוקים ד ה מפרק ב עליהם עמדתי בחלק הראשון של היום השביעי, דרכם הציג מחבר התורה את מה שקדם לכאורה
לתמונה שבידינו, ואף דאג להזכיר לנו שהמדובר בניתוח היפותטי, לא מעשי, ... לא ניתן לעצור את היקום ולהציץ במה שהיה לפניו... והינה אנחנו בפסוק ו - ואד יעלה מן הארץ... והביטוי המופיע בפסוק שלנו הינו בעצם המשך
לתמונה היפותטית אותה ניתח לפני כן: הינה סיימנו להציג את הרקע עליו ... ומודד אותם בכלי טכני שנוצר במוחו למטרת המדידה - הוא יחידות הזמן. זהו מקור האשליה האנושית בקיום מימד הזמן, כי האדם מבחין מולו למעשה
בתמונה אחת שכוחות הטבע פועלים על כל חלקיה בהבזק אחד, ולמעשה הכוחות ... היות והיקום הוא אין סופי והמיקום שלנו בתוכו משתנה ללא הרף לפי הכוחות הפועלים גם עלינו בהבזק הזה, אשר על כן אנו מבחינים ללא הפסק
בתמונה רצופה של מרחב חדש שנפרש מבלי לחדול לעינינו - עם עצמים אחרים ...