... שאלות מורכבות. 2. המוטוריקה העדינה והגסה של הילד
ותכנון מוטורי - מוטוריקה עדינה - באופן כללי וגס אלה הם פעולות עדינות שנעשות עם אצבעות הידיים (כמו אחיזה בפינצטה, גזירה, אחיזת כלי כתיבה ועוד).
תכנון מוטורי הוא
תכנון רצף צעדים כדי לבצע רעיון או מטלה שהיא חשובה עבור הלמידה של הילד (דוגמה: כדי לקחת את הדובי מהמדף על הילד
לתכנן את צעדיו - 1. לקום מהכסא 2. ללכת לעבר הארון 3. להתרומם על קצות האצבעות ולמתוח את היד 4. לאחוז ... עד שהוא מסוגל להתמודד עמם ולהרחיבם עוד ועוד. 6.
תכנון מוטורי -
תכנון של מטרה ואחכ התנועות לביצוע המטרה. האם ילדכם יכול
לתכנן כ - 3 תנועות בכדי לבצע מטרה? האם הוא רץ לכיוון הנכון כשיש לו
תכנון להגיע לשם? האם הוא הולך או זוחל לעבר צעצוע ומבצע איתו פעולות פשוטות? אם ילדך אינו מסוגל לאחוז ... שלו באופן הבסיסי ביותר הרי שיתכן שיש לו בעיה
בתכנון המוטורי. ילדים אחרים עשויים לרצות צעצוע אך לא לדעת כיצד להגיע אליו. האם ילדכם זקוק לתמיכה ... למתבונן מבחוץ, אך יתכן שיש להם, בין היתר, בעיה
בתכנון המוטורי משום שאם הילד אינו יודע לשחק עם המשחק הפשוט (מכונית, בובה) וחוזר על פעולות לא ... עם הצעצוע הזה אז כנראה שהוא אינו יודע איך
לתכנן את פעולותיו כראוי ויש לעזור לו ללמוד זאת בתכנית הטיפולית. לבני הגדול יש רעיונות רבים מצוינים ... בחייו כמות הדיבור שלו הייתה בלתי סבירה. פעולות
תכנון מוטורי על רצף עוד יותר קשות לילד אשר עדיין לא רכש את המיומנות של ביצוע פעולה אחת באופן הנכון. ... במשחקים סימבוליים מתוחכמים יותר או בביצוע פעולות
שתכנונן מסובך יותר כמו סידור כסא ליד שולחן ומשחק דמיוני בקוביות ובובות המארגנות מסיבת יום הולדת. ... שיאבחן את בעיותיו הספציפיות של הילד
ויתכנן עבורו תכנית עבודה אישית. 7. מוטוריקה עדינה - ילד בגיל שנתיים אמור להיות מסוגל לצייר קו ישר. ... או עם עיכוב התפתחותי כלשהו כדאי לחפש מנחה
שתתכנן, תכתוב ותיישם תכנית טיפולית. אני ממליצה ליצור קשר עם מנחה ותיקה משיטת ABA שתכלול בטיפול תכניות ...