... קיים והינו טוב ומייטיב. עולם היצירה - עולם המלאכים (הכוחות הפועלים באדם לחיצוניות העולמות). בעולם זה הנברא מכיר כבר
בקיום הבורא אך עדיין מצוי בהסתר ביחס להיותו טוב ומיטיב (הסתר א). השם יצירה מעיד על קבלתו מעולם היצירה בדרך של יש מיש - יצירה כמעשה אומן, כנתינת צורה. עולם העשייה - עולם הגלגלים, ממנו נובעת ההנהגה בפועל של העולם הגשמי. בעולם זה מתחילה הרגשת הרוחניות אך הן
קיומו של הבורא והן תכונת היותו טוב ומיטיב נסתרים מן הנברא (הסתר ב). השם עשייה מעיד על קבלתו מעולם היצירה כמעשה גמור בו נתונים פרטי ... הוצג לראשונה בספר יצירה. הספירות הן עשר כלים ומדרגות או מידות רוחניות. הרעיון התאולוגי העומד מאחורי הספירות הוא
קיומו של חיץ בלתי עביר בין עצמותו האינסופית של הבורא לבין האדם, האדם אינו יכול לתפוס ולהבין מושג אינסופי, ולכן הבורא צריך להתכסות ... שבקראנו את סיפורי התורה, אל לנו להסתפק בפשטי הדברים אלא עלינו לדעת כי כל מילה וכל אות, מצביעים על דברים מהותיים
בקיום העולם. הרמבן כתב כי כל התורה כולה שמותיו של הקבה, והיא בעצם שם אחד ארוך, וניתן לשנות את סדר הפרדת האותיות בתורה, כלומר להרכיב כך ... הבריאה, ומעולם אצילות ומעלה מציאותן נעלמת היות שעולמות אלו הם מבנה גבוה ומופשט, שהוא אמנם מקורן, אך הם מתקיימות בו
קיום אחר, אלוקי ואחדותי, ניתן לומר כי ביחס לעולמות ביע הנשמות בעולם אצילות מתקיימות בבחינת תוכנית אדריכלית, מעבר לכך מציאותן אינה מובחנת והיא בבחינת סוד. בעולמות הגבוהים יותר לחלקי הנשמה כבר אין
קיום נפרד, ומדובר במערכת הנשמה הכוללת, שמציאותה היא סוד גדול שאינו בר השגה כלל. ההתמקדות בצרכי הנשמה היא הדרך להצלחה בהשגת האלוקות, ובה ... הדוד והרעיה כאלגוריה לעניין זה. זהו המקור לבקשה לשם ייחוד קובה ושכינתא שהאשכנזים נוהגים לומר בספירת העומר, והספרדים
בקיום הרבה מצוות. כוחות האדם נפש נפש נמצאת בכל אדם, היא רוח החיים היסודית. על - פי התורה: הדם הוא הנפש. מקובל לזהותה עם הצרכים הבסיסיים ...