שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 1... התורה כיוונה ביום השני (בתמונה המלאה והמקורית בשנית) לנתון המופשט הזה: האדם זקוק לשולחן מסודר בשביל לעבד עליו את המידע, הוא זקוק למרחב ... הראשונה בפתח היום השלישי, היינו בתמונה המקורית שהורחבה עבורי בשלישית. וכך הוא פותח: התודעה האנושית קולטת את המידע על ידי הבאת חוליותיו אל ... לכאורה מזל ביש - אנו ממירים בסיבה המקורית הנגזרת ממהות הדברים ועיקרם: יש להגיע אל נקודה סבירה בשרשרת האם עימה יכולה להצטלב החוליה ... התיבול והדשאים... כי בעצם הרעיון שלי המקורי יצרתי זיקה ליתר חוליות המידע - גם הקרובות מהרעיון וגם והרחוקות ממנו, ומטבע הדברים - החוליות ... הרביעי... כך נולד הצורך בהגדלת התמונה המקורית בפעם הרביעית (יום רביעי), וזו היא התמונה הנשקפת מהגדלה זו: ויאמר אלהים, יהי מארת ברקיע ... הזה ולהאיר אותו: יהי אור. זו היא התמונה המקורית השלמה, אולם נבצר ממני להבין איך אני שולט בערימת המידע השלמה מתוך התמונה הזו... מחבר התורה הכין איפוא עבורי את ההגדלה מס 2 לתמונה המקורית (יום שני), שתשליך אור על נקודת השליטה בערימת המידע: ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים, ויהי ... למעשה האימרה המקבילה לזו שהופיעה בתמונה המקורית: ויאמר אלהים יהי אור, וכך נקלטה על ידי: חפנתי חופן בערימת המידע, וכתוצאה ישירה מהחופן הזה נמתח ... ואלה הם המים שמעל לרקיע). בתחתית התמונה המקורית שהוגדלה עבורי בשלישית, נתקלתי וכאמור במונח הזיקה למידע - דהיינו הזיקה אל המים שמעל לרקיע ... המידע. זיקה זו אמורה, על פי התמונה המקורית, להניח בידי האדם את שרביט השליטה בערימת המידע השלמה, אולם נבצר ממני להבין איך ניתן להגיע ... ההגדלה הרביעית (יום רביעי) של התמונה המקורית: ויאמר אלהים, יהי מארת ברקיע השמים: התמונה המקורית יהי אור שהגדרתה המורחבת יהי רקיע - אינה אלא: יהי מארת, זו המשמעות הנשקפת מההגדלה הרביעית של התמונה המקורית. כלומר פני התודעה האנושית ובשעה שחפנה את החופן שלה מערימת המידע - לא היו אל החופן עצמו ואף ... כדוגמה לכל דבר, דרכה מבאר את התמונה המקורית שנגלתה לעיני התודעה האנושית כאשר נפגשה לראשונה עם המידע, היינו עם המידע המוקרן מהארץ, ...