שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 1... הזה ומעבדים אותו ומתפתחים עימו, איך הדינמיקה הזו פועלת? במסגרת בחינת הדינמיקה הזו, התורה כיוונה ביום השני (בתמונה המלאה והמקורית בשנית) לנתון המופשט הזה: האדם זקוק לשולחן מסודר בשביל לעבד עליו את המידע, הוא זקוק למרחב מסודר - למסגרת ... לי לשלוט בערימת המידע המלאה. מחבר התורה לא מאבד זמן ומטפל בנקודת התורפה הראשונה בפתח היום השלישי, היינו בתמונה המקורית שהורחבה עבורי בשלישית. וכך הוא פותח: התודעה האנושית קולטת את המידע על ידי הבאת חוליותיו אל מקום אחד - ... נכון אך נפל במזל ביש... וכאן מקור הטעות שלנו: את הסיבה החלופית לכאורה מזל ביש - אנו ממירים בסיבה המקורית הנגזרת ממהות הדברים ועיקרם: יש להגיע אל נקודה סבירה בשרשרת האם עימה יכולה להצטלב החוליה הראשונה של הרעיון שלנו. ... בעקבות הדשא יתייצבו לפני כל משפחת העשבים ביקום - הדגנים והקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים... כי בעצם הרעיון שלי המקורי יצרתי זיקה ליתר חוליות המידע - גם הקרובות מהרעיון וגם והרחוקות ממנו, ומטבע הדברים - החוליות הקרובות לרעיון יעמדו ... דרך הזיקה למידע, בתהייה הזו סיימתי את היום השלישי, וכך נולד הצורך ביום הרביעי... כך נולד הצורך בהגדלת התמונה המקורית בפעם הרביעית (יום רביעי), וזו היא התמונה הנשקפת מהגדלה זו: ויאמר אלהים, יהי מארת ברקיע השמים, להבדיל בין היום ... התודעה המיידית כאשר נפגשה עם המידע, היא ביקשה לגלות את המידע הזה ולהאיר אותו: יהי אור. זו היא התמונה המקורית השלמה, אולם נבצר ממני להבין איך אני שולט בערימת המידע השלמה מתוך התמונה הזו... מחבר התורה הכין איפוא עבורי את ההגדלה מס 2 לתמונה המקורית (יום שני), שתשליך אור על נקודת השליטה בערימת המידע: ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים: זו למעשה האימרה המקבילה לזו שהופיעה בתמונה המקורית: ויאמר אלהים יהי אור, וכך נקלטה על ידי: חפנתי חופן בערימת המידע, וכתוצאה ישירה מהחופן הזה נמתח משטח היכר ... המידע הנשאר בחשכת לילה ועודנו ממתין לתודעת האדם שתזהה אותו, שתאיר אותו. ואלה הם המים שמעל לרקיע). בתחתית התמונה המקורית שהוגדלה עבורי בשלישית, נתקלתי וכאמור במונח הזיקה למידע - דהיינו הזיקה אל המים שמעל לרקיע שנוצרו כתוצאה מהחופן שהתודעה האנושית חפנה בערימת המידע. זיקה זו אמורה, על פי התמונה המקורית, להניח בידי האדם את שרביט השליטה בערימת המידע השלמה, אולם נבצר ממני להבין איך ניתן להגיע אל השליטה המלאה במידע דרך הזיקה אליו... כך נולדה ההגדלה הרביעית (יום רביעי) של התמונה המקורית: ויאמר אלהים, יהי מארת ברקיע השמים: התמונה המקורית יהי אור שהגדרתה המורחבת יהי רקיע - אינה אלא: יהי מארת, זו המשמעות הנשקפת מההגדלה הרביעית של התמונה המקורית. כלומר פני התודעה האנושית ובשעה שחפנה את החופן שלה מערימת המידע - לא היו אל החופן עצמו ואף לא ... עם הדוגמה של הגלגל, ומחבר התורה הולך לאורך כל הדרך עם הארץ כדוגמה לכל דבר, דרכה מבאר את התמונה המקורית שנגלתה לעיני התודעה האנושית כאשר נפגשה לראשונה עם המידע, היינו עם המידע המוקרן מהארץ, מהחומר... חזון התודעה האנושית היה ...