... תשאלו אותו, האם עדיין אוכל לחוות משהו כלשהו? אם התשובה היא כן, אז שוב משקרים לכם, כי כשאין רצון כלשהו, כבר אין
הבדל בין טוב לרע ואין את הדואליות שעליה מתבססות כל התחושות כולל התחושה הבסיסית ביותר של האני קיים. ואם התשובה תהיה לא, אז מה עשינו ... על ההפרדה בין המחויב לאפשרי. ומי שרוצה למצוא את התשובה האמיתית לשאלה הזו, עליו לבדוק את הנחת היסוד שלה שאומרת שיש
הבדל בין מחויב לאפשרי - בין יש לאין בין צורה ומהותה, האם היא אכן אמת מוחלטת. כי המחויב הוא שום דבר ממש, דהיינו שאין שום דבר מוגדר ... ששונה ממה שקיים, דהיינו שיש נפרדות בין הרוצה (האדם) הרצוי (המצב שאליו הוא שואף) והרצון (כוח השאיפה עצמה). ועצם
ההבדל בין הישויות האלו מעיד על כך שהאדם לא באמת רוצה את הדבר. כי לרצות באמת פירוש הדבר שאתה הופך להיות הרצון עצמו. והסיבה שבגללה האדם ... שונים כל פעם, הרי שברמת החוויה שלו הוא היה תמיד רוצה דבר אחד בלבד, שאינו מוגדר כלל. ובשביל זה על האדם להפסיק
להבדיל בין דבר להיפוכו. כי מי
שמבדיל בין דבר להיפוכו נקרא חוכמולוג ומתחכם עם המציאות, ועל כן הוא סובל בסבל נצחי. ואחרי שהאדם מפסיק
להבדיל בין דבר להיפוכו פעם אחת באותו רגע הוא הופך להיות מחויב המציאות, ומקיף וממלא את כל המציאות כולה. ואז יוצא שהוא מצליח להגדיר דבר ... אינה מגדירה, למרות שהיא מגדירה. ולמרות שהחכם האמיתי, יודע שהוא חכם ביחס למשוגעים של העולם הזה, אף על פי כן אין
הבדל מבחינתו בין זה לבין להגיד שכולם חכמים כמוהו ממש כי הכל אחד. ואז, האדם רואה במו עיניו שההגדרה לא שללה לא שוללת ועולם לא תשלול את ...