... בכל זאת, כיצד נבחין האם האות ו שנוספה לפני הפועל היא ו ההיפוך או ו החיבור, ועדיין נחשבת ללשון זמן עבר?! ההבחנה היא דקה ביותר ועלינו להקפיד במיוחד בגלל העדינות של
ההבדל ההופך משמעויות שונות לגמרי זו מזו! ההבחנה היא אחת, לבדוק את מקום ההטעמה, האם ... היא מוטעמת בהברה לפני הסוף כמו דינו של כל סוף פסוק, לכן האות ב מנוקדת בקמץ (ולא בפתח) כדין כל פתח ההופך לקמץ באתנחתא ובסוף פסוק. הנה חשיבות נוספת המבהירה לנו ענין
ההבדל שבהגיית פתח או קמץ. עי לקמן שימו לב!!! ישנם מקומות רבים במקרא שקיימת אות ואו ... חכמה ההברה חכ איננה מוטעמת והיא הברה סגורה ומתחתיה יבוא קמץ קטן, המבוטא כחולם כאילו היה כתוב: חוכמה. לפעמים יש לנו ספק האם הקמץ הוא קמץ קטן או קמץ גדול, כי בעצם אין
הבדל בצורת הניקוד... (למרות שהיום נמצאו סידורים אחדים כגון: רינת ישראל עוד יוסף ...