תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א... והאלהים נסה את - אברהם, ויאמר אליו אברהם, ויאמר הנני. ויהי - אחר הדברים האלה: להלן מתוארים האירועים שעתידים מטבעם להתרחש, בהמשך הדברים האלה אשר עמדנו עליהם בפרקים הקודמים. אברהם אבינו גילה את התודעה שלו ועמד על הקשר שלו כאדם לטבע. הוא הבחין שיכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו, המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, האדם אינו חי במציאות הוא עושה אותה. אברהם אבינו הבחין בדברים האלה והבחנתו זו הולידה שרשרת אירועים שעתידה להתהוות בעקבות הבחנה זו וכהמשכה הטבעי. והאלהים נסה את - אברהם: זו החוליה הראשונה שנולדה באותה השרשרת אשר התהוותה בעקבות הבחנת אברהם אבינו: נסיון התודעה. ... המריה: אברהם אבינו למד לקחת חלק בעשיית המציאות. את זאת הוא עשה באמצעות אותות תקניים ששידר מתוך תודעתו אל הטבע שקלטם, כך התהוותה המציאות. המציאות הנשלטת מתהווה עי אותות תקניים, בעוד אותות פגומים מייצרים מציאות מבולבלת ובלתי נשלטת. ההבדל ... - ישנה עובדה מנוכרת זו. האדם הרגיש שהוא עומד מול מידע מנוכר שאינו יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית הטבעית שלו, זאת כי איננו יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי, חסרה לו מסגרת חשיבה שתקשר אותו עם המידע האין ... המצרים. אני מצרפת: אני מארץ צרפת: אני צרפתי השייך למסגרת חשיבה שמאפיינת את הצרפתים. ארץ, איפוא, מייצגת מסגרת חשיבה כמטבע לשון אנושי יסודי, וגם התורה השתמשה במטבע לשון זה. ולך - לך אל - ארץ המריה: הדו - שיח הערני ממשיך ומתנהל בתוככי אברהם אבינו עם ... השירים: קמתי אני לפתח לדודי, וידי נטפו מור, ואצבעתי מור עבר... (שיר השירים ה, ה) גם בתהלים נעשה שימוש במטבע לשון זה המאפיין את היפה הנשגב מכל... מור ואהלות קציעות כל - בגדותיך, מן - היכלי שן מני שימחוך ... לעולה. בזאת אנו חוזרים אל אברהם אבינו ואל הדברים שעלה אליהם ונגלו לעיניו... אברהם אבינו הבחין שיכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו, המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, האדם אינו חי את המציאות - הוא עושה אותה. כל ... יוצאים האותות, גם אין מי שיגדיר את המציאות ויצביע על רגע קליטת האותות המשודרים מהתודעה ועל תהליך עיבוד האותות בטבע ובניין המציאות באמצעותם. זהו סלט ציורי ותו לא, אין בסלט זה דבר שיכול לקשר את החומרים שלו עם המציאות... הסיסמה הזו המנוסחת היטב ונבין את תוכנה: המציאות מתהווה באמצעות האותות המשודרים מהתודעה האנושית, אברהם אבינו יכול להשפיע על הטבע באמצעות תודעתו... מה המילים המסתתרות מאחורי סיסמאות אלה? תשובה פשוטה אחת: המחשבה האנושית משפיעה על החומר. כי הרי המציאות ... את מרכיבי המציאות בקטע נתון בשביל לקבוע אם המציאות שהתהוותה בקטע נתון זה התהוותה מאליה - היינו מתוך גורמי הטבע, או שהתהוותה בהשפעת המחשבה שחשב. זוהי התשובה הפשוטה שעונה לכאורה על שאלת המבחן המעשי. אולם מעבר לתשובה המופשטת זו ... ברכבת א, נכנס, בוחר לו מושב והרכבת נוסעת. נניח שהמסלול של הרכבת אין - סופי (כי הרי למרכיבי המציאות שבטבע אין סוף) והיא עוברת בכל מיני תחנות מכל הסוגים: תחנות שבמרחב שלהם ישנן חנויות ספרים, בתחנות אחרות מוכרים ירקות, באחרות חנויות של מוצרי טבע... תחנות אחרות מתמחות בספורט, במרחב שלהן אין סוף מגרשי כדורגל כדורסל ופוטבול אמריקאי (איך לא!), במרחב תחנות מסויימות ישנם מוזיאונים לטבע, אחרות למדע וטכנולוגיה, לאומנות, לספרות, כל תחנה והקטגוריה שלה, כל תחנה והעיצוב שלה, והתיאורה שלה... אין סוף תחנות ומסלולים ורכבות שנוסעות כל הזמן... ראובן מזהה תחנה שיש בה חנויות של מוצרי טבע - דברים שמעניינים אותו ואוהב... הוא יורד שם, עושה סיבוב בתחנה וקונה לו משהו, בוחר ברכבת אחרת ונוסע איתה... כי הוא זיהה את מה שהוא רצה מתוך שלל האפשרויות העומדות לרשותו, ובזיהוי הזה היתהוותה המציאות שלו: קנה מוצרי טבע, התעמל, נכנס למוזיאון... בנה בניין, צייר תמונה, פתח קופסת סרדינים... ברכבת התחתית נמצא גם עגל (בן הבקר). ובניגוד לראובן ...