... והשנייה אתה חווה את קיומך ככועס, החוויה של הכעס היא
חיצונית ביחס לחוויה של האני, אתה יותר בטוח שאתה קיים מאשר שאתה כועס, אני מדבר איתך על משהו שנמצא לפני האני שלך, הוא מכיל הכל, אתה יכול לכעוס, אתה יכול לא לכעוס, אתה יכול לעשות הכל, ... האם זאת חוויה אחת? אליעד: כן, כן, כן, יש שולחן שהוא
חיצוני לי, יש אני שזה הבסיס הפנימי של הכל, הכי פנימי, ויש את האלוהים שהוא המציאות שלפני הכל, אבל זה עדיין לא אחד. יש את המקום והזמן שאני חלק מהם, ויש את האני שלפני המקום והזמן, ויש את ... הוא לא היה באמת נגד, הוא היה נגד זה שתהנה מהלבוש
החיצוני. רבי נחמן אומר שהצדיק נהנה מהאותיות שיש בכל דבר, הוא מסביר שהאכילה של הצדיק היא מהאותיות. מה שאני בא להגיד הוא שתהנה מהנפרדות, אלוהים כן בנפרדות הוא כן נהנה מהנפרדות, הוא כן ... למה כל דבר קיים, אז תהנה, אבל אתה לא נהנה מהלבוש
החיצוני , אמנם אתה נהנה מהלבוש
החיצוני, כי בפרקטיקה אתה רוצה אותו, אבל אתה נהנה ממשהו פנימי יותר, מהחוויה הפנימית של הדבר. שאלה: למה רבי נחמן עושה הפרדה בין צדיק ללא צדיק? אליעד: הוא לא עושה הפרדה, כולם עושים הפרדה, ... בגשמיות. מה זה מעיד עליו? אליעד: זה לא מעיד, כי
החיצוני לא מעיד על הפנימי. אתה רוצה להסיק מהלבוש
החיצוני על הפנימי. שאלה: מה אתה עושה? אליעד: אני למשל מרחם על הגוף שלי ואוכל, אין בעיה בזה. שאלה: אבל כאשר אנשים מרחמים בשכל רגיל? אליעד: לזה קוראים רחמים אכזריים, הם אנשים אכזריים. ... שאין להם שלמות? אליעד: אתה לא יכול להניח לפי פעולות
חיצוניות. שאלה: אז על עצמי. אליעד: עליך אתה לא צריך להניח כי אתה יודע שאין לך תפיסה של שלמות. שאלה: אז מה הוא מלמד? אליעד: הוא הסביר, שהאדם ידע לעצמו, שכול זמן שאין לו אמונה בשלמות ...