בודהיזם - סיבתיות... את העצמי עם הרגשה, באמירה: הרגשה היא העצמי שלי. [19] או הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי חסר חוויית הרגשה. [20] או הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי אינו חסר - תפיסה. העצמי שלי בעל יכולת תפיסה. [21] II.כעת, אננדה, זה שאומר הרגשה היא העצמי שלי. צריך להישאל: חבר, קיימים שלושה סוגים אלו של הרגשות - הרגשה נעימה, הרגשה לא - נעימה, והרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. מבין שלושה אלו, איזו ... - ואינה - לא - נעימה הינה ארעית, מותנית, מתהווה בתלות, נתונה לדעיכה, להעלמות, להתפוגגות, לחידלון. כך, אם, בזמן חוויית הרגשה נעימה, מישהו חושב: זה העצמי שלי. אז בהפסקת ההרגשה הנעימה הזו יחשוב: העצמי שלי נעלם! אם, בזמן חוויית הרגשה לא - נעימה, מישהו חושב: זה העצמי שלי. אז בהפסקת ההרגשה הלא - נעימה הזו יחשוב: העצמי שלי נעלם. אם בזמן חוויית הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, מישהו חושב: זה העצמי שלי. אז בהפסקת ההרגשה שאינה - ... חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש. I.אננדה, כאשר נזיר לא מאמין עוד שהרגשה היא העצמי, או שהעצמי חסר חוויית הרגשה או כבעל יכולת תפיסה וחוויית הרגשה - אז, כאשר הוא נטול אמונות מעין אלו, הוא לא נקשר לדבר בעולם. ללא היקשרות, הוא אינו מרוגש מדבר. ...