... וממנו נוצר מה שמכונה ידע. האם הידע הוא
הזיכרון? היחס המקובל למושג
זיכרון הוא כדבר המכיל את הידע, כמו ארון בו מאוחסן הידע. כפי שאנו ... כל הזמן ולכן ישנה בעייתיות בתיאור של
הזיכרון כדבר סטטי, קבוע, מוגבל ולכן הדימוי לארון מטעה.
הזיכרון או הידע מוגבלים במובן זה שמכלול הידע אינו נגיש ברגע מסוים אלא ... היא תוצאה של כל זה. האם המושג ידע או
זיכרון הן קונספט מופשט (Abstract) בלבד? במובן מסוים הדבר נכון כל עוד ... נוכל לומר שיש נגישות לכל הידע המאוכסן
בזיכרון. מהו מרחב הידע? האדם הפשוט לא יכול לענות על שאלה כגון מה אתה יודע? או מה יש
בזיכרונך? אמנם, יש אפשרות בנקודת זמן מסוימת לזכור מספר מאורעות או ... לידע זה, שאנו מאמינים שהוא מאוכסן
בזיכרון, היא מוגבלת, מקוטעת, חסרה ולכן בעייתית. D. זמן רובנו חושבים ... עובר שינויים בזמן זה, הידע משתנה,
הזיכרון משתנה. בשל שינויים אלו נוצרים הפרעות בתהליך פענוח השפה (פגיעה ... עוד מדברים, מקשיבים, קוראים וכותבים. 2.
זיכרון ואינפורמציה
הזיכרון, מכלול הידע של האדם, מכיל סוגי אינפורמציה שונים ורבים - ... נפגעתי, הפגיעה הזו נחרטה בראשי,
הזיכרון הזה, המחשבה על כך מטרידה, אני רוצה למחוק אותה - לשכוח אותה. ... הפגיעה הזו - הרגשנות הזו לא נותנת
לזיכרון זה לדעוך, להעלם, למרות שיש רצון להיפטר
מזיכרון זה. עדיין, יש מחשבות אחרות על אבי, מקרים אחרים בהם אבי שימח ... הייתה שמחה, הנאה, גם מקרה זה נותר
בזיכרוני - באופן דומה, הרגשנות הזו לא נותנת
לזיכרון לדעוך, ויש רצון לשמור על
זיכרון זה. אנו רואים שיש רגשנות, ורצונות בעד ונגד שמירה של
זיכרונות. דוגמה נוספת, ישנו הרעיון אני ישראלי או אני ערבי או אני ... יוצרים מבנה חשיבה פרגמנטי, מקוטע, שבור.
זיכרונות כואבים
וזיכרונות משמחים הסותרים זה את זה, רעיונות ותפיסות שונים שאינם ... מעין אלו יוצרים טבע פרגמנטי של הידע
והזיכרון. אנו רואים שמבנה הידע הוא פרגמנטי בטבעו. השפה היא חלק ממכלול ...