... שמה לב קבוצת אנשים לכל התכונות הללו של
מחבר התורה והנגזרות מהטקסט של התורה... הם שמו לב לעקביות
המחבר, לנחישות שלו שביקש להחזיר לידם את מפתחות השליטה במציאות ובתודעה ובעניין - מפתחות שאבדו להם מזמן... הם שמו לב ... את ההנאה... הם דיברו ביניהם בהערצה על
המחבר המסור הזה... אהבו אותו, התאהבו בו וביקשו לחבקו להתקרב אליו, ביקשו את קירבתו, ביקשו את הדרך אליו, ביקשו את ... לקלוט את מרחב התמונה המלאה כפי
שהמחבר ביקש לצייר לי, לטובתי, להנאתי... הוא ביקש להעמיד את התמונה הזו מולי ולרשותי, שאביט בה ואחזור דרכה אל מקורותי ... ואת החום שקרן ממנה כאשר דנה בתורה
ובמחברה... אני מבקש לעבור אל היום השני: ו ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את ... הבלתי מוגבלת במרחב... כיצד? וכך
מחבר התורה מגיב לאין - אונות המשוועת שלי - אני הקורא. הוא חוזר אל אותה הנקודה
שהתחברתי דרכה עם הטקסט, מהניצוץ הראשון שהצית את יכולתי להבנת התמונה... מהאימרה הראשונה זו: ויאמר אלהים יהי אור, ... המידע של היקום, כי טבע חוליות המידע
להתחבר ביניהן. ולא רק רעיון הגלגל... כי אם כל רעיון, תיאוריה, תורה, עיקרון, נוסחה, שיטה, השקפה, הלכה, סברה, הנחה, ... מרחב המידע שעתיד להיווצר תחת הרקיע
ושמתחבר מטבעו לאחד מצירופי המידע שבחופן הראשון, והשני זה החלק העליון האין סופי של שרשרת המידע שנוצרה מעל הרקיע עקב ...