... סתם איננה מהות אלא חיצוניות, חיצוניות אשר מהותה סתם, סתם איש. איש בתוארו, אינו מבקש נשלחה, איש בתוארו איננו בבחינת טבע.איש בתוארו הינו בחינת אמונה
וביטחון , בחינתו כשרה, אין בה מן הספק, מחוסר
הביטחון . איש הינו חשוב ואף כשר, יודע הוא את מקומו, את מהותו, מבין הוא שאינו מבין הנהגת העולם, הנהגה אשר אינה נראית בעיניו, אך אמונתו בבורא עולם מביאתו לידי
ביטחון בבורא. הקבה מסרב להיות שותף לנשלחה אנשים לפנינו, שכן נשלחה הינה הארציות, הטבע. בארץ ישראל ההנהגה אינה טבעית הינה ניסית. משה שולח אנשים, אנשים ראשי בני ...