תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1... ההיפוך והטעמתו... עמ 20 9) קריית (קריאת) שמע כהלכתה?! עמ 22 10) הקמץ הקטן... עמ 25 11) הקפדה בהגיית אותיות... עמ 26 12) משה מכניס וכלב מוציא... עמ 27 13) ולמשמיטים אל תהי תקוה... עמ28 14) שיבוש בציטוט פסוקים... חשובה! הכוונה חשובה - זאת לא נוכל לקבל מבעל קורא ששוגה, אלא חובה עלינו לדייק את ההטעמה, להגות את האותיות בלי לבלוע אותן, ועוד ועוד, ויינזף כל העובר על הכללים הברורים לכל בעל קורא. אותו הדין מצאנו גם בתפילה. ... עם ישראל אין כוחו אלא בפיו. אם כוחנו רק בפינו, הבה ונצחצח את הכלי הזה. תזכה נשמתנו עי כוח האותיות והמילים להתחבר ישירות לבוראה. שמתם לב? האם באמת יש הבדל? הבה נתבונן בהבדל בין המילים כשאנו הוגים: הודו לה או הודו לה (הדגשת האותיות - מראה את מקום ההטעמה, אם היא מלעיל או מלרע) בראשון, נשמע כאילו ארץ הודו (מהודו ועד כוש..) שייכת ... מרוויחים תפילה מתוך ערנות ומתוך כוונה. לימדונו חזל כי אין די בכוונה, ויש גם להגות נכון את המילים ואת האותיות. הציטוטים הבאים יבהירו נקודה חשובה זו: במסכת מגילה כד מסופר כי רבי חייא התקשה להגות את האות ח והגה ... כשגזר רבי תענית הוריד את רבי חייא לפני התיבה. נשאלת השאלה הכיצד? הרי לא יעבור לפני התיבה מי שמחליף אותיות באותיות אחרות... (כך גם נפסקה ההלכה בשוע אוח סימן נג סעיף יב)? התוספות מתרצים כאן שבמאמץ היה מסוגל רבי חייא ... ברורה סק לז לח ובביאור ההלכה שם). חשיבות הדקדוק: הרמבם בפירוש המשנה (פרק ב דברכות משנה ג) כתב: דקדוק האותיות הוא הדיוק בקריאה, שלא יניח הנד ולא יניד הנח, ויאריך תנועות שצריך להאריך בהן, ויחטוף בקלות תנועות שצריך לחטפן, ויבטא האותיות כתקונן, ולא יבליע אות בחברתה וכו. הרמבם מדגיש את החשיבות של ההבחנה: בין שוא נע לנח. בין תנועות גדולות ... עוד בשפתי כהן שבסוף ספר שפת אמת. ואם יעלה בדעתך לסמוך על ההלכה שנפסקה: אם קרא קש ולא דקדק באותיותיה - יצא, אין הדבר כן! שלא אמרו כן אלא בדיעבד, דהיינו שכבר קרא, אבל לעתיד מזהירים אותו שלא יקרא ... לא נחשב לדיעבד אלא לכתחילה ולא יצא גם בדיעבד. וראה בספר החינוך (מצוה תכ) שלא אמרו קרא ולא דקדק באותיותיה - יצא, רק לעניין הדבקים וכדומה, אבל אם לא הזכיר האותיות והתיבות כהלכה לא יצא גם בדיעבד... לא נוכל להתעלם מדברי השולחן ערוך אוח סימן סא סעיפים כ - כג, ...