בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות... מסת הסבל הזו. (הזדקנות ומוות) כך נאמר: עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לידה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, של ישויות שמיימיות נעלות ... של הזדקנות ומוות, קרי, לידה. (לידה) כך נאמר: עם קיום כתנאי יש לידה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה קיום מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא קיום בספירת החושים, ... והתנאי של לידה, קרי, קיום. (קיום) כך נאמר: עם היקשרות כתנאי יש קיום. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא היקשרות בספירת החושים, ... והתנאי של קיום, קרי, היקשרות. (היקשרות) כך נאמר: עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא הישתוקקות למראות, הישתוקקות ... והתנאי של היקשרות, קרי, הישתוקקות. (הישתוקקות) כך נאמר: עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הרגשה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא הרגשה הנולדת ממגע ... מתחילים להשתמש באלות ונשקים, סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, וריבים, דיבור מעליב, השמצות, ואמירת שקרים. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה בעלות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של בעלות, בהפסקה ... התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו, קרי, בעלות. כך נאמר: בתלות בקמצנות יש בעלות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה קמצנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של קמצנות, בהפסקה ... המקור, המוצא, והתנאי של בעלות, קרי, קמצנות. כך נאמר: בתלות ברכושנות יש קמצנות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה רכושנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של רכושנות, בהפסקה ... המקור, המוצא, והתנאי של קמצנות, קרי, רכושנות. כך נאמר: בתלות בהיקשרות יש רכושנות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה ... המוצא, והתנאי של רכושנות, קרי, היקשרות. כך נאמר: בתלות בתשוקה ותאווה יש היקשרות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היו תשוקה ותאווה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של תשוקה ... היקשרות, קרי, תשוקה ותאווה. כך נאמר: בתלות בלקיחת - החלטה יש תשוקה ותאווה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לקיחת - החלטה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של ... ותאווה, קרי, לקיחת - החלטה. כך נאמר: בתלות בהישג יש לקיחת - החלטה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה הישג מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישג, בהפסקה ... המוצא, והתנאי של לקיחת החלטה, קרי, הישג. כך נאמר: בתלות במרדף יש הישג. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מרדף מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של מרדף, בהפסקה ... המקור, המוצא, והתנאי של הישג, קרי, מרדף. כך נאמר: בתלות בהישתוקקות יש מרדף. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה ... אלו, בהיותן בכפילות, מתאחדות בהרגשה. (הרגשה) כך נאמר: עם מגע כתנאי יש הרגשה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מגע מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא מגע - עין, ... הרגשה, קרי, מגע. (מגע) כך נאמר: עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי לא היו קיימים האם תיאור - מגע ... חומריות. (מנטליות - חומריות) כך נאמר: עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא הייתה עוברת לרחם האם, האם מנטליות - חומריות היתה נוצרת ברחם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, ... חומריות, קרי, הכרה. (הכרה) כך נאמר: עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה. בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ...