ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > יהודים
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על יהודים...
תקציר⬅ ... ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?. הפעם אני רוצה לבאר את העניין של השני אלוהים, שעליהם אני מדבר, אני בעצם מסביר שגם את האלוהים היהודי, ברא מישהו. ויש את האלוהים היהודי שכולנו כבר מכירים את המעללים והסיפורים שלו. לפחות היהודים מכירים, וגם הנוצרים והאסלאם מכירים. ושואלים מה זאת אומרת שאתה אומר שיש שני אלוהים? הרי יש אלוהים אחד!! אלוהים פירושו ישות יחידה, אז איך אתה אומר שיש שניים? כי אם יש שניים, אז ז"א שיש משהו שיותר גדול מהם, אז ממילא הוא לא אלוהים. מה ההוכחה שאין ... ביהדות, תלמי המלך, פרש כך את התורה. ועכשיו נעבור לחלק הרציני. בין כך ובין כך העניין של 2 אלוהים הוא פשוט, מצד האמת אין 2 אלוהים, יש רק אלוהים אחד ואלוהי היהודים הוא השטן בכבודו ובעצמו. ולמה השטן, כי במקום שיבינו שאצל אלוהים הכל טוב והכל אחד, אז הוא רצה להתעלל במישהו, ובחר לו עם נבחר, בחר את היהודים וכפה עליהם הר כגיגית, ומתעלל בהם שנה אחרי שנה אחרי שנה, והם מתפללים אליו, ומבקשים תביא לנו את המשיח, תעזור לנו וכו וכו'. אלא מה, שאם אדבר על אלוהים האמיתי כפשוטו, ושאלוהים לא אכפת לו מה אתה עושה, ואין אצלו הבדל בין הטוב ובין והרע שאין דבר כזה אצלו עבירות ומצוות, אם אדבר בשמו, אנשים שהמוח שלהם מעוקם ומעוות אם אני אגיד אלוהים, הם יחשבו בטעות שאני מדבר על האלוהים של היהודים. ולכן אני מוכרח להסביר שיש שני אלוהים, יש את האלוהים שקוראים לו אלוהים, שהוא האלוהים של היהודים, שהוא ברא את התורה, ויש את האלוהים שברא אותו, ז"א אני לא מדבר על אלוהים שנמצא ליד האלוהים של היהודים, זה לא שיש לנו אלוהים / השטן, שלידו יש עוד אלוהים, לא, לא.. אני אומר שיש מעל האלוהים היהודי עוד אחד בהיררכיה. והייתה טעות לאברהם, והיו טעויות, אתן לדוגמא: אברהם, ראה את השמש בשמים, חשב שזה אלוהים בחור משכיל, ככה חשב, למרות שלא ברור למה חשב כך, אולי כדור הארץ הוא האלוהים? (תכף נמשיך). בכל מקרה, הוא ראה את השמש בשמים, ואמר, יי מי יחליט ... פוחדים לשאול את הדברים האלו, כי א' כל אין להם תשובה, וב' כל כי אם הם יחקרו את זה, ורבי נחמן התחייב, כי אם הם יחקרו את זה, זה יגרום להם לכפור באלוהים של היהודים. בתורה ס"ד חלק א' בליקוטי מוהר"ן, התחייב ר' נחמן, שמי שישאל את השאלות האלה, יבין את המסקנה הפשוטה, שהאלוהים של היהודים, הוא לא יותר מאשר אליל לכל דבר ועניין. והתשובה לשאלה הזו מי ברא את הרצון של אלוהים, היא שיש אלוהים אחר מעל האלוהים של היהודים, והוא שאחראי לשינויים שקורים. ונשאלת השאלה, מי ברא את הרצון של האלוהים שלפני? ואולי אין סוף? מי יודע? ועל האדם לחקור, המטרה שלי שאני אומר שיש אלוהים מעל אלוהים, שהאדם יחקור את מהותו של אלוהים כי החרדים הם חרדים מהצל של עצמם, ומהטמטום של עצמם, ... של השכל של לפני הזמן, לפני המקום, תבינו מה זה אחדות הבורא וכו וכו', ואז על ידי שאדם יחקור את הדברים האלו, הוא יחיה חיים טובים באמת. ונסכם: האלוהים של היהודים הוא בכלל השטן, כי הוא הצמצום של האלוהים שמעליו. ומי שיבין מי ברא את אלוהים האמיתי, הוא כן יכול לעזור לך, רק מעצם שתכיר בקיומו, זה מה שיעזור לך, מי שיבין שהאלוהים של היהודים הוא כלום, הוא אליל, עצם כך שתכיר בכך ובעצם זה תכפור בו זה מה שיעזור לך, עצם זה, זו הגאולה של האדם. ושכל אחד יתבונן בדברים האלו, יחקור אותם, יגלה מי ברא את האלוהים, ואז יגלה את האלוהים האמיתי! ועל ידי זה עצמו הוא יראה שכל מחסורו יתמלא לו, ואז ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד היהדות, ניכוס והזרה הדדיים, ומעל לכל תזכורת כי פעולה לשינוי העולם מחייבת תיקון פנימי תחילה. להלן יידונו כמה היבטים בקשר בין היהדות והפסיכואנליזה: יחסיהם של פרויד וממשיכיו עם היהדות, יחסם של יהודים וישראלים לפסיכואנליזה ודרכי חשיבה יהודיות בפסיכואנליזה. א. פרויד היהודי בבואנו לדון בצד היהודי של הפסיכואנליזה, עלינו לברר תחילה עד כמה קשורה היא באישיותו ובתולדותיו של מייסדה. להמחשת הבעיה הנה שתי דוגמאות הפוכות בנוגע לקשר בין היוצר ליצירתו. מה היה קורה לולא בא ניוטון לעולם? קרוב לוודאי שכל חוקי הפיסיקה שגילה היו מתגלים בסופו של דבר על - ידי אחרים ואף מנוסחים בחוקים מתמטיים ... פסיכיאטר המבטא "נרקיסיזם" כיאות אלא "נרקיזם", וכאן, בישראל שכבר אינה אמונה על ההגייה הגרמנית, אף "נרציזם" כפרויד. כיצד, אם כן, ניתן לדעת בדיוק היכן מסתיים החותם האישי של מייסד פסיכואנליזה (שבו טבועה, מן הסתם, עובדת היותו יהודי) והיכן מתחיל המדע האובייקטיבי? זאת ועוד: טיעוני ad hominem (טיעונים לגופו של הטוען ולא לגופו של עניין), שבכל דיסציפלינה אחרת הם פסולים ומקוממים, מקובלים בפסיכואנליזה, בכמה הסתייגויות, ככלי לגיטימי לבירור האמת. זאת משום שההתנגדויות לעקרונות הפסיכואנליזה צפויות לנבוע ממניעים לא - ... של מייסדיה. הבנת יהדותו של פרויד ויחסו אליה היא אם כן חשובה להתפתחות הפסיכואנליזה. פרויד עצמו כתב במאמרו האוטוביוגרפי, בפשטות, כך: "נולדתי ב - 6 במאי בפרייברג שבמוראביה, עיירה קטנה בצ'כוסלובקיה של ימינו. הורי היו יהודים. גם אני נשארתי יהודי". ומאמרו "ההתנגדויות לפסיכואנליזה" מסתיים כך: ולבסוף, רשאי המחבר, ככל שהוא מבליג על רגשותיו, להעלות את השאלה, אם אישיותו שלו כיהודי, שלא אבה מעולם להסתיר את יהדותו, לא היה לה שום חלק באנטיפתיה של העולם הסובב כלפי הפסיכואנליזה. טענה ממין זו לא נשמעה בקול רם אלא לעתים רחוקות, אך לדאבון - לבנו נעשינו חשדניים עד כדי כך שאין אנו יכולים שלא לשער, כי עובדה זו לא נשארה נטולת - השפעה לגמרי. אולי גם לא מקרה הוא, שנציגה הראשון של הפסיכואנליזה היה יהודי. כדי להכריז על האמונה בה נצרכה מידה רבה של נכונות ליטול על עצמו את גורל הבדידות שבאופוזיציה, גורל שהיהודי מנוסה בו יותר מאדם אחר. במילים "כדי להכריז על האמונה בה" מהדהד מושג "הכרזת האמונה" המונותיאיסטי שפרויד, חרף היותו אתאיסט, התייחס אליו בהערצה. כאן נתקלים אנו בניגוד בין ביקורתו של פרויד כלפי היהדות כדת לבין התייחסותו ליהדות כלאום. בספרו השנוי במחלוקת "טוטם וטאבו" שיער פרויד כי הדת ... כהווייתה. הכינוי הלא מחמיא "נוירוזה קולקטיבית" שנתן פרויד לדת בחיבור זה הצטרף מאז ל"אופיום להמונים" של מארקס כסיסמא (אם כי פחות מתלהמת) בפי המייחלים לחילונו של העולם. מאומה מכל אלה לא הפריע לפרויד לקבל את לאומיותו היהודית באותה טבעיות בה מקבל אדם את הוריו ושפתו. כבר בכתביו המוקדמים, שעסקו בנושאים קליניים, יהדותו היא מוצהרת. חוץ מהיינה, דומה שאין עוד הוגה יהודי שעשה שימוש כה פשוט וכה נטול תסביכים ביידיש בכתביו. שפה זו, שהורחקה ואפילו נרדפה בידי אחותה העברית בשנות תחייתה של זו האחרונה בארץ - ישראל, הייתה מאוסה לא - פחות על היהודים המתבוללים שהתאמצו לדבר גרמנית יפה בדיאלקט הבווארי או השוואבי של מחוז מגוריהם, ושהיידיש הייתה בעיניהם קריקטורה נלעגת של הלשון שביקשו לאמץ. פרויד, לעומת זאת, משלב בכתביו באגביות חיננית שפע ביטויי יידיש שהופיעו בחלומותיו או בדיבורי מטופליו, כ"חמר" (חמור), "גזיירס" (גזירות) ו"גאנף" ... חשש מפניה. ב"פשר החלומות" וכן ב"פסיכופתולוגיה של חיי יום - יום", שם משיחים אנשים על מצוקותיהם האישיות, מופיעות לא אחת התלבטויות הכרוכות ביהדות ובאנטישמיות. ספרו שובה - הלב "הבדיחה ויחסה ללא - מודע" גדוש בדיחות עממיות יהודיות לצד החידודים הווינאיים המתוחכמים, וכן דיון בייחודו של ההומור היהודי. דו - פנות זו ביחס אל היהדות נעשתה מורכבת יותר במקרים הבודדים שבהם עסק פרויד בנושאים יהודיים מובהקים. הררי פרשנות נכתבו על שתי עבודותיו המפורסמות על משה. האחת מאמר בעילום שם (!) על "משה של מיכלאנג'לו", והאחרת, ספרו הכמעט - אחרון "משה האיש ואמונת הייחוד", שיצא לאור בשנת חייו האחרונה בלונדון. המאמר על פסל משה מסגיר קסם מוזר שהילכה אותה יצירה מפורסמת על הכופר המוצהר. הוא ... כדאי לתת את הדעת, לדוגמא, על הקריאה הפתאומית שבה פותח אחד הפרקים: "כמה רבה הקנאה שאנו, מעטי האמונה, מתקנאים באותם חוקרים, המשוכנעים בקיומו של עצם עליון! ". ומצד שני, ספר זה, לצד הפגיעה הברורה שהוא פוגע ביודעין ברגשות כל יהודי דתי, גם רווי שוביניזם לאומי: נאמן לגישתו הלמארקיסטית (משנה ביולוגית מיושנת לפיה תכונות נרכשות, כגון זיכרון, עוברות בתורשה), סבר פרויד שכוחותיהם האינטלקטואליים של היהודים והישגיותם העצומה נעשו נורשים מדור לדור. אפילו עוינות לגויים יש בניתוח זה, הנראית כתמונת ראי של האנטישמיות: "מתחת לטיח נוצרי דק נשארו כולם מה שהיו אבותיהם, אשר סגדו לפוליתיאיזם ברברי". אחד מחלומותיו של פרויד הופיע בעקבות המחזה "הגטו החדש" של בן - עירו ומכרו הרצל - וכבר נכתב הרבה על היחסים בין שני משחררים אלה, שבתקופה מסוימת היו אפילו שכנים לרחוב ברג המפורסם. הערצתו המוצהרת של פרויד לשפינוזה והיינה, כפי שהראו ירמיהו יובל ויגאל לוסין, ביטאה השתייכות לסוג חדש של יהודים שראו עצמם יהודים לא מצד אמונתם אלא מצד המטען התרבותי של עמם ושותפות - הגורל אתו. דומה שפרויד, כבנג'מין דיזראלי לפניו, נהנה לנפנף במוצאו העתיק כאילו היה שווה - ערך לתוארי האצולה הנחשקים של החברה שבה חי. את לאומיותו תמצת בראיון עיתונאי בשנת 1926: "שפתי היא גרמנית, תרבותי והישגיי הם גרמניים, אינטלקטואלית ראיתי עצמי כגרמני, עד שהבחנתי בעליית הדעה הקדומה האנטישמית בגרמניה ובאוסטריה הגרמנית. מאז מעדיף אני לכנות עצמי יהודי. " ב. ניכוס והגליה: פרויד בעיני יהודים ואנטישמים טבעי אם כן כי גם היחס אל הפסיכואנליזה מושפע עד היום מיחסם של האנשים אל היהדות. מבחינה זאת ארצות הברית היא מקרה אופייני. בשום תרבות לא נחלה הפסיכואנליזה הצלחה כה גדולה כמו בתרבות האמריקנית, שפרויד תיעב מעומק לבו. קל וחומר שהפסיכואנליזה נקלטה בהתלהבות בתרבות היהודית בארה"ב. דומה שסופרים יהודים הוקסמו מראיית פרויד כעוד אחד ממעצבי היהדות החדשה, לצד משה מנדלסון והרמאן כהן. בספרות, גיבוריו ה ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 2 משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1. למתנגדיה האנטישמיים של הפסיכואנליזה לא היה, כמובן, ספק כי היא מדע יהודי. עד היום מופיע פרויד באתרים אנטישמיים רבים באינטרנט (כדוגמת JewWatch) כחלק ממזימה יהודית להשחתת תרבות המערב, לצד הסוציאליזם. פרויד, כפי שכבר נאמר לעיל, היה ער לעובדה זו ואף ידע להפיק ממנה רווח פוליטי. במכתביו לתלמידיו הוא נקט לא - אחת בנימה האינטימית - חתרנית של "אנחנו היהודים מבינים טוב יותר זה את זה". אין ספק שתלמידו לשעבר והיריב הססגוני ביותר שקם לו בימיו, קארל גוסטב יונג (1875 - 1961), נפל עמוק למלכודת זו. התקפתו המפורסמת של יונג נגד הפסיכואנליזה והפסיכולוגיה של אדלר, שפורסמה בכתב - עת נאצי לפסיכותרפיה, גילתה בבירור את האנטישמיות העמוקה שלו, צד שאפילו תלמידיו הנאמנים כיום כבר אינם מנסים להכחישו, ולהתבטאות זו נוספו עם השנים עדויות מסייעות רבות. המשטר הנאצי הכריז כי הפסיכואנליזה, כמו הקומוניזם, היא עוד חלק ממזימה יהודית להרס התרבות. פרויד ניצל אחרי ה"אנשלוס" הנאצי של אוסטריה רק תודות להשתדלות בינלאומית (הוא עצמו הפגין קוצר - ראות משווע בכל הנוגע לסכנה), אבל הפסיכואנליזה חדלה למעשה להתקיים ברייך השלישי, וגם בשנים שאחרי המלחמה לא התחדשה מעולם פסיכואנליזה גרמנית מסדר - הגודל של זו הבריטית, ... גורם חשוב בדיאלוג של הגרמנים עם עברם. לא טוב מזה היה גורלה של הפסיכואנליזה תחת המשטר הסטאליניסטי ואחריו. אלכסנדר לוריא, הנוירופסיכולוג הרוסי המפורסם, הבין שסכנת - מוות כפולה מרחפת עליו כיהודי העוסק בפסיכואנליזה ועבר לחקר המוח. עם זאת, האוריינטציה הפסיכואנליטית המובלעת שהמשיכה להדריכו במחקריו הקליניים גרמה לכך שכיום הוא נחשב לאחד מאבות המדע הבין - תחומי החדש הקרוי נוירופסיכואנליזה. וריאנט מעניין בתחום זה מייצג יהודי בן - זמננו הידוע כאויבה הקשה של הפסיכיאטריה בכלל והפסיכואנליזה בפרט. תומאס סאס, פסיכיאטר יהודי - אמריקני יליד הונגריה, הוא אחד מראשוני תנועת האנטי - פסיכיאטריה, הרואה בפראקטיקה הפסיכיאטרית פעילות משפטית (דכאנית) ולא רפואית. לא ייפלא כי מביקורת זו ספגו הפסיכואנליזה ויוצרה תשעה קבים. בספר שנון מאוד שכתב נגד פרויד מתחשבן סאס - ונראה כי הוא הראשון לעשות זאת - עם מה שהוא רואה כשנאתו המוסתרת של פרויד לגויים, שמעט ממנה מבצבץ במשפט מ"משה האיש ואמונת הייחוד" שצוטט לעיל. סאס משתמש בשוביניזם היהודי של פרויד כעילה לפסילת הפסיכואנליזה כולה כמדע יהודי, ממש כמתנגדיה האנטישמיים! עם זאת, יש לא מעט צדק בטענה שפרויד שיחק משחק כפול ביהדותו, דהיינו, החשיד באנטישמיות את מתנגדיו ונזף במתנגדים יהודיים לפסיכואנליזה (קארל קראוס, תיאודור לסינג) כבוגדים בבן - עמם הנרדף, ובה - בעת התרברב לפני תלמידו הכומר אוסקר פפיסטר כי רק יהודי אתאיסט יכול היה לגלות את הפסיכואנליזה. הפסיכואנליזה, מצדה, לא היססה מלהפוך את האנטישמיות למושא חשוב למחקר. כבר פרויד מנה כמה מניעים לא - מודעים ביסוד שנאת היהודים (כמו פחד הסירוס ושנאת הנוצרי לדתו שלו). הערות אלה היוו לימים בסיס למחקר הפסיכואנליטי המודרני המנסה להבין את כל צורות שנאת - הזר והפנאטיות כמנגנוני הגנה קולקטיביים מפני תכנים אישיים מודחקים. באווירה האינטרוספקטיבית הרווחת בחברה המודרנית, רדוקציה גלויה זו של טענות פוליטיות אל הפתולוגיה האישית, המוצנעת, מהווה כלי יעיל בפירוקן של אידיאולוגיות אלימות מנשקן. ג. יהודים בתנועה הפסיכואנליטית גאוותו היהודית של פרויד השפיעה על מרבית תלמידיו הישירים וכמה מהם (קארל אברהם, הנס זאקס, ובעיקר תיאודור רייק) תרמו בכתביהם תרומה גדולה לקירוב מושגים יהודיים (ברכת כוהנים, כל נדרי, התפילין וכיו"ב) לקהל הקוראים הבינלאומי. מבני הדור השני של הפסיכואנליטיקאים, התבלט אריך פרום בגישתו החיובית ליהדות. פרום, קומוניסט בצעירותו, התקרב מחדש ליהדות בהיותו בארה"ב ואימץ אף הוא גרסה חילונית עקבית למסורת היהודית (בעיקר זו של הנביאים ושל חז"ל), שבה ראה את מבשרת הפלורליזם וההומניזם. בכתבי - העת הפסיכואנליטיים בולט עד היום מספרם של המאמרים שבהם נוטל על עצמו מחבר (בדרך - כלל יהודי) להעביר תחת שבט הפסיכואנליזה מושג, טקס או אגדה יהודיים שריתקו את תשומת לבו. כך, ג'ויס סלוקוור, בתו של האנליטיקאי הנודע הארי סלוקוור, פרסמה מאמר על חוויותיה במהלך ה"שבעה" על מות אביה, וסילבאנו אריאטי, מגדולי חוקרי הסכיזופרניה, פרסם ספר על עקידת יצחק, כמו גם ספר על קהילתו שנספתה בשואה. ניצולי שואה כברונו בטלהיים וויקטור פראנקל פרסמו ... בעולם, לצד מחקרים פסיכואנליטיים על הנאציזם והשואה. בין ממשיכיו של פרויד בולטת התופעה שהרדיקאליים שביניהם, בין אלה שלבסוף פרשו מהפסיכואנליזה ובין אלה שתיקנו אותה מבפנים, היו אף הם ברובם יהודים. למעשה, ראוי גם אלפרד אדלר (1870 - 1937), יריבו האישי המר של פרויד, להימנות בין אבות הפסיכואנליזה, ולראייה החדירה של רעיונות אדלריאניים לזרם "הפסיכולוגיה של האני" ולזרם הניאו - פרוידיאני בארה"ב. אדלר כמעט ולא התעניין ביהדות, אבל גם באסכולה שלו בולטים היהודים (כמו רודולף דרייקורס). גם האסכולה של יונג ראויה להיקרא פסיכואנליטית מכמה בחינות, ולו רק משום שכמה מרעיונותיה חלחלו לאסכולת "יחסי האובייקט" בפסיכואנליזה. וגם כאן, לצד האנטישמיות הידועה של המייסד, בולט מקומם של היהודים בין ראשוני תלמידיו, כגון אניאלה יפה ואריך נוימן (שעלה לישראל). קרבה חלקית לפסיכואנליזה יש באסכולת הלוגותיראפיה של ויקטור פראנקל, פסיכיאטר יהודי מווינה שחי ופעל בארה"ב, שהיה כאמור ניצול שואה. מבין ממשיכיו - מתקניו היהודיים של פרויד, בתו אנה פרויד (1895 - 1982) ויריבתה מלאני קליין (1882 - 1960) היו נאמנות לזהותן היהודית - חילונית. לקבוצה זו שייכים גם שאנדור פרנצי, שניסה לחולל בטיפול הפסיכואנליטי שינויים שהתקבלו רק אחרי מותו, ואוטו ראנק, שייסד לבסוף אסכולה נבדלת שלא הכתה שורש. הרדיקאלי שבין תלמידי פרויד, וילהלם רייך, ביקש לחבר את הפסיכואנליזה עם הקומוניזם, תוך הסתמכות על ספקולציות ביולוגיות ... הפכו את הפסיכואנליזה ממקצוע רווחי גרידא לתיאוריה תוססת שהפרתה את החינוך, הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה, ההיסטוריה וחקר הספרות. כיום, אוטו קרנברג, הפסיכואנליטיקאי הבולט ביותר כיום בארה"ב, הוא יהודי וכמוהו היה החדשן המבריק סטיבן מיטשל, ממייסדי הגישה האינטרסובייקטיבית, שנפטר בטרם - עת. כן מוביל תומס אוגדן בחדשנותו בטיפול הפסיכואנליטי בפסיכוזות. קוריוז מוזר קשור בהיינץ קוהוט (1913 - 1981), יליד וינה שעבר לארה"ב, מייסד הזרם המהפכני של "העצמי" בפסיכואנליזה. הוא התכחש ליהדותו ... ההורים בהפרעות הנפשיות של ילדיהם, ואפילו בהפרעות שכבר אז נחשדו כבעלות בסיס אורגאני כמו האוטיזם. העוינות כלפי ההורים בכתביו של בטלהיים הופיעה לא - אחד במקביל לאמירותיו הארסיות כלפי המורשת היהודית כולה, אמירות שניתן להגדירן ממש כאנטישמיות. אחרי מותו התברר כי לא זו בלבד שנהג להתעלל במטופליו, ושמחקריו התבססו על נתונים מומצאים, אלא שגם תעודותיו כפסיכואנליטיקאי היו מזויפות. בלי להיכנס לחקירה פסיכואנליטית בנבכי נפשו של בטלהיים, קריאתו הגורפת ליהודים להסתלק לחלוטין מיהדותם, כמוה כמיתולוגיה בדבר "האם המקפיאה" של האוטיסט, מלמדות עד כמה ניתן לעוות מסרים פסיכואנליטיים על ידי הצגתם הפשטנית. בפסיכואנליזה הצרפתית, שבה האסכולה של ז'אק לאקאן דומיננטית, אין יהודים רבים, אולם לאור יחסו הכמעט פטישיסטי של לקאן כלפי כתבי פרויד לא ייפלא שרבים מהניתוחים שלו ושל ממשיכיו עוסקים בנושאים ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?. הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, האם יש הבדל בין הנשמה של הגויים והיהודים האם מבחינה קוסמולוגית יש לגויים פחות נשמה? ונרחיב את השאלה בנושא הנשמה, אנשים כופרים באחדות של הבורא והם חווים את המציאות בנפרדות, גם דתיים וגם חילוניים, הם עושים הפרדה בין חי צומח דומם ומדבר. והם כופרים ... היו מבינים את האחדות האלוהית, ממילא מה היה שייך לאמר, שדומם יותר טוב ממדבר, לצורך העניין מה אני שונה מהקיר שמאחורי, מה ההבדל? בגלל שהקיר לא מדבר זה אומר שהוא שונה? איך שלא נסובב את זה בן אדם, דומם, וצומח זה אותו דבר. ודתיים יהודים שכופרים באחדות הבורא, טוענים ומשקרים כי יש נשמה לגוי ויש נשמה שונה ליהודי. ואני רוצה לצטט פסוק מספר קהלת אותו כתב שלמה המלך: (פרק ג') יח מרי אני, לי על ברת ני הדם, לברם האלהים, ולראת, הם המה הה להם. יט י מקרה בני הדם מקרה ההמה, מקרה אחד להם מת זה ן מת זה, ורח אחד לל, מתר הדם מן ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לנזקקים וכדומה... כל אלה משפיעים רוחנית... עשרה נוכחים יהיו בזמן שינוי השם, וחשוב ביותר, אם אפשרי שהאדם אשר מתייחסים אליו, יהיה נוכח בזמן הטקס. "כל בי עשרא שכינה שריא" - אם אין להשיג עשרה אנשים, יעשה טקס זה לפחות לפני שלושה יהודים כשרים לעדות. (לא קטינים) אם האדם שמשנים את שמו, נמצא בהכרה ויכול להביע את הסכמתו, העניין חשוב ביותר לקבל את הסכמתו. מומלץ ביותר לעשות זאת בבית הכנסת, לקרוא שם שלושה פרקי תהילים: פרקים כ', ק"ל, קמ"ב. לאחר מכן יאמרו את התפילה הבאה בכוונה גדולה: "ה' ה' א - ל רחום וחנון ארך אפים ורב חסד ואמת, נוצר חסד לאלפים, נושא עוון ופשע וחטאה ונקה, הרי אנחנו נושאים עינינו למרום ומבקשים רחמי שמים על פלוני (יזכיר את השם הישן) בן פלונית, ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שלנו יש שפה משלה ואותה עלינו להבין וללמוד. על מנת ליצור בהירות ומיקוד בחיינו ולחיות מתוך הרגשת שלמות, עלינו להבין את התרגומים שנוצרו בתודעה שלנו במהלך חיינו. ניתן לראות דוגמאות מרובות לכך שכולנו מנסים להיפטר מהרגלים שמעכבים אותנו: השמנה, כולסטרול, חוסר תקשורת, חוסר התמדה, מינוס בבנק וכו'. כיהודי ליהודי, לכולם וגם לנו יש המון עצות טובות. יחד עם זאת, מדוע אנחנו לא מצליחים לאורך זמן לשנות את ההרגלים? רובנו מאמנים את עצמנו רוב שעות היום ולכן באימון אנחנו מגלים שלא המצאנו שום גלגל! יחד עם זאת, יש המון חוסר מיקוד והתמודדויות ביומיום שלנו, שבעזרת כלי האימון אנחנו יכולים לחסוך לעצמנו חודש של ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... המיניות, תל אביב: הקיבוץ המאוחד. 11. צמח עדי, מי אני? עכשיו חורף תשמ"א 1981, הוצאת עכשיו ת"א, ירושלים. 12. ריץ אדריאן (2000) ההטרוסקסואליות הכפויה והקיום הלסבי, לסביות והומוסקסואליות: אסופת מאמרים, עורכות באום דלית ומרן עדית. 13. שביט זוהר (1999) תולדות היישוב היהודי בארץ - ישראל מאז העלייה הראשונה: בנייתה של תרבות עברית בארץ ישראל, חלק א, ירושלים, מוסד ביאליק. בבליוגרפיה באנגלית 1. Agassi K. Joseph (1985) Technology: Philosophical and Social Aspects, Episteme series, vol. 11, Dordrecht, The Netherlands, 23-24. Akhil Gupta & James Ferguson (eds). (1997) Culture Oower Place. London: Duke university press. Angerer Marie-Luise (1999) Space dose Matter: On cyber and other bodies. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... במגזר הדתי / חרדי במאמר זה באנו לבאר את הגורמים היכולים להביא לידי אלימות אצל אנשי הדת היהודית. אלימות - במובן הפיסי או המילולי. אלימות של יחיד או חברה יש לה גורמים רבים, מצוקה נפשית או כלכלית, תסכול, חוסר אונים וכיוצא באלה. אנו נעסוק רק בפן המשפטי, כיצד בתי הדין וההלכה במשפט העברי קבעו את האיזון בין זכויות ורצונות היחיד מול טובת הסדר הציבורי, וכן כיצד מתמודדת ההלכה בין רצון היחיד לחופש דת ואמונה לבין האמונה שהעם היהודי משמש כתכלית ויעוד להגשמת "רצון" האלהים. כל קיבוץ אנשים החי בצוותא, רצונו הבסיסי לחיות על מי מנוחות ללא הפרעות ושיבושים בחיי היום יום ומאידך להגשים רעיונות או אידאלים משותפים. לדוגמה: קבוצת אנשים שבחרו לחיות יחדיו להגשים עקרונות דמוקרטיים הרי מי שיפר עקרון זה יצטרך לתן את הדין על כך, הוא הדין העם היהודי המונה קבוצת אנשים שמטרתה הגשמת יעוד מיסטי "קיום תורה ומצוות" מי שיפר עקרון זה יצטרך לתת את הדין. לצורך יישום מטרה זו, על החברה לקבל שני עקרונות: תקנות וחוקים - שישמרו על הסדר הציבורי, ויובילו להגשמה האידיאולוגית. מורא וכבוד מפני שלטון החוק - הגורמים לאנשים ליישם את החוקים והתקנות. שני עקרונות אלה מודגשים היטב במשנה במסכת ... מלקות, חייבו בית הדין מלקות כדי שלא תרבה הפריצות] !" (יבמות צ ע"ב). ראה מה שכתב "בעל הטורים" שהתיר לבית הדין להכות ולבזות, לתלוש שיער ולאסור על פי שיקול דעתם של בית הדין כדי להרבות כבוד שמיים, כלומר היתר מפורש לרמוס את כבוד האדם היחיד כדי לממש את האידיאולוגיה המיסטית היהודית בשם "כבוד שמיים". וכך כתב הטור, חושן משפט, סימן ב: "יש לב"ד להלקות למי שאינו חייב מלקות ולהרוג למי שאינו חייב מיתה ולא לעבור על דברי תורה [אלא] לעשות סייג לתורה וכיון שרואין בית דין שפרצו העם בדבר יש להם כוח לגדור ולחזק הדבר כפי מה שיראה להם הכל הוראת שעה ולא שיקבעו הלכה לדורות. וכן יש להם [בכל מקום ובכל זמן] להלקות אדם ... אסור בהחלט לדון בדיני ירושות ונחלות וכן בדיני ממונות אלא על פי התורה שהיא נצחית ולא תשתנה בשום זמן ח"ו ולכן איסור חמור הוא להתדיין בכל הדינים האלה בפני ערכאות ששופטים לפי חוקות הגוים, אשר עליהם נאמר ומשפטים בל ידעום. ואין כל הבדל בזה בין כשהשופטים גוים, לבין כשהשופטים יהודים הדנים על פי חוקות הגוים, שלא כדין התורה" (שו"ת יחווה דעת חלק ד סימן סה). במציאות חברתית כזאת של חיי קהילה שמערכת המשפט שלה מאפשרת ליחיד במקרים לא מעטים לעשות דין לעצמו, להרוג, להכות ולקלל ובד בבד אינה מקבלת את חוקי המדינה באופן מלא ויראת "המלכות" אינה שלמה אין פלא שחברה זו מגיעה לאלימות כאשר הם מרגישים מאוימים ואמונתם נפגעת ... כמושחת גם בחייו האישיים. הרב הרשנו לפרסם את המכתב ע"י עריכתו וצילומו לתועלת מי שנזקק לזה. ומתפרסם ככתבו וכלשונו, למרות הביטויים החריפים שנכתבו כמכתב אישי, כדי לבטאות את חומרת הנבלה של אותו מסית ומדיח... מה שנשלח לבתי היראים דפים המדברים נגד תורת ה' בשם "דעת - אמת" ע"י יהודי חולה בנפשו, שמצאו השטן מתאים להיות שלוחו לנסות להסית ולהדיח את חלושי הדעת נגד תורת ה', ח"ו, ולצנן בעמלקיותו את כל מי שיוכל בכל מה שיוכל! ולא מבין אותו עלוב שאינו אלא כלי משחק בידי הסטרא - אחרא [השטן] בהתאמצו לפני דור הגאולה להשמיד ולהרוג ולאבד מעולם הנצח את כל מי שיצליח עוד לתפוס ברשתו המשוקצת, וכמו שמצא את היטלר ימ"ש מתאים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יירשך זה כי אם אשר ייצא ממעיך הוא יירשך... והאמין בה' ויחשבה לו צדקה". אברהם הינו מאמין, לא אמת, האמונה ענינה גם דבר אשר אינו נראה הגיוני, יתקיים. אברהם רואה לרחוק גם את חזרת ישמעאל בתשובה, כפי שאו' המדרש על הפסוק "ויקברו אותו ישמעאל ויצחק בניו, מכאן שעשה ישמעאל תשובה. לבושו של אברהם הינו אמונה, לבושה של שרה, אמת. הבית היהודי, האמון על האיסור לא ילבש. אמון שגבר ואישה לא יחליפו בגדיהם וכליהם, זהו בית של אמת ואמונה. ה' אלקיכם אמת, ואמונה. (משפט זה נא' לי ע"י הרב ידידיה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יהודי? - הבנת השייכות הקבוצתית ללאום היהודי מזוית אחרת סוגיית 'העם הנבחר' העסקה הוגי דיעות יהודים רבים. היה צורך להסביר מדוע אין ברעיון זה עליונות או גזענות כלפי לאומים אחרים. אנסה להציע בדף זה הסבר מניח את הדעת, שיכלול גם התיחסות להגדרה "מיהו יהודי". מיהו יהודי? בעוד שהנוצרי הופך נוצרי עם הטבילה, בלי קשר למוצא הוריו, בעוד שהמוסלמי מוגדר כמוסלמי אם אביו מוסלמי, יהודי הוא מי שאמו יהודיה. למה נקבע הכלל הזה? למה השייכות לקבוצת היהודים נקבעת לפי האמא? חשיבות העניין נעוצה בכך שעובר מקבל מאימו את הדם שלו. בעוד שבמעשה יצירת הילוד מתאחד המטען הגנטי של האב והאם לכדי DNA משותף, הרי שפיתוח הDNA כיחידה שלימה נעשה בגופה של האם ומושפע מדמה / מהמטען האנרגטי שלה. רבדים עמוקים ונסתרים של DNA, מעבר ל 2 הגדילים הנראים לעיין במישור הפיזי שלנו, מכילים מידע רב שכולל גם את מטען הפוטנציאל האנרגטי המבדיל בין קבוצת היהודים ובין קבוצות אחרות. ככל שמטען זה עבר מדור לדור ללא שינוי, ללא מיזוג עם בני קבוצות אחרות, כך נשמר הפוטנציאל האנרגטי טהור יותר. תהודה לכך נמצא גם בספר בראשית (פרק ו' פסוק ב'): "ויראו בני - האלהים את - בנות האדם, כי טבת הנה; ויקחו ... מתוך הספר. את הספר קראתי לפני שנים, מודה לאנרגיה שסייעה בידי לפתוח אותו בדיוק בעמוד המתאים!) כדי להבין מהו פוטנציאל זה, המחבר אותנו לייעוד נפרד, כעם יהודי נפנה להבין מהו רעיון "אור לגויים" הנזכר בספר שמות. אור לגויים ככל שאדם מתפתח הוא הופך יותר ויותר מואר. אור משמעותו רמת ניקיון מ'קליפות' - כלי טהור יותר (במושגי הקבלה) שמכיל תדרים גבוהים יותר של אור מזוכך יותר (אנרגיה בעלת רטט גבוה ... וכל הנביאים היו כאלה לתקופות קצרות או ארוכות. אך יכולת תקשור היא עניין אחד ועשיית ניסים היא עניין אחר - השמור לאווטארים - לדרגת התפתחות גבוהה יותר. אם היהודים בעלי פונטציאל גבוהה למשימות כגון אלו, הרי שזהו ייעודם. להיות אור לגויים במשמעות, להשיג התעלות רוחנית ולבטא בכך אור על פני כדור הארץ. לכל אדם הבחירה אם להתפתח, אם לגדול מבחינה רוחנית פנימית, אם לאו. הבחירה חשובה. אך לא ניתן לבחור להיות יהודי. לא ברור אם תהליך גיור משנה את החלק התודעתי - אנרגטי באדם, אך חלק זה, אם יזכה לתשומת לב מתאימה, יחולל ניסים בקלות. ככל שאדם מפותח יותר רוחנית - כך גדל קוטר הילתו. עניין "כל ישראל אחים" רלוונטי יותר ויותר ככל שאדם מכיל שדה אנרגטי ... כעת, נוח יותר להבין, כי משפחה אינה מסתכמת בתא המשפחתי המקובל - של הורים וילדיהם הביולוגים, כי מטען ביולוגי מהותי יותר מצבע העיניים, מחבר את כל קבוצת היהודים יחד - ומארגן לה אתגרים משותפים, לקחים משותפים, ומסלול התעלות משותף. בין אם נהיה מודעים לו ובין אם לא, היותך מכיל/ה DNA מסוים ברובד עמוק יותר, משייכת אותך למשפחה אחת גדולה, משפחת היהודים. מסיבות אלו, חיזוק פנימי - רוחני - תודעתי עשוי לחולל שלום (להוריד גשם ולמעשה כל דבר) באופן מהיר ומשמעותי יותר מכל משא ומתן פוליטי מול גורמים חיצוניים. עוד בעניין יצירת שלום באזור, ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יהודים - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יהודים, איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יהודים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, מאמן אישי, מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי להצלחה, פסיכותרפיסט, קואצ'ינג לילדים, מאמן לזוגיות, קואצינג מומלץ בתחום יהודים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.0940 שניות
עכשיו 25_06_2019 השעה 00:18:54
wesi4