ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
... לקלוט נתונים מסויימים בתודעתי שכבר עובדו טכנית במוחי - היינו שכבר הבנתי אותם, או אז אשקול את הדברים ואשרטט מסגרת חשיבה מסויימת שתנחה אותי בהמשך. הבה נקרא למסגרת החשיבה ששרטטתי אלף. ניתן לאמר אם כן שאלף כבר חבר מן המניין במטה האלהים שלי, שממנו יוצאים ההנחיות בפועל. הבה נעשה ספירת מלאי במטה הכללי שלי האלהים, ולראות כמה מסגרות חשיבה שירטטתי עד עכשיו שפועלות ללא לאות בתוך המטה ומעצבות גם מנחות את כל מהלכי בפועל. וזאת רשימת המלאי של מסגרות החשיבה שעובדות בפועל במטה שלי ומתוכן יוצא הקול של אלהים שלי: אלף, בית, גימל, ודלת. השאלה היא, מי אמר שאלף בית גימל ודלת הן מסגרות נכונות שבחרתי אותן נכונה ובאופן תקני? ובכלל איך ניתן לקבוע תו - תקן למסגרות חשיבה? מי אמר שמסגרת החשיבה הסוציאליסטית נכונה יותר מאימפריאליסטית? מי אמר שהימין עדיף על השמאל ומי אמר שטובה המסגרת הליברלית על השמרנית? על זאת עונה התורה: אין מסגרת טובה ומסגרת רעה, ישנה מסגרת טובה ומסגרת טובה ממנה, משוכללת ממנה, גדולה ממנה... אני אמור ללכת רק קדימה בכל הנוגע לטיב מסגרות החשיבה שלי: לשפרן, לשבחן, ללטש אותן, להוסיף להן צלעות... זאת, כי ישנה רק דרך אחת שעליה מתגבשות המסגרות - היא הדרך האנושית. רק נדמה לנו שישנן עוד דרכים, וכאן אנו נתקלים במיכשול בו עולים על דרכים חלופיות לכאורה ומייצרים עליהם מסגרות חשיבה מכל המינים, לדמיון אין גבול. אם כן נשאלת השאלה, ולפני שמגיעים למסגרות התקינות, מה עושים עם המסגרות הקיימות? עם מה להשאר - עם הימין או עם השמאל? מה לזרוק לזבל את הליברלית או השמרנית? - לפני שמגיעים לשאלת המסגרות, מצאו את הדרך היחידה עליה מתקינים את המסגרות, שם כבר תדעו מה לזרוק ומה להשאיר. הדרך היחידה היא הדרך האנושית, ויתר הדרכים הם פרי הדמיון האנושי. אל ... בדרך האנושית הטיפוסית, במתכונת החשיבה האנושית הרגילה: האדם קולט נתונים בתודעתו שכבר עובדו טכנית במוחו, ומשרטט על פיהם את מסגרת החשיבה שתצטרף לאחותיה ותרחיב את אופקי התודעה. באופן הזה מגרה את השאיפה שלו הנשלטת ולא במקרה עי התודעה. הוא שאמרתי, ניתן רק לשאוף, להגדיל לשפר לשבח את המסגרות... הדרך היחידה הזאת הלכה לנו לאיבוד, ואיתה התודעה האנושית, האלהים. (אגב, כותבים את המונח אלהים ברבים - ההפך מהמילה ... המקורית) - מה היא רואה ברגע זה, מה אני האדם רואה, אילו נתונים מעובדים אני מקבל מהמוח שלי ואיזו מסגרת חשיבה מצטיירת בתודעתי כתוצאה ישירה מהנתונים המעובדים האלו? בטקסט התנכי, אנו מרגישים את היד שמשתלבת עם ידינו ומראה לנו ... את הדברים שרואים ומצביעים עליהם, וכך ממשיכים על טהרת ההיגיון האנושי והסדר המופתי שלו, עד שברגע מסויים מגיעים אל מסגרת החשיבה שמחברת את המטייל עם תכונת האין - סוף ועם היקום שלו, ובד בבד נפתח בפני המטייל שער השאיפה ... טכנים ברורים העומדים מנגד וסותרים את הרצון, מה עושים? איך מתמודדת התודעה עם זה? כאן שולפת התודעה מהתיקיות שלה מסגרת חשיבה מוכנה שנוהגת להשתמש בה לאחרונה, ועושה בה שימוש מיידי. יש מסגרת חשיבה שאומרת: קח מלוא החופן היום אולי מחר לא תקום... אחרת אומרת: יש לשמור על הבריאות ועוד אחת אומרת: חצי חצי... יש לשמור על האיזון. ולמעשה קיימות אין סוף מסגרות חשיבה שדרכן מכופפת התודעה את הרצון או מתכופפת בפניו. יש מי שאוכל מיד את העוגה ומצפצף על המוח, יש ... שמתעלם חלקית מנתוני המוח ואוכל חצי עוגה, ויש מי ששועה לנתוני המוח המדויקים ושם את העוגה בצד, כל אחד ומסגרת החשיבה שלו. מכאן אני מזהה את הגורמים האלה: רצון, תודעה, ומסגרת חשיבה. אם כן וברגע קבלת הנתונים המעובדים מהמוח, הבעיה שהתודעה מתמודדת איתה היא, להגיע אל הרצון המקורי ולהוציאו לפועל, ... כי יש בדבר סכנה לבריאותי... אם נשים לב ובמקרה המופשט שלפנינו, עמדה התודעה בפני קושיות שונות והתמודדה עימן בעזרת מסגרות חשיבה שהביאו בסופו של דבר להחלטתה - היינו להתנהגות האדם בפועל. אני יוצא מנקודת הנחה כי מסגרת המשמעת העצמית כיכבה לצד כל המסגרות דנן, כי בלעדיה אין המדובר בהתנהגות אדם בעל תודעה וצלם אנוש... שוב ואם נשים לב, הרצון האחרון שכיניתיו כעמוק ... תפקיד התודעה כפי שהוזכר הוא להביא את רצון האדם אל הפועל, כל רצון באשר הוא, ולשם כך היא שולפת מסגרות חשיבה מהתיקיות שלה ועושה בהם שימוש בשביל להביא את רצון האדם מהכוח אל הפועל. לא בכל הרצונות מתקיים הנוהל הזה, בשביל לרצות כוס מים אין את הצורך בשום מסגרת חשיבה... המדובר ברצונות שמצריכות מחשבה, כמו הדוגמה שנזכרה לעיל - לאכול את העוגה על כל הקושיות הנלוות לרצון הזה... אם כן תודעת האדם מגיעה בסופו של דבר להחלטה, ומשתמשת במסגרת חשיבה מסויימת במטרה להוציא את ההחלטה הזו לפועל, היינו הבאת הרצון שסומן לפועל. וכאן מתחילות קושיות מסוג אחר שעתיד ...
משימות החלטות ותרנות אינטונציה אכילה להחזיר מובן מאליו קלוריות
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15
... שנולדה (שנולד הצורך בה): התודעה נעצרת או עוצרת את המשך דרכה, כי מאבדת מגע עם הדלק שלה - עם מסגרת החשיבה היא חומר הגלם שלה. מסגרת החשיבה היא זאת שעושה את האדם ליודע, לא המידע ולא הנתונים שנקלטו במוחו ואף לא האינטלגנציה שלו. אני יכול ... במה יעזרו לי הנתונים שקלטתי אם לא אעבדם ואפיק מהם תועלת, ובשביל לבחור בנתונים הנכונים ולעבדם כראוי אני צריך מסגרת חשיבה שתחבר בינם לבין רצוני. האדם, פונה התורה אל האדם ביום היוולדה, איבד קשר עין עם המקור שמייצר מסגרות חשיבה. הוא חשב שהמוח שלו מייצר מסגרות חשיבה ואין כך הדבר, המוח קולט נתונים מעבד אותם ואף מאחסן אותם אך התודעה האנושית היא זו שמשתמשת בחומר האדיר שהמוח קלט ומייצרת ממנו מסגרות חשיבה למיניהן. כלומר עבודת אדם בעל התודעה מתחילה דווקא לאחר קליטת הנתונים המעובדים עי המוח. למעשה גם החיה קולטת ומעבדת נתונים וגם המחשב קולט נתונים ואף מעבד אותם, אך לא החיה ולא המחשב מגיעים לרמה של עשיית מסגרות חשיבה, כי רק התודעה האנושית עוסקת בזאת, ואת זאת היא עושה מרגע קבלת הנתונים המעובדים שנקלטו ועובדו במוח, היינו ... בישרה לנו התורה, אם ברצונינו לגלוש ביקום האין סופי ולהמשיך עימו... תודעתינו האין סופית ערבה לזאת כל עוד מייצרת מסגרות חשיבה להמשיך לגלוש דרכן... זהו קו הייצור של התודעה שחייב לפעול כל הזמן ולייצר את חומר הגלם: מסגרות חשיבה. אל האלהים המקורי הזה שאיבדנו קשר עין איתו - בחרה התורה להדריכנו להגיע מהדלת האחורית של קו היצור שלו, היינו ממסגרות החשיבה שכבר נוצרו בקו הזה. במילים אחרות, אם אינך מכיר את אלהים שלך - הכר את המוצרים המוגמרים שלו, דרכם תוכל להגיע אליו ולהתאפס עליו, והמוצרים שלו כאמור הם מסגרות חשיבה. את המוצר המוגמר הראשון והבסיסי ביותר הציגה התורה על פני השער הראשון שלה: הארץ. זוהי מסגרת החשיבה המושלמת והבסיסית ביותר הטמועה בכל תודעה אנושית. וכך היא פתחה: בראשית (שער ראשון) ברא אלהים (נוצר בקו היצור של התודעה) את השמים (את היקום האין סופי) ואת הארץ (ולידו את מסגרת החשיבה הנחוצה לגלוש בו). בשער הראשון הזה סיכמה התורה למעשה את כל מה שיש לה, האדם שאליו הופנו הדברים ... את המוצר הראשון הבסיסי שהציגה לו התורה בשער הראשון במטרה להגיע דרכו אל אלהים... המוצר הראשון היה הארץ. זוהי מסגרת החשיבה הבסיסית הטמועה עמוק בכל תודעה אנושית, אך האדם וכאמור לא ידע לרדת אל העומק הזה... והיה צורך להתחיל את השיעור מכיתה א, מהי בעיקרה מסגרת חשיבה, זו ההגדרה שהיתה חסרה לאדם ובזאת עוסק השיעור השני (היום השני). מהי בעצם מסגרת חשיבה? בשאלה הזאת התלבטתי על פני הפרק הקודם, ולמסקנה הזו היגעתי: היקום מלא במידע, אוקיאנוס אין סופי של מידע... אדיר של מידע וקשה לך לתפוס את מימדיו ולקלוט את המידע שבו, להשתמש בו... או אז אתה רוקע לך מסגרת קטנה וקבועה בתוך הים הזה - דרכה תוכל למיין את המידע ולקטלג אותו עפ הסטנדרטים שלך, ובעזרת המסגרת הזו ניתן לשוטט בתוך הים אדיר המימדים ולעשות שימוש במידע שבו מבלי לטבוע. מסגרת כזו יכולה להיות חוק או עיקרון או קבוע, כמו חוק הכבידה, הקבוע הקוסמולוגי, עיקרון המילטון, תורת הקוונטים... אולם ולפני שנולד הקבוע והעיקרון והתורה, נולד הצורך במסגרת חשיבה, הצורך בלסדר את מחשבותינו אחרת נלך לאיבוד. זהו סיפורו של האדם עם היקום. כך מתארת התורה את האופן של רקיעת מסגרת החשיבה בתודעה האנושית, החל מהשלב המקדים את יצירתה ועד לשלב שאחרי גיבושה. כך, אך במילים יותר מדוייקות... ו ויאמר ... ראה במים כמקור המידע וכך גם נטמע הקוד של המידע בתודעתו: מים. ויאמר אלהים יהי רקיע בתוך המים: הצורך במסגרת כלשהי שתעשה סדר במידע הרב שטבע בו האדם - צורך זה צעק ממעמקי האדם, ממעמקי תודעתו אמר: תהי מסגרת להתהלך באמצעותה בתוך המים... ויהי מבדיל בין מים למים: באופן שבאמצעות מסגרת כזו יתאפשר לי להבדיל, פשוטו כמשמעו, בין מידע זה לאחר... בין סוג מידע כזה לאחר, בין משפחת מידע כזה ... ויעש אלהים את - הרקיע: זה המוצר הראשון שיצא מקו היצור של התודעה. זו העשייה הראשונה של התודעה: רקיעת מסגרת חשיבה בתוך ים המידע. זה הקבוע והחוק והתורה והעיקרון והתיאוריה... כל אלה יצאו מקו היצור הזה. ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע: ואגב העשייה הזאת זיהתה התודעה האנושית את מימדי המסגרות שזה עתה יצאו מקו היצור שלה - (החוקים והתורות והעקרונות)...: הם בתוקף מרגע לידתן ועד להודעה בה ישתנה או יבוטל תוקפן. הינני מודע לקיומו של מידע אשר קדם למסגרת החשיבה שהניבה את החוק או העיקרון שלי (המים אשר מתחת לרקיע), בו בזמן אני מודע לזאת שקיים עוד מידע ... אשר מעל לרקיע) - מידע שעלול לסתור את התורה או הקבוע שזה עתה הגעתי אליהם, אלה הם למעשה גבולות המסגרת שנבנו להם בתודעה שלי. ויהי - כן: מסגרת החשיבה נבנתה ונספגה בתודעה האנושית עפ יסודות ברזל אלה, ויהי כן! בניגוד לשיעור הראשון שהסתיים בנוסח: ויהי אור, זאת כי את מסגרת החשיבה הראשונה - בנתה התודעה מתוך ההתבוננות גרידא, בניגוד למסגרות הקיימות שנבנו מתוך העשייה גרידא, האדם ניסח את החוקים ועמל על העקרונות, הוא עשה אותם... וכאשר האדם אומר - הוא עושה, והדבר נעשה: יהי כן, זו עוד מסגרת חשיבה שתעמוד במרכז אחד השיעורים של הפרק הראשון. ויקרא אלהים לרקיע שמים: הלכה למעשה אלה הן מידותיה של כל מסגרת אנושית בהן היא בתוקף: השמים. זהו מרחב המידע אליו הגיע האדם. דוגמה: תיאורית המפץ הגדול המקובלת כיום קובעת שהיקום ... אין עוד מידע? כמובן שיש, אולם מימדי המידע שבידינו הם בני 13. 7 מליארד שנות אור, אלה הן מידות מסגרת החשיבה שלנו, אלה הן מידות השמים שמסגרת החשיבה שלנו בתוכם בתוקף. כנל לגבי כל חוק תורה או קבוע שמגדיר האדם: הם בתוקף אך ורק בתוך המערכת ... בשמים הנצפים על ידינו. ויקרא אלהים לרקיע: שמים, עד כאן נועצים את סיכת ה - נ. צ. במפה האנושית ומסגרות החשיבה שלה. ויהי - ערב ויהי - בקר: ראה הערתי ביום הראשון. יום שני: יום אחד ושלם בשנית. רעיון אחד ושלם בשנית. מסגרת חשיבה אחת ושלמה בשנית. (ראה הערתי אודות המונח אחד בפרק הקודם). וכך אני מקיים את דברי וחוזר בשעה טובה ...
סבלנות התעקשות מסגרות המצאה נדיבות הבדלה חושים התודעה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א
... לגבש לו דעה ברורה ורחבה ככל האפשר אודות היקום שהוא חלק ממנו. אולם ככל והרחיק לכת עם מבטו כך מסגרת החשיבה שביקש לגבש הלכה והתערפלה... מדוע? כי היקום לא עצר לרגע בשביל לתת לאדם צאנס לנעוץ בו מבט או ... סדר, אינני מדבר על האי - סדר השולט ביקום כי - אם על האי - סדר השולט בי, באדם, במסגרת החשיבה האנושית שביקשתי לגבש אודות היקום, אך לא הצלחתי לבנות לעצמי את סדר החשיבה הזה שבאמצעותו אוכל לגלוש אל ... אל הפועל, לא הצליח למצוא בו את עצמו, אם תרצה - לא הצליח לנצלו וליהנות ממנו. וכאשר בא לגבש מסגרת חשיבה, מה מצא? אנטרופיה מצא! אי - סדר מחשבתי שהולך וגודל כל הזמן, הוא לא יקטן לעולם. במילים אחרות, ... מצא את הקשר שלו ליקום, הוא לא מצא את המימד האנושי שלו בתוך היקום. מימד זה ומטבעו נבנה עי מסגרת חשיבה אנושית ומסודרת, שאיננה... וברגע פגישתו עם היקום, חסרה לו היתה החוליה הזאת שמקשרת אותו עם המציאות והסדר הוא אבן הפינה שלה, חסרה לו היתה מסגרת חשיבה. מהי בעצם מסגרת חשיבה? אני רוצה להגדיר את המושג האנושי הזה. ובכן, כאשר אתה נקלע אל תוך ים אדיר של מידע וקשה לך לתפוס את מימדיו ולקלוט את המידע שבו, להשתמש בו... או אז אתה רוקע לך מסגרת קטנה וקבועה בתוך הים הזה שדרכה תוכל למיין את המידע ולקטלג אותו עפ הסטנדרטים שלך, ובעזרת המסגרת הזו ניתן לשוטט בתוך הים אדיר המימדים ולעשות שימוש במידע שבו מבלי לטבוע. מסגרת כזו יכולה להיות חוק או עיקרון או קבוע, כמו חוק הכבידה, הקבוע הקוסמולוגי, עיקרון המילטון, תורת הקוונטים... אולם ולפני שנולד הקבוע והעיקרון והתורה, נולד הצורך במסגרת חשיבה, הצורך בלסדר את מחשבותינו אחרת נלך לאיבוד. זה סיפור האדם עם היקום. היקום מלא במידע, אוקיאנוס אין סופי ... המידע הזה? מידע אין - סופי לפני... איך אני מעמיד אותו לשימושי האנושי? בדרך כלל ובנקודה הזאת נוצר הצורך במסגרת החשיבה, או אז מגיעים אל החוקים ואל התורות... אולם וגם אם אוכל להחיל חוק כלשהו באופן חלקי על חתך ... מידע מנוכר שאיני יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית שלי, כי אינני יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי. אין מסגרת חשיבה שתוכל לקשר אותי עם היקום, לא הצלחתי לבנות את המסגרת הזאת, לא מצאתי שום סדר שבאמצעותו אוכל לבנות אותה. מאידך, מצא האדם על כדור הארץ סדר מופתי בשביל לבנות אין סוף מסגרות חשיבה ולהעמידן מיידית לשרותו. המחזוריות הסימטרית הזאת, התיאום המדויק בין כל הגורמים שעושים את החיים על כדור הארץ, כל ... הטבע - חוזרים אל האדם ואל רגע היוולדו: הוא נולד אל תוך יקום מפוזר שלא מצא בו את מפלס מסגרת החשיבה, ומתוך היקום צץ לו כדור קטן מסודר למשעי שעורר באחת את מסגרת החשיבה האנושית שלו. זהו המטען הבסיסי ביותר בו טעונה כל תודעה אנושית. תודעה אנושית מהי. עפ המילון, תודעה היא ... הנראה לו ולזרוק את השאר. התודעה איפוא מעצבת את אופי האדם ומנהיגה אותו הלכה למעשה. היא הסיר בו נקלטות מסגרות החשיבה למיניהן, מתבשלות, מתגבשות ונערמות, מהגדולות עד הקטנות, מהמורכבות עד למופשטות. כאן יושב המטה הכללי של האדם ומכאן יוצאות ... המקום בו קולט האדם את הנתונים שכבר עברו עיבוד טכני במוח ומסווג אותם, ממיין אותם. פעולה זו משרטטת את מסגרות החשיבה שלו ומתוך המסגרות הללו נגזרות השקפותיו תפיסותיו, והתנהגותו בפועל. התודעה איפוא היא המנחה, המורה, המדריך, והמנהיג שהמילה האחרונה שמורה לו ועל פיו ...
לשאול שאלות כל אחד יכול ספקות דחפים שותפות הכרה עצמית מסודר מטרה מוגדרת
2012 - סוף עידן ההפרדה וראשית עידן ההארה - מתודעת ראש לתודעת לב
... נופלות, וגם דמוקרטיות אינן חזקות או אינן מצליחות לתת מענה לצרכי העם. ממסדים דתיים נוקשים מאבדים את מקומם לטובת מסגרות מאפשרות יותר, ויש נסיונות והצלחות שונות להרחיב את המונחים של יהדות או נצרות, כך שיחילו בתוכם גם אנשים שהם ... הלבבות בתקופה זו והרצון לחיים עם יותר אמת ואחריות אישית. אנשים שמחפשים את עצמם, שלא מוצאים את עצמם בתוך מסגרות קשות, אינם ממציאים ססמאות, לבם מבקש למצוא את האמת בתוך עצמם. למעשה בעשורים האחרונים, ובעקבות מהפכת התקשורת, ומהפכת התעופה, ... של האדמה לרעידות אדמה חברתיות ופוליטיות. גם זו וגם זו באות לסמן את הצורך שאינו יכול עוד להמתין, לפירוק המסגרות והכלים שבנינו עד כה, שאינם נותנים מענה לצרכים של האדם, והצורך בהתחדשות. אחת המסורות האינדיאניות היפות ביותר אומרת כי ...
צלילים חשש פחד רפואה אבולוציה קושי לידה מחדש פסיכולוגיה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד
... לא עדיין לא הבנתי... כך מגיע היום השני, בשנית... ביום השני מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה, ודרך המסגרת הזאת פורצת את דרכה אל התמונה האחת בשנית... אנחנו נעמוד הלאה גם על היום השני, וכבר עכשיו הינני להודיע באופן אישי את ההודעה הזאת: לא הצלחתי לרקוע את מסגרת החשיבה הזאת - דרכה אפרוץ אל האין - סוף... לא הצלחתי! ראיתי, הבנתי קצת, אך לא היגעתי. וכך נולד ... והשישי וגם השביעי המסכם וככל הנראה המהנה... התודעה האנושית מוכנה ומזומנת להגיע אל התמונה האחת ולפרוץ אליה, היינו אל המסגרת שנגלה דרכה את הרצף... פני התודעה האנושית אל המסגרת הזאת. התורה לוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את המסגרת הזאת, איך לחזור אל התודעה המקורית והיא תעשה את העבודה, היא מוכנה ומזומנת לזאת. את 7 השיעורים המפורטים האלה ... - ואפילו שקראנו לו בשם הבלתי מחייב כח רצון, אולם הרגשנו שהכח הזה עובד בהרמוניה מסויימת עם כוחות אחרים במסגרת כלשהי - אחרת לא יכל לצאת אל הפועל באופן זה או אחר... איננו חמורים, זיהינו חלקים מהתמונה וביקשנו לבנות ... אופן אחר לא יניח את דעתינו. אל השלב החמורי הזה היגענו לאחר שקלטנו באופן אקראי חלק מסויים מהתופעות, מהשברים, ממסגרות החשיבה, מחלקי התמונה השונים ללא שום סדר ביניהם, ללא החיבור ההכרחי ביניהם שרק הרצף יכול לעשות ורק התודעה יכולה ... מידע, ולפעמים מכל הבא ליד. בנקודה הזו, כאשר הרים האדם ידיים ולא הצליח להשתמש בתודעה שלו ולמצוא דרכה את מסגרות החשיבה התקניים, המקוריים - שמחברים בעזרתם את חלקי התמונה ובונים אותה הלכה למעשה... ברגע הקריטי הזה בו עמד האדם ... את ההבדל הקל הזה: בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - יקום אין - סופי (שמים) ולצידו הארץ (מסגרת חשיבה דרכה יפרוץ האדם את האין - סוף), שניהם גם אחד נבראו והתגבשו בתודעה האנושית. ו... אלה תולדות השמים ... במילים אחרות, די בתודעתינו האנושית בשביל לעשות את העבודה, בשביל לפרוץ קדימה אל האין - סוף... בשביל לבנות את מסגרת החשיבה שתחבר אותנו אל האין - סוף באופן שנפרוץ אליו על פי הזיקה האנושית המיוחדת שלנו: ליהנות מהכל, לעשות ... בטקסט - בפעולה, ונתפעל מהזיהוי שלנו. בפרק הבא נעבור בשנית אל היום השני, אל הדרך בה רוקעת התודעה את מסגרות החשיבה שלה, ומשם נחזור אל עקדת יצחק ונסיון האלהים של אברהם. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק ...
קיום נולד התמודדות תפקיד להשתמש הפרעה כפייתית חקר הרצון הפרעה אובססיבית
התמכרות לסמים - מבוא
... שאפשר לראות בבירור, רשימת הסימפטומים נרחבת ועמומה דיה כדי לאפשר הכללת מספר רב של התנהגויות הכרוכות בצריכת חמרים שונים במסגרת זאת. לכן ראוי להבחין בקשר לכך בשתי נקודות חשובות: ראשית, המושג התמכרות או תלות (ובעקבותיו - ההגדרה שלעיל) עוצב ... שם מסופקים שירותים אמבולטוריים ופנימייתיים, המותאמים לצורכי המטופלים. השירותים ניתנים על ידי עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע בעלי הכשרה ייחודית. מסגרות טיפול לנפגעי סמים: יחידות לטיפול בנפגעי סמים מבוגרים ברשויות מקומיות המספקות שירותי טיפול ושיקום. יחידות נוער נפגעי סמים ברשויות המקומיות, מוקדי הטיפול מותאמים לגיל ולמאפייני השימוש בקרב בני נוער. מרכזי יום לנוער משמשים מסגרת יומית מובנית, הנותנת מענה טיפולי מרוכז לנוער. מרכזי יום אזוריים המספקים מסגרות טיפול ותעסוקה למבוגרים בתקופת ההתאוששות שלאחר הגמילה. מתמכרים המגיעים למרכז יום אזורי זקוקים לטיפול יומי מובנה ולליווי יומי לקראת ... וגמילה: משרד הבריאות אחראי על שתי דרכי טיפול במכורים לסמים קשים, הטיפול מתמקד במישור הפיזי. גמילה פיזית, ניתן למכורים במסגרת אשפוזיות לגמילה פיזית. האשפוזיות מיועדות לגמילה הפיזית של המכורים לסמים קשים. האשפוזיות מיועדת לתת מענה לצרכים של מכורים אשר ... גמילה פיזית מהסם. הגמילה הפיזית היא השלב הראשון של תהליך הגמילה. מרכזים אמבולטוריים לטיפול תרופתי ממושך. מכורים מקבלים טיפול במסגרת מרכזי חלוקת טיפול תרופתי. כשהמכור פונה לעזרה, בשלב הראשון יש לוודא כי הוא מכיר בבעיית ההתמכרות כמחלה. יש לבצע ... בתוך הקהילה היא הנה תוכנית 12 הצעדים. גמילה בשיטת 12 השלבים מתאפשרת לאחר שהנגמל עבר גמילה פיזית ראשונית ומתבצע במסגרת הקהילה. תוכנית 12 הצעדים הנה תוכנית שפותחה על ידי אנשים אשר היו מכורים לאלכוהול ונזקקו לעזרה עצמית כדי להיגמל. ...
שינויים מומחיות דאגות לחשוב בהיגיון נפש סובל מהפרעה טורדנית מרכז גמילה ויתור
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג
... מנוכר שאיני יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית שלי, זאת כי אינני יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי. אין מסגרת חשיבה שתוכל לקשר אותי עם היקום, לא הצלחתי לבנות את המסגרת הזאת, לא מצאתי שום סדר שבאמצעותו אוכל לבנות את המסגרת שלי. וכשאני מתלונן על העדרות הסדר - אין הכוונה לסדר הקיים ביקום... כי הרי אין ספק שישנו סדר בכל ... מצא עצמו האדם על הארץ והבחין בסדר המופתי שמתחולל בה... טונות של סדר מצא שיספיקו לו לבנות אין סוף מסגרות חשיבה ולהעמידן מיידית לשרותו. המחזוריות הסימטרית, התיאום המדויק בין כל גורמי החיים, חילופי החומרים, הטל, הגשמים, האטמוספרה, החיות, המים, ... רבים ועצומים ביקום הגדול והנורא שלפניו. הוא הבחין במפתיע באבחנה נקודתית: הכדור הזה מרכז בתוכו את כל התכונות של מסגרות החשיבה באופן ברור ומסודר. ניתן להגיד שהכדור הזה מייצג בעצמו מסגרת חשיבה. זהו זה איפוא מפתח היקום! זהו מסגרת החשיבה שלו. מכאן מהכדור הזה אני מזנק אל היקום ויש לי כבר מסגרת חשיבה מוכנה מזומנת למשימה הזאת - משימה אין סופית אך עם נקודת התחלה ברורה ומסומנת. ואם ישכיל האדם להבין את מסגרת החשיבה המופתית שזומנה לידו ולהוציאה מהכוח אל הפועל, הרי זיקתו ליקום אינה זרה עוד... הוא לא יטען עוד כי ... מצליחים לפרק את המילים לנתחים ולאטומים, לא מצליחים לרדת דרכם אל רמת המיקרו של החומר ההוא שבונים באמצעותו את מסגרת החשיבה הנחוצה... זו שתחבר אותנו עפ הזיקה האנושית שלנו עם האין סוף. לא, עונים העיניים במבוכה, לא! אין מבין. ... השמים, הוא היקום האין סופי שהאדם עמד מולו אובד עצות... 2. הארץ, הכדור הכחול הזה שסימן עבור האדם את מסגרת החשיבה בהתגלמותה. 3. אלהים, התודעה האנושית שקלטה את שני הגורמים האלו וחיברה ביניהם. אבל לא הצלחנו לרדת אל עומק ... נחוץ לנו הסבר יותר מפורט, והתורה מפרטת: מה היה מעמד שלושת הגורמים האלה לגבי התהוות האדם? היא מתחילה בארץ, במסגרת החשיבה שהאדם נולד אל תוכה, וכשמה כך המעמד שלה: והארץ היתה תהו ובהו - יש לנקד את אותיות שתי ... ובהו: סגול באות ב, ושורוק באות ו משמעות המילים: והארץ היתה תהו ובהו - וכך היה מעמד הארץ - מסגרת החשיבה הזאת, ומתוך מהותה אמרה היא למשפחת האדם: תהו, תהיו, תתהוו, הינני מצפה לכם, מוכנה ומזומנת לקליטת תודעתכם הדורשת מסגרת להתהוותה. תהו, ובהו - וכאשר תהיו, תתהוו בתוך המסגרת שלי ועפ הקוד שלה. וחשך על - פני תהום - החושך יאפיין את השמים, את היקום, את המידע אודות ... היקום לגבי תודעת האדם. ורוח אלהים מרחפת על - פני המים - אדם קולט מידע ומתוך המידע בונה את מסגרת החשיבה שלו. וכך גם קלט את כדור הארץ: כדור של מידע שרובו מכוסה במים, לכן הוא ראה במים כמקור ...
רצון אנושי משפחה איך להסביר מטרות להבין את המשמעות אוסידי התנהגות טורדנית רצון להתמודד עם אוסידי
אתאיזם - מבוא - חלק 1
... קומוניסטיות מאידך) עלולים אנשים רבים להסתיר את דעתם האמיתית בנושא. עובדות אלו, בנוסף לקושי לבצע אומדן לעמדה שאין לה מסגרות חברתיות ברורות, מטילות ספק כבד בכל ניסיון לאמוד את מספר האתאיסטים, ומחקרים שונים עלולים להגיע לתוצאות שונות מאוד. בין ... גרס שמקורות החשיבה הדתית הן הלא מודע ולא המטאפיזי - טרנסנדנטאלי. גון ניימאייר - פינדלי וגון סמארט הציעו למשל שבמסגרת לוגית, קיום האל אינו הכרחי . מוניסטים כגון גון דיואי, הניחו הכי העולם הטבעי הוא הבסיס לכל הקיים, תוך ... מרקס ופרידריך אנגלס ויישום המהפכה הרוסית (1917) באימפריה הרוסית בעקבות האידאולוגיה הקומוניסטית שנבנתה עליהם והקמת ברית המועצות (כמו גם מסגרות מדיניות דומות מאוחרות יותר). בברית המועצות, הוראת הדת לעם מפי מייצגיה נאסרה על ידי המדינה, למרות הממשלה הסובייטית התירה חופש דת בהיתר רשמי בשנת 1936 אך גם במסגרת מצומצמת יחסית, שכן חינוך פרטי היה בדרך כלל אסור וחינוך הציבור נשמר לרשויות בלבד (שהיו אתיאיסטיות או נטו לאתאיזם) ...
הוכחה לאלוהים חוקי טבע אנרכיה הוכחה לקיומו של אלוהים אידיאולוגיה שובניסטיות שפינוזה שוביניסט
פסח בקלפי הטארוט
... קלף המלאך. ולמה 14? אם נתבונן על המספר 14, נראה שהוא מורכב מהספרה 1 ומהספרה 4 הספרה 4 מייצגת מסגרות. הקלף 4 מטות - מתייחסת למיסוד, או התמסדות של קשר. הקלף 4 מטבעות מתייחס בין השא לסגירות רגשית וכלכלית, ... להיכנסות פנימה, לעיתים למצב מדידטיבי, ולעיתים הצורך של אדם להתבונן פנימה או לנוח בתוך עצמו. נוכל אם כן לראות שהמסגרת הסגורה באה לידי ביטוי בל אחד מקלפי ה - 4, כל אחד בהתאם ליסוד אליו הוא משתייך. בארקנה הגבוהה ... שלנו להיות מיוחדים וייחודיים, ולהראות זאת לעצמנו ולעולם. אם כך, 14 מייצב את היכולת שלנו להיות אחד ומיוחד בתוך מסגרת, בתוך המוסכמות, שהרי אנו חיים בתוך מוסכמות ונורמות ברורות, אך יחד עם זאת, בתוך אותן מסגרות שלכאורה מגבילות את החופש שלנו, יש לנו היכולת, הבחירה, הזכות והאחריות לבטא את האני האמיתי שלנו. קלף המיזוג - ... להיבט מסויים של הקלף, היבט המבטא את היכולת שלנו למתן, למזג בין הזרימה הטבעית שלנו, ובין היציבות שנותנת לנו המסגרת. שימו לב שהדמות עומדת כאשר רגל אחת ניצבת על האדמה, המשרה עלינו ביטחון ושגרה, ואילו הרגל השנייה, באופן שנראה ...
הרגשה של ביטחון להסיר אחריות לבטא לקחת אחריות טארוט הרגל שליטה אחריות
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... נלווית משמעותית, כך שלעתים קרובות קיים יותר ממקור אחד הגורם לתסמינים, איתור או שלילה של מקורות נוספים לתסמינים נעשה במסגרת תהליך אבחון הפרעת קשב, ומסייע להתאים את הטיפול לכל אדם באופן אישי. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל ... פחות חיזוקים חיוביים ממבוגרים בסביבתם, מבוגרים נוטים להתעייף באינטראקציה מולם בשל הקצב המהיר שלהם, ולהקדיש להם פחות תשומת לב. במסגרת בית הספר, תלמיד היפראקטיבי עשוי לזוז הרבה, להציק לילדים אחרים ולהרעיש, דבר המפריע למורים ועשוי לעורר את התנגדותם ולנתב ... פסיכיאטריים, מוטוריים, שפתיים, חינוכיים, חברתיים, פסיכולוגיים ומשפטיים. יש להתחשב במורכבות זו בזמן האבחון ולשאוף לתת מענה מתאים לכל הצרכים במסגרת המערכת הטיפולית. יכולת ארגון וניהול עצמי בחלק ניכר מהמקרים אנשים בעלי הפרעת הקשב מראים גם פגיעה בתפקודים ניהוליים, הכוללים ... נוטים להשמיט פרטים חשובים, להגיב באימפולסיביות ולפעול ללא תכנון. בחיים הבוגרים קשיי הארגון יכולים להפריע לתפקוד ההורי של האדם במסגרת המשפחה. הורים בעלי הפרעת קשב עלולים להתקשות במעקב אחרי לוח הזמנים של ילדיהם ולזכור מתי הם צריכים להיות בחוג, בפגישה עם חברים או להכין שיעורי בית. התחום ההתנהגותי תחום זה מתייחס ליכולת ההשתלבות של האדם במסגרות חברתיות שונות, אשר נרכשת על ידי תהליך החיברות. משום שהפרעת הקשב היא כרונית באופיה היא עלולה ליצור קשיים בכל מסגרת אליה האדם מחויב או רוצה להשתייך במהלך חייו. על פי רוב מדובר במערכת החינוך, חוגים ותנועות נוער, צבא או ... עם הילד, ורוב הקשר שלהם איתו הוא ביקורתי ומלא טענות. השונות בקרב אנשים בעלי הפרעת קשב באה לידי ביטוי במסגרת בית הספר, משום שתלמידים בעלי בעיות התנהגות בולטים יותר בעיני הצוות החינוכי. על יועץ בית הספר להתערב במקרים אלו ... מועדות יותר לפורענות ויש יותר מקום לטעויות הנובעות מפזיזות. אחת הדרכים לשיפור התפקוד החברתי של אנשים בעלי הפרעת קשב במסגרת בית הספר ובמסגרות אחרות היא הקניית מיומנויות חברתיות הכוללת רכישת מיומנות בקבלת החלטות חברתיות, ושליטה בכעסים. עם זאת, התחום החברתי לא בהכרח ... ולבנות תחושה של מסוגלות עצמית להתמודדות. התחום האקדמי אחת הבעיות היותר בולטות אצל אנשים עם ADHD היא בעיית הלמידה במסגרות החינוך הפורמליות. היא באה לידי ביטוי בחוסר יכולת לתפקד בהתאם לרמה השכלית האמיתית בלימודים, הן בבית הספר והן באוניברסיטה. ... החוויה של התלמיד בבית הספר, מאפשרת לו להפנים הזדהות ויוצרת למוריו חוויה משמעותית ומספקת בעבודתם היום יומית. עם זאת, מסגרות החינוך הפורמליות לא תמיד לוקחת בחשבון את צרכיהם של תלמידים עם לקויות קשב (ראו גם נגישות שמע של חדרי ... שונות זו מזו. תכונות אלו הן כנראה בין הגורמים לכך שבעלי הפרעת קשב וריכוז יצטיינו לא רק בחשיבה מחוץ למסגרת הבעיה שניתנה להם, אלא גם בחשיבה מופשטת. עוד תכונה קרובה ליצירתיות היא חוש הומור. הומור נובע פעמים רבות מראייה ... מסוים חייבת להיות עדות ברורה לפגיעה תפקודית בבית, בבית - הספר או בעבודה וחלק מהתסמינים צריך להתקיים לפחות בשתי מסגרות שונות. אין כלי אבחון בודד שנותן תשובה ברורה לגבי אבחנה של הפרעת קשב, לכן על איש המקצוע לאסוף מידע ... המקצוע המטפל להסביר כיצד יכולה הפרעת קשב להשפיע על היבטים כמו יכולת הלמידה, ההתנהגות, הערכה עצמית, כישורים חברתיים והתנהלות במסגרת המשפחה. הורים לילדים עם הפרעת קשב מתמודדים עם אתגרים לא קלים וחווים מצוקה, אך במקרים רבים אין להם כתובת ... העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. אומנות, מוסיקה וספורט יכולים לספק חוויות הצלחה וליצור קשרים עם בני הגיל. בנוסף, בתוך מסגרת של ספורט הישגי ניתן להתנסות בהצלחות, בעמידה בתסכולים, במאמצים לאורך זמן, בקשר טוב וחיובי עם מורים ומדריכים ובקשרים חברתיים ... בטכניקות ספציפיות לשיפור ההתנהגות. אחת הטכניקות הידועות בתחום זה היא עיצוב התנהגות. הדרישה מילד עם הפרעת קשב למשמעת התנהגותית במסגרת הביתית או החינוכית צריכה להיות במסגרת יכולתו לבצעה ולהינתן בעיתוי מתאים. כדי להימנע מהשתלטותה על הקשר כולו, לא נכון להפעיל אמצעי משמעת בכל חריגה בהתנהגות. ...
דחפים המלצה איך לפתח ביטחון הרגשת משמעות פגישה לא לוותר הוראה איך לשפר
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מסגרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסגרות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסגרות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למכור באופן אוטומטי ליצור מוטיבציה לעשות כסף איך לבחור סביבה מרגיעה? חוכמת התורה התודעה מתה פיתויי בגידה פחד להיפגע פיזית פחד זה טוב האם אני צריך לאהוב את עצמי? מה רע באמונה עצמית? איך התאהבות יוצרת שנאה? איך לגרום לאקסית לא להתאהב במישהו? להיות מאושר לבד בלי ילדים איך לא להיות עצוב מהעצבות? איך לגרום לבת זוג לרצות אותך? איך נוצרות מריבות במערכות יחסים? נקודת הקושי של הלקוח לקבל החלטה סיבות שקשה לקבל החלטה איך להתמודד עם פחד קהל? התמודדות עם בעיות קשות ללא פתרון התמדה של טיפת מים למה מוטיבציה לא מספיקה? מה הלקוח שלך רוצה? לקוח לא רוצה לקבל הנחה למה קשה לחנך ילדים? למה הילד מרביץ ללא סיבה? להתחבר לתת מודע למי להאמין למורה רוחני? מחלות נפש בעקבות שימוש בסמים איך למנוע מחלת נפש? איך להתחבר לאקסית? קנאות בהחזרת אקסית מפרק הברך אימונים אנאירוביים בחירה חופשית מנקודת המבט של אלוהים מה לעשות אחרי שגילית שאתה אלוהים? הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ שימוש בסמים להגיע להארה רוחנית למה להיות אלוהים? מה מיוחד בספר להיות אלוהים? לרצות יותר כסף סיכונים בהשקעה למה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים? תכלית החיים ליהנות מטיול דוגמה אישית שלילית בחירה חופשית בתהליך טיפולי בחירה חופשית זה טוב או רע להציל את העולם היקום גדל עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מטפל אישי מומלץ בתחום מסגרות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 16_09_2025 השעה 19:12:16 - wesi4