ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג. כי אל לנו לשכוח כי זהו ... - ידע להצליח, התפתחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג.

כי אל לנו לשכוח כי זהו המסר "המקורי" שלא הצלחנו לקלוט והיה צורך בפירוט הדברים... אל לנו לשכוח כי אנו נמצאים בשלישית... ברמה השלישית המפורטת מכולן להבארת המסר... ולכן היה הצורך כאן בלפרט ולאמר כי התודעה תגיע אל האור, כאשר תבקש הלכה למעשה את האור - לא משהו אחר... בתודעה יכולות להתגלגל מחשבות שאין להן ולאור קשר, או אז לא נגיע אל האור בהכרח...

וירא אלהים את - האור כי - טוב; ויבדל אלהים בין האור ובין החשך - בתודעתינו נגלה האור - לא במוח. אין זו פעולה מוחית.

וירא אלהים את - האור כי - טוב, לא המוח. ביקשתי להגיע אל האור כי רציתי ליהנות ממנו; זה הטוב שבדבר, ואל "הטוב" הזה - התודעה שואפת ומבקשת ומגלה בסופו של יום... מאידך המוח יכול לסתור את "הטוב" של התודעה בלאמר לה: והרי זה יותר גדול מהשני, יותר יקר יותר שווה יותר רחב... ולכן יותר טוב.

לא! תענה לו התודעה; קנה המידות שלי אחרים הם. אני שאפת רק אל הטוב כהוא זה כי רק הוא בנמצא, זה תחום המחיה שלי; אולם ועל פי קנה המידה שלך יכול להיות גם לרע קיום, שמייצג מטבעו את הנתון הטכני המעובד במוח.

וירא אלהים את - האור כי - טוב;

או אז: ויבדל אלהים בין האור ובין החשך - ושוב, ויבדל אלהים - לא המוח; כי במוח יכולות להתהוות תוצאות שיסתרו את התוצאות שתגיע אליהן התודעה.

ויבדל אלהים בין האור ובין החשך - כאן בנקודה הזאת נולדה שאיפת האדם להאיר את החשוך ולגלות אותו. אין המדובר בחומר חשוך, המדובר בחומר שעוד לא הואר; אל ההבדל הזה הגיעה התודעה ברמה הבסיסית. ו... ברביעית ניתן לנסח את הדברים כך:

ויקרא אלהים לאור יום, ולחשך קרא לילה - "ויקרא" זה מלשון לסמן, לשים נ. צ ליד הנקודה שהיגעתי אליה - וזו נקודת האור: האור נמשך על פני היום, כלומר פעולת גילוי האור הינה פעולה מתמשכת; אין המדובר בפעולה מוגדרת שניתן להגיע אליה, לסיים את המלאכה ולסגור את החנות... למלאכה אין - סוף כי למידע שלפנינו אין סוף.

ויקרא אלהים לאור יום - כל היום אני מגלה את האור, ויום כידוע הוא בן 24 שעה שנכלל בשעותיו גם הלילה.

ויקרא אלהים לאור יום - המידע נפרש על פני יום שלם, החצי הראשון שבו רואים את המידע המואר ומסמנים אותו, והחצי השני שבו המידע נסתר, אך בתודעה שלנו עדיין קיים; לכן גם הלילה נכלל עם היום.

ולחשך קרא לילה - ואת המידע הנותר אנו מסמנים כמידע חשוך שעוד לא הואר, הממתין לנו במרחב. מכאן, עיקר המידע שלפני נמצא דווקא בחלק הלילי החשוך, זה שאני שואף לגלות, ולכן את המידע "החשוך" הזה אני מסמן ושם על ידו נ. צ.

ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד - באופן הזה אני מגלה בתודעה שלי את עיקרון השלבים עליו נפרשת המלאכה, וזה אותו העיקרון עליו עמדנו לעיל: לא ניתן בפעולה מוגדרת לסיים את המלאכה של הארת המידע ולסגור את החנות... למלאכה אין - סוף כי למידע שלפנינו אין סוף. אשר על כן:

ויהי - ערב - אנו קולטים בתודעתינו טכניקת עבודה שמתחילה דווקא משעות הערב כאשר עוד רגע קט עתידים לעמוד מול המידע האדיר של הלילה שיש להאיר... או אז אנו מסמנים את הנקודה הלילית הזאת כ - נ. צ. ממנה תתחיל המלאכה וממנה יתחיל האור להאיר.

ויהי - בקר - וכהמשכו הטבעי של הערב מתהווה הבוקר - אותו התחלנו וסימננו כבר משעות הערב.

זהו יום העבודה המקורי והשלם של התודעה: יום אחד.

ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד - יום שלם.

בחיבור האחרון שלי הייתי צריך כתוב 80 עמודים בשביל להסביר את המונח "אחד", ועכשיו אני הולך לפרוס את אותו המונח דרך תמונת פוסטר פשוטה...

תארו לכם תמונת פוסטר גדולה של המונה - ליזה, מטר על מטר. כל מי שמביט בתמונה מזהה את המונה - ליזה...

עכשיו בואו ניקח את הפוסטר הזה וניקרע אותו לארבע חתיכות, ולאחר מכאן בואו נחזיר את ארבע החתיכות האלה כמעט למקומם, כלומר שכל חתיכה תהיה רחוקה מהשניה באופן ייחסי ושווה ב - 10 ס"מ, ונסתכל שוב בארבעת החלקים האלה. לדעתי עדיין ניתן לזהות את המונה - ליזה למרות שהתמונה קרועה לארבע חתיכות שמונחות במרחק של 10 ס"מ בין כל חתיכה וחתיכה, אבל בל נשכח שהמרחק ביניהן ייחסי ולכן ניתן עדיין לחבר במוח את הקשר בין ארבעת החתיכות ולראות את התמונה השלמה. לאותה התוצאה נגיע אם נקרע את התמונה למאה חתיכות ונמקם את 100 החתיכות במרחק קטן ויחסי; וגם אז נוכל לראות במוח תמונה אחת קרועה להרבה חתיכות אבל עדיין ניתן לזהות אותה כי עדיין ניתן לזהות את הקשר הרצוף בין חלקי מאה החתיכות ולחברן במוח.

למיותר לציין שקשה לזהות את התמונה אם לא נשמור על הרצף היחסי בין חלקי הפוסטר; למשל אם נמקם את חלקי התמונה במרחקים שונים ביניהן; אם אם נמקם את החלקים באופן בלתי סדיר, או אז יהיה קשה לזהות את התמונה אפילו עם 4 חלקים בלבד, כי המרחק והסדר בין חלקי התמונה הם שעושים עבורינו את תכונת הרצף שבלעדיה לא ניתן להרכיב את התמונה במוח.

הבה נמשיך בניסוי עם המונה - ליזה ונמשיך לקרוע, הפעם לאלף חתיכות - אותן נשים לפי הסדר ובמרחק שווה של 10 ס"מ בין כל חלק וחלק, ואז התמונה בת המטר על מטר של המונה - ליזה תהפוך להיות בת 100 מטר! ואם נשים אדם במרכזה יתקשה לזהות את התמונה כי מימדיה עצומים! הוא לא יכול לראות את התמונה במלואה בשביל לזהות אותה ואפילו שתהיה תמונה שלמה ובלתי קרועה. אולי הוא יכול לראות חלק קטן ולנסות לנחש את היתר, אבל לזהות ממש - זו משימה בלתי אפשרית עבור האדם.

אבל עדיין ובעצם המשימה אפשרית... אם ניקח את התמונה הקרועה ל - 1000 חתיכות למגרש כדורגל, ונסדר שם את החלקים באופן מסודר במרחק שווה של 10 ס"מ בין כל אחת, או אז אומנם תצא לנו תמונה ענקית בת 100 מטר מרובע, אבל עדיין ניתן להתבונן בתמונה ולקלוט את הרצף שבה אם נעלה אל היציע ונביט על התמונה מלמעלה.

ואם באופן תיאורטי נסדר את 1000 החלקים במרחק של 100 מטר בין כל חלק, עדיין ניתן לקלוט את הרצף אם נביט על התמונה מתוך מטוס בשמים, ובמרחק של 1000 מטר בין כל חלק - נקלוט את הרצף דרך לוויין! וכמובן בתנאי שהמרחק בין החלקים שווה וייחסי. זו תכונת "הרצף" שזקוק לה האדם בשביל לזהות תמונה, אירוע או כל דבר... באופן הזה הגיע האדם למיפוי כדור הארץ כאשר ביקש לתפוס את התמונה המלאה; את הרצף בין כל חלקי התמונה.

מכאן, אני צריך לראות תמונה אחת בשביל למקם את עצמי לגבה ולזהות אותה; לא משנה לי כמה חלקים יש בתמונה הזאת, העיקר שתהיה אחת; היינו שיהיה קשר אחיד (רציף) בין כל חלקיה.

האדם שאף תמיד לתמונה האחת וביקש להשיגה ע"י איסוף המידע סביבה וחיבורו באופן רציף באופן שיגדיל באמצעות הרצף הזה את התמונה שבידו. זו תכלית המחקר, הרצון להגדיל את התמונה ככל האפשר ולהתמקם בתוכה. או בניסוח אחר - הרצון להביא את החלקים האחרים אל התמונה וחיבורם ע"י הרצף ביניהם; וככל שאצליח לחבר יותר חלקים כך תגדל התמונה שבידי. הרצף, דבק המגע הזה, הוא החומר שמשמש את האדם לחבר בין חלקי תמונותיו.

לסיכום, "אחד" - זה כל מה שיש רצף בין חלקיו.

ולגבי האדם, "אחד" - אלה החלקים הנגזרים מהאחד, שמתחברים דרך הרצף שביניהם ע"י תבונת האדם.

נחזור לבראשית...

ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד - באופן הזה, עשתה התודעה האנושית את התמונה האחת ושירטטה אותה; היינו מצאה את הרצף המתאים שייחבר בין כל חלקיה; מיקמה את עצמה בתוכה.

מכאן, תפקיד התודעה האנושית הוא להביא את הרצון האנושי מהכוח אל הפועל ע"י מיקומו המתאים בתמונה הכוללת. וכאשר מוצא האדם את עצמו בתמונה - מצהיר קבל עם ועדה: הדבר מניח את דעתי; עכשיו אני בשקט.

אם כן, התורה לימדה אותנו להגיע עם התודעה שלנו אל התמונה האחת ותיעדה הלכה למעשה את המסע הזה ע"ג הפרק הראשון של בראשית. זה עתה סיימנו את הפסוקים הראשונים, את היום האחד אליו נסעה התודעה האנושית והגיעה! הצליחה להגיע אל כל חלקי התמונה האחת ולחברם, פשוט ביקשה את האור; ביקשה לגלות את רצף התמונה ועשתה; בלשון המקרא: ויהי.

אולם אני לא ראיתי את התמונה הזאת, ואני מדבר על עצמי, אני אישית קראתי את הדברים, נסיתי להבינם אך לא הצלחתי דרך הבנתי התאורטית לרדת לעומקם ולמצוא את התמונה האחת. לא עדיין לא הבנתי...

כך מגיע היום השני, בשנית...

ביום השני מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה, ודרך המסגרת הזאת פורצת את דרכה אל התמונה האחת בשנית... אנחנו נעמוד הלאה גם על היום השני, וכבר עכשיו הינני להודיע באופן אישי את ההודעה הזאת: לא הצלחתי לרקוע את מסגרת החשיבה הזאת - דרכה אפרוץ אל האין - סוף... לא הצלחתי! ראיתי, הבנתי קצת, אך לא היגעתי.

וכך נולד היום השלישי. בשלישית...

את היום השלישי לא הצלחתי להבין. עדיין נמצא בשלב החיזורים שלי... ואני עוד אצליח אגיע ואבין, אך אינני בטוח אם אצליח לרדת אל העומק המתאים ולהגיע אל התמונה האחת... בשביל זה נולד גם היום הרביעי ברביעית... והחמישי והשישי וגם השביעי המסכם וככל הנראה המהנה... התודעה האנושית מוכנה ומזומנת להגיע אל התמונה האחת ולפרוץ אליה, היינו אל המסגרת שנגלה דרכה את הרצף... פני התודעה האנושית אל המסגרת הזאת. התורה לוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את המסגרת הזאת, איך לחזור אל התודעה המקורית והיא תעשה את העבודה, היא מוכנה ומזומנת לזאת. את 7 השיעורים המפורטים האלה אנו מקבלים ביד נדיבה וסובלנית על גב הפרק הראשון של התורה; אך עדיין... לא יורדים אל המקום המתאים; לא מבינים; כה התרחקנו... זה המכשול, והתורה מבינה את המכשול הזה; כך מגיע הפרק השני ואיתו קושיה מסוג אחר שגם עימה מתמודדת התורה. במה דברים אמורים:

איננו חמורים גמורים! קלטנו משהו מהחומר... מה עוד וכבר שמנו את ידינו על חלק נכבד מהכלים הנדרשים להבנה הבסיסית, כמו המונח "אלהים" שבלעדיו לא יכלנו לזהות את תודעתינו, שלנו, איך היא אמורה לעבוד במקור... אילו נתונים היא קולטת ומעבדת... מה בינה לבין המוח... מה הקשר שלה למוח. איננו טפשים גמורים, קלטנו חלק מהתמונה! אבל דווקא כאן נגלעה הבעיה...

גילינו חלק מהתמונה, וזו הבעיה במהותה שזה עתה נקלענו אליה. זיהינו למשל, באופן חלקי למדי, את קיום הגל ההוא שבדרך לא דרך מגיע רצוננו דרכו אל יעדו... רעיון המקריות נשבר מידי פעם בתודעתינו, ובעצם התנדנד לכאן ולכאן; יש מקריות או אין? יש גורל או אין? זיהינו את הכוח הנסתר שיש בגל הנסתר הזה ששובר באחת את רעיון המקריות הכל כך עמוק בתודעתינו. זיהינו גם את הכוח הנסתר שיש לנו, בתודעתינו, ולפעמים הצבענו על הכוח הזה - ואפילו שקראנו לו בשם הבלתי מחייב "כח רצון", אולם הרגשנו שהכח הזה עובד בהרמוניה מסויימת עם כוחות אחרים במסגרת כלשהי - אחרת לא יכל לצאת אל הפועל באופן זה או אחר...

איננו חמורים, זיהינו חלקים מהתמונה וביקשנו לבנות דרכם את התמונה "האחת" - לא פחות ולא יותר. ביקשנו "להניח את דעתינו" באמצעות שברי התמונה שהיגענו אליהם, ולכן דרשנו מתודעתינו ולחצנו אותה לקיר - להגיע דרך השברים האמיתים האלה אל התמונה האחת, השלמה, באופן ממיידי; שום אופן אחר לא יניח את דעתינו.

אל השלב החמורי הזה היגענו לאחר שקלטנו באופן אקראי חלק מסויים מהתופעות, מהשברים, ממסגרות החשיבה, מחלקי התמונה השונים ללא שום סדר ביניהם, ללא החיבור ההכרחי ביניהם שרק הרצף יכול לעשות ורק התודעה יכולה לזהות. ביקשנו מתודעתינו תשובה מיידית: למי שייכים החלקים האלה? מהו מקורם? ובכל אופן, אנא בני לנו דרכם ומיד את התמונה האחת; כך תנוח דעתינו.

תפקיד התודעה האנושית להביא את הרצון האדם מהכוח אל הפועל ע"י מיקומו המתאים בתמונה הכוללת; כך מניח את דעתו וכך היה: היא פיזרה את החלקים שמצאה על פני תמונה ווירטואלית שלמה אחת וישבה להתבונן בנפלאות התמונה שהגיעה אליה... כך הניח האדם את דעתו. הוא בנה את התמונה שלו מאגדות, סברות, אמונות, מחלקי תמונה תקניים או לא, משברי מידע, ולפעמים מכל הבא ליד.

בנקודה הזו, כאשר הרים האדם ידיים ולא הצליח להשתמש בתודעה שלו ולמצוא דרכה את מסגרות החשיבה התקניים, המקוריים - שמחברים בעזרתם את חלקי התמונה ובונים אותה הלכה למעשה... ברגע הקריטי הזה בו עמד האדם למעוד ולוותר על התודעה שלו - בו ברגע נולד הפרק השני של התורה, וגם כאן אני מזהה את היד העדינה שאוחזת ביד האדם ברכות והולכת איתו אל היעד, ברכות, בסבלנות...

ברצונך לזהות את חלקי התמונה השונים ולשייכם באופן מיידי אל התמונה השלמה? ברצונך להצביע על התמונה השלמה ממנה קולטת התודעה שלך את חלקי התמונה השונים באקראי? ברצונך לשייך את חלקי התמונה השונים שהתודעה שלך קולטת ושמשפיעים עליה ואף מנחים ומעצבים באופן מסתורי את התנהגותה?

וכך חוזר כל המסר הראשון על עצמו בשנית, וכמובן באופן מפורט יותר ומעוצב במיוחד עבור האדם הנבוך...

היא מתחילה שוב עם אותו המסר, כמעט באותו הנוסח אך בשינוי קל; שינוי שיענה על צרכיו המיידיים של האדם הנבוך, שלא השכיל להבין את המסר המפורט המקורי שבפרק הראשון, ולעשות שימוש נאות בתודעתו במטרה לפרוץ דרכה אל העולם...

אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות יהוה אלהים - ארץ ושמים (בראשית ב, ד)

בשביל לעמוד על השינוי הקל שבמסר - די להצביע עליו... הינה הוא לפנינו, מצאו נא איתי את ההבדל הקל הזה:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - יקום אין - סופי (שמים) ולצידו הארץ (מסגרת חשיבה דרכה יפרוץ האדם את האין - סוף), שניהם גם אחד נבראו והתגבשו בתודעה האנושית.

ו... אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות יהוה אלהים - ארץ ושמים

אלה תולדות אותו היקום ואותה הארץ וזה המקור שלהם: הם נבראו על פני יום שלם (אחד) בתודעה שלך, הנגזרת מטבעה מתודעה כוללת (מתמונת האחד) ושייכת אליה.

התורה מכנה את "תמונת האחד": (יהוה), אותה לא ניתן לראות בשלמותה כי מטבעה ומטבעינו - אנו שואפים אל תמונת האחד הזאת ומבקשים להדביק אותה, להשלימה.

החל מכאן התורה מחברת את התודעה האנושית עם מקורה האין - סופי ומזווגת בין שתיהן למען לענות על דרישת האדם שביקש לזהות את חלקי התמונה השונים ולשייכם באופן מיידי אל התמונה השלמה. רק כעבור מספר שיעורים וחוויות כאשר השיוך הזה נצרב בתודעת האדם, חוזרת התורה אל המונחים המקוריים ואל השימוש הרלוונטי בכל אחד מהם.

אלהים: התודעה האנושית; מרכז ההנחיה האנושי.

יהוה: תמונת האחד ממנה נגזרת גם התודעה האנושית.

בתודעה האנושית נבראו (יש מאין) השמים והארץ:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ

בתמונת האחד נוצרו גם נבראו השמים והארץ וגם תודעת האדם:

אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות יהוה אלהים - ארץ ושמים

התורה לסיכום ביקשה להחזיר את התודעה האנושית לעבוד במשרה מלאה. ביקשה גם הנחתה את האדם איך לעשות זאת; איך לחזור אל תודעתו ולעשות בה שימוש שיובילו לפריצת האין - סוף. במילים אחרות, די בתודעתינו האנושית בשביל לעשות את העבודה; בשביל לפרוץ קדימה אל האין - סוף... בשביל לבנות את מסגרת החשיבה שתחבר אותנו אל האין - סוף באופן שנפרוץ אליו על פי הזיקה האנושית המיוחדת שלנו: ליהנות מהכל, לעשות שימוש בכל; זו תמצית זיקתינו. די בתודעה שלנו להגיע אל כל זה; איננו זקוקים לכלי - עזר נוספים; כך הנחתה אותנו התורה על פני הפרק הראשון שלה.

מאידך, הרעיון הכפייתי של הגדרת התמונה המלאה שהגדרתיה כ - "תמונת האחד" באה על רקע מצוקת האדם שביקש עזרה מיידית ומצאה; וגם השתלב אגב זאת בחזרה אל תודעתו המקורית...

אם נעיין שוב בתורה שזה עתה ניערנו את האבק מעליה הודות לשני המונחים המקוריים שהחזירונו אל התוכן המקורי שבה, נזהה יותר לעומק את המונחים האלה כאשר נראה אותם בשטח, בטקסט - בפעולה, ונתפעל מהזיהוי שלנו.

בפרק הבא נעבור בשנית אל היום השני, אל הדרך בה רוקעת התודעה את מסגרות החשיבה שלה; ומשם נחזור אל עקדת יצחק ונסיון האלהים של אברהם.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15.

תמונה אקראיות מטוס משימה אקראי תרופות לא יכול חשיבה מואר לטפל ב אוסידי המוצר יקר עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
קורונה, למה באמת סוגרים מחלקות קורונה? מהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה
קורונה, למה באמת סוגרים מחלקות קורונה? מהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה
...קורונה? מהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה הרצאה על קורונה, למה באמת סוגרים מחלקות קורונה? מהו השקר של אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? מהי תוכנית היציאה ממשבר הקורונה? השקרים של סיום סגר הקורונה? מתי יסתיים סגר הקורונה? היערכות לגל שני של קורונה ועוד סגירת מחלקות הקורונה, מחדלי הקורונה,...
חופש / שחרור - מהי מהות החופש? איך להגיע לחופש אמיתי?
...לחופש אמיתי? מהי מהותו של החופש ואיך להגיע אליו? חופש = אין גבול, אין הגבלות, אין צורך לבחור בין אפשרויות שונות אלא אפשר לקבל את הכל. חופש = אין חסר, אין דבר שאותו חסר האדם, אין רצון בלתי ממומש. חופש = אין גבול / אין סוף. המהות העיקרית של החופש היא השלמות הרגשית של האדם. רגש של אהבה ושמחה ללא גבול כלשהו. ישנם מצבים שונים של בית כלא ובית סוהר רגשי אצל האדם. המצב הנפוץ ביותר הוא, כאשר אין לאדם את מה שהוא רוצה. במקרה כזה האדם מרגיש חסר = יש גבול לאושר...
ילדים / אגדות ילדים / סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין?
...ובדיוניים - מהי מהות העניין? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל כלשהו, שדרכו יכול האדם להתקרב אל הבנת המציאות כולה ואל האושר הפנימי של עצמו. ובמאמר הזה ננסה לבאר את עניין סרטי הילדים ואגדות הילדים. כאשר ההתמקדות היא לא בכל סרטי הילדים, אלא בסרטים לילדים שלקוחים מעולם האגדות והדמיון, או סרטים מצוירים, וכל הסרטים שהם בעיקר סיפורי אגדות שרק ילדים יכולים ליהנות מהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי סרטי הילדים כשמם כן הם, הם מתאימים בעיקר לילדים...
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
...או בהמה - פרומו שאלה: למה רק הרוחניות מעניינת אותי? אליעד: מה שאני רוצה להגיד, שכול החיפוש שלך אחרי רוחניות, לא שונה מכל הדברים שחיפשת עד היום. את כל הזמן מחפשת דבר אחד, שאת לא יודעת מה הוא, ואם תביני מה הוא, מה באמת את מחפשת, אז תקבלי תשובה לשאלות. אבל את עדיין לא יודעת מה את מחפשת. שאלה: אני בתוכי לא יודעת אחרי מה אני רודפת. אליעד: אז בואי נבין מה את באמת מחפשת? מה מניע אותך? מה הראשון שמניע אותך? שאלה: להיות מאושרת. אליעד: למעשה את מחפשת להרגיש...
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
...יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר? - פרומו שאלה: האם הטוב והרע שווים ביחס ביניהם? אליעד: יש לך פה שלוש מושגים, טוב, רע ויחסיות. אתה שואל, איזה מערכת יחסים מתקיימת בין הטוב לרע? ולכן הולכים לבסיס ובודקים מה זה טוב ומה זה רע ואז נבדוק מה מערכת היחסים ביניהם. מה הגדרה של טוב? מה שממלא את רצונך. ויש כאן שאלה, האם הטוב נובע ממלוי רצוני, או שהטוב נובע מזה שאין קונפליקט ביני לבין המציאות? האם הטוב...
איך להפעיל רק שריר ספציפי בתנועה? איך לבודד שריר בתרגיל? איך לוודא שרק הוא יעשה את התנועה? בידוד שריר בתרגיל / תרגיל מבודד
...שריר בתרגיל / תרגיל מבודד לפעמים אנחנו רוצים להפעיל בתנועה, רק שריר ספציפי. ואנחנו רוצים למנוע משרירים אחרים להתערב באותה התנועה. במקרה כזה, ננסה "לנעול" את הגוף ולכווץ את שאר השרירים של הגוף, או לפחות את שאר השרירים שאנחנו חושבים שעלולים להשתתף בתנועה. ורק לשריר הרצוי, נאפשר להשתחרר ולהתכווץ לפי הצורך. בנוסף, באפשרותנו לקחת את השרירים האחרים שאנחנו רוצים שלא יתערבו בתנועה, ולהביא אותם למצב קיצון (מתיחה מקסימאלית), שבו יהיה להם יותר קשה, להתערב ב...
החיזור הזוגי מהות ומשמעות
...ד"ר יגאל גליקסמן פסיכותרפיסט מוסמך לטיפול זוגי ומשפחתי לפני שאנו מתייחסים לעצם מהותו של החיזור, חשוב שנבין כי מדובר בסוג מסוים של תקשורת בינאישית וברשותכם למרות שקיימות אין ספור הגדרות ברצוני לשתף אתכם בהגדרתי. ובכן לדעתי תקשורת בינאישית משקפת תהליך דינאמי בו מוסר אדם אחד לאדם אחר או לקבוצת אנשים מסר במטרה לגרום לתגובה כלשהי. המסר נמסר בצורה מילולית ו/או לא מילולית כלומר יתכן מצב שבו המסר המילולי אינו זהה למסר הבלתי מילולי (שפת הגוף) ואז נוצר מצב...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
...והזמן, חלק 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2. נקרא בעמוד 194, אני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר האני של האדם. נעשה חזרה קצרה מהפעם הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, מה גרם לכך שתרצה לאכול תפוח? איך נוצר הרצון? למשל לאדם יש התלבטות בחיים, אז השאלה היא, למה אני רוצה את זה או את זה? אבל לפני...
נישואין - בן הזוג מעצבן אותי!
...- בן הזוג מעצבן אותי! נקודת מבט חדשה להסתכלות על חיי הנישואין. מאת יערה הולצמן ביסמוט אוף, עוד פעם הוא שכח לסגור את הדלתות של הארון והשאיר את הממרח פתוח? עוד פעם הוא השאיר את הסכין המלוכלכת בכיור, שרק השנייה סיימתי לנקות? כבר נמאס לי ללכת אחריו כמו אימא שלו ולאסוף את סימני הדרך שהוא משאיר בכל מקום. מה הקטע? אפילו לסדר את המיטה שלו זה קשה?! ולא משנה כמה פעמים אני אזכיר לו לשלם את הטלפון, לאסוף את המשקפיים מהתיקון או להביא מצרכים מהמכולת, הוא תמיד...
רפלקסולוגיה - מבוא להכרת הרפלקסולוגיה
...עוד במצריים בשנת 2300 לפנה"ס בה נראו בציורי קיר טיפולים בכפות הרגליים אחד על השני. גם בקרב האינדיאנים באמריקה הסתיעו בלחיצות בכפות הרגליים לשם ריפוי. בתחריט אנו רואים מטפל ומטופל, והטיפול נעשה דווקא בכפות הרגלים. כתב החרטומים מספר, שהמטופל אומר "אל תכאיב לי" והמטפל עונה " מעשי יגרמו לך לשבח אותי. היום אנו יודעים, שבגוף יש נקודות התייחסות מקבילות לאיברי הגוף, ואכן, חלק זה מקביל לצוואר ולגרון. כשרוצים לשחרר את הצוואר, ניתן להניע את מפרקי כף הרגל והיד...
חיפוש - מה קורה כשמחפשים משהו ולא מוצאים אותו?
...אותו כצער הרי ששם יש שקר= פירוד= אי ראייה אמיתית של המציאות. למשל כאשר אדם מחפש ואינו מוצא חפץ כלשהו, באותו רגע הוא חווה סוג של כאב. הכאב הזה נובע מכך שהאדם מצוי במצב שקרי. ומדוע? כי מצד האמת של המציאות אין שום צורך לחפש דבר כי הכל נמצא. ולא רק שהכל נמצא, אלא שהכל נמצא באותו מקום ובאותו זמן, ואין שם הסתר כלל. והנה כשאדם מחפש משהו ואינו מוצא, היינו שרואה רק חלק מן המציאות ולא את כולה, מכאן נובע הכאב שהוא השקר שהוא חוסר ראיית המציאות בשלמות. אך מצד...
הצלחה - מי אני רוצה להיות?
..."מי אני רוצה להיות"? עד שהתשובה לשאלה זו תהיה כל כך ברורה ומוגדרת שהוא כבר רואה את זה קורה לנגד עיניו. הכי חשוב שהוא יראה את זה קורה, אם הוא לא ייראה את זה קורה, זה לרוב לא יקרה. אם אתה לא מאמין בעצמך, אז למה שמישהו אחר יאמין בך? אני בהחלט ממליץ לכם לא רק לשאול את עצמכם את השאלה הזו ולהגדיר את זה בבירור, אלא גם להזכיר את זה לעצמכם מדי פעם ובייחוד ברגעים הקשים. חברים יקרים, תזכרו - להיות מי שאתם רוצים להיות ולעשות מה שאתם אוהבים לעשות, זה נקרא חיים...
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 19
...שיש בדת היא - מדוע אלוהים לא עושה לי ישר טוב? למה הוא צריך לתת לי רצון וחיסרון שאותו אצטרך למלא? והשאלה הזו נובעת ממקום נכון, כי הרי אלוהים לפחות לפי הגדרתו הדתית הוא גם טוב וגם בעל יכולות בלתי מוגבלת, אלא מה? שכשאנשים שואלים את השאלה הזו, הם זוכרים שהם שואלים אותה, בגלל שהם מבינים שאלוהים הוא טוב וכל יכול, אחרת לא היה מקום לשאלה, כי אם אלוהים הוא טוב אבל מוגבל, או שהוא לא מוגבל אבל רע, אז התשובה לשאלה נמצאת בתוך השאלה. דהיינו השאלה מגיעה מתוך ההבנה...
אכילה כפייתית - טיפול באמצעות דמיון מודרך
...כפי שהציבור מכיר. השוק מטפל באכילה כפייתית באמצעות דיאטות שונות כאשר המטרה העיקרית הינה בקרה ואיפוק בכל הנוגע למזון. האם תהיתם אי פעם מה מביא אותנו ל"התקפי זלילה"? למה גם כאשר אנו נמצאים בבקרה ואיפוק ואנו יורדים במשקל אחר כך אנו עולים בחזרה? למה יש אנשים שלא זקוקים לבקרה ובכל זאת נשארים רזים? קיים קשר ישיר בין מצב רגשי - נפשי לבין אכילה כפייתית. הנפש שלנו חווה חוויות מהרגע שבו יש דופק בעובר ועד יום מותנו. חלק מהחוויות הינו חיובי ותורם לנו לביטחון...
רגשנות - מבוא
...Affect) היא נטייה או תכונת אישיות להגיב למצבים שונים בצורה רגשית צפויה. נטייה או תכונה זו באה לידי ביטוי כאשר אדם נוטה באופן קבוע לראות דברים באופן חיובי או שלילי. אנשים עם נטייה לרגשנות חיובית (Positive Affectivity) מעריכים ומפרשים דברים דרך "משקפיים ורודים" בעוד שאנשים עם נטייה לרגשנות שלילית (Negative Affectivity) רואים דברים דרך "משקפיים שחורים". רמת הרגשנות משפיעה על תחושות והתנהגות באופן מיידי ובדרך כלל גם באופן לא מודע, וההשפעה יכולה להיות...
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6
...ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 5. ה. "תהפך לאכזר לי, בעצם ידך תשטמני" (איוב ל 21) : חוויות ההתגלות השטניות עד כה עסקנו בעיקר בפן היפה של ההתגלות, אבל יש גם צד אחר. חוויית ההתגלות, אם נכונה ההשערה המוצעת כאן, מקורה לעתים קרובות בקונפליקט עם ההורה. על כן, רק טבעי הוא שבחוויה זו יתגלו לא רק פניו השוחקות של האל אלא גם פנים אחרות, זועמות ואפילו רודפניות. ההפנמה של דמות הורה עוינת, הנחשבת כגורם להתפתחות הדיכאון, יכולה לתרום להופעת אל עוין. לעתים זה האלוהים...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 125  👈2 ב 200  👈4 ב 250     📞 050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, אימון אישי למנהלים, מנטורינג פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 08_07_2020 השעה 07:03:32 - wesi4