ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > מיניות
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על מיניות...
תקצירמיניות - חסימות מיניות מה הן? מהי חסימה מינית? הצרכים הבסיסיים שקיימים באדם הם השרדות - מזון ומיניות. במאמר זה אתייחס ליצר המיניות. חסימות מיניות מתבטאות בעודף או בחוסר במיניות ששתיהן השלכות של חסימה רגשית. החסימה הרגשית נוצרת במהלך כל חיינו כתוצאה מחוויות שליליות או טראומות שיכולות להתבטא אפילו מהילדות. החסימה הרגשית יוצרת מגננה והמגננה מתבטאת בפן המיני הן בחוסר והן בעודף. יש לציין כי חוסר ועודף של אותה תופעת מגננה מצביעים על אותה חסימה ולכן אדם שהיתה לו בעיה של חוסר במיניות ולפתע עבר טיפול שגרם לו לעודף רק מעיד על אותה בעיה ושהחסימה הרגשית עדיין לא נפתחה. כמו כן בעיה של "גמירה מוקדמת", או אימפוטנציה אצל גברים, אי יכולת להגיע לסיפוק מיני כל אלה מעידים על חסימות רגשיות שללא טיפול במהות החסימה לא תהיה יכולת לטפל בבעיה המינית. לכן חשוב מאוד להבין שהפתרון לבעיה אינו רק בטיפול מיני - כמו סרוגייט, טנטרה אלא להכנס לעובי הקורה, לא לפחד לחשוף ולהחשף ולהגיע למהות. כי החסימה המינית היא סימפטום של בעיה עמוקה יותר. הטנטרה אמנם פותרת וגם פותחת חימות אך ברמה חלקית. חשוב לפני כן לפתוח חסימות רגשיות ורק אחר כך לעבור לטיפול טנטרי כאשר מגיעים לאיזון מיני - רגשי. ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לסמים ולאלכוהול, גמילה והקשר למיניות. פעמים רבות ההתמכרות לסמים ולאלכוהול עשויה להתחיל על רקע קשיים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים הנוגעים לנושא המיניות: חרדות סביב נושא קיום יחסי מין, הפרעות בתפקוד המיני, לבטים בהגדרת הזהות המינית, טראומות מיניות ועוד. באופן זה השימוש בסמים ובאלכוהול משרת את המכור, ולפחות בתחילת ההתמכרות נותן לו את התחושה שהוא מצליח "להתמודד" עם הקשיים סביב נושא המין. כמובן שהשימוש בחומרים הפסיכואקטיביים אינו מהווה פתרון לטווח ארוך לבעיה; מקור הבעיה לא באמת נפתר ולפיכך, לאחר שהאדם המכור יעבור את תהליך הגמילה מסמים או מאלכוהול? לרוב הקשיים הנוגעים למיניות יצופו מחדש. הדבר פוגם באיכות חיי המכור, בתפקוד בזוגיות שלו וכמו כן עלול להוות מצב סיכון לחזור לשימוש בסמים ובאלכוהול עקב התסכול, חוסר הבטחון או הרצון להצליח לתפקד מבחינה מינית. לפיכך חשוב להתייחס לנושא ברצינות ולטפל בבעיה הניתנת לשיפור ולריפוי באמצעות עבודה על תהליכים נפשיים ופיזיולוגיים. השפעתו של תהליך ההתמכרות על מיניות האדם המכור יכולה להיות מתוארת כך: (אם כי יש לציין שכל אדם עשוי להגיב באופן שונה לפי מצבו הרגשי והפיזי, סוג החומר הפסיכואקטיבי ומינונו) בתחילת השימוש או במינונים נמוכים, האלכוהול והסמים יכולים ל"עזור" באופן פסיכולוגי ובאופן פיזיולוגי; השימוש יכול לגרום לתחושת הרפייה המפחיתה פחדים וחרדות, להוריד עכבות ומעצורים, להגביר עוררות, תשוקה מינית והתרגשות ולשפר את התפקוד המיני מבחינת היכולת להגיע לזיקפה ולהאריך את משכה וכיוצ"ב. אם כי מצד שני השימוש בסמים ובאלכוהול עלול לפגוע בביצועים המיניים כמו לדוגמא לגרום לאימפוטנציה, וכן לתסכל ולפגום בחוויה המהנה של קיום יחסי המין בשל הקושי בקרב גברים ונשים להגיע לאורגזמה. ככל שהמינון של הסמים והאלכוהול גובר, ועם הזמן כאשר האדם מגיע למצבים של התמכרות; היכולת לביצועים מיניים והתפקוד המיני פוחתים. אם בשל השפעות פיזיולוגיות על הגוף ואם בשל השפעות נפשיות. לרוב האדם המכור יהיה עסוק בהתמכרותו ובצורך שלו בהשגת החומרים הפסיכואקטיביים והשימוש בהם ופחות יגלה עניין במין, וכן ישנה ירידה משמעותית ביצר המיני. לאחר הגמילה מהסמים ומהאלכוהול; לרוב ימשיכו להתקיים הקשיים בתפקוד המיני. ייתכן שכמו כל המערכות האחרות בגוף האדם, כך גם למערכת המינית ידרש זמן על מנת לחזור לתפקודים הבריאים. בנוסף המקום של בן / בת הזוג סביב נושא המיניות משמעותית מאוד. סוגיות של תקשורת, פתיחות, תמיכה וגילוי הבנה יכולות לסייע בהתמודדות עם הקשיים. פעמים רבות המיניות משקפת את מערכת היחסים האינטימית ולאו דווקא המינית בין בני הזוג. טיפול בבעיה המינית יכול לשפר במקביל את הקשר הזוגי. לסיכום, חשוב להתייחס לנושא המיניות ולא להזניחו, ובמידת הצורך לפנות לטיפול רפואי? אם אכן הבעיה פיזיולוגית, או לפנות לטיפול מיני על מנת לספק את המענה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פרויד / מיניות ואהבה שלוש מהפכות מחשבתיות עברה האנושות. המהפכן הראשון, קופרניקוס (1507) גילה שהארץ חגה מסביב לשמש ולא להפך ובזה שמט את הדעה ששלטה עד אז שעולמנו הוא מרכז היקום, הכל חג סביבו והאדם הוא מרכז העולם. ב 1859 פרסם דרווין את מוצא המינים ושינה לתמיד את תפיסת מוצא האדם. לא עוד נזר הבריאה יציר אלוהים אלא השתלשלות הברירה הטבעית ומוצא האדם מהקוף. עד היום יש נעלבים ומתנגדים לתיאוריה. אחר כך, בתחילת המאה העשרים מגיע פרויד שהביא לנו את תת הכרה והמיניות וגרם לנושאים שהיו טאבו להיכנס לשיח הלגיטימי. והחשוב מכל, עשה לנו הכרות עם מעמקי נפשנו שלנו, ילד את תת ההכרה והביא להבנה שונה לחלוטין של האדם. כל מה שנאמר מאז בשדה הפסיכולוגיה הוא תוצאה ישירה מתורתו של פרויד, הן מפרשיו ומרחיבי תורתו והן מתנגדיו הגדולים מתייחסים ישירות להבחנות שלו. עד היום אין לנו תרגום מלא של כתביו לעברית. כמה דברים תורגמו לפני עשרות שנים והם בלתי קריאים ורחוקים משפתו הבהירה של פרויד. לא מכבר תורגמו לראשונה אסופת מאמרים וכונסו בספר הנושא את השם "מיניות ואהבה". מאמרים אלו המתעסקים ישירות במיניות לא תורגמו לעברית מסיבות רבות, רובן חברתיות, סוג של צנזורה עצמית, מוסרנית מקומית. מהדעות החברתיות שפרויד עצמו יוצא נגדן בכמה ממאמריו. דבר המזכיר את ההתנגדות לכתביו בווינה כשקוראיו הראשונים ואחר כך הציבור שגילה מה כתוב בספריו שאל איך הוא מעז לחשוב מחשבות כאלה ועוד להגיד שהוא ירפא אותנו. איך הוא מעז לחשוב על תינוק כיצור מיני. איך הוא מעז לחשוב בכלל, מה הוא חושב שהוא. מרתק לקרוא את פרויד עצמו. בניגוד לדעה הרווחת הוא מצטייר כאדם בעל שאר רוח רחב אופקים וחסר שיפוטיות בצורה מוחלטת. המאמרים החלו להתפרסם ב 1905 והקדמה, הפתיחות והעמדה הנוגדת למחשבת בני זמנו מעוררת כבוד. כל ההכפשות באו ... והארבעים וכולם מביאים את פרויד להמונים. נפתחה ליוצרים דרך חדשה להסביר את גיבוריהם ונולדה "תחרות" מי מבין אותו יותר בעולם התרבות. אי אפשר הרי לתאר את כל ספרות זרם התודעה בלי גילויה המוקדם על ידי פרויד. כל התת מודע, האסוציאטיבי, המיניות כשלעצמה וככוח מניע, מניעים באפן כללי. כל זה נולד אצל פרויד. גילוי מרכזיותה של המיניות היווה הלם. לא עוד משהו שרק מהנה וגורם להמשכיות האדם אלא כוח המניע את כל מעשיו של האדם. תגלית גדולה מרכזית וחשובה אחרת היא המיניות הילדית. לגלות לעולם שהמיניות איננה דבר הנמצא אצל מבוגרים בלבד אלא שגם תינוקות הם מיניים הייתה טלטלה גדולה במחשבה. עד היום רוב האמהות מעדיפות שלא ליחס לתינוקן הנאות מיניות ישירות. גילוי המיניות הילדית חתרנית ונוגדת את מטרת הפרו ורבו "הטבעית" כפי שחשבו. בספר החדש כונסו מאמרים שונים. חטיבה מרכזית היא שלושת המאמרים הנקראים "שלוש מסות על התיאוריה המינית" מאמרים אחרים: האופי והארוטיקה האנאלית. המוסר "התרבותי" והעצבנות המודרנית. מכים ילד. מקרה של הומוסקסואליות נשית ועוד כמה. אחד הדברים המעניינים הפחות מוזכרים בנוגע לביוגרפיה של האיש שעסק במיניות כל ימיו היא העובדה שהוא עצמו חדל לקיים יחסי מין בגיל ארבעים בערך. אפשר לכתוב על פרויד בכמה צורות. מכיוון שאינני פסיכולוג וממילא אי אפשר לתמצת תורה שלמה למאמר קצר אנסה להציץ על פרויד האיש כמו שהוא מתגלה מתוך הניסוחים שלו ואתייחס רק לשני המאמרים הראשונים. נראה לי שזה יספיק לתת תמונה על דעותיו של האיש שהקדים ... בחברה בה חי הוא מעז באומץ רוחו להלחם בצביעות המחשבתית, בדעות קדומות, במוסרניות ובצביעות חברתית ומחשבית. כבר בתחילת מאמרו פרויד אומר על האינוורסיה (ההיפוך, כך הוא מכנה הומוסקסואליות - נשית גברית) : "אינוורטים שונים זה מזה ביחסם לדחף המיני המייחד אותם. מקצתם מקבלים את האינוורסיה כדבר מובן מאליו ותופסים את עצמם כבני אדם נורמלים... אחרים מתקוממים נגד עובדת האינוורסיה וחשים אותה ככפיה חולנית. " הבחנה די מקדימה את זמנה בהתחשב שלא היו מספיק הומואים מחוץ לארון ואת רוב ידיעותיו שאב מאנשים שהיו מטופליו. ... פרויד מה שמראה שחלק גדול מכל הדעות הקדומות אינן תלויות בפרויד, כשקוראים אותו לעומק. הוא משתמש במלים שהיו נהוגות בזמנו, אך כדי להפריך דעה קדומה. במקום אחר הוא אומר שאינוורטים הם אנשים מוסריים כנגד הדעה שהייתה מקובלת שחיברה חוסר מוסר למיניות שונה. הוא מנסה להסביר, לא להתנגד. את האנרגיה הנפשית הוא מחלק לאקטיבית פסיבית (לא במובן המיני ההומוסקסואלי) הוא מדבר על זוגות המכילים בתוכם זרימה, אקטיביות פסיביות, סאדו - מאזו, מציצנות וחשפנות. הוא טוען שיש זחילה בין הדברים. אקטיבים שיש בהם תכונות פסיביות ולהפך. סדיסטים הנהנים גם ממזוכיזם ולהפך. כל מי שגר בקומת קרקע בעיר (כמוני) מכיר את המציצנים, מי ... את אבות אבותיהם, אנשים מפוחדים לא רק שהם מתקבעים בדעותיהם אלא הם מקצינים בשמרנות שלהם. בעיקר שמאחוריהם עומדים אנשי דת המערבבים את המוסר החברתי והדתי וקובעים הילכות התנהגות שפרויד היה קורא דווקא להן לא טבעיות. ארבעה דברים מכוונים את המיניות, אומר פרויד וחוזר עליהם כמה פעמים בהקשרים שונים. הבושה, הגועל, המוסר והחמלה. את ארבעתם צריך הילד לבנות כדי להתפתח נכון ועל ארבעתם צריך להתגבר מאוחר יותר בבגרות. הבושה מפני האחר, הגועל מאברים שמשמשים לנתינת שתן או ליציאת צואה. אם עד לפני כמה שנים סטרייטים פינטזו בעיקר על סקס אורלי, ורק נשים חופשיות פרועות וזונות עשו זאת. הומוסקסואלים זכו למציצות הגונות ולקנאה מסטרייטים הרי שהיום בכל תכנית טלוויזיה על מין ונוער אפשר לראות נערים ונערות צעירים להביך מדברים גלויות על לרדת אחד לשני. ובמחקר שנערך לאחרונה מסתבר שמין אורלי הפך להיות נפוץ בקרב צעירים, אולי מכיוון שנדמה להם שכך הם מגינים (בעיקר בנות כמובן) על בתוליותן. ומי שיוצא היום מהארון הם כבר לא ההומוסקסואלים אלא דווקא גברים סטרייטים המחפשים להם יחסי מין אנליים, עם נשים אמנם, אבל... זה נעשה כל כך גלוי שלפחות שני ספרים שפורסמו לאחרונה עוסקים בחווית הזיון האנלי אצל סטרייטים. "פוליטיקה" של אדם תירוול ו"הטרילוגיה המלוכלכת של הוואנה", ספר שבא מאנגליה המודרנית ואחר שמגיע מקובה המסוגרת. הערה שהוסיף פרויד למאמר כמה שנים מאוחר יותר: "הקדמונים העלו על נס את הדחף המיני... בעוד שאנחנו מזלזלים בפעילות הדחף לעצמו ומוצאים צידוק רק בעזרת מעלותיו של האובייקט" משפט מעניין היכול ללמד על התפתחות הרומנטיות. אם אכן בימי קדם היו מעט סיפורי אהבה והרבה סיפורי תשוקה, הרי שבימינו האהבה הרומנטית תפסה את קדמת הבמה. כל כך רומנטית האהבה המהוללת בפי כל עד שהיא מסתירה את יחסי המין האמורים להיות כלולים בתוכה. יתכן שמכאן המאבק הנפשי בין הצרכים המיניים הנתפסים חייתיים לבין הרומנטיות. אולי לא עבר מספיק זמן, ובני האדם, אם צדק יונג בחשבו שיש תת מודע קולקטיבי מצטבר, מבחינת זמן העולם התפתחות האדם נמשכת בקושי זמן של שניה סמלית. לא הכל הוטמע בנו עד הסוף ואינסטינקטים ישנים מבצבצים ושואפים להשתחרר מכלאם התרבותי החדש. אנו נקרעים עדיין בין שתי התחושות - המיניות והרגש. חיבור הרגש הרומנטי למיניות צץ הרבה יותר מאוחר בתולדות האנושות. אין לדעת מתי בכלל הבין האדם את הקשר בין חיי המין והולדה. כשמסתכלים סביב אפשר לראות ברמה מסוימת חזרה למיניות הקדומה המשוחררת. מה שקראו לא מזמן מתירנות מינית. גם סמלי האובייקט חוזרים אל היופי היווני רומאי הישן. ראו את כל הזכרים השורצים בחדרי כושר ומנסים להראות כמו הפסלים מאז. וכולם רוצים מין, גלוי מהיר והרבה. לייחס לתינוק ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1 הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא המיניות - תולדות המיניות פורסם כבר ב1996. כעת התפרסם סוף סוף תרגומו לעברית של הכרך השני. לאורך כל מחקרו המקיף הוא מנסה להבין את הדרך בה הפכה המיניות לעניין הקשור במוסר, וכן את מעמדו של היחיד הלומד להכיר את עצמו כסובייקט מיני. איך הפכה ההנאה לטרדה מוסרית. המונח "מיניות" נולד בסוף המאה התשע עשרה יחד עם מונחים אחרים. דתיים, משפטיים, רפואיים וחינוכיים. שינויים שגרמו ליחיד לייחס משמעות להתנהגותם, חובותיהם, תענוגותיהם ורגשותיהם. מישל פוקו מנסה להסביר איך הפך היחיד את עצמו לסובייקט של מיניות. חווית המיניות נבדלת כדימוי היסטורי ייחודי מן החוויה הנוצרית של "הבשר" ואף על פי כן שתיהן נשלטות על ידי עקרון "האדם המשתוקק" מישל פוקו מנסה להבין איך ומתי התחיל היחיד להפנות תשומת לב לעצמו. לפענח את עצמו להכיר ולהודות בהיותם סובייקטים של תשוקה באמצעותה הם יכולים לגלות להבין את עצמם. כדי להבין את השינויים. את מה שמנסים להגדיר כתוצאה שלהתפתחות הידע. כדי להבין את המקום בו אנו נמצאים ואת דרך השינויים בשיח על המיניות והתשוקה. בדרכו להבין פוקו שואל את עצמו שאלה שתוליך אותו "מדוע זה ההתנהגות המינית והפעילות סביב לה והנובעים ממנה מהווים נושא לדיון מוסרי" מהו אותו חשש אתי. מדוע למיניות יש קודים של התייחסות נוקשים יותר מנושאי התנהגות אחרים. כדי להדגים את התפיסות שהשתלטו על ההגדרות המיניות מביא פוקו קטע המזהיר מפני מה שנתפס והוגדר כמחלת האוננות. "בכל הרגלי הגוף מוטבע חותם התשישות והזקנה. הם הופכים נרפים, חסרי כוח, קהי חושים, טיפשים, מדוכדכים.. גוון עור חיוור, לבן נשי, הם חלשים או במלה אחרת אבודים. אצל אחרים המחלה מביאה כמעט לשיתוק. מחלה המזיקה לחברה בכך שהיא מציבה מכשול להתרבות המין האנושי" דמותו של הגיבור המתנזר ממין או כל התענגות אחרת מוכרת היטב בנצרות, אך יש לזה סימוכין כבר בעבר הלא נוצרי. גם בעת העתיקה היו " ספורטאי איפוק" כמו שקורא להם פוקו. ביוון הכירו וכיבדו גם את המתנזרים מרצונם. אך אז ראו בהם אנשים בעלי כוח שליטה עצמית המקנה להם כוח שליטה באחרים. המוסר המיני, כשהתייחסו אליו ככזה היה משהו שדובר בו גם אצל היוונים הקדמונים רק לגבי גברים. פוקו הלך לעקוב אחרי החשיבה הרפואית והפילוסופית של שימוש בהתענגות. אחרי התמות העוסקות על צירי החוויה ביחס לגוף, היחס לרעיה, היחס כלפי נערים והיחס כלפי האמת. על הייחוס העצמי כאדם מיני פוקו חוזר אל הכתבים הראשוניים של היוונים. שם הוא פותח את מסעו. אין אצל היוונים, ואחר כך אצל הרומים מלים המתייחסות למושגי מיניות כפי שאנו מבינים אותם היום. אין איחוד בין המין והבשר. ישנן כמובן מלים רבות המשמשות לתיאור פרקטיקות ומעשים מיניים מלים ברורות פחות למה שאנחנו מכנים "קשר" או זיווג. יש להם מילה אחת, שם עצם המאחד את כל הפרקטיקות " טה אפרודיזיה TA APHRODISIA שהרומים תרגמו ל VENEREA " הדברים" או " התענגות של אהבה" " מעשים של הבשר" ליווני, כוהן או לא, לא עמדו רשימות של מותר ואסור כמו לכומר בן ימינו. ... ואין חשש למלכודות הבשר שמא אורבות מאחריהן נוכחות חורשת רע.. אמנם קבעו באיזה גיל רצוי להתחתן ובאיזו עונה טוב יותר לקיים יחסים, אך בניגוד לכומר נוצרי, אין להם המלצות ואיסורים על מיני מגע ומחוות. הם אינם מדברים כלל על מ שתואם את רצון הטבע או מנוגד לו, אך מכירים את התנוחה הטבעית בלי המלצה שהיא היחידה המותרת. הפילוסופים היוונים לא מתיימרים לאהוב רק את נפשם היפה של הנערים. הם אינם מסתירים תחושות אפלות או רגשות עכורים. הם מחכים לרגע הפרטי בו יוכלו להחליק יד אל מתחת לטוניקה של אהובם. הנוצרים פיתחו מערכת מפחידה של איומים. האדם אמור להיות חשדני כל הזמן מפני תשוקה מטילת אימה המסוגלת לארוב לאדם בצורות שהן מעבר למעשים המיניים. כך אפשר לראות לאורך דורות איך הנצרות דאגה מפני ההתענגות וניסתה להמעיט אותה וניתקה אותה מהתשוקה. תשוקה שהיא סימן לטבע מושחת. באפרודיזיה היוונית התשוקה והתענגות מהמין עומדות במישור אחד. השגיאה היחידה באפרודיזיה לפי אריסטו היא בכמות. בהגזמה. כשם שלאכול ולשתות עד כדי רווית יתר היא הגזמה. החלוקה מתחילה כשנערת קטנות מתבגרות ונהפכות ל אפרודיזתאני. תפקיד הסבי ביחס המיני. ניתן לכפות את התפקיד על אדם המושפל לדרגת אובייקט. זהו גם תפקיד ההתענגות שמקבל עליו נער או גבר המניח לשותפו לחדור אליו. היוונים לא הכירו מושג משותף היכול לייחד את השותפות המינית בין גברית לנשית. הכירו בפרקטיקת הסביל והפעיל. וכמו שאמר אריסטו "הנקבה מעצם היותה נקבה היא בהחלט היסוד הסביל ואילו הזכר הוא יסוד פעיל" אך חווית "הבשר" נחשבת לזהה אצל שניהם. האפרודיזיה היא פעילות הנתפסת כמשותפת בין שני שותפים. החלוקה של סביל ופעיל היא תיאוריה שייצרו ... שבועת היפוקראטס המחייבת את הרופאים אומרת בין השאר" מתחייב הרופא להתנזר בכל בית שאליו הו נכנס מארגה אפרודיזיה עם כל אדם שהוא, ויהיו אלה אישה, גבר חופשי או עבד". כללי הפעילות המינית נתפסת כטבעית וחיונית כדי שהחיים יוכלו לתרבות. ובני המין האנושי יוכלו להתחמק מהמוות. אפלטון מסווג את האפרודיזיה כתשוקה הטבעית וההכרחית. תשוקה המביאה לדברים ההכרחיים לגוף ולחיי הגוף בכלל. התענוג המיני אינו מאופיין כטומן בגופו רוע. אך היו כאלו שראו בו צורך נחות, כזה המשותף לאדם ולחיות. משום שהוא מעורב בסבל וחסך משום שהוא תלוי בגוף ובצרכיו, שלא כמו תענוג מראיה שמיעה והרחה למשל. אפלטון אמר "אם הטבע סידר כך שגברים ונשים יימשכו אלו לאלו הרי זה כדי שתתאפשר רביה" אלא שהטבע ... בין ההתענגות והרבייה כשם שיצר תענוג הכרוך באכילה ובשתייה. מזון שתייה ורביה הם סוגי התיאבון היסודיים ביותר העמוקים העיקשים ומחויבי המציאות. אין להתפלא שבהמשך נעשה חיבור בין המוסר המיני לבין מוסר שולחן האכילה. אך בתקופת היוונים שלושת אלו נחשבו בעלי אותה מידת התייחסות חסרת שיפוט מוסרי אך אריסטו אומר "כולם משתמשים במידה זו או אחרת בתענוגות השולחן היין והאהבה, אך לא כולם עושים זאת כראוי" דיוגנס הביא את עצמו לפורקן מיני בכיכר העיר. מעשהו אמנם היה שערורייתי אך לפרובוקציה הייתה משמעות האומרת שאם לאכול ולשתות מותר בפומבי גם לאונן הוא חלק מהטבעי והמותר. סוקרטס אמר שהרעב, הצמא, התשוקה לאהבה והערות הן הסיבות היחידות לתענוג. לאחר שאדם המתין וסבל חסכים דיו, עד שסיפוקם יהיה נעים ככל האפשר. כל ... הכל תלוי במעמד. כך בניגוד לנצרות שהעמידה איסורים ערכיים ומוסריים על כלל בני האדם היוונים המליצו, ולא מבחינה מוסרית, לשמור על המעמדות המתאימים לקיום יחסים. הנצרות הפכה את ההתענגות המינית לסוג של בעיה אישית פנמית בעיה הדורשת חשד, פענוח, המללה, הודאה, האשמה עצמית, מאבק בפיתויים, התנזרות, והתמודדות רוחנית. היוונים הכירו בפיצול בין הגוף והנשמה. אנטיפון הסופיסט אמר: "מי שלא חשק ברע ובמכוער ולא התנסה בהם איננו חכם, שכן לא התגבר על דבר ולא העניק לעצמו ... מבחינה פוליטית. הגברים היו בעמדת שליטה. שליטה במשק הבית, הם ניהלו אותו. שליטה ברחוב בעיר ובמדינה. ההתייחסות היא תמיד למעשי הגבר. כל התנהגות גורמת להאדרת או הורדת גבריותו. לא שמיניות האישה לא מוכרת, אלא שהיא חסרת מעמד ולכן נתונה לרצונו של הגבר. אישה המנהלת לבדה את משק ביתה נחשבת לגברית. דבר דומה נוגע בילדים ועבדים שאין להם לכאורה רצונות משלהם. אך גבר השולט ביצרו ואיננו מגזים גורם גם לנתונים לשליטתו לשרת אותו טוב יותר מרצונם ולא מפחד. אריסטו מגדיר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... של המיניות במימד הרגשי בטיפול השיאצו אין ספק שסביב נושא המיניות ישנו קונצנזוס אתי. השאלה היא סביב איזה מימדים מתרחש הדיון. מאמר זה מציע שהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית והיעדר כלים להתמודדות עם המימדים הרגשיים שבטיפול, יכולים להשליך על היווצרותם של סוגיות אתיות שונות וביניהן גם סוגיית המיניות. ההתייחסות לסוגיות העולות היא כאל סמויות, ככאלו שאינן נתפסות כבעיתיות, או לפחות למידה בה יצרו מוטיבציה למציאת פתרונות. אי הטיפול בהם, מהווה בפני עצמו סוגיה אתית וישנה הדגשה על חשיבות חשיפתם והעלתם לסדר היום בכדי להעמיק את היכולת הטיפולית ולקדם את השיאצו כפרופסיה. נושא האתיקה המינית נמצא על סדר היום של הדיון הציבורי והמקצועי כבר שנים רבות. הוא חוצה גישות והוא משותף לכל סוגי השירות בהם ישנו קשר של עוזר נעזר ובמיוחד כשקשר זה טיפולי. כל גישה, בין עם היא מגיעה מהפסיכולוגיה, מהרפואה המערבית, הרפואה המשלימה או מכל מקום אחר, מבנה את גבולותיה על ... ומגוונות לנושא. יתרה מזאת, גם במסגרת כל גישה וגישה ישנו ריבוי קולות ופעמים רבות הדעות חלוקות. הדבר אינו מפתיע שנושא זה הוא כה קשה להגדרה ולתפיסה. לא ניתן להגיד שישנם זרם, אדם או גישה שהם הצודקים. גבולות האתיקה המינית, הינם סינטטיים ומוגדרים על ידי הנורמה המקצועית, התרבותית והחברתית. הדבר מערים על הקושי מכיוון שההבניה התרבותית לגבי מהו הדבר המותר או האסור היא כשלעצמה משתנה ומתהווה באופן מתמיד ובלתי נמנע. הרי בהקשר לטיפולי מגע, ישנה האפשרות שבשנה הבאה נגדיר את הנגיעה בברכיים כמינית או לחלופין נתפוס את המגע בחזה כלגיטימי ומותר לטיפול. נוסף על כך, עולה קושי המשקף את רב הגוניות המבטאת את בני האדם. הקליינטים, מבטאים רמות שונות של פתיחות ויכולת אישית וכמובן שכמטפלים אנו מהווים ייחודיות ומורכבות רבה כל אחד לעצמו. לכל אחד ואחת מאיתנו יכולת אישית ... העניין בכל טיפול המערב מגע, בתחילה עלינו לשאול את עצמנו כיצד בפעולותינו אנו תורמים להבניית הגבולות הנתפסים, לאופן בו הם מוצגים לקהל הרחב ולאופן בו הן משמרות או משנות את הסטיגמות הקיימות בהקשר לטיפול השיאצו ולמיניות. הרי ברגע שאנו מגדירים בצורה ברורה את גבולות המגע, אנו יוצרים מציאות בה נתפסים אזורים מסוימים כמותרים ואחרים כאסורים. אל לנו לשכוח שאנרגיית הצ'י אינה עושה הבחנות. היא נמצאת בכל מקום והיא אינה מפלה אזור אחד מאחר על סמך מיקומו או תפקידו. אל לנו לשכוח שגופינו הם אלו ... עימם אנו נפגשים ולעיתים אין אנו מכירים אפילו את הסיבות והפרשניות הפנימיות שלנו. מסיבות אלו, הסבירות תהיה שגם במקרה בו הייתה כוונתם של המטפלת או המטפל טהורה, הפסיקה בבית הדין תהיה לטובת המתלוננת או המתלונן בכל הקשר מיני. לכן, הייתי אומר שבמקרה של הגדרת גבולות המגע בטיפול, גם כשהדבר סותר את אמונתנו, better to be safe than sorry. כעת, הדבר המצופה יהיה לפתח דיון הנוגע להגדרת גבולות האתיקה של המגע ובחינתם אל מול הסיטואציות השונות. יחד עם זאת, בהקשר למיניות בטיפול, אינני רואה בכך את הבעיה האמיתית. הדבר יהיה כמו לנזוף בילד אשר כבר יודע מה מותר לו ומה אסור. ההתייחסות למובן מאליו שבבעיה האתית החשופה יכול להיות מעניין למדי, אולם לא בהכרח מועיל. במידה וגישתם של המטפל או המטפלת אכן טהורה, בעיית המיניות אינה קיימת במידה והם יהיו אסרטיביים ומקצועיים ויגדירו את גבולות הטיפול באופן מלא ופתוח אל מול הקליינט ובהתחשב בנורמה, בצרכיו ובפתיחותו של הקליינט. אולם, במידה ולא עמדו בפיתוי ואין הדבר משנה עם היוזמה הגיע מצדם או מהצד השני, הדיון הופך להיות לגבי חומרת הניצול ולא לגבי הגדרת הגבולות. במקום, אציע שהדיון בנושא האתיקה והמיניות צריך להיערך סביב יכולתם האישית של המטפלים להכיל את המשיכה הארוטית אותה הם יכולים לחוות, סביב יכולתם להתמודד עמה בפנימיותם וסביב יכולתם לעבד את תכנים אלו באופן שהוא מועיל לטיפול. הכוונה בכך, היא שהגדרת גבולות המגע ויישומם או ההימנעות מפעולה היכולה להיחשב כניצול אינם מספקים. הרי תמיד נוכל להגדיר גבולות, לשמור מרחק מאזורים אינטימיים ולרסן את תגובתנו, אולם באותו זמן אין אנו נפטרים מההתעסקות הפנימית במשיכה אותה אנו חווים ומהשפעתה על הטיפול וכאן הבעייתיות. ההתנסות בחוויה כמשיכה מינית אינה בשליטתם של המטפלים, היא מתרחשת משל עצמה. הדבר לא עוזר לנסות להעלים ולשנות מחשבות אלו, או להתכחש אליהן, הדבר יהיה כמו לא לנסות לחשוב על פיל וורוד והסבירות תהיה שנסיג את התוצאה ההפוכה. ההכרה בהתנסות זו כנוכחת במערכת היחסים היא הכרחית ועל אחת כמה וכמה, במידה ואנו ... טיפוס מרגיז", "הוא ממש הכעיס אותי היום", "היא לא מפסיקה לדבר, איזה נודניקית", "נהרס לי היום פלוני מגיע ואין לי כוח אליו", "אני אתרכז בטיפול ואעביר אותו מהר" וכן אלאה. הדבר רק אנושי ומטפל שאינו מכיר מחשבות אלו, מין הראוי שיבדוק עצמו היטב. השפעתם השוחקת של מחשבות ורגשות אלו בטווח הארוך, פוגעת ביכולת המטפלים לשיפוט בהיר ובתורה יכולה להביא למעידות התנהגותיות, שבמקרה ההפוך היו יכולות להימנע. המסקנה הבלתי נמנעת שעולה כאן, הינה שההשלכות להיעדר הכשרה בנושאים בין אישיים ורגשיים או של הכשרה שאינה מספקת בנושאים אלו, נחשפת בסוגיות אתיות. הבעייתיות כאן, הינה שסוגיות אתיות אלו יכולות להיחשב כסמויות ואף כלא קיימות. אמנם, נושא האתיקה המינית הוא חשוף והוא משקף קונצנזוס לגבי האיסור שבהתנהגות זו. אולם, ההתייחסות היא לגבי גבולות המגע הפיסיים והגדרתם אל מול הקליינט או במקצוע, או לפעולת ההטרדה עצמה כשהיא כבר נעשית והיא אינה נוגעת לדרך ההתנהלות הפנימית והשפעתה על איכות הטיפול. היבט פנימי זה, בין עם הוא קשור למיניות המטפלים, או לכל רגש אחר שיכול להשפיע על איכות הטיפול הינו סמוי, מכיוון שהוא אינו מזוהה כבעיה אתית. האם לא זה הנושא הבעייתי? האם הדרישה לא צריכה להיות לעלות אותו על סדר היום, במקום את המובן מאליו עליו כולם מסכימים? האם נכון הדבר שהדיון יהיה לגבי מהו המרחק הנכון ... מאיבר אינטימי זה או אחר בכדי שהמגע לא יפורש כפלישה, או באיזה אופן עלינו להגדיר את הגבולות באופן חשוף אל מול הקליינט, כשישנה אפשרות שגבולותיהם הפנימיים של המטפלים כבר הוגדרו בין חדרי חדרים באופן המשקף את ההטרדה המינית בצורתה השלילית ביותר? האם ישנו ספק לגבי כך שכל אחד או אחת העוסקים במקצוע זה חשופים להתנסויות מהן אלה ושהצורך להיענות קיים? שאלות אלו יכולות להיחשב כרטוריות, אולם השאלה מדוע אין התייחסות לנושאים אלו? לא! בכדי להגיע לשורש הבעיה ולאפשרויות הפתרון, ישנו צורך להתחיל ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2 תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1. מישל פוקו סוקרטס ממליץ לצעירים ללמוד מה שאדם הגון צריך לדעת. גיאומטריה, אסטרונומיה ואריתמטיקה. וכמו כן לטפל היטב בגופם. רשימת הדיאטות איננה מה שהיה נתפס בימינו כרפואה מונעת. ... בהתאם לעונות השנה ומצבו הבריאותי של האדם. להגביר יחסים בחורף, כדי להתחמם, ולהמעיט בקיץ כדי לא לאבד נוזלים, אל אלו החולים בעודף נוזלים מוטב להם שירבו במעשיהם גם בקיץ כדי לדלל את דמם. הזהירות מפני המין צריכה לחול על אלו שהמעשה כופה עליו תענוג מעורב בסבל. כזה הגורם לגופו להתכווץ מעוות אותו עד קפיצות, כופה עליו את כל הצבעים, העוויות והתנשמויות גורם לריגוש יתר המביא לצעקות של אדם שנטרפה דעתו. היפוקרטס היה זה שטבע את המונח שהפורקן המיני דומה בצורתו לאפילפסיה קטנה. ההמלצות להימנעות חלקית של יחסי מין לא נבעו אם כך ממקום של מוסריות. אם צריך אדם לשלוט ביצריו הרי זה לעמן בריאותו וכבודו הציבורי. מי שאינו שולט ביצריו יפגע בנשים ובעבדים שלו ובסופו של דבר ימנע ממנו יחס של כבוד ויקבל יחס של פחד בלבד. דמוסתנס ניסח אמירה ... קשה קצת להבין את קשרי הזוגיות אחרי ניסוח שכזה. הדוקטרינה הנוצרית אוסרת על חיפוש התענגות מחוץ לחיי הנישואים. ואפילו שם הדאגה המרכזית איננה התענוג אלא הרבייה. נישואיו של אדם אינם כובלים אותו מבחינה מינית. אך סולון מציע לכל בעל לקיים לפחות שלוש פעמי בחודש יחסים עם אשתו. היחס לאונס ופיתוי נשים נשואות או לא שנה עד מאוד. בעוד שפיתוי נתפס כאקט נגד הבעל או האב שתחת חסותו נמצאת האישה. אונס הוא "רק" פגיעה בגופה. המפתים ... לפי המוכר בימינו. לנערים מותר וגם צריך, גבר מבוגר אמור להיות אקטיבי ולא רק במיטתו. קו הגבול שבו הפסיק הצעיר להיות כזה הוא כשהופיעו לראשונה זיפי זקן בפניו. אות וסמל לבגרותו המתקרבת. אך הקסם המיני לא פג עם התבגרותו של הנער. כל הפסלים שנותרו מאותה תקופה מראים שהגברים המבוגרים והיפים המשיכו לשמש מקור משיכה מסוגים שונים. בעוד שקשרי האהבה שבין הבוגר לצעיר היה מותנה מראש בזמן הרי שרבים לא ניתקו את הקשרים עם המאהב ... לקיים יחסים עם הצעיר כשהתבגר והפכו אותם לסוג אחר של חניכה מקובלת. במקביל קיימו הבוגרים יחסים עם נשים, התחתנו ונתנו לנשים את הפריבילגיה להיות אדונית הבית. כשהצעיר מתבגר מוקנית לו זכות להתנגד ליחסי מין עם הבוגר. על המבוגר היה לשמור על כבודו של הנער. יחסים עם מבוגר לא עמדו בדרכו של הצעיר בהמשך דרכו. לא מבחינה חברתית פוליטית או ברית נישואים. כל זה בתנאי שהתנהג כראוי. צעירים רבים פרצו את מסגרת הנימוס המקובל ולא שמרו על כבוד המבוגר ולכן נחסמה אפשרות התקדמותם. אייסכינס נגד טימרכוס / הוצאת מגנס. תרגום: דבורה גילולה ובכל זאת הייתה הסתכלות פרשנית מסוימת שנולדה כתוצאה מהפרקטיקה המינית. הקשר המיני נתפס תמיד על ידי החלוקה אקטיבי =פסיבי. חודר = נחדר. יחסים כאלו שקבעו הבחנה בין נעלה ונחות, שולט ונשלט, מכפיף וכפוף. על רקע זה ניתן להבין מדוע יהיה אחד הנתפס מכובד ומרומם. שליט. מעמדם של הפסיבים שונה. העבדים הם פסיביים, אך הם כבר עבדים ממילא. הם אובייקטים מיניים העומדים לרשות האדון. ובכל זאת בחוק העוסק באונס ילדים מוזכרים גם העבדים. איסכינס מסביר זאת כחוק נגד אלימות באופן כללי. סבילות האישה הרי היא מדרך הטבע. כך שלגביה הגדרת הנחיתות אינה תופסת. עמדתו של נער, נער ממוצא חופשי, ... עלומיו אמורים להוליך אותו למעמד של גבר, כך שאסור לו להזדהות עם תפקידו כנער האדון. כלומר, הכרת עצמו ככזה הייתה עמדת הקושי של הנערים שרצו להגיע בעתיד לעמדת אדם חופשי. נער צעיר לא היה אמור ליהנות מיחסי המין, כדי שלא ייפגע כבודו העתידי. יש עליו ציווי שלא לחוות את העונג. סוקרטס מסביר את השנאה הנולדת מאהבה שבין מבוגר לצעיר "נער צעיר איננו משתתף, בדומה לאישה, בתאוות הבשרים של הגבר, אלא נותר כצופה מפוכח בלהטו החושני" בין גבר ... עולם שבעינינו הוא חסר בושה. עולם שבו "לא טבעי" הוא רק מה שנוגד את החוק אך כל מה שנוצר בטבע מעצמו הוא טבעי ומותר. לא נותר אלא לחכות לכרכים הבאים של המחקר לראות איך וכיצד יסביר פוקו את השינוי שחל במיניות בעולם המוכר לנו יותר. העולם היהודי - ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - מין ומיניות בחלום חלומות - מין ומיניות בחלום המיניות והגירוי המיני מסמלים את ההשראה, כאשר אנו חולמים חלומות מיניים אנו נמצאים בתקופה של פתיחות רעיונית ויצירתית. החלום מאפשר לנו להביט פנימה והחוצה בעת ובעונה אחת - חלומות מיניים הינם דמות מראה של הנשמה שלנו, שעומדת בפני פוטנציאל של יצירה והגשמה בתחום מסויים בחיינו. מין הוא סמל של יצירה והגשמה רוחנית ומעשית בחלום. ברוב המקרים מין בחלום אינו סמל ישיר של מין במציאות, אלא מצביע על יצר, יצירה ויצירתיות של החולם. חלומות שבהם אנו מקיימים יחסי מין יצביעו על חדוות יצירה שפורצת מתוכנו, וכן על הדרך בה מומלץ לנו להגשים אותה לביטוי מעשי בחיינו. קיום יחסי מין מצביע על ערבוב אנרגטי בינינו לבין הדמות איתה מקיימים יחסי מין בחלום. כבכל ערבוב אנרגטי, יש לבחון את האיזון בין נתינה לקבלה במסר אותו מביא החלום. כאשר החולם מקיים יחסי מין עם נשים בחלום, עליו להתחבר לצדדים נשיים בתוכו (קבלה, רכות) ; וכאשר הוא מקיים יחסי מין עם גברים בחלום, הדבר יעיד על המלצה להתחבר לצדדים יותר גבריים בתוכו (נוקשות, אסרטיביות). בכל אחד מאיתנו קיים צד נשי וצד גברי, כאשר קיום יחסי מין בחלום מצביע על היכולת שלנו לאזן ולחבר ביניהם, גם בצורה מעשית - מחוץ לחלום. בחלום אנו בודקים אם יש למחשבות שלנו מקום להתגשם בחיינו, בוחנים את תוצאת הערבוב האנרגטי בינינו לבין הדמות או מה שהיא מסמלת בחיינו, ומחליטים אם ... חלקי האישיות המודחקים והנחותים כ"צל" (הקיים בכל אדם). על הצל הלבשנו גם את התכונות שנחשבות בעינינו שליליות - זהו הצד האפל, צד לא - מודע שלנו, אליו אנו יכולים להתוודע במהלך חלימה משום שבשעה זו מחסום המודעות שביר יותר. סמלים שכיחים בנושא מין ומיניות בחלום: עירום בחלום - מסמל בדרך כלל את מערומיה של הנשמה - פתיחות והסרת מחסומים. כאשר החולם מתעורר בבהלה מחלום שבו הופיע עירום, הדבר יכול להצביע על קשיים להיפתח ולהתפתח בתחום עליו מדבר החלום בחייו. ... - יצביע על שיתוף פעולה משפחתי עם אחד או יותר מבני המשפחה, או חיבור למה שהם מסמלים עבור החולם. למשל - אח יכול לתאר חבר טוב, ילד יכול להעיד על נאיביות, אמא יכולה להעיד על תכונות אימהיות - טיפוח, משפחה, מקור הזנה וכך הלאה. אונס או הטרדה מינית בחלום - יצביעו בדרך כלל על שיתוף פעולה שנעשה בניגוד לרצון החולם, או בניגוד לרצונו של הצד השני. אונס בחלום יכול גם להצביע על כך שהחולם אינו מרוצה מהדרך שבה בחר לממש את חייו, וכן על תחושת קורבן של החולם. הגשמת פנטזיות מיניות בחלום - יכולה להעיד, בין היתר, על חסך מיני בחייו של החולם. לדוגמה - חלומה של דנה: "חלמתי שאני נמצאת אצל הבוסית שלי בבית עם הילדים והמשפחה שלה ואני רק עם תחתונים. בעלה מנסה להתחיל אתי כל הזמן ואני רק מחפשת את הבגדים שלי. הבוסית הולכת אחרי ומנגבת שלוליות של מים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... המיניות על פי מח אחד "מין" - סה"כ האפיונים המבניים והתפקודים שלפיהם חיה או צמח מסווגים כזכר או נקבה. לפי וובסטר. "מדוע אתה מניח לזמיר להאמין שאתה אישה? " הוא פנה אלי, הרים את הגבות שלו ושלח אלי נשיקה. "ואני לא, נסיכון יפה? ... "יחי ההבדל הקטן" האם השוני בצנרת איננו השוני היחיד? האם המח של הגבר שונה במבנהו ותפקודו הבסיסי מהמח הנשי? מבחינה גנטית השוני מתבטא באחוז אחד מהגנים. עד גיל 8 שבועות המח זהה (ניקבי) 1 לאחר מכן חשיפה להורמוני המין משנה את המח לגברי בעוברים זכרים. גם מח של עובר נקבי שיחשף לרמות גבוהות של טסטסטורון יהפוך לגברי (קורה בתאומה מתאומים אצל פרות). יש הבדל של הורמונים המשפיעים על מבנה השרירים ועל חוסר המחזוריות במח הגברי, יש הבדלים ... להקה (זאבים), מונוגמיות (חיים בזוג, דורבנים, קיפודים), משפחתיות (תנים), שילובים של להקה ומונוגמיות (ברווזים, חסידות) ולהקה ומשפחתיות (עגורים). אך איננו מבחינים בשוני בהתנהגות הבסיסית שאינה קשורה בקיום האקט המיני והתפקוד המיני. לעיתים קרובות אין אפשרות להבחין בין זכר לנקבה בבעלי חיים שונים, עד שלא ניבחן את אברי המין שלהם ו/או ההתנהגות המינית שלהם. הזיהוי המיני לפי צורה או צבע מצביע אצל בעלי חיים רק על התפקוד המיני ולא על שאר התפקידים. נכון שבהרבה להקות הזכר הבוגר והחזק ביותר הוא השליט, אך הסיבה לכך היא חוזקו שנובע מחוזק שריריו (תלוי בהורמון הטסטסטרון). בדגים, כאשר אין חשיבות לכח, אין שליטה של זכר שליט. גם בחרקים ובעכבישים אין, ... לטענתי אין הבדל במבנה המח הבסיסי בין זכר לנקבה. המח בעובר מתפתח באופן דומה לחלוטין. רק לאחר חשיפה להורמונים נשיים או גבריים, חל שינוי במבנים מסויימים. בשיטת מח אחד אנו עוסקים בהעלאת המודעות לאופן התנהגותנו בנושא מיניות, תפקידי המינים, בכל הצדדים (הגופים) המרכיבים את התנהגותנו, הפיסי, המנטאלי, הריגשי, הרוחני (המהותי) ובתפיסת העצמי שלנו (X פקטור). "ומהי השגיאה שלנו? האמונה שנשים וגברים מצויים במצב של הפרדה ולכן נגזר עליהם לא להבין ... המשפיעות על דפוסי ההתנהגות שלהם, על הכאבים, המחלות, טיב היחסים בינהם לקרובים להם, לעולם ובינם לבין עצמם. המח האחורי, שברובו הוא מח קדום יותר מהקידמי, שולט במח הקידמי ולא מאפשר לנו לחשוב בהיגיון. תפקידי המינים והמיניות קשורים אצל שני המינים במערכות האמונה. מאז מלחמת העולם השניה, חל שינוי במבנה החברתי בעיקר בעולם המערבי, ונשים רבות התחילו לתפקד בעולם החיצוני בדומה לגברים, קרירה וכו'. כיום גם חלק מהגברים תופסים מקום אחר בביתם, בעולם הפנימי של המשפחה. קורה שהגבר נשאר בבית (עקר בית) והאישה מפרנסת. שימו לב למונח - עקר בית - האם הגבר שאינו מתנהג לפי תפקידו המיני המסורתי איננו פורה? עקר? נוצר אצל כל אחד מאיתנו מתח רגשי, כאשר אין אנו שלמים עם התנהגותנו המינית והתפקיד המיני שלנו כפי שהוא נתפס בעייננו לעומת מערכת האמונות של הסובבים אותנו ושל עצמנו. הומוסקסואל יכול להגיע לרמה תודעתית גבוהה ולשחרר את שליטת המח האחורי בקדמי, בדיוק כמו גבר הטרוסקסואל. למרות שכנראה לפי מחקרים שונים, בחלק מהמיקרים לא נחשף מוחו העוברי של ההומוסקסואל לרמות גבוהות של טסטסטרון ברחם אימו. 3 העובדה שמוחו נשאר נשי בתחומים מסויימים, לא משפיעה על יכולתו להשתחרר מחסימות רגשיות הקשורות למיניות ולכל נושא שהוא. עדין אין הוכחה סטיסטית לקשר בין מח נשי לנטיה המינית. "בין אם אתם מצויים בגוף נשי או גברי, ההתניות החברתיות ביחס לנושא זה הן עצומות, ומכולנו נדרש לקבלן כבלתי ניתנות לערעור. כולנו קורבנות של התניות אלו המתבטאות בסקסיזם (אפליה על בסיס מיני / אמונה בנחיתותו של המין השני), בסטראוטיפים על תפקידי המינים, בקונפליקטים באשר להעדפות מיניות ובשימוש באחר ובניצול המיניות שלנו. 4 למען האמת, למבנה הגוף (נשי / גברי) כמעט שאין קשר לאינדיבידואליות הייחודית שלנו כבני אדם. אולם בגלל התניות חברתיות / אפליות על בסיס מיני, האולם מצפה מאיתנו שנתנהג בהתאם להיותנו בעלי גוף נשי או גברי. "4 בין הנבדקים בסרט "מדוע גברים לא יודעים לגהץ", היה שחקן רוגבי המשמש כאח רחמן בבית חולים. לאחר שנבדק ונמסרו לו מסקנות בדיקתו הוא אמר: אני מופתע קצת לדעת שהמח שלי עובד בתבניות טיפוסיות לנשים, אבל זה לא ממש מפריע לי. אני שלם עם הזהות המינית הגברית שלי ואני חושב ומתנהג כרגיל. 5 נכון שההורמונים משפיעים על מבנה ותפקוד המח, אך האם נכון לתרץ בכך את התנהגותנו? למשל תופעות קדם וויסתיות חזקות מאוד אצל חלק קטן מהנשים וחלשות מאוד אצל רוב הנשים, כל אישה ... השרדותיות המופעלים על ידי מרכזים במח האחורי שלנו. בנושא זה אין חשיבות להבדלים המבניים, בין זכר לנקבה. כולנו מושפעים ממערכות האמונה שלנו ושל הסובבים אותנו. בספרה ה"מח הנשי" כותבת בריזנדיין שאישה פנויה המגיעה לבגרות מינית מתרכזת בהתעניינות במציאת בן זוג, באהבה ובפיתוח קריירה. ממתי זה נכון? האם חל שינוי אבולוציוני כה גדול מלפני מלחמת העולם השניה, לאחרי המלחמה? תשובתי, לא חל כל שינוי במבנה המח, השינוי הגדול חל במערכת האמונות בעיקר ... אחרת בהשפעה הורמונלית, לא מקדם אף אחד לא אישה ולא גבר. יתכן שנשים המדחיקות את ריגשותיהן סובלות יותר מאשר גברים העושים כך, בשל שוני מבני במח, אך האם זו סיבה טובה להדחיק רגשות? באופן בלתי מודע אנחנו משתמשים במיניות שלנו במערכות היחסים שלנו, בזוגיות שלנו למשל אנחנו נתקלים בתופעה הבאה: תקופות של הימנעות מחיי מין פעילים או מהתפקיד המיני. במיוחד במערכות יחסים מחייבות שבהן כל אחד מבני הזוג משתמש במין או בתפקידי המינים כבנשק. התנהגות נכונה: אני בוחר להפוך את המין ו/או את תפקידי המיני, למהנים שוב. הרגשת ערך עצמי במיניות תלויה ביושר, שוויון וכבוד לאחרים ולעצמנו. רק אז נגיע לסוג היחסים שאותם אנו רצים. 6 לסיכום היותנו גבר או אישה משפיע על התנהגותנו בהתאם למערכת האמונות שלנו. האח הרחמן שמשחק פוטבול, לא מושפע ממבנה המח הנשי שלו מכיוון ... וקאלאוויי 3 www.notes.co.il/greengross/31267.asp forum.bgu.co.il/index.php?showtopic=188303 Corpus Callosum Anatomy in Right-Handed Homosexual and Heterosexual Men forum.bgu.co.il/index.php?showtopic=188303 4 מיניות, דניאל ווייטסייד. 5 www.bananot.co.il/articles/261 6 מיניות, דניאל ווייטסייד www.cva.co.il/%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%97/ ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הגיע הרע לעולם? איך הוא נוצר? למה אנחנו מכסים את איברים המין? מנין המקור הבושה? בתודעת הנפרדות האדם רואה כל כוח בעולם כ - כוח שמתקיים בזכות עצמו. ובעיקר את עצמו, ככוח שעומד בזכות עצמו ונפרד ובלתי תלוי בשאר כוחות המציאות. להבדיל מתודעת אחדות שבה כל הכוחות תלויים זה בזה ופועלים בהרמוניה. כאשר מתקיימת התנגשויות בין שני כוחות במציאות שלנו שמבדילה בין הכוחות אנחנו נבחר איזה כוח מועיל לנו ואיזה כוח מזיק לנו, ביחס לכוח של עצמו. ז"א, כל הכוחות ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... במשפחה על פי התאוריה הפרוידיאנית, רגשות של תוקפנות בתוך המשפחה הנן דבר טבעי מכיוון שכל סוגי הרגשות והדחפים, החל מאהבה, דרך אשמה, מיניות ואפילו שנאה, מופיעים ומתפתחים במסגרת היחסים הקרובים בתוך המשפחה התפישה הרווחת כי ארועי רצח אלימים מבוצעים בעיקר על ידי חולי נפש נובעת מסטיגמות חברתיות שאינן נכונות. העובדה הסטיסטית והמדעית היא שמרבית מקרי האלימות הקשים שמתרחשים בתוך המשפחה נעשים על ידי אנשים שבריאים בנפשם כאשר נדירים המקרים שבהם רצח בוצע על ידי חולי נפש. התבוננות חטופה על מקרי האלימות הרבים ... בין עבריינים, רציחות בין קרובי משפחה, מלמדת ש מרביתם נעשו על ידי אנשים בריאים שסובלים מהפרעות רגשיות או בעיות אישיות שונות, אך אינם מאובחנים כחולים פסיכיאטרים. על פי התאוריה הפרוידיאנית, רגשות של תוקפנות בתוך המשפחה הנן דבר טבעי מכיוון שכל סוגי הרגשות והדחפים, החל מאהבה, דרך אשמה, מיניות ואפילו שנאה, מופיעים ומתפתחים במסגרת היחסים הקרובים בתוך המשפחה. הסיבה לכך טמונה בעובדה שהדמויות הראשונות שאנו נמצאים איתן בקשר קרוב הנן הורינו, אחינו ובבגרות ילדנו. אך טבעי הדבר שאנו נפנה כלפי אותן דמויות את עוצמת הרגשות והדחפים העזה ביותר. זיגמונד פרויד היה אחד המדענים הראשונים שהעלה טענה זו, וכמובן בתחילה הוא זכה להתנגדות עזה מצד כל הקהילה המדעית. במחקר ... סוגי התרבויות מהנאורות ועד הפרמיטיביות ביותר, קיימים טאבו ובעקבותיו סנקציות קשות כנגד הפרה של שני דברים: האחד - גלוי עריות והשני הינו רצח בתוך המשפחה. בחשיבה הפראדוכסלית של "הפוך על הפוך", האופיינית לפרויד, הוא סבר כי אותן סנקציות קשות שמקובלות בכל חברה אנושית, מלמדות אותנו שאגרסיה ומיניות הנם דחפים טבעים במשפחה, שכן אם הם לא היו טביעים לא היה צריך ליצור מחסומים נוקשים כנגדם. יצר האלימות קיים בכל אדם ובעיקר בין בני משפחה. כך לדוגמא, במחקר שבוצע על ידי סוכנות האף. בי. איי בארצות הברית ב - 1986 נמצא, כי שליש ממקרי הרצח באותה שנה בוצעו בין בעלי קרבת דם או משפחה על רקע של שנאה וסכסוכים במשפחה. התהליך הנפשי במסגרתו נוצר הקונפליקט בין דחפים אלו לבין חוקי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא מיניות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיניות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיניות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, אימון אישי בתל אביב, אימון אישי למנהלים, מומלץ, אימון אישי להצלחה, אימון אישי לילדים, מאמן לכלכלת המשפחה, תמיכה נפשית, ייעוץ אישי מומלץ בתחום מיניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות
עכשיו 17_10_2019 השעה 16:44:58
wesi4