... ישנו סיפור על ארבעה שנכנסו לפרדס תכף נסביר מה זה אומר: אחד נכנס
בשלום, השני נכנס וקיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, והרביעי מת. וזה משל ונמשל, ומה המהות? מה זה נקרא פרדס, מה זה מעשה מרכבה? הם ניסו להבין בעצם את רכיבת ... הוא שיש כמה בחינות בדבר הזה, מצד האמת האמיתית גם רבי עקיבא לא נכנס
בשלום ולא יצא
בשלום, וגם כל שאר החברים. נכון שהטיפשים החליטו שרבי עקיבא יצא
בשלום, אבל מצד האמת, גם משה נכנס
בשלום, ולא יצא
בשלום. ואני אסביר את העניין, והעניין הוא די פשוט, כל אחד ואחד שקיים בעולם יש לו את 4 בחינות האלו, להבין מעשה מרכבה זה אומר להבין את מהות הבורא, כי אחרת ... כלשהי האדם יודע כבר את הכל, ולכן הוא גם סובל, כי הנקודה הזו של נכנס
בשלום ויוצא
בשלום, היא זו שמציקה לאדם ואומרת לו, למה אתה לא נכנס
בשלום ויוצא
בשלום? למה אתה לא מבין שהכל אחד? ויש את שאר ה 3 בחינות שהן בעצם אותה הבחינה, כי לרשעים בחייהם קוראים מתים והאפיקורוס ההוא שקיצץ בנטיעות, ולמה כך? כי הוא ... כל ה4 בחינות האלו יש אותם בתוך כל אחד ואחד, אלא מה? שמי שזוכה להכנס
בשלום ולצאת
בשלום , ואיך הוא יכול? עי שמשתמש בשכל שלו יותר ויותר ויותר. כי מה שקרא שם לאלישע, הוא ראה את מטטרון, וחזר על עקבותיו, וכפר ואמר יש שתי רשויות וקיצץ. ומה אלישע בן אבויה היה צריך לעשות כדי לצאת
בשלום? היה אמור לשאול מי ברא את מטטרון? ואז היה יוצא
בשלום, מאחר שהפריד את הבריאה מהבורא, וזה באנלוגיה אלינו: אם אדם היה שואל מי ברא את הרצון שלי? והיה מבין שאין לו בחירה הוא לא היה מקצץ בנטיעות ואומר יש ... הזה צריך שיהיה לך את כל ה 4 בחינות, אתה לא יכול להיות רק בנכנס
בשלום ויצא
בשלום, אתה צריך שיהי לך גם אפיקורסות, אתה צריך לקצץ בנטיעות, אתה צריך להיות משוגע ולהיות מת. כדי לבחור בחירה, אני לדוגמה עכשיו משוגע, למה אני משוגע? כי ... פעם שהוא נכנס לגן, הוא צריך לעמוד ליד התמונה של אותו מלך, שבימיו היה
שלום. מי שמכיר את הסיפור, מכיר, והמשל שמי שרוצה להכנס לגן עדן, זה חיבור השכל שלך לשכל של אלוהים, וזה לא אותו גן העדן שהדתיים מדברים עליו. להתחבר ... מרביץ לו ומתעלל בו, ואז על האדם לרוץ לשכל של אלוהים למלך שהיה בימיו
שלום, כלומר השכל של לפני הבריאה היינו להבין שהכל אחד, כי לפני הבריאה הכל היה
בשלום, הכל היה אחד. וכאשר האדם מתעמק בנושאים האלו והוא לא מצליח להבין את הפרדוקסים של איך אלוהים צימצם את עצמו, וכל השאלות האלו, הדרך מילוט מן השאלות האלה זה לברוח למלך שאצלו היה
שלום ולהבין שמצד האמת הכל בכלל אחד, ורק מצד השכל המוגבל, לא ניתן להבין את זה ולכן יש שאלה. וכאשר אדם חוזר לאותו מלך שהיה בימיו
שלום, דהיינו חוזר לבחינה שמעל הזמן לבחינה שמעל הבריאה, שם
שלום אמיתי, אז הוא נכנס לגן
בשלום, ויוצא מהגן
בשלום וחוזר להיות המלך, ואני יוסיף פה עוד דבר, כי בסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף הוא בעצם לא סיפר מה קרה לאבא שלו, ומה שבעצם קורה, שהבן מלך והבן ...