... שמישהו אחר מבין באותו X יותר ממך, ואתה מבין שכדאי לך לסמוך עליו. אחרת לא היית מקשיב לו. וזו הנקודה החשובה. מצד אחד צריך
להסביר לילד את הסיבות ללמה לעשות כך או אחרת כפי כמה שהוא מסוגל להבין. וככל שמסבירים לו יותר את הסיבות, כך הוא מחונך יותר באמת וכך הוא באמת עושה את מה שאומרים לו מתוך ההבנה ... או שאתה אינך יודע כיצד להסביר לו אותה, גם אז אסור לך לרדות בילד (אאכ זה ממש קריטי כנל כדי להציל אותו כנל), אלא עליך
להסביר לילד בצורה הגיונית מדוע הוא צריך להקשיב לך, למרות שהוא לא מבין אותך. בדיוק לפי אותו ההיגיון שגם אתה מקשיב לפעמים לאחרים שאינך מבין את דעתם עד הסוף. הילד חייב ורצוי מאוד ... אז הוא לא מבין את ההיגיון שבחוסר ההיגיון של מה שאומרים לו לעשות. ואז נוצר הקונפליקט. ולכן לפעמים כאשר יש קונפליקט שאתה
מסביר לילד שלך לעשות משהו והוא לא מבין את ההיגיון שבדבריך, הרי שהרבה פעמים זה לא בגלל שהילד שלך יותר חכם ממך, אלא פשוט בגלל שבאמת הילד שלך עדיין לא התרגל לכל אותם דפוסי חשיבה ...