... הם בצרות, הם צפויים לאסון, מארה
הרשע יכול לעשות בהם ככל העולה על דעתו. נניח וצבי יערות שוכב קשור במלכודת. ניתן לומר עליו: הוא בצרות, הוא צפוי לאסון, הצייד יכול לעשות בו ככל העולה על דעתו, וכאשר הצייד ... הם בצרות, הם צפויים לאסון, מארה
הרשע יכול לעשות בהם ככל העולה על דעתו. באשר לפרושים ולברהמינים אשר אינם קשורים לחמשת כבלי הנאות החושים האלו, אשר לא מוקסמים מהם או מסורים להם מאוד, ואשר משתמשים בהם כשהם ... בצרות, הם לא צפויים לאסון, מארה
הרשע אינו יכול לעשות בהם ככל העולה על בדעתו. נניח וצבי יערות שוכב לא קשור במלכודת, ניתן לומר עליו: הוא לא בצרות, הוא לא צפוי לאסון, הצייד אינו יכול לעשות בו ככל העולה על ... בצרות, הם לא צפויים לאסון, מארה
הרשע אינו יכול לעשות בהם ככל העולה על דעתו. נניח שצבי יערות משוטט במרחבי היער: הוא הולך ללא פחד, עומד ללא פחד, יושב ללא פחד, שוכב ללא פחד. מדוע? מפני שהוא מחוץ לתחומו של ... עיוור את מארה, שהפך לבלתי - נראה
לרשע בנטילת ההזדמנות מעינו של מארה. ובהמשך, עם הדממת החשיבה וההרהור, הנזיר נכנס ושוהה בגהאנה השנייה, בה ביטחון ואחדות רוח ללא חשיבה והרהור, עם תחושת התעלות הנולדת ... עיוור את מארה, שהפך לבלתי - נראה
לרשע בנטילת ההזדמנות מעינו של מארה. ועוד, לאחר התגברות מלאה על בסיס לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה, נזיר נכנס ושוהה בחידלון התפיסה וההרגשה, והכתמים שלו מושמדים על ידי ... עיוור את מארה, שהפך לבלתי - נראה
לרשע בנטילת ההזדמנות מעינו של מארה, ואשר צלח מעבר להיקשרות לעולם. הוא הולך ללא פחד, עומד ללא פחד, יושב ללא פחד, שוכב ללא פחד. מדוע? מפני שהוא מחוץ לתחומו של מארה
הרשע . כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (i) זיהומים מנטליים, תחלואים מנטליים, רעלים מנטליים (kilesa). גורמים מנטליים מזיקים. הם מכונים כך משום שהם עצמם ...