ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גאווה - מבוא ✔גאווה, היא תחושת ערך, הערכה והחשבה של אדם לעצמו, לתכונותיו, למעשיו ולדברים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים! אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גאווה - מבוא
גאווה, היא תחושת ערך, הערכה והחשבה של אדם לעצמו, לתכונותיו, למעשיו ולדברים שיצר, ולעתים גם לכל אלו בקבוצה אליה הוא משתייך ועמה הוא מזדהה. כאשר קולקטיב לאומי מאמין או חש כי הוא נעלה מעמים אחרים נהוג לכנות דבר זה כלאומנות. לעתים הערכת היתר מוקרנת מהאדם אל דברים המתייחסים ושייכים אליו כגון אנשים שמשמשים כמנהיגיו, רכושו, תפיסותיו או ילדיו. הגאווה תהיה בדרך כלל בהקשר חברתי כאשר האדם מבדיל באמצעותה בינו לבין האחרים, או בין קבוצה התייחסות שהוא שייך לה לבין קבוצות אחרות.

תוכן עניינים:

1 היבטים שונים בגאווה

2 בתרבויות

3 בדתות

3.1 ביהדות

3.1.1 בתלמוד

3.1.2 הוגים יהודיים

3.2 בנצרות

היבטים שונים בגאווה:

כאשר תחושת הערך העצמי של אדם גבוהה במידה ניכרת מן הערך שמייחסים לו רוב האנשים סביבו, ובמיוחד כאשר תחושת הערך העצמי הופכת מנותקת מן המציאות והמחזיק בה אינו מכיר בסתירות בינה לבין המציאות = הגאווה מכונה יהירות

. כאשר תחושת הערך העצמי של אדם מיוסדת לא על מעשיו והישגיו אלא על השוואה בינו לבין אנשים אחרים, וכאשר אותו אדם מדגיש את עליונותו, נוהגים לכנות את התחושה התנשאות ואין לה קשר לגזענות עוינות או שונות במעמדי החברה

. כאשר האדם מחצין ומבטא את יתרונותיו ומשתבח בהם, נהוג לכנות תחושה זו בשם שחצנות

. בלשון עממית מכונה מי שמנפנף לעיני כל ביכולותיו שוויצר.

בתרבויות:

בתרבויות שבהן הושם דגש רב על היררכיה וציות ושבהן לא הייתה הפרדה בין אדם למוצאו או מעמדו, נחשבה גאווה אצל מי שדורג בתחתית ההיררכיה או שבא ממוצא שנחשב נחות, לרגש שלילי שיש לדכאו. תחושות דומות אצל אנשים ממעלה ההיררכיה נחשבו למעלה שיש להתגאות בה.

בתנ"ך פרשת מגדל בבל שבוניה רצו לבנות עיר שראשה בשמים, נתפסת אף היא כסמל לגאווה ויוהרה אנושית.

בתרבויות יוון ורומי הייתה הבחנה בין גאווה ראויה של אדם במעשה ידיו, לבין גאווה מופרזת שנתפשה כהחצפת פנים כנגד האלים וכונתה היבריס.

במיתולוגיה היוונית מופיע הסיפור על דדלוס, שבנה כנפיים שאפשרו לאדם לעוף. הוא עופף באמצעותן עם בנו איקרוס, אך זה עף גבוה מדי והתקרב לשמש והדונג ששימש להדבקת הנוצות נמס ואיקרוס צלל למימי הים וטבע. ברומא, כאשר נערכו תהלוכות לכבודו של מנצח במלחמה או קרב, נהוג היה לשים לחשן במרכבתו של המנצח כדי שישוב וישנה באוזניו: "כך חולפת תהילת עולם" (Sic transit gloria mundi) היינו, האדם הוא בן תמותה והתהילה חולפת.

גם בימינו ישנה אבחנה בין גאווה מקורית שנותנת לאדם את הביטחון העצמי והאמביציה להצליח במעשיו ולקנות לו שם טוב ויוקרה, לבין גבהות לב שגורמת לאדם להיות יהיר, אגוצנטרי ולא חברתי.

בעת החדשה אוניית הטיטניק ופרשת טביעתה בשנת 1912 מסמלת את יוהרת האדם אל מול כוחו של הטבע, שכן בוניה האמינו ופרסמו שאוניה זו לא ניתנת לטיבוע, בשל הטכנולוגיה הייחודית שלה.

אחד הסממנים הבולטים של הנאציזם היה גאווה לאומית קולקטיבית יחד עם תאוות הכוח והערצתו. האמונה כי הגרמנים הם הגזע העליון ולכן ראוי להם להשתלט על כל העולם, לרדות בו, לנצל אותו לצרכיהם, ואף לרדוף את כל ה"גזעים הנחותים" ולהשמיד אותם.

ישנם חוקרים הסוברים כי לגאווה ישנם שורשים אבולוציונים. חוקרת בשם לורי סנטוס מאוניברסיטת ייל בדקה אצל קופי קפוצ'ין את המושג המכונה "גורם הבעלות", שהוא הערכת יתר של דברים המתייחסים והשייכים לאדם, רק בשל הבעלות שלו עליו. אותה חוקרת גילתה שגורם זה קיים גם אצל קופי הקפוצ'ין. קופים אלו העדיפו מדגנים על פני תפוחים, רק בשל עצם הבעלות שלהם על הדבר.

בדתות:

בדתות רבות, כמו היהדות, הנצרות, האסלאם, הבודהיזם ההינדואיזם והקונפוציאניזם, וכמו כן במגוון כתות מיסטיות ואמונות "העידן החדש" נחשבת הגאווה בדרך כלל לרגש שלילי. ברבות מהדתות והאמונות המיסטיות הללו קיימת תביעה מן האדם לחוש שפלות רוח והכחשת העצמי, או ביטול של האדם לנוכח האלוהות חובקת הכל.

בדתות כמו הבודהיזם, השאיפה הנעלה ביותר היא להפסיק את הסבל. גאווה גורמת לסבל. על - פי תפישה זו גאווה היא דבר שיש להלחם בו.

גם בהינדואיזם נחשבת הגאווה לרגש מגונה. האל רוואנה במיתולוגיה ההינדואיסטית הוא מלך מרושע שראמא, אואטאר ווישנו הורגים משום שהוא מפגין את החטאים שדינם מיתה גאווה ותאווה.

ביהדות:

בתורה שבכתב אין באופן מפורש איסור של גאווה לאדם הפרטי בניגוד לאיסורים על חמדנות, נקמנות, נטירה ושנאה. איסור הגאווה נאמר בפירוש רק אצל המלך שמצוּוה לקרוא בתורה "לְבִלְתִּי רוּם לְבָבוֹ מֵאֶחָיו" (דברים יז כ), וגם שם הדבר מנוסח לא כאיסור או לאו, אלא כנימוק והסבר למצווה אחרת. ועם זאת, הרמב"ן מבקש ללמוד מדבר זה בקל וחומר, שהגאווה אסורה אצל כל אדם. בעקבות התגלות שמיימית בחלום, מנה הסמ"ג את איסור הגאווה כאחת מתרי"ג מצוות (מצווה סד) בלאו של "השמר לך פן תשכח את ה' אלהיך", על פי הפסוק "ורם לבבך ושכחת את ה'" (דברים ח, יא), "אזהרה שלא יתגאו בני ישראל כשהקדוש ברוך הוא משפיע להם טובה".

עם זאת, במקרא מיוחסת גאווה כתכונה חיובית רק לאלוהים. לדוגמה: "וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר אָשִׁירָה לַּיהֹוָה כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם" (שמות, טו א). גאווה אצל אדם, לעומת זאת, נתפשת כשלילית או כמקורבת או משויכת לטיפשות או בערות. לדוגמה: "בְּפִי אֱוִיל חֹטֶר גַּאֲוָה, וְשִׂפְתֵי חֲכָמִים תִּשְׁמוּרֵם" (משלי יד ג) וישנה אף תפילה להימנע מגאוה, "אַל תְּבוֹאֵנִי רֶגֶל גַּאֲוָה, וְיַד רְשָׁעִים אַל תְּנִדֵנִי"" (תהילים לו יב).

יחס עוין במיוחד יש לגאווה כאשר היא באה מפי אדם או ממלכה המתיימרים לסמכות או כוח אלוהי. לדוגמה, פרעה מלך מצרים המתיימר כי הוא ברא את עצמו: "הַתַּנִּים הַגָּדוֹל הָרֹבֵץ בְּתוֹךְ יְאֹרָיו, אֲשֶׁר אָמַר: לִי יְאֹרִי וַאֲנִי עֲשִׂיתִנִי." (יחזקאל כט ג), או מלך בבל, המדמה את עצמו יושב בשמים: "וְאַתָּה אָמַרְתָּ בִלְבָבְךָ, הַשָּׁמַיִם אֶעֱלֶה, מִמַּעַל לְכוֹכְבֵי - אֵל אָרִים כִּסְאִי וְאֵשֵׁב בְּהַר מוֹעֵד בְּיַרְכְּתֵי צָפוֹן." (ישעיה יד יג). וכן לממלכה כמו אשור: "לָכֵן כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' יַעַן אֲשֶׁר גָּבַהְתָּ בְּקוֹמָה וַיִּתֵּן צַמַּרְתּוֹ אֶל בֵּין עֲבוֹתִים וְרָם לְבָבוֹ בְּגָבְהוֹ, וְאֶתְּנֵהוּ בְּיַד אֵיל גּוֹיִם עָשׂוֹ יַעֲשֶׂה לוֹ כְּרִשְׁעוֹ גֵּרַשְׁתִּהוּ" (יחזקאל לא י)

לעומתם, זכו להלל ותהילה מנהיגים שצוירו כענוותנים, כמשה רבנו שמתואר במקרא כעניו מכל האדם אשר על פני האדמה, ודוד המלך המעיד על עצמו שהוא "כֶּלֶב מֵת... פַּרְעֹשׁ אֶחָד" (שמואל א', כד, יד) ובמקום אחר אמר "וְאָנֹכִי תוֹלַעַת וְלֹא אִישׁ, חֶרְפַּת אָדָם וּבְזוּי עָם" (תהילים פרק כ"ב ז).

בתלמוד:

בתלמוד הגאווה מכונה גסות רוח וזחיחות דעת.

על מי שמתגאה נאמר שהוא "דוחק רגלי שכינה" ועליו אומר האלהים: "אין אני והוא יכולים לדור באותו עולם". ועוד אמרו, ש"כל המתייהר, אם חכם הוא - חכמתו מסתלקת ממנו כמעשה הלל הזקן, ואם נביא הוא - נבואתו מסתלקת ממנו כמו אצל דבורה הנביאה, שפסקה את שירתה באמצע" (בבלי מסכת פסחים סו ב). עוד מדמים חז"ל את המתגאה לעובד עבודה זרה (אחת משלוש העבירות החמורות שבתורה), ואומרים שמי שיש בו גאווה "ראוי לגדעו כאשירה" על פי הפסוק "ורמי הקומה גדועים". (בבלי, מסכת סוטה ה א)

עם זאת, לעתים הגאווה חיובית במידת מה, כמו שמובא שם בשמו של רב שסובר ש"תלמיד חכם צריך שיהיה בו שמינית שבשמינית (כלומר 1/64, במילים אחרות - מעט שבמעט) של גאווה", ורב הונא אף מוסיף שהדבר אף "מעטר אותו כתג שבקצה השיבולת".

הוגים יהודיים:

הרמב"ם בשיטת שביל הזהב שהוא מאמץ מאריסטו, אומר שאף שבכל רגש יש להגיע אל האיזון שבין הקצוות, אל מידת המתון, ברגש זה צריך להרחיק לקצה השני של שפלות הרוח ולא לעמוד בענווה שהיא האמצע. באגרת הרמב"ן, שהיא אגרת מוסר שכתב הרמב"ן לבנו, הוא מתעכב במיוחד על הדרכה מעשית כיצד להימנע מגאווה, ובין היתר הוא ממליץ על דיבור בנחת, הימנעות מהרמת קול או כעס, התייחסות לכל אדם אחר כגדול ממך והתביישות ממנו.

הרמח"ל במסילת ישרים (פרק י"א) כותב שכלל עניין הגאווה שהאדם מחשיב עצמו בעצמו, ובלבבו ידמה כי לו נאוה תהילה, ולו ראוי כבוד. על פי תפיסתו הגאווה הינה עיוורון שכלי, מפני שהאדם קרוב אצל עצמו ואיננו מכיר בחסרונותיו ובפחיתותו, ובכל אדם ימצאו חסרונות רבים מצד טבעו, משפחתו, מקרים שהאדם חווה, או מצד מעשיו. עוד הוא מציין שיש ביטויים רבים לגאווה אצל בני האדם, מאיש שהולך בכבדות גדולה כאילו היה גופו עשוי מעופרת, וממרגיז ארץ זעפן שמבהיל בני אדם ומשתרר עליהם, ועד כזה שמתגאה בענוותנותו הרבה, ששואף לכבוד במה שהוא מראה לכולם, שהוא בורח ממנו.

בנצרות:

על - פי תפישות נוצריות שונות, לדוגמה, על האדם להתקיים תוך התכחשות עצמית מוחלטת ושפלות רוח מרבית משום שלאדם אין ערך כלל, ותחושת גאווה כלשהי היא מטבעה יהירות שיש לדכאה. הגאווה (superbia) נחשבת לאחד משבעת חטאי המיתה חטאים שהלוקה בהם חייב מיתה. על פי דנטה אליגיירי בספרו הקומדיה האלוהית, האנשים שחטאו בחטא של גאווה מופרזת, ביניהם מלכים רבים, נידונים לחיות בביצה מזוהמת כחזירים. בכור המצרף החוטאים בחטא זה מטוהרים מחטאם בכך שהם נושאים על עורפם סלע כבד, אשר אינו מאפשר לנושאו להרים את ראשו ולהזדקף.

האפיפיור גרגוריוס הראשון קבע כי הגאוה היא ראשית החטאים והחטא הגדול מכולם. בעקבות ההתעשרות וההשחתה של הממסד הקתולי במאה ה - 16, בהנהגתו של לאו העשירי, התפלגה ממנה הנצרות הפרוטסטנטית, שכללה בתוכו זרמים רבים. אחד מזרמים אלו התפתח לכת בשם איימיש שאורחות חייה סובבות בעיקר סביב ההתייחסות ל"חטא הגאווה". אנשי כת זו מדירים את עצמם מעושר וטכנולוגיה וחיים חיי פשטות וצניעות במטרה להתרחק מגאווה.
כבוד איך ללמוד נוקמת התנך להרחיק להיות בטוח בעצמי הינדואיזם יחודיות תרבויות תרבות עבודה גאווה
שתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה
...והדיבור - דיבור מתוך שתיקה שתיקה ודיבור. מי שיתבונן בעניין יראה, כי מהותה של השתיקה הפוכה ממהותו של הדיבור. מהותה של השתיקה היא חוסר הגדרה. ומהותו של הדיבור היא הגדרה. כדי לדבר על משהו, לשם כך צריך להגדיר אותו. כל מילה של דיבור, היא הגדרה של דבר אחר. ההגדרות יוצרות את המשמעות של הדיבור. אי אפשר לדבר על משהו שאי אפשר להגדיר אותו. וכל מהותו של הדיבור, הוא להגדיר דברים. והדיבור מבטא את השונות ואת הנפרדות שיש בין הדברים השונים. והשתיקה לעומת זאת, היא מבטאת חוסר הגדרה. כאשר לא יודעים משהו, אז שותקים...
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1
...מוהרן חב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן - חלק 1 איך ללמוד את ליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן? בשיעור מעמיק זה מסביר אליעד כהן כיצד יש ללמוד את הספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, תוך שהוא מדגים ומסביר את הדרך שבה רבי נחמן מחבר בין נושאים שונים באמצעות מושגים מופשטים, ומראה כיצד כל מושג קשור לרעיונות עמוקים נוספים. בשיעור נדונו הרעיונות העיקריים המופיעים בתורה ח א, הקשורים בחג החנוכה...
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
...- מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן? מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים והבעיות שאדם חווה נובעים מתחושת הנפרדות - התפיסה שדברים שונים זה מזה, שטוב ורע הם נפרדים, ושלרצונות שונים יש משמעות שונה. כשהאדם באמת מבין וחווה את האחדות, הוא מגיע למצב נייטרלי שבו אין לו שום בעיה ושום ספק לגבי העולם. מדוע הבנת האחדות אינה מספיקה וצריך גם לחוות...
איך למצוא ריגושים? אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, איך להתרגש מדברים? איך ליצור ריגושים? למה ללמוד NLP? לימוד NLP, מבוא ל NLP, ללמוד שכנוע, תורת השכנוע, לשכנע את עצמך, מה יוצר ריגושים?
איך למצוא ריגושים? אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, איך להתרגש מדברים? איך ליצור ריגושים? למה ללמוד NLP? לימוד NLP, מבוא ל NLP, ללמוד שכנוע, תורת השכנוע, לשכנע את עצמך, מה יוצר ריגושים?
...איך להתרגש מדברים? איך ליצור ריגושים? למה ללמוד NLP? לימוד NLP, מבוא ל NLP, ללמוד שכנוע, תורת השכנוע, לשכנע את עצמך, מה יוצר ריגושים? איך ליצור ריגושים ולהתרגש באופן קבוע? אנשים רבים שואלים כיצד אפשר ליצור ריגושים בחיים, כיצד להתרגש מחדש מדברים, ואיך ניתן להתרגש שוב ושוב מדבר מסוים לאורך זמן. אליעד כהן מסביר לעומק את המנגנון שעומד מאחורי תחושת הריגוש וכיצד אפשר ליצור אותה בעזרת הבנת המהות של רצונות ותחושות. מהי המהות של תחושת ריגוש? אליעד מסביר שתחושת ריגוש היא בעצם תוצר של תחושה של חיסרון שמתמלא...
בירור הרצון, למה אני רוצה משהו? למה משהו עושה לי טוב? למה אני אוהב משהו? למה אני נמשך למשהו? איך להבין את עצמי? למה אני רוצה להרגיש טוב? הרצון להרגיש טוב, איך נוצר הרצון?
בירור הרצון, למה אני רוצה משהו? למה משהו עושה לי טוב? למה אני אוהב משהו? למה אני נמשך למשהו? איך להבין את עצמי? למה אני רוצה להרגיש טוב? הרצון להרגיש טוב, איך נוצר הרצון?
...משהו? למה משהו עושה לי טוב? למה אני אוהב משהו? למה אני נמשך למשהו? איך להבין את עצמי? למה אני רוצה להרגיש טוב? הרצון להרגיש טוב, איך נוצר הרצון? למה אני רוצה משהו מסוים ומה מניע את הרצון שלי? כאשר בן אדם שואל את עצמו למה הוא רוצה משהו מסוים, לעיתים קרובות התשובה הראשונית היא כי זה עושה לי טוב. למשל, אדם נשאל למה הוא מעשן, ועונה כי זה עושה לי טוב. אבל כשהוא נשאל למה זה עושה לו טוב, התשובה הראשונית שלו בדרך כלל היא אני לא יודע. אליעד כהן מסביר שהמצב הזה של לא יודע הוא מצב נפוץ מאוד, והאתגר הוא להבין...
טוב ורע, איך לא להרגיש רע? למה יש רע? למה אני מרגיש רע? מה הסיבה לכך שרע לי? למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה משהו טוב ולא רע? למה אני רוצה להרגיש רק טוב? למה אני מבדיל בין טוב לרע? מה זה טוב ורע?
טוב ורע, איך לא להרגיש רע? למה יש רע? למה אני מרגיש רע? מה הסיבה לכך שרע לי? למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה משהו טוב ולא רע? למה אני רוצה להרגיש רק טוב? למה אני מבדיל בין טוב לרע? מה זה טוב ורע?
...להרגיש רע? למה יש רע? למה אני מרגיש רע? מה הסיבה לכך שרע לי? למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה משהו טוב ולא רע? למה אני רוצה להרגיש רק טוב? למה אני מבדיל בין טוב לרע? מה זה טוב ורע? למה רע לאדם בחיים? הרע שבן אדם חווה בחיים, כולל כל תחושת סבל, צרות או כל צורה אחרת של רע, מתקיימת מסיבה אחת בלבד: אדם לא רוצה להרגיש רע. כל תחושת רע נובעת ממאבק פנימי שנובע מהתנגדות לרע. אם אדם לא היה מתנגד להרגיש רע, לא היה נגרם לו סבל. אם היה מוכן להרגיש רע, הוא היה יכול לחוות את הרע מבלי...
בהמה רוחנית, מותר האדם מן הבהמה אין, לחיות כמו בהמה, מדרגת אדם, מדרגת בהמה, לזרוק את השכל, לחיות בלי לחשוב, להתנהג כמו בהמה, בהמה חכמה, לחיות בלי שכל, להעלים את עצמך
בהמה רוחנית, מותר האדם מן הבהמה אין, לחיות כמו בהמה, מדרגת אדם, מדרגת בהמה, לזרוק את השכל, לחיות בלי לחשוב, להתנהג כמו בהמה, בהמה חכמה, לחיות בלי שכל, להעלים את עצמך
...מדרגת אדם, מדרגת בהמה, לזרוק את השכל, לחיות בלי לחשוב, להתנהג כמו בהמה, בהמה חכמה, לחיות בלי שכל, להעלים את עצמך מה המשמעות של מותר האדם מן הבהמה אין? ההרצאה של אליעד כהן בנושא בהמה רוחנית עוסקת במשפט המפורסם מותר האדם מן הבהמה אין. משמעות המשפט היא שבאופן בסיסי אין הבדל מהותי בין האדם לבהמה, אלא רק הבדל חיצוני או שכלי. כלומר, אליעד מסביר שלמרות שהאדם מתגאה בכך שיש לו שכל והוא יכול לחשוב, לנתח, ולחקור, זה בדיוק הדבר שגורם לו את הצרות והסבל בחייו. הבהמה, לעומת זאת, חיה בפשטות וללא דאגות, מכיוו
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
...לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה למה קשה להפסיק לעשן גם כשלא יודעים למה רוצים לעשן? הסיבה המרכזית לכך שקשה להפסיק לעשן, גם כאשר האדם אינו יודע מדוע הוא מעשן, היא שהאדם מתייחס לרצון שלו כאל דבר מחויב. אליעד מסביר כי אנשים רבים אומרים שהם לא יודעים מדוע הם רוצים לעשות משהו, אבל בפועל הם עדיין עושים אותו. לדוגמה, אדם שאומר אני לא יודע למה אני רוצה לעשן ובכל זאת מעשן, הוא למעשה כן יודע למה הוא מעשן, אך הוא חווה את הרצון שלו כדבר בלתי ברור או בלתי מוסבר. כיצד לבדוק...
פסיכיאטריה, האם לאשפז מישהו? אשפוז פסיכיאטרי, אשפוז בכפייה, תרופות פסיכיאטריות, אשפוז כפוי, טיפול רפואי בכפייה, מצבי חירום פסיכיאטריים, תרופה פסיכיאטרית, תרופות אנטי פסיכוטיות, תרופות לסכיזופרניה, הפרעות נפשיות
פסיכיאטריה, האם לאשפז מישהו? אשפוז פסיכיאטרי, אשפוז בכפייה, תרופות פסיכיאטריות, אשפוז כפוי, טיפול רפואי בכפייה, מצבי חירום פסיכיאטריים, תרופה פסיכיאטרית, תרופות אנטי פסיכוטיות, תרופות לסכיזופרניה, הפרעות נפשיות
...בכפייה, תרופות פסיכיאטריות, אשפוז כפוי, טיפול רפואי בכפייה, מצבי חירום פסיכיאטריים, תרופה פסיכיאטרית, תרופות אנטי פסיכוטיות, תרופות לסכיזופרניה, הפרעות נפשיות האם כדאי לאשפז מישהו באשפוז פסיכיאטרי בכפייה? אליעד כהן מסביר כי השאלה לגבי אשפוז פסיכיאטרי, בעיקר אשפוז בכפייה, אינה חד - משמעית, ויש להפריד בין שני מצבים מרכזיים: מצב חירום מיידי, בו האדם מסוכן לעצמו או לסביבתו ויש צורך למנוע ממנו לגרום נזק באופן מיידי. מצב שבו רוצים לעזור לאדם ולהפוך אותו לנורמלי, לטפל בו באמת לטווח ארוך. כדוגמה למצב...
חשיבה מופשטת / יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת?
...הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת? חשיבה מופשטת. היכולת לחשוב על דברים בצורה מופשטת. חשיבה מופשטת = הפשטה של המעטפת החיצונית של האירוע והסתכלות על המהות שלו. חשיבה מופשטת = התייחסות לתוכן ולא למעטפת החיצונית. חשיבה מופשטת = הסתכלות על התבנית של האירוע ולא על האירוע עצמו. חשיבה מופשטת = לקרוא בין השורות את מה שלא כתוב בפירוש. חשיבה מופשטת = להבין את השורש של הדבר ולא לראות רק את הפרי הסופי. איך לפתח חשיבה מופשטת? תשובה: על ידי התבוננות לעומק ברמה המעשית: קח רעיון כלשהו ותנסה לחפש את השורש...
הארה - מבוא
...בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית מוגדרת ההארה כשחרור...
חילוניות - מבוא
...שסוברת שיש לאדם זכות להיות חופשי משליטה דתית וכן מכפייה דתית של הממשל ושנהלי הממשל ומוסדותיו צריכים להתקיים בנפרד מהדת ו/או אמונות דתיות בתוך מדינה שהיא נייטרלית בענייני אמונה. ישנם הוגי חילוניות הביקורתיים כלפי אדיקות דתית וטוענים שדת משתמשת באמונות טפלות במקום בהיגיון ובשיטות מדעיות ובכך מונעת את ההתקדמות האנושית. החילוניות עושה שימוש בפילוסופיה היוונית ובפילוסופיה הרומית, במרקוס אורליוס ואפיקורוס וכן בהוגי הנאורות כדני דידרו, וולטר, תומאס גפרסון ותומאס פיין. ובאנשים בעלי מחשבה לא דוגמתית: אתאיסטים...
אמון - מבוא
...המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי המציאות)...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...- ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים...
הבחנה חדה = פריצת דרך משמעותית
...למטרה מסויימת, הוא צריך לבדוק את הדברים לפי מבחן התוצאה. כפי שהתבאר, אחד העזרים כדי להגיע ליותר נקודות במבחן התוצאה ולהתקרב למטרה הוא בדיקת הפעולה בשעת מעשה. כלומר, כאדם עושה פעולה מסויימת או רוצה לעשות פעולה מסויימת אם היא מוטלת בספק אם היא טובה - נובע מכך שהפעולה אינה נכונה ויש לברר איזו פעולה היא הפעולה הנכונה לבצע. לפעמים האדם יכול להירדם בשמירה ולא לקחת בחשבון את התוצאה הסופית. הדבר קורה כי האותו האדם שאנן ולא מסתכל על הדברים מתוך ראייה פרקטית, ואז הוא מבין מאוחר מדי, שלא יכל להיות אחרת. ה
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
...על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2 פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1. איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית: אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך נענועי...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...אמיתית? אפשר להעמיק, ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות, כי אם תביא הגדרה...
אושר - האם אתה מאושר באמת?
...אתה מאושר באמת? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. אדם שואל, איך אדע האם אני מאושר כן או לא? הרבה אנשים מבטיחים, תעשה כך תהיה מאושר, האם באמת אני מאושר או לא? והשאלה החדה יותר, היא כיצד אפשר לדעת האם האדם מאושר כן או לא? מהו המבחן לאושר? נתחיל מהסוף, אם יש שאלה כזו הרי שאינך מאושר מספיק, אולי בדרך להיות מאושר, אך אם היית מאושר לא היית מחפש אותו. כמו אדם שצמא ורעב, ברגע שהרווה את צימאונו, הרי שמפסיק לחפש את האוכל והשתייה. בפועל, יתכן שהאדם יחווה שחסר לו...
חשיבות יישום עקרון הביזור בארגונים - מחשבות מקריאת הספר "חכמת ההמונים" של ג'יימס סורוביצקי
...- מחשבות מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי האם ביזור הנו דבר מועיל? מדוע קשה לנו כל כך לבזר פעולות בארגונים? מה היא חשיבות הביזור בארגונים פורמאליים ובלתי פורמאליים? מקריאת הספר חכמת ההמונים של גיימס סורוביצקי, ולאחר מחשבות ויישום של עקרון הביזור, הבנתי כי יש משמעויות רבות לעקרון זה. ניתן ליישם עקרון זה בפעולות כמו קבלת החלטות, יישום החלטות, פעולות של תחזוקת הארגון, פעולות פיתוח והרחבת הארגון, חשיבה משותפת לפני קבלת החלטות, ניתוח בעיה והעלאת פתרונות לבעיה ועוד. מה זה ביזור? ביזור הנה פעולה...
ציניות זה רגש שהלך לאיבוד
...ציניות זה רגש שהלך לאיבוד קראתי את המשפט הזה וממש התחברתי! אני פוגשת עשרות מטופלים בקליניקה שמתקשים להגיד את מה שהם מרגישים. כך גם מחוץ לקליניקה - חברים ואנשים שסובבים אותי מרגישים לא נעים להגיד את מה שמרגישים, מה שהם חושבים... אני ברוך השם התברכתי בפה.. מה שנקרא אין לי עצם בלשון וכנות היא ערך לפעמים לא הכי מעודן אצלי. במרבית המקרים - מה שאני מרגישה אני אומרת וכשאני פוגשת אנשים שמפחדים להגיד, זה תמיד מעניין אותי להבין מה מניע אותם. לרוב לא אומרים כי מפחדים מה הצד השני יחשוב, חוששים לקבל דחייה לא...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך תדע שאתה בדרך הנכונה? איך לבחור מה להרגיש... ריבוי יחסים עליה רוחנית להתמודד עם אבל התנגדויות אפשריות להתמודד עם חרדת מוות פחד להציע הצעה יקרה לא מצליח להאמין בעצמי לשפר הערכה עצמית התאהבות דמיונית התאהבות בהתכתבות תינוקות מאושרים המימדים של האושר פחד ממחויבות במערכת יחסים שיקוף זוגי איזו החלטה לקבל קודם? להחליט להיות מאושר התמודדות עם חוסר הסכמה התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים להשיג יעדים חייב לא לפחד להיפגע כדי להצליח איך לא להפעיל לחץ על לקוח? לשכנע מישהי לרצות לשכב השמנה אצל ילדים ילדים בעייתיים מסרים לתת מודע תחושה של חופש רוחני הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית להתנהג עם חולה הפרעת אישיות לשתול מחשבות לאקסית הרצונות שיש לאקסית שריר הבטן הכי מתאמץ תוכנית אימון לכל הגוף למה לא כדאי להאמין באלוהים? שאלות על אלוהים למה מורים רוחניים חושבים שהם מוארים? אני מואר רוחנית רצון להיות אלוהים להיות אלוהים האמיתי ליפול בהשקעה רעה עצות לכסף מטרת החיים של אדם מאושר אובדן משמעות החיים מיתוג שלילי באינטרנט התמודדות עם תגובות שליליות בגוגל אדם או רובוט אני רובוט הבורא לברוא את העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי בטלפון, מאמן אישי לביטחון עצמי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 10_12_2025 השעה 16:40:35 - wesi4