ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd ✔הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז.

אחד הגורמים המשפעים על תפקודו האקדמי של הילד ודרגת המוטיבציה הוא הפרעת קשב, המשפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ולשלוט בהתנהגותו. המפתח ליצירת מוטיבציה בילד עם בעיות קשב הוא לווסת ולהתאים בעבורו את סביבת הלמידה.

ריצ'ארד לאבוי מציע בספרו "פריצת דרך במוטיבציה" שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בילד עם הפרעת קשב.

*ספקו לילד סביבה מובנית וצפויה.

*תנו לילד הוראות חד - שלביות פשוטות.

*העניקו לו בו בזמן מידע מילולי וויזואלי (למשל, הקריאו את ההוראות תוך כדי כתיבן על הלוח).

*ספקו הליכי מבחן והערכה מותאמים.

*הציעו לילד חיזוקים חיוביים, שבחים ועידוד.

*למדו את הילד לרשום הערות, דרכי הדגשה וכישורי למידה מועילים אחרים.

*בחרו לילד מקום ישיבה בקרבת המורה, אבל הרחיקו אותו מאזורי תנועה רבה.

*הבהירו חוקים, גבולות וציפיות - פרסמו אותם.

*הימנעו מהעמסת הילד במידע, נתונים או הוראות שאותם אינו מסוגל לעבד.

*הרשו לילד ליטול הפסקות קלות מעת לעת על מנת לאפשר לו להירגע וצבור אנרגיה.

*הנהיגו מערכת "חבר ללימודים" או "שכן טוב" שבה יוכל חבר לכיתה לעזור לילד להתארגן ולהתכונן.

*הנהיגו רמז או סימן פרטי איתו תוכלו לשלוח לילד כאשר התנהגותו או מידת הקשב שלו מידרדרת.

*חלקו משימות גדולות ומורכבות לחלקים קטנים יותר שניתן להתמודד איתם. (למשל, במקום לפתור 20 תרגילים בבת אחת, חלקו את המשימה ל - 4 משימות של פתירת 5 תרגילים בכל פעם).

*העניקו "לגיטימציה" לצורך של הילד בתנועה ופעילויות בכיתה לעידוד תנועה.

*הקפידו שהילד ינהל מחברת משימות ועזרו לו בכך.

*עזרו לילד להתחיל במשימה ואז עודדו אותו להשלימה בכוחות עצמו.

*תנו לילד התראה מראש לקראת התרחשותו של שינוי גדול.

*דאגו לקיים מערכת תקשורת יומיומית בין הבית לבית הספר באמצעות רשימת מטלות.

*ספקו לילד רשימת חומר הקריאה הבסיסי בקורס כדי לסייע לו בהתארגנות ובתכנון.

*הפכו את ארגון הספרים, שולחן הכתיבה, הארון האישי והילקוט לשגרה יומיומית. יש לבקש ממנו להקדיש כמה דקות לארגון בתחילת יום הלימודים, באמצע ובסופו. היו מודעים לכך שהוא עשוי להזדקק לעזרה. עצם ההוראה "סדר את הילקוט לא תהיה אפקטיבית.

*ודאו שתשומת לבו של הילד נתונה לכם לפני מתן הוראות או הנחיות. זה יכול להיעשות באמצעות קריאת שמו, שימוש בתנועת יד או מגע. לאחר שההוראות ניתנות, בקשו ממנו לחזור עליהן בעל פה לפני ביצוען. ילדי ADD רבים עושים רושם כאילו הבינו את הנאמר גם שזה לא כך.

*זכרו את שלושת הרמות של חומר ההוראה: הרמה העצמאית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 97% ולהבינו בדיוק של 90%.

הרמה ההדרכתית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 90% ולהבינו בדיוק של 76%.

רמת התסכול: דיוק של 90% או פחות בקריאה ודיוק של מתחת ל - 75% בהבנתו. הקריאה מהוססת, איטית ומאומצת.

חומר ברמה עצמאית יוטל על שיעורי הבית ועבודה ליד השולחן, חומר ברמה ההדרכתית צריך להיות מועבר בהדרכת מורה או בפיקוחו, אין להטיל על הילד חומר ברמת התסכול.

*לעולם אל תקבלו התנהגות טובה כמובנת מאליה. שבחו ועודדו את הילד כאשר אינו מפריע, כאשר הוא עובד בסבלנות, נותר יושב במקומו, מתמיד במשימה ומשתף פעולה.

* זכרו שהתנהגויות היפראקטיביות במהלך עבודה ליד שולחן הכתיבה (למשל, תיפוף באצבעות או בעיפרון, התנועעות בכיסא ותנועות עצבניות) נועדו למעשה לשחרר את הילד מהיפראקטיביות. לכן מן הראוי להתעלם מהן, אלא אם הן מהות גורם מפריע לאחרים.

*אל תדגישו בו זמנית איכות וכמות. משימות ממושכות ומורכבות קשות ביותר עבור הילד הסובל מבעית קשב. עדיף להטיל מעט משימות ולהדגיש את חשיבות הדיוק בביצוען, על פני מספר גדול של משימות שילחיצו את הילד ותוצאתן יהיו שגויות.

*זכרו שהילד עם ה - ADD יכול להפוך בנקל למתוסכל, ושלתסכולו השפעה רבה על המוטיבציה שלו. מתח, לחץ ועייפות יכולים לגרום לתחושות אלה של תסכול ולהגבירן. היו מודעים לנטייתו של הילד לפתח תסכול, ונקטו בצעדים מעשיים למנוע או להפחית סיטואציות הגורמות לחרדה.

*העניקו לילד שניות אחדות (עשר עד חמש עשרה) כדי להשיב על שאלות מילוליות. הוא יזדקק מן הסתם לפרק זמן זה כדי לעבד ולהבין את השאלה. בכל עת שניתן, צרפו לשאלות מילוליות חומרים ויזואליים.

*נסו שיטות הערכה אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם.

*ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה.

*עקבו בתשומת לב אחר הילד על מנת לקבוע מתי הוא ממוקד וקשוב במיוחד (למשל, מוקדם בבוקר, לאחר הפסקה, לפני ארוחת צהרים). תכננו את המשימות והפעילויות הקשות והמאתגרות ביותר בפרקי זמן אלו.

*לאחר פעילויות קשות תכננו פעילויות מעניינות ומתגמלות.

*הימנעו מלייחס סיבות מוסרניות או שיפוטיות לאימפולסיביות וחוסר עקביות של הילד. זכרו שהתנהגויות אלו מתרחשות שלא באשמתו או בהתאם לבחירתו. משוב שיש עמו האשמה אינו יעיל, אל תאשימו את הקורבן.

*ספקו לילד עם הADD די הזדמנויות להפגין חשיבה חריגה, יצירתית ועתירת דמיון כדי לזכות בהכרה על מקוריות.

*הרשו לילד "לקשקש" או למעוך כדור רך. יש ילדים עם ADD המסוגלים להתמקד טוב יותר כאשר הם מעסיקים את ידיהם במהלך פעילויות שקטות (הרצאות, דיונים, זמן סיפור, צפייה בווידיאו).

*בעת מתן הוראות, ודאו שתשומת הלב של הילד מתמקדת בכם, ובקשו ממנו לחזור על הוראותיכם במילים שלו לפני תחילת המשימה. ילדים רבים עם ADD עשויים להתקשות גם בעיבוד שמעתי. הפרעה זו מקשה מאוד על הבנה של הוראות מילוליות וביצוען.

*עודדו את הילד למקד את תשומת לבו במשימה שעל הפרק, וחזקו התנהגות ראויה כשהיא מתקיימת. תלמידים אלו מתקשים משמעותית בעבודה עצמאית ונוטים להתמהמה ולדחות משימות. התנהגויות אלה יכולות להפריע לכיתה ולתסכל את המורה.

מורים והורים צרכים להתייחס להפרעת קשב כאל הפרעה כוללת ומורכבת המשפיעה כמעט בכל פעילויותיו של הילד והאינטראקציות שלו. האימפולסיביות של הילד ("היכון, צלוף, כוון") יכולה להציב דאגות בטיחות רבות, הסחת הדעת שלו מקשה עליו ביותר להבין ולבצע הוראות, קשייו בתחום הזיכרון גורמים ללמידה שגרתית להיות בעייתית, בעיותיו בתחום העיבוד הביצועי מציבות לפניו אתגרים גדולים כאשר הוא מנסה לתכנן פעילויות יומיומיות פשוטות.

"תמיכה" ו"אתגר" הם מילים החשובות בהתמודדות עם הילדים המיוחדים האלו. המבוגר צריך לאתגר את הילד ללא הרף באמצעות פעילויות שנועדו לשפר את התנהגותו ואת יכולת הלמידה שלו. תוך הצעת התמיכה לה הוא זקוק במילוי מטרות אלו. תמיכה ללא אתגר היא חסרת משמעות. אתגר ללא תמיכה הוא חסר יעילות באותה צורה.

"אנחנו לומדים רק ממי שאנחנו אוהבים" יוהן וולפגנג פון גתה
כבוד להבין את השאלה אהבה להבין שאלה בעל פה גבולות תלמיד בו זמנית דמיונות צורך שיעורי בית adhd אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הוראה הוראות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים יצירת מוטיבציה להתאמן מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות הוראה
אמון אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, איך להחזיר אהבה אחרי בגידה? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? החזרת אהבה אחרי בגידה, האם לחזור אחרי בגידה? איך להחזיר אקסית אחרי בגידה? זוגיות אחרי בגידה, לסלוח לך לאחר בגידה, לרצות אותך אחרי בגידה
אמון אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, איך להחזיר אהבה אחרי בגידה? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? החזרת אהבה אחרי בגידה, האם לחזור אחרי בגידה? איך להחזיר אקסית אחרי בגידה? זוגיות אחרי בגידה, לסלוח לך לאחר בגידה, לרצות אותך אחרי בגידה
...אחרי בגידה, לסלוח אחרי בגידה, איך להחזיר אהבה אחרי בגידה? איך להחזיר אמון אחרי בגידה? החזרת אהבה אחרי בגידה, האם לחזור אחרי בגידה? איך להחזיר אקסית אחרי בגידה? זוגיות אחרי בגידה, לסלוח לך לאחר בגידה, לרצות אותך אחרי בגידה איך לגרום למישהו לתת בך אמון מחדש אחרי בגידה? כאשר אדם בוגד, משקר, או פוגע בצורה כלשהי באמון של אדם אחר, האתגר המרכזי הוא לגרום לצד שנפגע להאמין בו שוב. אליעד כהן מסביר שהדרך להחזיר אמון לאחר בגידה כוללת טיפול בשני היבטים עיקריים:...
מבוא ללימוד אימוני כושר ותזונה - ההבדל שבין הידע על תזונה לבין הידע על אימוני הכושר, איזו תזונה הכי בריאה? איזה תרגיל הכי מומלץ? מה בין לימודי תזונה לבין לימודי אימוני כושר? על מה יש הסכמה ועל מה אין? דיאטה
מבוא ללימוד אימוני כושר ותזונה - ההבדל שבין הידע על תזונה לבין הידע על אימוני הכושר, איזו תזונה הכי בריאה? איזה תרגיל הכי מומלץ? מה בין לימודי תזונה לבין לימודי אימוני כושר? על מה יש הסכמה ועל מה אין? דיאטה
...הידע על תזונה לבין הידע על אימוני הכושר, איזו תזונה הכי בריאה? איזה תרגיל הכי מומלץ? מה בין לימודי תזונה לבין לימודי אימוני כושר? על מה יש הסכמה ועל מה אין? דיאטה מה ההבדל בין תחום התזונה לבין תחום אימוני הכושר? אליעד כהן מחלק את תחום הכושר והתזונה לשתי קטגוריות עיקריות: הראשונה עוסקת בכל הקשור לתזונה - מה לאכול, מה לא לאכול, מתי לאכול, באיזו כמות לאכול וכדומה. הקטגוריה השנייה עוסקת באימוני כושר עצמם - איך להתאמן, אילו תרגילים לבצע, כמה פעמים להתאמן...
שעמום ואתגר, מתי משעמם? מה לעשות כשמשעמם? איך למצוא עניין בכל דבר? איך למצוא עניין בעבודה משעממת? מה לעשות אם משעמם? מה לעשות אם משעמם? ממה נובע שעמום? למה משעמם? עצלנות יוצרת שעמום, אתגר יוצר עניין
שעמום ואתגר, מתי משעמם? מה לעשות כשמשעמם? איך למצוא עניין בכל דבר? איך למצוא עניין בעבודה משעממת? מה לעשות אם משעמם? מה לעשות אם משעמם? ממה נובע שעמום? למה משעמם? עצלנות יוצרת שעמום, אתגר יוצר עניין
...איך למצוא עניין בעבודה משעממת? מה לעשות אם משעמם? מה לעשות אם משעמם? ממה נובע שעמום? למה משעמם? עצלנות יוצרת שעמום, אתגר יוצר עניין מה גורם לתחושת השעמום בחיים? אליעד כהן מסביר בהרצאתו שהתחושה של שעמום נוצרת כאשר האדם מרגיש שאין שום מטרה או תכלית במה שהוא עושה כרגע. השעמום אינו סתם תחושה של חוסר עניין, אלא למעשה הוא תוצר של תחושת חוסר משמעות וחוסר אתגר. כאשר אדם אומר משעמם לי, הוא בעצם מתאר מצב שבו הוא מרגיש שאין לו עניין, אין שום מטרה או שהפעילות...
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות?
רגשות, המערכת הרגשית, מערכת הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות?
...הרגשות, איך נוצרים רגשות? מהם רגשות, איך להתחבר רגשית? איך להזדהות רגשית? איך להביע רגשות? איך לא להתנתק רגשית? ניתוק רגשי, איך להבין רגשות? איך אפשר להתחבר רגשית יותר לדברים ולמה זה חשוב? אנשים רבים שואלים כיצד להתחבר רגשית יותר לדברים ולאנשים סביבם. המושג להתחבר רגשית הוא מושג רחב, הכולל מספר משמעויות. יש כאלו שרוצים להתחבר לרגשות של אחרים, כלומר, להבין מה אנשים אחרים מרגישים. יש מי שרוצה להביע רגשות בצורה גלויה יותר, למשל להיות מסוגל לומר שהוא...
האם אפשר לא להאמין? לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת
האם אפשר לא להאמין? לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת
...חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת האם אפשר לא להאמין לחיות בלי אמונות? ההרצאה נפתחת בשאלה האם אפשר לחיות בלי אמונות. שאלת יסוד זו מובילה את השיחה לנושא מרכזי - מהי אמונה? אליעד מתאר אמונה כדבר שאדם לא בטוח לגביו, כלומר, לא יודע בוודאות אם הוא צודק בהנחותיו. אם הוא היה בטוח בהן, זה כבר לא היה נחשב לאמונה. הוא מסביר שלפי ההיגיון, לא ניתן...
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
...למה כל כך קשה להבין מה באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט למה לאדם כל כך קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי שלו, כלומר, מה באמת הוא רוצה. הוא פותח בשאלה המרכזית: איך יכול להיות שאדם חי את חייו ופועל להשגת מטרות, מבלי להבין באמת מה הוא רוצה? אדם הגיוני ובריא בנפשו אמור לדעת ולהבין מה הרצונות שלו, כי אחרת לא ברור למה הוא בכלל מתאמץ. עם זאת, כאשר האדם מתבונן פנימה ומתחיל לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא נתקל בקושי עצום ובסתירות פנימיות רבות...
איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר חכם? איך לפתח את החשיבה? איך להיות יותר יעיל? איך להיות יותר אפקטיבי? איך לעשות דברים ביעילות? איך להתייעל? איך לשפר תהליכים? איך לעשות דברים בצורה אופטימאלית?
איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר חכם? איך לפתח את החשיבה? איך להיות יותר יעיל? איך להיות יותר אפקטיבי? איך לעשות דברים ביעילות? איך להתייעל? איך לשפר תהליכים? איך לעשות דברים בצורה אופטימאלית?
...יעיל? איך להיות יותר אפקטיבי? איך לעשות דברים ביעילות? איך להתייעל? איך לשפר תהליכים? איך לעשות דברים בצורה אופטימאלית? איך להפוך כל פעולה להזדמנות לפיתוח החשיבה? כדי להפוך כל פעולה לפיתוח החשיבה ולהפוך את עצמך ליותר חכם ויעיל, עליך להתייחס לכל פעולה כאילו אתה מתכנת רובוט שצריך לבצע אותה. כלומר, כל פעולה שאתה עושה במהלך היום - החל מפעולות פשוטות כמו ניקיון הבית ועד לפעולות מורכבות יותר כמו מכירה - צריכה להיות מנותחת באופן מודע, כדי לזהות אם היא נעשית...
תחושת תקיעות בחיים, הרגשת תקיעות בחיים, למה אני תקוע בחיים? איך לצאת מתקיעות בחיים? אין לי חשק לכלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לקום בבוקר, לא מתקדם לשום מקום
תחושת תקיעות בחיים, הרגשת תקיעות בחיים, למה אני תקוע בחיים? איך לצאת מתקיעות בחיים? אין לי חשק לכלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לקום בבוקר, לא מתקדם לשום מקום
...בחיים? אין לי חשק לכלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לקום בבוקר, לא מתקדם לשום מקום למה אתה מרגיש תקוע בחיים? התחושה של להיות תקוע בחיים מתחילה כשאדם מרגיש שהוא לא מתקדם לשום מקום, שאין לו מוטיבציה או חשק לעשות דברים. לדוגמה, אם אדם יושב על הספה וחושב מה אני עושה עם עצמי?, לאיפה אני הולך?, או איך מתקדמים מפה?, אז כבר מתחילה אצלו ההרגשה של תקיעות. אליעד כהן מסביר שהתחושה הזו נובעת מכך שיש לאדם רצון לא ממומש, גם אם הוא...
NLP - איך לשתול מסרים סמויים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים?
...לשתול מסרים סמויים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר מסרים תת הכרתיים? איך לשתול מסרים בתת מודע? איך לתכנת את התת מודע? איך להשפיע על אנשים? איך לשכנע אנשים? וכאן אבאר עוד טכניקה ועוד שיטה, כיצד באפשרותך לשתול מחשבות אצל אדם אחר. והפעם אבאר את השיטה לשתילת מחשבות, באמצעות שילוב ושתילה של המחשבה בתת המודע של השומע, על ידי זה שאתה משלב אותה עבורו בתוך סיפור אחר, שבו אתה שותל את המחשבה שאתה רוצה שהוא יאמין לה, כחלק מסיפור אחר. ואבאר כאן כיצד לעשות זאת בצורה...
להתחפשן בעבודה - למה לא להתחפשן בעבודה? למה לא להקטין ראש בעבודה? למה לא להתבטל בעבודה? למה לא לעבוד כמה שפחות? אבטלה סמויה בעבודה, פיתוח קריירה, איך לא לסבול בעבודה? איך ליהנות בעבודה? להתבטל בעבודה
...להקטין ראש בעבודה? למה לא להתבטל בעבודה? למה לא לעבוד כמה שפחות? אבטלה סמויה בעבודה, פיתוח קריירה, איך לא לסבול בעבודה? איך ליהנות בעבודה? להתבטל בעבודה אז למה לא כדאי להתחפשן בעבודה? למה לא כדאי להקטין ראש בעבודה? למה לא כדאי לנסות לעבוד כמה שפחות? גם אם אתה שונא את הבוס שלך ואת מקום העבודה שלך, ממגוון רחב של סיבות, לא כדאי לך לנסות לעבוד כמה שפחות. ולמה? כי אז אתה תעבוד יותר קשה, כאשר אתה כן תעבוד. ואני אסביר. במה תלוי כמה בן אדם סובל או נהנה בעבודה...
אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על תוכנית טלויזיה ששמה בישראל זה אל תפיל את המיליון. ומה הולך שם. בתכנית מביאים לך מיליון שקל - שואלים אותך שאלות, ואם ענית נכון על השאלות, לאחר מספר סבבים, אם נשאר לך כסף, קיבלת את המיליון. כמובן שבכל דבר בעולם יש שכל מסוים, וגם בתכנית הזו יש שכל. השאלות והתשובות ששואלים שם זה לא שכל, והאדם יכול להגיד כן זה שאלות של...
פגיעה מינית והתמכרות - הקשר ביניהן והאתגר הטיפולי
...מחקרים רבים מצאו כי אחוז נפגעי התעללות מינית בקרב המכורים לסמים (כולל אלכוהול), נשים וגברים, נמצא כפול משיעור הפגיעה המינית בקרב האוכלוסייה הכללית. מחקר שנעשה בארץ ב2008 בקרב אסירות שמכורות לסמים ועוסקות בזנות מצא ש 90% מהן חוו התעללות מינית בילדותן. התעללות מינית בילדות מהווה פרדיספוזיציה (נטיית קדם) להתמכרויות בעקבות חוויה טראומטית, כגון התעללות מינית חד - פעמית או מתמשכת, חל זעזוע בשיווי המשקל הנפשי של הנפש ומתפתחים תסמינים כגון: חלומות חוזרים...
זוגיות ותקשורת
...הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה קורה עם לקחת אחריות לגבי התקשורת...
מידה כנגד מידה - מבוא
...ומשפטי שהינו מהמובילים בתורה, ונחשב לעקרון יסוד בהבנת תורת הגמול במקרא. מהותו של עיקרון זה שאלוהים מתנהג וגומל לבני אדם באותו האופן שבו הם מתנהגים, ואף בית דין צריך להתייחס ולענוש את המובאים לפניו, ביחס ישר למעשיהם ובהתאם לאופן שבו התנהגו כלפי האחרים. ענישה של מידה כנגד מידה הייתה מקובלת בתרבויות הקדומות, ונראה ששימשה כאמת מידה ברורה לגילום של מושג הצדק. ביהדות המקור מקורו של המושג ביהדות הוא כנראה במשנה במאמר במידה שהאדם מודד - בה מודדים לו. היבט...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...התמכרות להימורים מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות ומתחושות של שעמום, דיכאון, חוסר...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה שבעקבות כתיבת הספר החליטה...
דיכאון עונתי - מבוא
...(ובלשון המקצועית SAD - ראשי תיבות באנגלית של הפרעה רגשית עונתית) הוא דיכאון המופיע בעיקר בעונת החורף. אנשים מוגדרים כלוקים בהפרעה זו, אם לקו בה במהלך השנתיים הקודמות לאירוע, ובתנאי שהדיכאונות חלפו בתקופת האביב ונשללו אירועי דיכאון שאינם עונתיים. מחקרים הראו כי קיים קשר בין אור לבין מצב הרוח, והוא מושפע לרעה משעות חושך ארוכות וחשיפה פחותה לאור השמש. ההפרעה נפוצה יותר אצל אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם. התופעה אינה שכיחה בישראל ומקיפה רק כאחוז אחד...
בודהיזם - הדרך הנאצלת בעלת שמונה האיברים - מושגי יסוד בדהמה
...שהיא דרך נאצלת בעלת שמונה חלקים (ariyo ahagiko maggo), המתורגמת גם כהדרך הנאצלת בעלת שמונה הנתיבים או דרך כפולת השמונה. נהוג לחלק את הדרך לשלוש קבוצות - הקבוצה הראשונה המכונה קבוצת החכמה כוללת הבנה נכונה וכוונה נכונה. הקבוצה השניה המכונה קבוצת המוסר כוללת דיבור נכון, עשייה נכונה ו - אורח חיים נכון (או פרנסה נכונה). והקבוצה השלישית היא קבוצת הפיתוח המנטלי כוללת מאמץ נכון, מודעות נכונה ו - ריכוז נכון. הבנה נכונה (samm dihi) היא הבנה ברורה של הדברים...
אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?
...בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?. אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי? הפעם אני רוצה לדבר על חיפוש האמת, ללא אינטרס אישי. והרבה מחפשים, ואחד חושב שיש לו את האמת בידיו, ועוד אחד חושב שהוא יודע את האמת ומצא אותה, וכל אחד חושב שהוא רוצה להיות אמיתי וכו וכו. ומה שהאמת לא סובלת, זה את השקר, אתה לא יכול להיות שקרן ולחפש את האמת...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, מאמן אישי, מאמן אישי קואצ'ינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0801 שניות - עכשיו 26_07_2025 השעה 05:56:20 - wesi4