ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריכוז ✔שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd ✔הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז.

אחד הגורמים המשפעים על תפקודו האקדמי של הילד ודרגת המוטיבציה הוא הפרעת קשב, המשפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ולשלוט בהתנהגותו. המפתח ליצירת מוטיבציה בילד עם בעיות קשב הוא לווסת ולהתאים בעבורו את סביבת הלמידה.

ריצ'ארד לאבוי מציע בספרו "פריצת דרך במוטיבציה" שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בילד עם הפרעת קשב.

*ספקו לילד סביבה מובנית וצפויה.

*תנו לילד הוראות חד - שלביות פשוטות.

*העניקו לו בו בזמן מידע מילולי וויזואלי (למשל, הקריאו את ההוראות תוך כדי כתיבן על הלוח).

*ספקו הליכי מבחן והערכה מותאמים.

*הציעו לילד חיזוקים חיוביים, שבחים ועידוד.

*למדו את הילד לרשום הערות, דרכי הדגשה וכישורי למידה מועילים אחרים.

*בחרו לילד מקום ישיבה בקרבת המורה, אבל הרחיקו אותו מאזורי תנועה רבה.

*הבהירו חוקים, גבולות וציפיות - פרסמו אותם.

*הימנעו מהעמסת הילד במידע, נתונים או הוראות שאותם אינו מסוגל לעבד.

*הרשו לילד ליטול הפסקות קלות מעת לעת על מנת לאפשר לו להירגע וצבור אנרגיה.

*הנהיגו מערכת "חבר ללימודים" או "שכן טוב" שבה יוכל חבר לכיתה לעזור לילד להתארגן ולהתכונן.

*הנהיגו רמז או סימן פרטי איתו תוכלו לשלוח לילד כאשר התנהגותו או מידת הקשב שלו מידרדרת.

*חלקו משימות גדולות ומורכבות לחלקים קטנים יותר שניתן להתמודד איתם. (למשל, במקום לפתור 20 תרגילים בבת אחת, חלקו את המשימה ל - 4 משימות של פתירת 5 תרגילים בכל פעם).

*העניקו "לגיטימציה" לצורך של הילד בתנועה ופעילויות בכיתה לעידוד תנועה.

*הקפידו שהילד ינהל מחברת משימות ועזרו לו בכך.

*עזרו לילד להתחיל במשימה ואז עודדו אותו להשלימה בכוחות עצמו.

*תנו לילד התראה מראש לקראת התרחשותו של שינוי גדול.

*דאגו לקיים מערכת תקשורת יומיומית בין הבית לבית הספר באמצעות רשימת מטלות.

*ספקו לילד רשימת חומר הקריאה הבסיסי בקורס כדי לסייע לו בהתארגנות ובתכנון.

*הפכו את ארגון הספרים, שולחן הכתיבה, הארון האישי והילקוט לשגרה יומיומית. יש לבקש ממנו להקדיש כמה דקות לארגון בתחילת יום הלימודים, באמצע ובסופו. היו מודעים לכך שהוא עשוי להזדקק לעזרה. עצם ההוראה "סדר את הילקוט לא תהיה אפקטיבית.

*ודאו שתשומת לבו של הילד נתונה לכם לפני מתן הוראות או הנחיות. זה יכול להיעשות באמצעות קריאת שמו, שימוש בתנועת יד או מגע. לאחר שההוראות ניתנות, בקשו ממנו לחזור עליהן בעל פה לפני ביצוען. ילדי ADD רבים עושים רושם כאילו הבינו את הנאמר גם שזה לא כך.

*זכרו את שלושת הרמות של חומר ההוראה: הרמה העצמאית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 97% ולהבינו בדיוק של 90%.

הרמה ההדרכתית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 90% ולהבינו בדיוק של 76%.

רמת התסכול: דיוק של 90% או פחות בקריאה ודיוק של מתחת ל - 75% בהבנתו. הקריאה מהוססת, איטית ומאומצת.

חומר ברמה עצמאית יוטל על שיעורי הבית ועבודה ליד השולחן, חומר ברמה ההדרכתית צריך להיות מועבר בהדרכת מורה או בפיקוחו, אין להטיל על הילד חומר ברמת התסכול.

*לעולם אל תקבלו התנהגות טובה כמובנת מאליה. שבחו ועודדו את הילד כאשר אינו מפריע, כאשר הוא עובד בסבלנות, נותר יושב במקומו, מתמיד במשימה ומשתף פעולה.

* זכרו שהתנהגויות היפראקטיביות במהלך עבודה ליד שולחן הכתיבה (למשל, תיפוף באצבעות או בעיפרון, התנועעות בכיסא ותנועות עצבניות) נועדו למעשה לשחרר את הילד מהיפראקטיביות. לכן מן הראוי להתעלם מהן, אלא אם הן מהות גורם מפריע לאחרים.

*אל תדגישו בו זמנית איכות וכמות. משימות ממושכות ומורכבות קשות ביותר עבור הילד הסובל מבעית קשב. עדיף להטיל מעט משימות ולהדגיש את חשיבות הדיוק בביצוען, על פני מספר גדול של משימות שילחיצו את הילד ותוצאתן יהיו שגויות.

*זכרו שהילד עם ה - ADD יכול להפוך בנקל למתוסכל, ושלתסכולו השפעה רבה על המוטיבציה שלו. מתח, לחץ ועייפות יכולים לגרום לתחושות אלה של תסכול ולהגבירן. היו מודעים לנטייתו של הילד לפתח תסכול, ונקטו בצעדים מעשיים למנוע או להפחית סיטואציות הגורמות לחרדה.

*העניקו לילד שניות אחדות (עשר עד חמש עשרה) כדי להשיב על שאלות מילוליות. הוא יזדקק מן הסתם לפרק זמן זה כדי לעבד ולהבין את השאלה. בכל עת שניתן, צרפו לשאלות מילוליות חומרים ויזואליים.

*נסו שיטות הערכה אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם.

*ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה.

*עקבו בתשומת לב אחר הילד על מנת לקבוע מתי הוא ממוקד וקשוב במיוחד (למשל, מוקדם בבוקר, לאחר הפסקה, לפני ארוחת צהרים). תכננו את המשימות והפעילויות הקשות והמאתגרות ביותר בפרקי זמן אלו.

*לאחר פעילויות קשות תכננו פעילויות מעניינות ומתגמלות.

*הימנעו מלייחס סיבות מוסרניות או שיפוטיות לאימפולסיביות וחוסר עקביות של הילד. זכרו שהתנהגויות אלו מתרחשות שלא באשמתו או בהתאם לבחירתו. משוב שיש עמו האשמה אינו יעיל, אל תאשימו את הקורבן.

*ספקו לילד עם הADD די הזדמנויות להפגין חשיבה חריגה, יצירתית ועתירת דמיון כדי לזכות בהכרה על מקוריות.

*הרשו לילד "לקשקש" או למעוך כדור רך. יש ילדים עם ADD המסוגלים להתמקד טוב יותר כאשר הם מעסיקים את ידיהם במהלך פעילויות שקטות (הרצאות, דיונים, זמן סיפור, צפייה בווידיאו).

*בעת מתן הוראות, ודאו שתשומת הלב של הילד מתמקדת בכם, ובקשו ממנו לחזור על הוראותיכם במילים שלו לפני תחילת המשימה. ילדים רבים עם ADD עשויים להתקשות גם בעיבוד שמעתי. הפרעה זו מקשה מאוד על הבנה של הוראות מילוליות וביצוען.

*עודדו את הילד למקד את תשומת לבו במשימה שעל הפרק, וחזקו התנהגות ראויה כשהיא מתקיימת. תלמידים אלו מתקשים משמעותית בעבודה עצמאית ונוטים להתמהמה ולדחות משימות. התנהגויות אלה יכולות להפריע לכיתה ולתסכל את המורה.

מורים והורים צרכים להתייחס להפרעת קשב כאל הפרעה כוללת ומורכבת המשפיעה כמעט בכל פעילויותיו של הילד והאינטראקציות שלו. האימפולסיביות של הילד ("היכון, צלוף, כוון") יכולה להציב דאגות בטיחות רבות, הסחת הדעת שלו מקשה עליו ביותר להבין ולבצע הוראות, קשייו בתחום הזיכרון גורמים ללמידה שגרתית להיות בעייתית, בעיותיו בתחום העיבוד הביצועי מציבות לפניו אתגרים גדולים כאשר הוא מנסה לתכנן פעילויות יומיומיות פשוטות.

"תמיכה" ו"אתגר" הם מילים החשובות בהתמודדות עם הילדים המיוחדים האלו. המבוגר צריך לאתגר את הילד ללא הרף באמצעות פעילויות שנועדו לשפר את התנהגותו ואת יכולת הלמידה שלו. תוך הצעת התמיכה לה הוא זקוק במילוי מטרות אלו. תמיכה ללא אתגר היא חסרת משמעות. אתגר ללא תמיכה הוא חסר יעילות באותה צורה.

"אנחנו לומדים רק ממי שאנחנו אוהבים" יוהן וולפגנג פון גתה
הוראה עבור הילדים צריך להיות היפראקטיביות התנהגות ראויה לשים לב משמעות לפתח לקויות למידה ארגון צורות adhd אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הוראה הוראות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים יצירת מוטיבציה להתאמן מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות הוראה
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד ... את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ... להפסיק לקחת את התרופה, בתחילה לא הצליח להתרכז כלל, אך בהמשך הצליח ללמוד ... מכאן עולה הטענה שאולי כן ניתן לשפר את הריכוז עם הזמן. מנגד, אליעד כהן ... ייתכן שבשני המצבים האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר ... עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים ... כהן מעלה את האפשרות שהבעיה אינה באמת בריכוז אלא בנושא המשעמם או בחוסר ... ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים ... מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה ...
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
... קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז למה קשה לי להתרכז ואיך להתמודד עם דחיינות? אליעד כהן מסביר למה כל כך קשה לנו להתרכז במשימות מסוימות ואיך להתמודד עם דחיינות שנובעת מחוסר ריכוז. הוא מתייחס לתופעה הנפוצה של אנשים שמתקשים להתמקד במשימה אחת לאורך זמן, במיוחד כשמדובר במשימה שמחייבת אותם להתרכז במאה אחוז, ללא הסחות דעת או אפשרות לחשוב על דברים נוספים במקביל. הסיבה העיקרית שקשה לנו להתרכז, על פי אליעד, היא התחושה שאנחנו חייבים לעשות את הדבר הזה, תחושה שמייצרת אצלנו התנגדות פנימית. ברגע שאנחנו מרגישים שהפעולה נכפית עלינו, אנחנו חווים צמצום והגבלה, וזה ... השליליים שמלווים אותנו באותו הרגע. כדי להתמודד עם הקושי הזה, אליעד מציע כמה דרכים מעשיות: מה לעשות כשמשימה דורשת ריכוז מוחלט וקשה לי להתחיל אותה? אליעד ממליץ להתחיל מלזהות את המחשבות והרגשות שעולים בזמן שמנסים להתרכז. במקום לברוח מהם, כדאי לתת להם הגדרות מדויקות יותר ולהבין לעומק מה בדיוק מפריע. למשל, במקום לומר באופן כללי רע לי לעשות את זה, יש לנסות לפרק את התחושה הזו למילים ... מדויקות, כמו אני מרגיש שאני מפספס דברים אחרים או אני מרגיש מוגבל. דוגמה שאליעד נותן היא אדם שיושב ליד המחשב וצריך להתרכז במשימה אחת בלבד, אבל הוא חש תחושת החמצה על דברים אחרים שהיה יכול לעשות באותו הזמן. אליעד מסביר שזה לא שהאדם באמת מפספס משהו, אלא הוא מרגיש מוגבל מכיוון שנלקחת ממנו האפשרות לחשוב על דברים אחרים. האם הבעיה בריכוז היא באמת בעיית חוסר יכולת או רק עניין של בחירה? לפי אליעד, לעיתים קרובות הבעיה אינה יכולת ריכוז נמוכה, אלא תחושת הכפייה או ההכרח. כשהאדם מרגיש שהוא חייב לעשות משהו ואין לו אפשרות לבחור אחרת, המשימה הופכת לקשה פי כמה. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם שמתבקש ... אם מישהו אומר לו שהוא חייב לשבת ואסור לו לקום, מיד הוא מתחיל להרגיש רע, אפילו שהפעולה עצמה זהה. איך לפתח מיומנות של ריכוז לאורך זמן? דרך אחת שאליעד מציע כדי להתמודד עם הקושי להתרכז היא תרגול הדרגתי. הוא ממליץ להתחיל עם פעולות שדורשות ריכוז מלא למשך פרקי זמן קצרים, ולהגדיל בהדרגה את פרקי הזמן האלה. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה לפתח את היכולת שלו לצלול עמוק במים: אם הוא יכול לצלול לעומק מסוים למשך 10 שניות, הוא מתאמן ומאריך את משך הצלילה בהדרגה ל - 11, 12 שניות וכך הלאה, עד שיגיע למטרה. העיקרון דומה במשימות שדורשות ריכוז . אם קשה להתרכז לאורך זמן ארוך, יש להתחיל בקטן - כמה דקות ביום של ריכוז מוחלט, ולהאריך את הזמנים בהדרגה. זו דרך פרקטית להגדלת היכולת האישית לריכוז. איך להתמודד עם תחושת החובה שגורמת לדחיינות? אליעד מציע גם גישה נוספת להתמודדות, שהיא שינוי הפרספקטיבה שלנו לגבי הדברים שאנחנו חושבים שהם חובה. כאשר האדם מרגיש שהוא ... ככל שתחושת החובה נעלמת, היכולת לבצע משימות בצורה יעילה ורגועה יותר משתפרת באופן משמעותי. האם אפשר להפוך קושי בריכוז למשהו חיובי? אליעד מוסיף שאפשר להסתכל על הקושי בריכוז גם כיתרון. עצם זה שהמוח רגיל להתעסק בכמה דברים במקביל, יכול להיות יתרון במצבים אחרים, אבל חשוב ללמוד לתעל את היתרון הזה למצבים שבהם נדרש ריכוז מוחלט. אם לאדם יש נטייה למחשבות שליליות, דווקא משימה שדורשת ריכוז מלא יכולה להסיט את תשומת הלב מהמחשבות השליליות. לסיכום, אליעד מדגיש שכדי להתגבר על קושי להתרכז ודחיינות, עלינו קודם כל להבין את המקור האמיתי של הבעיה - תחושת הכפייה וההכרח - ולפעול בהתאם בשתי דרכים עיקריות: תרגול הדרגתי של משימות
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1 מהו בעצם חוסר ריכוז ואיך הוא מתבטא? אליעד כהן מסביר שלרוב, כאשר אומרים חוסר ריכוז, מתכוונים לכך שהאדם מרגיש לא מרוכז בפעילות שהוא רוצה לבצע באותו רגע, כמו עבודה או שיחה. בפועל, זה מתבטא בכך שאתה יושב בעבודה ... אחרות כמו אוכל, בעיות אישיות או סיטואציות בלתי פתורות מהעבר. אליעד מדגיש שאין באמת מצב של חוסר ריכוז מוחלט, אלא שהריכוז נמצא בדברים אחרים שנתפסים בעיני האדם כחשובים יותר באותו רגע. מדוע אין באמת חוסר ריכוז מוחלט? אליעד כהן מדגיש שהמושג חוסר ריכוז הוא מטעה. אין באמת מצב של חוסר מוחלט בריכוז, אלא תמיד יש ריכוז - השאלה היא רק במה האדם מתרכז. אם למשל אתה רעב, תתרכז באוכל, אם יש שריפה בבית, כל הריכוז יופנה לשריפה. הוא מציין שזו שאלה של סדר עדיפויות וחשיבות, והריכוז תמיד מופנה למה שנתפס בעיניך כדחוף או משמעותי יותר באותו רגע. לדוגמה, ילדים שנראים לא מרוכזים בכיתה פשוט מרוכזים במשהו אחר, כמו הפסקה או חברים, כי זה מעניין אותם יותר. איך אפשר להתמודד עם מחשבות מטרידות שמפריעות לריכוז? אליעד מסביר בפירוט על התמודדות עם מחשבות טורדניות. קודם כל, יש להכיר בכך שיש שתי מטרות ... עדיין נתפס אצלו כחשוב יותר מעבודתו, ולכן כדאי שיבדוק שוב את סדרי העדיפויות שלו. האם אפשר לכוון את הריכוז לפי רצוננו? לדברי אליעד, בהחלט אפשר לכוון את הריכוז. הוא מדגים זאת עם דוגמה של שריפה שמסיתה מידית את כל תשומת הלב מהעבודה. האדם יכול להחליט ... הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא המודעות לבחירה מודעת, אחרת המוח ימשיך לנדוד בין שני הרצונות ויתקשה להתרכז. מהי המשמעות העמוקה של מחשבות אובדניות ומדוע התאבדות אינה פתרון? אליעד מסביר לעומק שמחשבות ... מבין בצורה ברורה את מושגי הטוב והרע שלו, הוא יכול להגיע לאהבה עצמית יציבה ואמיתית. לסיכום: אין חוסר ריכוז אמיתי - תמיד יש ריכוז במשהו. הריכוז נקבע לפי סדר העדיפויות של האדם. חשוב להחליט באופן מודע על מה להתמקד ומתי. התאבדות אינה ... איך לפתח אהבה עצמית? מה לעשות כשיש מחשבות אובדניות? העצמת מוטיבציה בעבודה מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? שאלה: מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? תשובה: קודם כל חשוב להבין מה בכלל אומר חוסר ריכוז. בפועל, יש פה הרגשה שאתה רוצה לעשות דברים בחיים שלך, כמו לדוגמה לעבוד או לדבר עם אנשים, אבל אתה מרגיש שהראש שלך בכלל לא נמצא פה. אתה מרגיש שאתה לא מרוכז בשום דבר, שאתה מפוזר במחשבות. בפועל, כאשר אומרים חוסר ריכוז, לרוב מתכוונים שהריכוז לא מופנה למקום שבו היינו רוצים שהוא יהיה, כמו עבודה או שיחה עם מישהו. שאלה: אז איך זה באמת ...
התת תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז
התת תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז
... תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז מהו הקשר בין מחשבות מסיחות לבין חוסר ריכוז? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בתופעת חוסר הריכוז, שהיא תוצאה של מחשבות שמסיחות את דעתנו מהפעולה בה אנו עוסקים. הוא מתחיל בכך שמציג ... נתון. מהו ההסבר הפסיכולוגי לחוסר ריכוז? כדי להבין את חוסר הריכוז, אליעד מציע לחשוב על דוגמה של אדם שעובד, אך המחשבות שלו תעופו למקום אחר. למשל, הוא עשוי ... ישנם מצבים שבהם אדם לא מצליח להתרכז במטלה מסוימת, גם אם הוא מעוניין בכך. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שאין לו רצון או יכולת להתרכז בעבודה או בלימודים, וייתכן שזה לא נובע ממחסור ברצון או במוטיבציה, אלא מתוך פחד או מתח ... או בעיות אישיות שמפריעות לו להתרכז. השאלה היא האם אדם יכול להתרגל להתרכז במשהו פחות חשוב רק כדי להימנע מהתמודדות עם בעיה יותר קשה או מורכבת. מה קורה כאשר חוסר הריכוז נמשך? אם אדם נמצא במצב של חוסר ריכוז מתמשך, אליעד מציין כי ייתכן שיש כאן דפוס הרגל שבו המוח התרגל להימנע ממטלות מסוימות. חוסר הריכוז עשוי להתפתח למעין הרגל של בריחה ממטלות, שבהן האדם עובר מבעיה לבעיה במקום לפתור את הבעיה המרכזית. כלומר, חוסר הריכוז לא נובע רק מהסחות דעת, אלא גם מהימנעות מבעיות שמטרידות את המוח. יש כאן תהליך של הדחקה, ... האם יש דרך לפתור את בעיית חוסר הריכוז? כדי לפתור את בעיית חוסר הריכוז, אליעד מציע לטפל במחשבות המטרידות או במתח הפסיכולוגי שמפריע לריכוז. אם אדם לא מצליח להתרכז בעבודה כי הוא מוטרד מחשבה מסוימת, הוא עשוי להצליח להתרכז אם יצליח להתמודד עם המחשבה המטרידה או לדחות אותה בצורה אפקטיבית. אחת הדרכים להתמודד עם חוסר הריכוז היא על ידי זיהוי המחשבות שמסיחות את הדעת ולטפל בהן, מה שיכול להוביל לכך שהאדם יחזור להתרכז במטלה שעליו לבצע. האם המחשבות המוסחות באמת פחות חשובות? אליעד שואל האם המחשבות המוסחות ... קשים יותר. כיצד ניתן לשפר את הריכוז? הדרך לשיפור הריכוז, על פי אליעד, היא על ידי התמודדות ישירה עם המחשבות המוסחות, ולא בהסחת דעת מוחלטת. אם ... שמסיחות את הדעת, הוא יוכל לשוב להתרכז במה שהוא עושה. הדבר המרכזי הוא לדעת מה מפריע לריכוז ולנסות להתמודד עם ההפרעות הללו בצורה ישירה. חוסר ריכוז מחשבות מסיחות הפרעת קשב ו
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
... ריכוז , איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה שנתפס בעיניו כחשוב ביותר באותו רגע. אם יש סביבנו רעשים, דיבורים, או אירועים שפתאום מושכים את תשומת ליבנו, זה קורה רק משום ... לעשות. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות לו, אפילו במעט. לעומת זאת, אם הוא היה נמצא במצב של כאב פיזי חזק, הוא לא היה שם לב כלל לרעש או לשיחות מסביב, כי הכאב הוא הדבר החשוב ביותר באותו רגע. כלומר, יכולת הריכוז שלנו נקבעת על ידי הפער בין החשיבות שאנחנו מייחסים לפעולה או למשימה שאנחנו רוצים להתרכז בה, לבין החשיבות שאנחנו מייחסים לכל שאר הדברים סביבנו. איך אפשר לשפר את יכולת הריכוז? כדי לשפר את יכולת הריכוז יש צורך ליצור פער משמעותי בין הדבר שבו רוצים להתרכז לבין דברים אחרים. ככל שהפער גדול יותר, כך הריכוז גבוה יותר. כדי לעשות זאת, אליעד מציע לשאול שאלות מכוונות כמו: למה המשימה הזאת מאוד חשובה עבורי? ובמקביל מדוע הדברים האחרים שסביבי הם לא חשובים כרגע? כך ניתן לשנות באופן ... כאשר יש כמה דברים שנתפסים בעינינו כחשובים באותה מידה, המוח נכנס לבלבול ואינו מצליח להתרכז באף אחד מהם כראוי. במצב כזה, יש לייצר סדר עדיפויות ברור. הדרך שאליעד ממליץ עליה היא לשאול: מה הכי חשוב לי עכשיו? וברגע שיש לנו תשובה ברורה לשאלה זו, אנחנו יכולים להפחית את החשיבות של הדברים האחרים, ואז הריכוז שלנו במשימה הראשית עולה. איך להתמודד עם עומס של משימות וחוסר סדר? כשאדם מרגיש מבולבל בגלל עומס משימות, עליו לעשות סדר פנימי. אליעד מציע לפרק את המשימות לרשימה ברורה, ... הזמן שלו בצורה אפקטיבית יותר מאדם שמבזבז זמן בהתלבטויות. לסיכום, מה הקשר בין זיכרון, ריכוז, וניהול זמן? הקשר בין שלושת המושגים הללו הוא היכולת שלנו להבדיל בצורה ברורה בין עיקר לטפל, בין מה שחשוב ללא חשוב, ובין מחויב לאפשרי. ככל שאנחנו מתרגלים מיומנויות אלו באופן קבוע, כך אנחנו משפרים את הזיכרון שלנו, את יכולת הריכוז, ואת היכולת לנהל את הזמן בצורה יעילה. איך להתרכז בעבודה? איך לשפר את הזיכרון לטווח ארוך? איך לנהל זמן נכון? מה לעשות כשיש עומס משימות? איך לזכור מידע אקראי? למה יש לי הפרעות קשב וריכוז? איך ליצור סדר עדיפויות ברור? ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
ריכוז הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם במצבים של קושי להתרכז באיזה דבר. והשאלה היא מה עושים עם חוסר הריכוז , ואיך מצליחים להתרכז ולחשוב על מה שרוצים? ומי שיתבונן בעניין הזה יראה, כי באמת, גם כאשר נדמה לאדם שהוא סובל מקשיי ריכוז, הרי שבאמת המצב הוא, שהוא כן מרוכז, אבל לא במה שהוא רוצה להיות מרוכז. כאשר האדם רוצה לחשוב על דבר אחד, אך חושב על דבר אחר, מה שבעצם קורה זה, שהאדם מרוכז בדבר כלשהו, במקום לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. דהיינו, האדם כן מרוכז וכן מצליח להתרכז, אבל לא במה שהוא רוצה. וכאשר האדם מנסה לחשוב על משהו אחד, והמחשבה שלו כל הזמן חושבת על משהו אחר, כגון לדוגמא כאשר האדם מנסה לקרוא ספר, אך הוא חושב על הזבוב שמציק לו, הרי שהוא בעצם כן מרוכז במה שמפריע לו, אך לא מצליח להתרכז במה שהוא כן רוצה להתרכז. וגם אם המחשבה של האדם מתפזרת לכל מיני נושאים שונים, במקום להתרכז בדבר אחד, הרי שבעצם האדם כן מרוכז, בכך שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים. ולא משנה מה האדם יעשה, תת המודע של האדם תמיד מרוכז בכך, שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים, אלא על כל דבר אחר. כך שבכל מקרה, האדם תמיד מרוכז במשהו, אלא, שלא תמיד זה בדבר הרצוי. והמצב הזה קורה, כאשר יש לאדם סוג של התנגשות בין הרצונות השונים שלו. כאשר האדם מצד אחד רוצה לחשוב על איזה דבר, אך מצד ... על דבר אחר, הדבר הזה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. או לדוגמא, כאשר האדם רוצה לחשוב על איזה עניין, אך מצד שני לא ממש בא לו לחשוב על העניין הזה, גם זה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. וגם אם האדם לא ממש מבין מדוע קשה לו להתרכז, וגם אם נדמה לאדם שאין לו יכולת ריכוז, הרי שבוודאי שהמחשבה של האדם תמיד חושבת על איזה משהו. וכאשר האדם לא מסוגל להתרכז באיזה עניין, הרי שבוודאי שבאותו הזמן הוא כן חושב על איזה דבר אחר. וגם אם האדם לא יודע, מהו בדיוק הדבר האחר שעליו הוא חושב, הרי שתמיד המחשבה של האדם חושבת ...
הפרעת חרדה / חוסר ריכוז - איך תרגילי ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה?
... חרדה חוסר ריכוז - איך תרגילי ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה? ובו יתבאר, כיצד יכול האדם לצאת מכל החרדות והפחדים שלו, על ידי ביצוע של תרגילי ריכוז באופן יום יומי, עד שכל החרדות והפחדים ייעלמו ממנו? והעניין הוא, כי כל הפרעות החרדה שיש לאדם בחיים, כולן נובעות מכך, שהאדם לא מספיק מרוכז. לא מרוכז ולא ממוקד, במה שהוא באמת רוצה, ובמה שבאמת חשוב לו. ומי שיהיה מרוכז עד הסוף ובשלמות, במה שבאמת חשוב לו, על ידי זה הוא יצא מכל ... אחרת, הרצון הזה הוא לא תכלית הכל, והוא לא מחוייב, אלא רק אפשרי בלבד. ושלא מחוייב שהרצון של האדם יתמלא, אלא זו רק אפשרות בלבד. וכיצד כל זה קשור לריכוז ולתרגילי ריכוז? תשובה: כי מי שהוא באמת תמיד מרוכז, במה שבאמת חשוב לו, ובסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו, מי שמרוכז תמיד, בשורש הפנימי ביותר של הרצון שלו, הוא זוכר תמיד, שהשגת הרצון שלו, היא אפשרית בלבד, אך היא אינה מחוייבת. ומי שיהיה כל כולו, מרוכז בשורש הרצון שלו בלבד, דהיינו, מי שיזכור כל כולו, את זה שבאמת ... רצון מוגדר, וממילא הוא לא יפחד משום דבר, וגם לא יפעל ולא יעשה שום דבר. וכדי לעשות איזה דבר, וכדי לרצות איזה דבר, לשם כך, צריך האדם להיות בחוסר ריכוז, לגבי מה שבאמת חשוב לו. כי אם האדם יהיה מרוכז עד הסוף במה שחשוב לו, הוא יהיה מחובר, למקום, שבו שום דבר מוגדר, אינו חשוב, יותר מאשר דבר אחר, והוא לא ירצה ולא יעשה שום דבר. ולכן, צריך חוסר ריכוז. שבו, האדם לא יתרכז עד הסוף באמת המוחלטת, שמנקודת מבטה, הכל שווה באותה המידה. ועל ידי ובזכות חוסר הריכוז הזה, בזכות זה האדם יכול לרצות רצונות שונים, ולעשות פעולות שונות. אלא מה? שלפעמים חוסר הריכוז הזה, עולה על גדותיו, והאדם שוכח לגמרי את האמת הפנימית שלו, ... משום שהוא בטעות מרגיש, שהרצונות שלו, הם כאילו באמת חשובים. ככ חשובים, עד כדי כך שהוא נכנס לחרדה, מכך שהם לא יתמלאו. ועל ידי זה שהאדם עושה תרגילי ריכוז, דהיינו, שהאדם מנסה להרגיל את עצמו להיות מרוכז, כמה שיותר, בכל תחום באשר הוא, על ידי זה האדם מתרגל להיות מרוכז, גם בפנימיות הרגועה שלו, שאין בה שום הפרעת חרדה כלל. וכיצד להגיע לריכוז? ואיך לעשות תרגילי ריכוז? תשובה: על ידי אמת. שעל כל דבר שהאדם חושב, עליו להתרכז ולשאול את עצמו, האם אכן זו האמת המדויקת כפי מה שהיא? בלי להוסיף ובלי לגרוע ממנה? ואולי ההפך הוא הנכון? והאם אכן זו האמת לאמיתה? ועל ידי ריכוז אמיתי, שהאדם מתרכז בכל כוחו תמיד, לזכור מה האמת? ומה באמת הסיבה של כל דבר? ומה באמת חשוב בכל דבר? על ידי כל זה, האדם מגיע למצב, שבו הוא מצליח להתרכז, גם באמת המוחלטת הפנימית ביותר, שבה אין שום טוב ורע, וממילא ...
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
... היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז איך מצב הרוח משפיע על יכולת הריכוז והתובנות? אליעד כהן מסביר כיצד מצבי רוח ... שיש לו תובנות חשובות, אך במציאות אין לו תובנות כאלה. דוגמה לכך היא אדם שלקח סמים ומרגיש שהוא מרוכז יותר, אף על פי שבמציאות הוא פחות מרוכז. אפשרות נוספת היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח ... כל הזמן, אך המצב הנפשי השלילי אינו מאפשר לאדם להכיר בהן. הוא משתמש בדוגמה שאם בזמן שמנסים להתרכז במשהו, מישהו עוקץ את הרגל, קשה יותר להישאר מרוכזים. כלומר, מצב רוח רע הוא כמו הסחת דעת תמידית ... כל האמת, משום שיכול להיות שגם במצב רוח טוב ישנן הסחות דעת חיוביות, כך שהקשר בין מצב הרוח לרמת הריכוז והתובנות אינו מוחלט. האם מצב רוח טוב מוביל ... לעזור לאדם להבחין ולהכיר בתובנות שכבר עלו בו במהלך התקופות הקשות יותר. מה הקשר בין שמחה לרמת הריכוז על פי רבי נחמן? אליעד מציין את המשפט הידוע ... הרוח, בכדי להבטיח הגעה לתובנות בכל מצב. הוא מציע שהעניין המרכזי אינו מצב הרוח עצמו, אלא רמת הריכוז של האדם. כלומר, אם אדם יצליח להיות מרוכז וקשוב בכל מצב, ללא קשר למצב רוחו, הוא יגיע ... מאלו שאליהן הגיע בזמנים אחרים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מצבי רוח משפיעים באופן מורכב על התובנות והריכוז, כאשר מצב רוח טוב עשוי להקל על ההבחנה בתובנות ... לייצר קרקע פורייה דווקא להיווצרות של תובנות חדשות מתוך קשיים והתמודדות. איך מצב רוח משפיע על ריכוז? האם מצב רוח טוב יוצר תובנות אמיתיות? מצב רוח רע ותובנות שמחה וריכוז לפי רבי נחמן האם אפשר לשלוט במצבי רוח? קשר בין שמחה למצב רוח? למה קשה להתרכז כשאין מצב רוח טוב? ...
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
... קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - התפתחותית שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר שמדובר בהפרעה שמוגדרת על ידי החברה או הסביבה. לפי אליעד, ילדים או מבוגרים אינם באמת סובלים מקושי להתרכז אלא בעיקר סובלים מכך שהם נאלצים להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותם. לדבריו, באופן טבעי, המוח של האדם תוכנן אבולוציונית להתרכז בדברים המועילים לשרידה, ודווקא בגלל שהמוח תוכנת כל כך טוב, הוא לעיתים לא מתרכז בדברים שלדעתו אינם חשובים. מכאן, שאליעד מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה לשחק כדורגל ואינו מעוניין ללמוד מתמטיקה, ולכן הוא לא יתרכז בשיעורי המתמטיקה. מבחינת הילד, אין כאן שום בעיה - הבעיה נוצרת רק כאשר מבוגר מחליט שהילד חייב ללמוד משהו מסוים. כאשר ההורה או המערכת מענישים את הילד כי אינו מתרכז, הילד מרגיש רע. לכן הילד סובל לא מהפרעת הקשב עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות לאורך זמן. היפראקטיביות - פעלתנות יתר, אי שקט מוטורי, תנועתיות מוגברת. אימפולסיביות - הילד מגיב במהירות ללא מחשבה מוקדמת, ... כי אין לו סבלנות למה שנראה לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד את הילד שערכים כמו סבלנות, המתנה, והתמודדות עם קושי אינם חשובים. כאשר הילד ... האמיתיים - לאפשר לו להתמודד עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, לא עומדים במטרות שלהם ומרגישים לא בנוח עם מסגרות, הילד ... להפסיק לפנק את הילד יתר על המידה, משום שהפינוק גורם לו לחשוב שמה שהוא רוצה חייב להתקיים תמיד. כשהדבר לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק איפה המוח שלהם בורח. כלומר, מה באמת מטריד אותם או מפריע להם ברמה עמוקה? הוא ממליץ לאדם המבוגר לבדוק את עצמו, ולמצוא את הדברים המודחקים או אלו שמטרידים אותו. ברגע שהאדם יטפל בדברים אלה, הוא יוכל להתרכז יותר טוב במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל אדם כאשר הוא מתמודד עם דברים שהוא מעדיף לא להתמודד איתם. לדוגמה, אנשים רבים מתקשים לעשות חקירה עצמית מעמיקה משום שהמוח שלהם בורח לדברים אחרים. גם אדם שלכאורה אין לו הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא צריך להתעמק בשאלות רגשיות או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות אלא ביטוי טבעי לכך שהאדם לא מתעניין או לא רוצה להתמודד עם נושא מסוים. לסיכום: מה המסר המרכזי של אליעד? המסר המרכזי של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא תקינה. כל אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותו. הבעיה נוצרת רק כאשר האדם או הילד נאלצים לעשות דברים שנראים להם חסרי משמעות או בלתי רצויים. לכן, טיפול אמיתי הוא לא רק בסימפטומים של ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
ריכוז הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון של האדם הוא לחשוב על X, והאדם אינו מצליח לחשוב על X = לאדם קשה להתרכז ב X. ממה נובע חוסר ריכוז? תשובה: חוסר ריכוז נובע מכך שבתוך האדם משהו מושך אותו לחשוב על דבר אחר ולא על הנושא הרצוי. חוסר שקט נפשי חוסר רוגע = מחשבות מציקות = חוסר ריכוז. כאשר משהו מציק לאדם בתוכו, הדבר הזה יוצר אצלו חוסר ריכוז מחשבתי. מה עושים? הדרך היחידה להצליח לשלוט במחשבות, היא על ידי זה שחוקרים את השורש שלהן. ... אותה, יש סיבה מדוע הוא חושב אותה. על האדם לנסות להבין מה גורם לו לכך שהוא חושב על אותו הדבר שמפריע לו להתרכז. זא אם האדם מנסה לחשוב על X ובמקום זה כל הזמן Y קופץ לו לראש, על האדם לנסות להבין מדוע Y ... את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא חושב על Y. כאשר מגיעים לסיבה, הבעיה נפתרת. כמו כן, לפעמים האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שהוא אינו רוצה לחשוב על X. לדוגמא: ילד בשיעור בבית ספר. הילד אינו מצליח להתרכז בשיעור, משום חוסר העניין שלו במה שהוא לומד בשיעור = שעמום. זא כאן מדובר על חוסר יכולת להתרכז, משום חוסר רצון להתרכז. במקרה כזה, על האדם לנסות לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לחשוב על X. אם האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שאינו רוצה בשלמות לחשוב על X, עליו לחקור ולגלות את הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה ... זמן שהאדם אינו מגיע לשורש הראשון של הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה רוצה לחשוב על דבר כלשהו, הרי שעדיין חוסר הריכוז יכול להפריע לו. על האדם לגלות את השורש של המחשבות שלו, ולהבין מדוע בדיוק הוא חושב את מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ריכוז, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ריכוז, איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי למנהלים בתחום ריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 16:58:42 - wesi4