ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיטות הוראה ✔שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd ✔הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז.

אחד הגורמים המשפעים על תפקודו האקדמי של הילד ודרגת המוטיבציה הוא הפרעת קשב, המשפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ולשלוט בהתנהגותו. המפתח ליצירת מוטיבציה בילד עם בעיות קשב הוא לווסת ולהתאים בעבורו את סביבת הלמידה.

ריצ'ארד לאבוי מציע בספרו "פריצת דרך במוטיבציה" שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בילד עם הפרעת קשב.

*ספקו לילד סביבה מובנית וצפויה.

*תנו לילד הוראות חד - שלביות פשוטות.

*העניקו לו בו בזמן מידע מילולי וויזואלי (למשל, הקריאו את ההוראות תוך כדי כתיבן על הלוח).

*ספקו הליכי מבחן והערכה מותאמים.

*הציעו לילד חיזוקים חיוביים, שבחים ועידוד.

*למדו את הילד לרשום הערות, דרכי הדגשה וכישורי למידה מועילים אחרים.

*בחרו לילד מקום ישיבה בקרבת המורה, אבל הרחיקו אותו מאזורי תנועה רבה.

*הבהירו חוקים, גבולות וציפיות - פרסמו אותם.

*הימנעו מהעמסת הילד במידע, נתונים או הוראות שאותם אינו מסוגל לעבד.

*הרשו לילד ליטול הפסקות קלות מעת לעת על מנת לאפשר לו להירגע וצבור אנרגיה.

*הנהיגו מערכת "חבר ללימודים" או "שכן טוב" שבה יוכל חבר לכיתה לעזור לילד להתארגן ולהתכונן.

*הנהיגו רמז או סימן פרטי איתו תוכלו לשלוח לילד כאשר התנהגותו או מידת הקשב שלו מידרדרת.

*חלקו משימות גדולות ומורכבות לחלקים קטנים יותר שניתן להתמודד איתם. (למשל, במקום לפתור 20 תרגילים בבת אחת, חלקו את המשימה ל - 4 משימות של פתירת 5 תרגילים בכל פעם).

*העניקו "לגיטימציה" לצורך של הילד בתנועה ופעילויות בכיתה לעידוד תנועה.

*הקפידו שהילד ינהל מחברת משימות ועזרו לו בכך.

*עזרו לילד להתחיל במשימה ואז עודדו אותו להשלימה בכוחות עצמו.

*תנו לילד התראה מראש לקראת התרחשותו של שינוי גדול.

*דאגו לקיים מערכת תקשורת יומיומית בין הבית לבית הספר באמצעות רשימת מטלות.

*ספקו לילד רשימת חומר הקריאה הבסיסי בקורס כדי לסייע לו בהתארגנות ובתכנון.

*הפכו את ארגון הספרים, שולחן הכתיבה, הארון האישי והילקוט לשגרה יומיומית. יש לבקש ממנו להקדיש כמה דקות לארגון בתחילת יום הלימודים, באמצע ובסופו. היו מודעים לכך שהוא עשוי להזדקק לעזרה. עצם ההוראה "סדר את הילקוט לא תהיה אפקטיבית.

*ודאו שתשומת לבו של הילד נתונה לכם לפני מתן הוראות או הנחיות. זה יכול להיעשות באמצעות קריאת שמו, שימוש בתנועת יד או מגע. לאחר שההוראות ניתנות, בקשו ממנו לחזור עליהן בעל פה לפני ביצוען. ילדי ADD רבים עושים רושם כאילו הבינו את הנאמר גם שזה לא כך.

*זכרו את שלושת הרמות של חומר ההוראה: הרמה העצמאית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 97% ולהבינו בדיוק של 90%.

הרמה ההדרכתית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 90% ולהבינו בדיוק של 76%.

רמת התסכול: דיוק של 90% או פחות בקריאה ודיוק של מתחת ל - 75% בהבנתו. הקריאה מהוססת, איטית ומאומצת.

חומר ברמה עצמאית יוטל על שיעורי הבית ועבודה ליד השולחן, חומר ברמה ההדרכתית צריך להיות מועבר בהדרכת מורה או בפיקוחו, אין להטיל על הילד חומר ברמת התסכול.

*לעולם אל תקבלו התנהגות טובה כמובנת מאליה. שבחו ועודדו את הילד כאשר אינו מפריע, כאשר הוא עובד בסבלנות, נותר יושב במקומו, מתמיד במשימה ומשתף פעולה.

* זכרו שהתנהגויות היפראקטיביות במהלך עבודה ליד שולחן הכתיבה (למשל, תיפוף באצבעות או בעיפרון, התנועעות בכיסא ותנועות עצבניות) נועדו למעשה לשחרר את הילד מהיפראקטיביות. לכן מן הראוי להתעלם מהן, אלא אם הן מהות גורם מפריע לאחרים.

*אל תדגישו בו זמנית איכות וכמות. משימות ממושכות ומורכבות קשות ביותר עבור הילד הסובל מבעית קשב. עדיף להטיל מעט משימות ולהדגיש את חשיבות הדיוק בביצוען, על פני מספר גדול של משימות שילחיצו את הילד ותוצאתן יהיו שגויות.

*זכרו שהילד עם ה - ADD יכול להפוך בנקל למתוסכל, ושלתסכולו השפעה רבה על המוטיבציה שלו. מתח, לחץ ועייפות יכולים לגרום לתחושות אלה של תסכול ולהגבירן. היו מודעים לנטייתו של הילד לפתח תסכול, ונקטו בצעדים מעשיים למנוע או להפחית סיטואציות הגורמות לחרדה.

*העניקו לילד שניות אחדות (עשר עד חמש עשרה) כדי להשיב על שאלות מילוליות. הוא יזדקק מן הסתם לפרק זמן זה כדי לעבד ולהבין את השאלה. בכל עת שניתן, צרפו לשאלות מילוליות חומרים ויזואליים.

*נסו שיטות הערכה אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם.

*ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה.

*עקבו בתשומת לב אחר הילד על מנת לקבוע מתי הוא ממוקד וקשוב במיוחד (למשל, מוקדם בבוקר, לאחר הפסקה, לפני ארוחת צהרים). תכננו את המשימות והפעילויות הקשות והמאתגרות ביותר בפרקי זמן אלו.

*לאחר פעילויות קשות תכננו פעילויות מעניינות ומתגמלות.

*הימנעו מלייחס סיבות מוסרניות או שיפוטיות לאימפולסיביות וחוסר עקביות של הילד. זכרו שהתנהגויות אלו מתרחשות שלא באשמתו או בהתאם לבחירתו. משוב שיש עמו האשמה אינו יעיל, אל תאשימו את הקורבן.

*ספקו לילד עם הADD די הזדמנויות להפגין חשיבה חריגה, יצירתית ועתירת דמיון כדי לזכות בהכרה על מקוריות.

*הרשו לילד "לקשקש" או למעוך כדור רך. יש ילדים עם ADD המסוגלים להתמקד טוב יותר כאשר הם מעסיקים את ידיהם במהלך פעילויות שקטות (הרצאות, דיונים, זמן סיפור, צפייה בווידיאו).

*בעת מתן הוראות, ודאו שתשומת הלב של הילד מתמקדת בכם, ובקשו ממנו לחזור על הוראותיכם במילים שלו לפני תחילת המשימה. ילדים רבים עם ADD עשויים להתקשות גם בעיבוד שמעתי. הפרעה זו מקשה מאוד על הבנה של הוראות מילוליות וביצוען.

*עודדו את הילד למקד את תשומת לבו במשימה שעל הפרק, וחזקו התנהגות ראויה כשהיא מתקיימת. תלמידים אלו מתקשים משמעותית בעבודה עצמאית ונוטים להתמהמה ולדחות משימות. התנהגויות אלה יכולות להפריע לכיתה ולתסכל את המורה.

מורים והורים צרכים להתייחס להפרעת קשב כאל הפרעה כוללת ומורכבת המשפיעה כמעט בכל פעילויותיו של הילד והאינטראקציות שלו. האימפולסיביות של הילד ("היכון, צלוף, כוון") יכולה להציב דאגות בטיחות רבות, הסחת הדעת שלו מקשה עליו ביותר להבין ולבצע הוראות, קשייו בתחום הזיכרון גורמים ללמידה שגרתית להיות בעייתית, בעיותיו בתחום העיבוד הביצועי מציבות לפניו אתגרים גדולים כאשר הוא מנסה לתכנן פעילויות יומיומיות פשוטות.

"תמיכה" ו"אתגר" הם מילים החשובות בהתמודדות עם הילדים המיוחדים האלו. המבוגר צריך לאתגר את הילד ללא הרף באמצעות פעילויות שנועדו לשפר את התנהגותו ואת יכולת הלמידה שלו. תוך הצעת התמיכה לה הוא זקוק במילוי מטרות אלו. תמיכה ללא אתגר היא חסרת משמעות. אתגר ללא תמיכה הוא חסר יעילות באותה צורה.

"אנחנו לומדים רק ממי שאנחנו אוהבים" יוהן וולפגנג פון גתה
להתמקד אימפולסיבית ריכוז הפרעה יצירת מוטיבציה חשיבה איכות לשלוט להפגין דיוק שיעורי בית adhd אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הוראה הוראות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים יצירת מוטיבציה להתאמן מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות הוראה
אפתיות / נרקיסיזם / אכפתיות / אמפתיה / התחשבות בזולת / מעורבות חברתית - מהן?
...בזולת מעורבות חברתית - מהן? במאמר הזה נסביר, את הצדדים השונים של המטבע, לגבי התכונות ההפוכות של האפתיה שאננות וחוסר ההתחשבות בזולת מצד אחד, אל מול הגילוי אכפתיות, התחשבות בזולת, והתעניינות בסביבה. ותוך כדי זה יתבאר גם הטוב שיש בנרקיסיזם אל מול תכונת האפתיה וההתחשבות באחרים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי אכן למטבע יש שני צדדים. ויש משהו מאוד חיובי וגם מאוד שלילי בכל אחת מהתכונות השונות. ועל האדם ללמוד לאזן את התכונות האלו עפ האמת. ואם נתבונן נראה, כי...
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
משוגע שחושב שהמציאות משוגעת, מיהו משוגע, האם אתה משוגע, חוסר הבנת המציאות
...הבנת המציאות מי הוא המשוגע שחושב שהמציאות משוגעת? אדם שחושב שהמציאות משוגעת, למעשה מעיד על עצמו שהוא משוגע. הסיבה פשוטה: כל אדם שטוען שהמציאות לא הגיונית או לא מובנת לו, חושף את העובדה שהוא עצמו אינו מבין אותה. אליעד כהן מסביר שאם אדם היה מבין באמת את המציאות, הוא לא היה מתלונן או חושב שמשהו לא הגיוני בה. אדם שאומר משפט כמו המציאות משוגעת, הוא למעשה אומר: אני לא מבין מה קורה פה, וזו בדיוק ההגדרה של אדם משוגע - מי שאינו מסוגל להבין את המציאות. למה...
האם אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין
האם אני קיים, קיום, מה לשאול לפני השאלה האם אני קיים, יש ואין
...השאלה האם אני קיים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה עמוקה וחשובה מאוד: האם אני קיים?, אך לפני שניגשים לענות על השאלה הזו, יש דבר יסודי וקריטי שיש לברר. אליעד מסביר שאדם ששואל את עצמו האם אני קיימת או לא קיימת? חייב תחילה לבדוק מה בכלל משמעות המושגים בהם הוא משתמש. כלומר, לפני שאפשר לענות על השאלה האם אני קיים או אני לא קיים, צריך לעצור ולברר לעומק את ההגדרות הבסיסיות ביותר. צריך לבדוק: מה הכוונה בכלל במילה אני? מה משמעות המושג קיים? מה זה בכלל אומר...
התמכרות מהי, איך נוצרת התמכרות? מהו תהליך התמכרות? התמכרות לסוכר, התמכרות לזוגיות, התמכרות לסמים, התמכרות לסקס, איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? למה אני מכור? איך לא להתמכר למשהו? התמכרות לסרטי סקס
התמכרות מהי, איך נוצרת התמכרות? מהו תהליך התמכרות? התמכרות לסוכר, התמכרות לזוגיות, התמכרות לסמים, התמכרות לסקס, איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? למה אני מכור? איך לא להתמכר למשהו? התמכרות לסרטי סקס
...לסוכר, התמכרות לזוגיות, התמכרות לסמים, התמכרות לסקס, איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? למה אני מכור? איך לא להתמכר למשהו? התמכרות לסרטי סקס מהי התמכרות וכיצד היא נוצרת? התמכרות היא מצב שבו אדם מפתח תלות במשהו, בדרך כלל כדי להשיג תחושה חיובית או להימנע מתחושות שליליות. כל אדם נולד עם התמכרות בסיסית - הרצון להרגיש טוב. אליעד כהן מסביר כי כל בני האדם, ללא יוצא מן הכלל, רוצים להרגיש טוב בכל זמן ובכל מקום. זהו רצון בסיסי שכל אחד חווה. איך נוצרת...
התמודדות עם מצבי לחץ, טיפול במצבי לחץ, איך להתמודד עם לחץ? לחץ בעבודה, לחץ לקבל הלוואה, לחץ לפני קבלת הלוואה, מפחד לא לקבל הלוואה, התמודדות עם חרדה, התמודדות עם לחץ
התמודדות עם מצבי לחץ, טיפול במצבי לחץ, איך להתמודד עם לחץ? לחץ בעבודה, לחץ לקבל הלוואה, לחץ לפני קבלת הלוואה, מפחד לא לקבל הלוואה, התמודדות עם חרדה, התמודדות עם לחץ
...לחץ, איך להתמודד עם לחץ? לחץ בעבודה, לחץ לקבל הלוואה, לחץ לפני קבלת הלוואה, מפחד לא לקבל הלוואה, התמודדות עם חרדה, התמודדות עם לחץ למה אנשים נמצאים במתח נפשי לפני קבלת החלטות? כאשר אדם נמצא במתח נפשי, זה תמיד קשור לכך שיש משהו שהוא מאוד רוצה להשיג, אך בו בזמן חושש שלא ישיג אותו. הסיבה העיקרית ללחץ היא לא רק הרצון עצמו אלא האפשרות הריאלית שהרצון הזה אולי לא יתממש. לדוגמה, אם מישהו רוצה לקבל הלוואה, הוא נכנס ללחץ דווקא מפני שיש אפשרות אמיתית לקבל או...
עם מי יותר קל להתחיל? בחורה נשואה או בחורה רווקה, את מי יותר קל לכבוש? את מי יותר קל להשיג? את מי יותר קל לפתות? גבר נשוי או גבר רווק, להתחיל עם גבר נשוי, להתחיל עם אישה נשואה, נישואים טובים, נישואים רעים, איך לגרום למישהו לרצות אותך?
עם מי יותר קל להתחיל? בחורה נשואה או בחורה רווקה, את מי יותר קל לכבוש? את מי יותר קל להשיג? את מי יותר קל לפתות? גבר נשוי או גבר רווק, להתחיל עם גבר נשוי, להתחיל עם אישה נשואה, נישואים טובים, נישואים רעים, איך לגרום למישהו לרצות אותך?
...או בחורה רווקה, את מי יותר קל לכבוש? את מי יותר קל להשיג? את מי יותר קל לפתות? גבר נשוי או גבר רווק, להתחיל עם גבר נשוי, להתחיל עם אישה נשואה, נישואים טובים, נישואים רעים, איך לגרום למישהו לרצות אותך? עם מי יותר קל להתחיל, עם אישה נשואה או עם רווקה? אליעד כהן מציג בהרצאה ניתוח מעמיק בנושא השאלה: עם מי יותר קל להתחיל, בחורה נשואה או בחורה רווקה? ההרצאה מתמקדת גם בשאלה ההפוכה לגבי גבר נשוי לעומת רווק. אליעד מדגיש כי למעשה התשובה כלל אינה תלויה בסטטוס...
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
להילחם או להיכנע, איך לפעול? מה הכי נכון לעשות? איך לדעת מה לעשות? התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה
...התמודדות עם מצבי לחץ, לפעול מיד, לפעול בשעת סכנה, להקשיב לתחושת בטן, להילחם במערבולת, לברוח משריפה איך לדעת מתי להילחם ומתי להיכנע? בהרצאה זו אליעד כהן מציג את הדילמה כיצד על האדם להתנהג במצבי לחץ, סכנה או חירום: האם לפעול מיד ולהילחם, או להיכנע, לעצור ולחכות. לאורך ההסבר אליעד משתמש במגוון דוגמאות מוחשיות כדי להמחיש מתי וכיצד לבחור בפעולה הנכונה בכל מצב נתון, תוך שהוא מבהיר שהבחירה תלויה בהבנת הסיטואציה, בהכרת המציאות ובהבנה של מה שהאדם באמת רוצה...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
...להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית מהי מודעות עצמית ומהו האני האמיתי? בשיחה זו, אליעד כהן עוסק בשאלות המהותיות: מי אני באמת? ומהי מודעות עצמית?. לפי אליעד, כשאדם שואל את עצמו מי אני? הוא בעצם מתייחס בכל פעם למשהו אחר, בהתאם להקשר. הוא מסביר שהמושג אני הוא מושג דינמי המשתנה לאורך זמן, תלוי במה האדם מרגיש שהוא שייך אליו באותו...
האם אפשר לא להאמין? לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת
האם אפשר לא להאמין? לחיות בלי אמונות, חיים בלי אמונה, מהי אמונה? פרדוקס האבן, האם אלוהים יכול לברוא אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת
...אבן שלא יכול להרים? פרדוקס הכל יכול, האם אלוהים כל יכול? איך להיות אלוהים? אמת מוחלטת האם אפשר לא להאמין לחיות בלי אמונות? ההרצאה נפתחת בשאלה האם אפשר לחיות בלי אמונות. שאלת יסוד זו מובילה את השיחה לנושא מרכזי - מהי אמונה? אליעד מתאר אמונה כדבר שאדם לא בטוח לגביו, כלומר, לא יודע בוודאות אם הוא צודק בהנחותיו. אם הוא היה בטוח בהן, זה כבר לא היה נחשב לאמונה. הוא מסביר שלפי ההיגיון, לא ניתן לחיות ללא אמונה, שכן כל פעולה של אדם, בין אם הוא מודע לכך וב
פאראפיליות, שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה
פאראפיליות, שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה
...אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה איך להפסיק להאשים את עצמי על סטיות והתמכרויות לא הגיוניות? הנושא שאליעד כהן מדבר עליו הוא כיצד אפשר לא להאשים את עצמך ולא לשנוא את עצמך כאשר יש לך סטיות מיניות, הפרעות נפשיות, התמכרויות לא הגיוניות, או אובססיות מוזרות. אנשים רבים מרגישים רע מאוד עם עצמם כאשר הם מגלים שיש להם התנהגויות שנחשבות לבלתי נורמליות או...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
...- עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה...
לשמור על הקיים בהווה
...את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות רגוע, וכבר לא משנה לו מה יקרה ומה יהיה, הוא כבר יעשה...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם האדם מרוצה באותה המידה...
אמון - מבוא
...כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים...
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...לעסק - ללמוד לספר סיפור אנשים מתחברים לסיפורים. הסיפורי מלווים אותנו לאורך החיים. הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני...
שיטת VBA לטיפול בילדים אוטיסטים
...בילדים אוטיסטים VBA היא שיטה אפקטיבית ונעימה לטיפול בילדים אוטיסטים, ילדים עם קשיים שפתיים או איחור התפתחותי. שיטה זו פותחה עי דר מארק סונדבארג מארהב והיא נשענת על תוצאות מחקריו של ב. פ. סקינר לגבי שפה והתנהגות. מטפל VBA מיומן מתכנן ומבצע התערבות מוקדמת (ניתן ורצוי להתחיל טיפול בגיל מוקדם) בילד עם אוטיזם בכדי ללמד ולהשיג יכולות תקשורת. תכנית טיפול VBA מתרכזת ברכישת שפה ואבני דרך התפתחותיות של הילדות. אנו שואפים לרכישת שפה תקשורתית ולא דיבור פונקציונאלי...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14
...סוד כוח (28) האותיות - חלק 14 כ - מה סודך? האות כ האות ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה צורת כף יד קעורה. כאילו רואים את קוי המתאר של כף היד את האצבע והבוהן יחד. היא רומזת גם למקום שהוא מכוסה. היא רומזת לחיבור של המחשבה והחכמה אל צד המעשה. אפשר לראות את האות: כ כחיבור של 2 ידיים של י ועוד י אז נוצרה הבריכה של השפע, ונוצרה האות כ. אכן האות יוד ערכה 20 בדיוק כמו האות כ הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכף היא גם הרחבה של האות: ב המסמלת: ברכה והברכה היא...
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה? בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה...
דיי לרצות את כולם, עכשיו - מגיע לי!
...לרצות את כולם, עכשיו - מגיע לי! לראות אותה מתקתקת את העבודה במסעדה - פשוט להתמוגג. הכל נקי ומצוחצח. השרות, אדיב. החיוך, האמפתיה והנתינה - השתקפו בפניה היפות. לבושה בקפידה ובטוב טעם. יופי של אישה. כן... ויש אבל: (רק מי שיש לו עיין חדה יכול לגלות את העצב הנשקף בעיניה. דבר אחד חסר לה - היא לא הייתה מאושרת. כל שנות חייה חיה בשביל לרצות את כולם. היום, התעוררה לחיים. דיי לרצות. עכשיו מגיע לי ! אמרה לי בנחישות. ואת כל האמת על הזוגיות שלה היא סיפרה לי. כבר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות הוראה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיטות הוראה, איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיטות הוראה, איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, מומחה, מטפל אישי בנושאי שיטות הוראה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 18:17:34 - wesi4