מה אתה לומד וממי? ואיך עובדות פרסומות?... אתה לומד וממי? ואיך עובדות פרסומות? כל אדם לומד כל הזמן. יש מי שלומד רק מטעויות של עצמו ויש מי שלומד גם מניסיונם של אחרים. קריאת ספר לדוגמה נחשבת ללימוד מניסיונם ... שלך לגבי משהו, מבהיר לך משהו, משנן ומטמיע אצלך משהו וכולי. כאשר אתה מתרגל לחשוב בצורה כלשהי, הרי שניתן לומר שלמדת לחשוב בצורה כלשהי. ניקח לדוגמה את עניין הפרסומות שבני האדם חשופים אליהן כל הזמן. אם נניח בכל בוקר תיחשף לפרסומת שאומרת שהקפה של חברת X הוא הקפה הטוב בעולם, הרי שזהו בעצם תהליך של למידה, אולי סמוי ואולי גלוי, אך זהו תהליך של למידה שמלמד ... ההסתכלות של זה שפרסם את המידע. דהיינו אתה בעצם למדת את צורת ההסתכלות של זה שדיבר איתך, על הנושא שהוא דיבר איתך. אם לדוגמה מאוד אהבת לאכול משהו מסוים, ונחשפת לפרסומות שאומרות שהמאכל הזה אינו בריא, או אפילו נחשפת לכמות מאוד גדולה של פרסומות שאומרות שיש מאכל אחר מאוד טוב, הרי שהדברים האלו גרמו לך לשנות ולו במעט את נקודת המבט שלך על אותו הדבר שאהבת, כי עכשיו אתה אולי ... בחיים שלך, אבל מידי יום נחשפת לאינפורמציה שאומרת שאם וכאשר יהיה לך X אז תתחיל לחיות וליהנות מהחיים, ושרק אם יהיה לך איזה X, אז עולמך ישתנה, הרי שבמקרה כזה הפרסומות האלו גורמות לתת מודע שלך לפתח תלות רגשית של האושר שלך עם אותו הדבר שאותו מנסים למכור לך. ואם אין לך את אותו הדבר, הרי שלאט לאט ... הרי שהיא בעצם לימדה אותך להרגיש אחרת כלפי עצמך אם יש אין לך את המוצר, או אפילו להרגיש אחרת לחשוב אחרת על אחרים שיש אין להם את אותו המוצר. כי הרי זו מטרתה של הפרסומת, לשנות את צורת החשיבה והתחושות שלך כלפי אותו המוצר. פרסומות עובדות על האסוציאציות הרגשיות שלך כלפי דברים מסוימים. יש פרסומות שמשלבות בפרסומת כל מיני דברים דרמטיים ויש פרסומות שמשלבות בפרסומת כל מיני דברים מרגיעים או מצחיקים. והכל למה? כדי ללמד את התת מודע שלך להרגיש רגשות כלשהם בצורה אסוציאטיבית כלפי מוצר כלשהו. ... לא ירצה. נמצא אם כן, כי כל מחשבה שעוברת לאדם בראש לגבי משהו, נחשבת ללימוד, כל דבר שגורם לך להסתכל על משהו בצורה אחרת או אפילו להרגיש רגש כלשהו כלפי משהו (כגון פרסומות), כל ביקורת שאדם מעביר על עצמו אפילו במחשבתו, כל ביקורת שמישהו מעביר עליך אתה מעביר על מישהו, כל דבר כזה נחשב ללימוד. לימוד לא ...