... מודע שלו, דהיינו הוא יגרום לתת מודע שלו לחשוב שהכל בסדר על ידי פעולה חיצונית במקום פנימית. ועל כל זה נוסיף את חלקן של
הפרסומות שהאדם רואה סביבו כל היום. שכל מטרתן של רוב ככל
הפרסומות שיש סביבו של האדם היא אחת, והיא לקחת את הנפש של האדם ולהכניס אותה לתוך בית כלא. הדבר דומה לאדם שמבקשים ממנו להיכנס מרצונו לבית כלא ולאיזה צינוק קטן, ... הצינוק הזה נראה מאוד נחמד, והוא מסכים מרצונו החופשי להיכנס לבית הכלא. ולמה בית כלא? כי באמת התועלת הגדולה ביותר שנותנות
הפרסומות לאדם, היא בכך שהוא מתחיל להיות תלוי רגשית בכל מיני דברים. האדם יושב בביתו והחיים שלו טובים. אבל מה פתאום שהם יהיו טובים אם אפשר לעשות אותם לפחות ... אותו מספיק, במקום זה האדם הולך לבדוק מה חסר לו ומה הוא צריך ובכלל חייב שיהיה לו. כי הרי מהי החוויה שיש לאדם בסוף מקבץ
פרסומות, האם
הפרסומות יוצרות אצל האדם את תחושת היש ואת תחושת השמחה, או שמא הן יוצרות אצל האדם את תחושת האין ואת תחושת החסר? והתשובה כמובן ברורה. מטרתן של רוב ככל
הפרסומות היא לגרום לך להיות פחות מאושר ממה שיש לך כרגע ולגרום לך להאמין שאם רק תקנה... ורק יהיה לך... החיים יהיו טובים יותר, מבחוץ כמובן! לא שאתה תאהב את ... מטשטשים את דעתו של האדם והופכים אותו מאדם חופשי, לאדם ששבוי תחת ידם של כל מיני מפרסמים למיניהם. האדם פשוט נהיה שפוט של
הפרסומות, חייו אינם חיים, הוא מרגיש שהוא חייב שתהיה לו כל שטות חדשה שקיימת. בקיצור האדם הפך מאדם חופשי בדעתו לאדם שבוי ואומלל, כל אחד כפי הרמה שבה הוא שקוע ...