... והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד עי ליטוף של גבו או ידיו
בעדינות ואמרו אתה רגוע עכשיו, איזה יופי או אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה. 2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ... 4.אמרי לילד ידיים למעלה והרימי את ידייך למעלה. 5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל
בעדינות . ואז אמרי הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!. דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד. 6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי ... בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: תצביע בבקשה על הכדור והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו
בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע. שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אחכ שנו חפצים, אחכ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט ... שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת. בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי
בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו גסטה של הצבעה
(בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם. שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו ... לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת
בעדינות ובחיוך. אל תאמרי בשום אופן לא הצלחת. אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?. בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין ...