... האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח
בלימודים? כידוע, בחיים הדבר האידיאלי ביותר הוא להגיע לאיזון הראוי בין התכונות השונות שלך כאדם. הצלחה של תלמיד
בלימודים וגם חינוך ילדים מוצלח גם הוא נובע מנקודת איזון כפי שיתבאר להלן. אף אחד מאיתנו לא היה מסרב שהילד שלו יהיה הטוב ביותר והמוצלח ביותר בבית הספר
בלימודים ובחיים בכלל. אם ברצוננו שהילד שלנו ישתייך לילדים המצליחים יותר עלינו לנסות למצוא את המכנה המשותף שבין כל הילדים שמצליחים
בלימודים ולאחר מכן לראות כיצד ניתן להעלות את ... שסביבת הלימוד של הילד תהיה טובה יותר ואידיאלית יותר להצלחה כך הוא יצליח יותר. אך מהי אותה סביבה אידיאלית? התפיסה הרווחת היא כי סביבה אידיאלית להצלחה
בלימודים יכולה לבוא לידי ביטוי בשילוב של ... שונים כגון האפשרות ההורים והסביבה של הילד להקצות לו משאבים כדי ללמוד וגם הכישורים האישיים והשכליים של הילד. אם יש להורים של הילד די כסף כדי להשקיע
בלימודים ובילד שלהם, הם יכולים לשלם עבורו ... וסדנאות שונות, הם יכולים להקצות בבית שלהם לילד חדר משלו שבו תהיה לו את הפרטיות שלו והשקט שלו, הם יכולים לתגמל את הילד בהמון צורות על הצלחות שלו
בלימודים, בקיצור הם יכולים להעניק לו את הסביבה האידיאלית להצליח
בלימודים. גם מנת המשכל ורמת הIQ של הילד כמובן אמורה ליצור עבור הילד את האפשרות להצליח
בלימודים בלי להתאמץ, הכל יכול לבוא לו בקלות ... היא די שונה, מתברר שישנם יותר מידי ילדים במערכת החינוך שבוחרים שלא ללמוד ושלא להצליח, למרות שהם מגיעים ממשפחות עם המון משאבים פיננסיים להשקיע
בלימודים של הילדים ולמרות שיש לאותם ילדים ... ולמרות שהמשפחות שלהם די טובות ולמרות שעל פניו יש להם את כל התנאים כדי להצליח. אם כן כי התפיסה הרווחת לגבי מהי הסביבה האידיאלית עבור ילד כדי להצליח
בלימודים נמצא אם כן שהיא מוטעית. אז מהי הסביבה האידיאלית להצלחה עבור ילד
בלימודים? מהו המכנה המשותף של ילדים שמצליחים
בלימודים? ראשית יש להבהיר נקודה מאוד חשובה. ... הוא יכול להשיג בכל המבחנים 100 אז 90 זה ציון גרוע. אבל אם הוא יכול להשיג רק 75 אז ציון 75 עבורו הוא טוב מאוד. זא שכאשר אנחנו באים לבחון הצלחה של ילד
בלימודים עלינו לבחון את מידת ההצלחה שלו ביחס ... להבין מה גורם לתלמיד למצות את הפוטנציאל של עצמו ולהביא אותו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. התשובה על כך היא כי המכנה המשותף בין כל הילדים שמצליחים
בלימודים הוא האיזון שיש להם בתפיסה שלהם את עצמם מול
הלימודים וההישגים שנדרשים מהם. כפי שכבר התבאר ... בעצמך ולקבל את עצמך כפי שאתה ומצד שני תמיד לצד החשיבה החיובית תמיד להיות עם ביקורת עצמית כדי להתקדם. אותו הדבר בדיוק בחינוך, ילד צריך שהתפיסה שלו את
הלימודים שלו תהיה מאוזנת. מצד אחד הילד חייב ... וביכולת שלו להצליח אבל מצד שני הוא חייב שיהיו לו אתגרים וקשיים להתמודד איתם ורק אז הוא יוכל להצליח. הוא חייב להיות בדיוק בנקודת האמצע, בנקודה שבה
הלימודים לא קלים לו מידי כך שהם לא ישעממו אותו ומצד שני
שהלימודים לא יהיו לו קשים מידי ברמה כזאת שבה הוא יתייאש מהיכולת שלו להצליח. בכל אחד משני המקרים הנל הילד לא ילמד ולא יעשה גם את מה שהוא כן יכול לעשות, כי תמיד בכל מקרה שילד נושר
מהלימודים תמיד מתקיים אחד מהשניים, או שהילד חושב
שהלימודים קלים לו מידי ולכן הוא משתעמם ולא משקיע
בלימודים כי אין בהם אתגר עבורו, אין בהם יכולת התבטאות אישית כי הם הרי קלים מידי בשבילו, או שהוא חושב
שהלימודים קשים מידי ושבכל מקרה הוא יכשל ולכן הוא מרים ידיים לגמרי. בשני המקרים האלו הילד לא ילמד ולא ישקיע
בלימודים, ככה שהוא בכל מקרה לא יגיע לפוטנציאל ... ככה שאותו ילד לא יעשה גם לא את מה שהוא כן יכול לעשות כי הוא שואף למשהו שמעל לכוחותיו שגורם לו להתייאש גם ממה שהוא כן יכול לעשות. כדי שהילד שלך יצליח
בלימודים שלו בפרט ובחיים שלו בכלל, עליו ללמוד ... הכי טוב ביחס לפוטנציאל של עצמו בלבד. אם הילד שלך יחשוב בצורה הזאת (ואולי גם לך כדאי להתחיל לחשוב כך) הוא בוודאות יצליח ליישם את הפוטנציאל של עצמו
בלימודים בכל מקרה. אך איך זה יעזור בפועל, למה אם הילד יחשוב בצורה הזאת הוא יצליח
בלימודים? נניח לדוגמה שהילד שלך שייך לילדים ... בלי להתאמץ במיוחד. מה שקורה לילד כזה בדרך כלל, זה שבגלל שהוא רואה שהוא מקבל ציונים מאוד טובים יותר מאחרים בלי להתאמץ בכלל זה גורם לו דווקא לזלזול
בלימודים, כי הוא עושה השוואה בינו לבין ילדים אחרים. ילד כזה אמור במקום זאת לעשות השוואה בינו לבין עצמו, ילד כזה צריך להמשיך לקבל מאיות
בלימודים, אבל את הפוטנציאל שלו מעבר לשאר התלמידים לתעל אותו למקומות חיוביים, כגון העשרה בתחומים ובדברים אחרים, התמודדות עם
לימודים גבוהים יותר, התפתחות ואתגרים שיהיו ...