... ז הערה כג בעיני יצחק וגם עיין בסימן כב הערה סה. לכן הבה ונקפיד!!! בכל הפעלים אשר משמעותם צווי הווה ועתיד יש
להטעים את ההברה האחרונה: ושמעתי.. והצלתי..והסתרתי..וצפית וזבחת..ואמרת.. וידעת היום והשבות.. ובקריאת שמע: ושננתם ודברת וקשרתם וכתבתם ונתתי ואספת ואכלת הערה: המילה: ושבעת האות ... ענין ההבדל שבהגיית פתח או קמץ. עי לקמן שימו לב!!! ישנם מקומות רבים במקרא שקיימת אות ואו החיבור, ויכולה להיות
טעות ותיקרא כואו ההיפוך, או להיפך, אז הפכנו את כל המשמעות... בפרשת בשלח: שמות יד, טז, נאמר: ויבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה לשון צווי הווה עתיד ובפסוק כב כתוב: ויבואו בני ... ל (א) - להים אני - א - ד - ני א - להיכם (אמת) א - ד - ניא - להיכם - אמת. המתפללים בהיגוי התימני, כל מקום שיש
להטעים את ההברה האחרונה (מלרע), הם יטעימו את ההברה השלישית מסוף המילה, (ההברה שלפני ההברה הנחשבת מלעיל) ואין זה נחשב מלעיל, כי עיקר הבעיה שאין לקרוא מלעיל במקום מלרע.. ראה ... כגון: רינת ישראל עוד יוסף חי ועוד), שמנקדים בצורה שונה את הקמצים ומבחינים, אם קטן הוא או גדול, אך עדיין נמצאות
טעויות שגורות בפינו הבה ונתקנם: חנני = (חונני) ה כי אומלל אני אין לקרוא חנני. קומה א - להים שפטה (שופטה) הארץ...אין לקרוא: שפטה. חננו (חוננו) ועננו ושמע תפלתנו אין ... שהמילה ראש נקראת בחולם, אבל הטיית הרבים והסמיכות תיקרא בקמץ רגיל ולא בקמץ קטן, לכן נקרא: ובראשי חודשיכם...יש
הטועים וקוראים בקמץ קטן כנראה שנגררים אחרי המילה הסמוכה חודשיכם. הטיית ראש היא ראשים קמץ גדול והטיית חודש היא: חדשים - קמץ קטן... יש המרחיבים (כמעט וכתבתי: מחריבים)
בטעות את השימוש בקמץ קטן ומשתמשים בו גם במילים אחרות. יש לשים לב המילים הבאות הן בקמץ גדול והגייתן היא כמו הניקוד פתח: אסנת נהגה: א - סנת. צפנת נקרא: צ - פנת. דברת (מערי ...