... הוא מחמת הארץ המפסקת, הינו
העולם הזה . כי בני אדם משקעים בעולם הזה, ועל כן אינם יכולים לקבל אור... רק שהזרת הקטן, שהוא העולם, עומד בפני מאור העינים, ומונע מלראות אור הגדול... אף שכל
העולם הזה הוא רק זרת קטן, נגד (הטוב שהאדם יכול להשיג)... ולכאורה קשה, איך יוכל דבר קטן כזה להפסיק ולחצץ בפני דבר גדול כזה, שגדול כמה אלפים פעמים כמותו? אך הוא כמשל המובא, כמו מטבע ... כמה פעמים. כן כשמגיע ובא אל
העולם הזה, נשאר שקוע שם בהבלי עולם, ונדמה לו שאין טוב מזה.
והעולם הזה הקטן והמעט, מונע אותו מלראות אור גדול ומפלג של (הנפש של האדם), שהוא גדול כמה אלפים פעמים כנגדו כנל והוא ממש משל השמש, שהארץ מפסקת מלראות אור גדול של השמש, אף שהשמש גדול כמה ... וכמשל הנל... רק שהארץ הינו
העולם הזה, מפסיק מלראות אור הגדול... ואף שאורם גדול מאד,
והעולם הזה כלו בכלל הוא קטן ופחות מאד נגד אורם הגדול (של הדברים הטובים שיש בעולם), עם כל זה הוא מפסיק ומונע מלראות אורם, כמשל המטבע הנל. וכל זה מחמת שהעולם עומד בפני עיניו וחוצץ ... אור הגדול והמפלג... רק
שהעולם הזה עומד לפני עיניו, ואינו מניח אותו כלל להטות עיניו להסתכל למעלה... כמשל המטבע הקטנה הנל ממש, העומדת בפני העינים ומפסקת מלראות הר גדול וכו כנל. אבל בקל יוכל לסלק המטבע מנגד ... שהכל שוה ואין שום חלוק בין
העולם הזה ובין הקבר ובין העולם הבא... כי מאחר שאין לו שום תאוה ורצון כלל לשום דבר רק להשם יתברך ולהתורה, נמצא שהכל שוה אצלו בין בעולם הזה, בין בקבר, בין בעולם הבא בכלם הוא דבוק רק ... בעולם הזה, יש חלוק בין
העולם הזה שהוא רחבת ידים ובין הקבר שהוא מקום צר, וכיוצא בזה, אבל מי שנזדכך מחו ואין לו שום שמרים במח הכל שוה אצלו כנזכר לעיל כי מיתת הצדיק, הוא רק כמו מי שיוצא מחדר לחדר אחר. והמשיל ...