... - לתמיד. ודבר זה למעשה, מתקשר לסוד היקום, ונצח כל הדברים. כשלמעשה -
הבורא הינו פוטנציאל, וכל הרגעים אותם אנו חווים כבר היו קיימים לנצח, אין להם התחלה ואין להם סוף. הם תמיד היו קיימים והם תמיד יהיו קיימים, זאת מכיוון שהם ... הזמן שאותו אנו מכירים. וכל רגע הווה שקיים בפני עצמו, הוא למעשה פני
הבורא עצמו, וכך נאמר - שלא משנה לאן נסתכל, נראה רק את עצמנו. ואכן כך הדבר, ויותר נכון ומדויק לומר, שלא משנה לאן יסתכל, יראה רק את עצמו.
והבורא למעשה, הווה את הנצח הזה מאז מתמיד, ולנצח נצחים, עד אין סוף. ואין עוד מלבדו. והתודעה שלנו למעשה, שאנו חווים כמרכז עצמיות נפרד ואותנטי, היא למעשה שום דבר מלבד חווייתו של
הבורא עצמו (אני), אשר בוחר לחוות את עצמו כנפרד משאר כל הרגעים בבריאה. וכל הדברים בעבר ו בעתיד קיימים לנצח. והדבר היחיד אשר איננו מתקיים לעולם, עד כמה שאירוני הדבר - הוא הרגע הזה. והרגע הזה, הוא למעשה דרכו של
הבורא להפתיע את עצמו, ולחוות כל רגע בבריאה כחדש ולא מוכר. והאדם אשר נמצא במסע של חיפוש לבירור עצמי, הוא למעשה זה אשר מרגיש בליבו ניצוצות מתחושת האחדות הכוללת, של עצמיותו הנפרדת עם עצמיותו של
הבורא. וההארה היא אינה מלבד הרגע, שבו מתחברת תודעתו של האדם, עם תודעתו הכללית של
הבורא, ורגע הזה - טמון למעשה, בכל אחד מאיתנו, תמיד. ...