ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבורא ✔בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל.

אליעד: נתחיל בסרט חדש, בן 10, סודו של האומניטריקס. בן 10 זה השם של הילד, והמשמעות של 10 היא, שהוא יכול להחליף את עצמו ל - 10 חייזרים. והאומניטריקס זה השעון שיש לו על היד, ודרך השעון הזה הוא מחליף צורות ופותר בעיות.

מה זה אומר שהוא יכול להחליף עצמו לחייזרים? להשתמש בכוחות שונים, בשכלים שונים. להחליף צורות, זה כמו שהאחדות מכילה את כל הצורות. הוא לא מוגבל לצורה. בסוף אתה מחליף צורה לאין צורה, שזה אומר להחליף צורה לאלוהים.

בסרט יש מעבר בין גלקסיות, והיצורים שהוא יכול להחליף את עצמו אליהם, הם בעצם חייזרים.

בן משתמש בכוח שלו, אך הוא אומר, מגניב להיות גיבור, מה זה אומר? הוא עוזר לא רק כדי לעזור להם, אלא גם בגלל שזה מגניב לעזור להם. נכון שהוא עוזר להם, אבל הוא עושה את זה גם בשביל האגו שלו. ובגלל שהוא בקטע של להיות גיבור, הוא מתחיל להשתעשע בלנצח את החרק, ושוכח שהוא צריך לפרק את הפצצה.

אחר כך עולה השאלה, האם אתה עוזר לאנשים רק כדי לעזור, או שאתה עוזר בשביל האגו שלך? כך האדם האם הוא מחפש את האמת בשביל האמת, או בשביל האגו שלו?

מה הנמשל למה שהיה פה? בקבלה אומרים, ריבוי אור גורם לשבירת כלים. בן החליט מתוך שוויץ להשמיד, זה למעשה מבטא את אלוהים, שאומר, אני יכול לעשות הכל. כל מה שאנחנו מסבירים זה מהצד של הנפרדות, כי מצד האחדות אין שאלה מדוע אלוהים ברא.

אלוהים כאילו אומר, אני יוכיח שאני המלך, אני יבטא את הכוח שלי, אם יש כוח, אני יוכיח ששלי יותר חזק, ואז מה קרה? ריבוי אור גורם לשבירת כלים. ברגע שהצגת את הכוח שלך מבלי שהיית צריך, או יכולת לפעול אחרת, נהייה ריבוי אור. וזה גרם לכך שהשעון שלו התקלקל.

זה כמו שלאלוהים היה הכל טוב, הוא היה באחדות, והוא החליט לעשות נפרדות, ובגלל שיכל לעשות נפרדות, נוצר העולם.

רציתי לתת תובנה בקשר לגרגר הקטן. יכול להיות לך מחשב שיש בו הרבה מידע, אבל כל המידע לא זמין עבורך, למה? אם חסרה במחשב הנקודה הקטנה שאומרת שיש פה מידע, ואז הוא לא רואה את המידע. יכול להיות לך מידע אין סופי, אבל אין לך דרך לגשת אליו.

לאמת הסופית יש מידע אין סופי, אבל לך אין גישה, למה? כי אבדת את הדבר הקטן, אם היה לך את הדבר הקטן היית מגלה שיש פה אין סוף מידע.

השעון שלו מייצג את השכל, כי השכל מחליף לך צורות, כמו השעון. ושאנחנו אומרים שהשעון התקלקל, הכוונה שהשכל שלך התקלקל. אלוהים הוא אין סופי, ואמר, בא נחליף צורה, בא נעשה שאני אהיה מצומצם. בא נחליף צורה להרבה צורות, ליש ואין, אבל הריבוי אור הזה גרם לשבירת כלים, השעון מקולקל, ועוד גורם נזק, ועומד להחריב את העולם. כמו שהשכל עומד להחריב לך את כל העולם.

ולכן מה צריך לעשות? למצוא מי ייצר את השעון, ולתקן אותו. דהיינו צריך למצוא את השורש של השכל, ולהגיע לשכל הגדול יותר.

לפעמים בן יכול להיהפך לחייזר קטן ביותר וכך הוא מתקיף אותם מאחור, שהם לא רואים אותו או לא מצליחים לנגוע בו, וכך הוא מנצח אותם. מה זה אומר? אם אתה לא מצליח לפרק את השכל עם שכל, תפרק אותו עם אין שכל. או אל תנסה לפתור את הבעיה בהיגיון, תנסה לפתור אותה בהיגיון הפוך. כמו לעשות בלי תועלת.

בן דרך השעון נהפך לחייזר, אבל רק לזמן מוגבל, ואחר חוזר להיות שוב ילד, כך הוא לא כל הזמן יכול להיות גיבור, זה רצוא ושוב. ואז הבת דודה שלו מצילה אותו. מה זה אומר, שהאדם למרות שהוא היה אלוהים ונפל למצב של אדם, עדיין יש מישהו ששומר עליו, האדם לא אבוד.

טטרקס בא לעזור לבן, ולהודיע לו שהשעון התקלקל, ולשעון יש מנגנון השמדה עצמית. מה זה אומר? שהשכל עומד להשמיד אותך ואת כל מה שקיים. בתכלס השכל הורס לך את כל החיים מכל הכיוונים. אבל אם התחלת להשתמש בשכל, אתה צריך להבין את השכל עד הסוף, ואז תצליח לתקן את השכל, ואז יהיה לך עוד יותר טוב ממה שהיה לפני כן.

גוון, הבת דודה שלו, שואלת את בן, האם אתה לא זוכר שום דבר שיכל לגרום לשעון להתקלקל? היא אומרת לו למעשה תחפש טוב טוב. בן משחק אותה תמים. כמו האדם שסובל, כי כל הרצונות שלו מתקיפים אותו והוא לא יודע מדוע הוא סובל. ובתוכו האדם זוכר שהוא היה פעם אלוהים ועשה ניסוי של נפרדות ואז השתבש העניין.

וזה מזכיר את הסיפור על אנסטסיה. אנסטסיה היא בת מלך שהלכה לאיבוד ושכחה שהיא בת מלך, והיא בטוחה שהיא עבד. ומנסים לשכנע אותה שתתחזה לבת מלך, כדי לקבל כסף. אבל מצד האמת היא בת המלך, לכן היא לא צריכה להתחזות. ואז אנסטסיה שואלת, מה אני בת מלך? ואז החכמים אומרים לה, את הרי לא זוכרת מה היית, כשהיית ילדה, אז אולי זאת את? למעשה אתה לא יודע בוודאות שאתה לא אלוהים, אז אולי אתה אלוהים?

מאחר שאתה לא זוכר איך הכל התחיל, אז הכל יכול להיות. הרי אין לך הסבר איך הכל התחיל. אתה מבין שמשהו לא מסתדר בסיפור. אז אולי דווקא הדבר שלא מסתדר, הוא שמניע את התהליך. כשאתה לא זוכר שום דבר, אז יש לך אפשרויות רבות יותר.

את זוכרת מה היית, לפני מה שהיית? לא. אז אולי היית אלוהים, איך את יודעת שלא? אם זוכרים אז טוב, אבל אם לא זוכרים, אז במקום של החוסר וודאות נכנסות כל האופציות. בגלל שאת לא בטוחה שאולי לא, אז אולי כן?

טטרקס אומר לבן, אין לי מושג איך לפתור לך את הבעיות שהשכל שלך מביא לך, רק אלוהים יכול לעזור לך. רק מי שיצר את השעון, יכול לעזור לך, רק אלוהים שיצר אותך יכול לעזור לך. למעשה זאת בעיה של כל אדם, השכל של האדם משתבש, וצריך לפתור את הבעיה.

אז איך הם יגיעו לאזמט, יוצר השעון, על ידי חתימת ה - DNA והכלים נמצאים בחללית. זה אומר לגלות, איך בא השכל, איך באה הנפרדות, איך באו הרצונות, ודרך זה לנטרל את המנגנון של השכל שמשגע אותך.

איך אני יכול להגיע לשורש שלי? יש שכל מסוים שנמצא בכל דבר ודבר, בכל תהליך בעולם יש את החותמת של אלוהים, מה שאנחנו עושים עכשיו, שדרך הסרט אנו רואים איך אלוהים השאיר את החתימה שלו. אם חותמו של אלוהים הוא האמת, אז אם תחפש את האמת, תגיע לאלוהים.

בן נכנס לחללית של טטרקס. זה מזכיר את הסיפור של רבי נחמן, על בן המלך ובן השפחה. היה בן מלך שחשב שהוא בן שפחה, הוא התבלבל. הוא היה ביער, כי הוא רדף אחרי הבהמות. אז הוא פגשו את איש היער, ואיש היער הציל אותו. מתחת לבית של איש היער היו הרבה נחשים, ואיש היער עצמו גר באוויר. אז איך אתה יכול לטפס לאוויר? אז בן המלך שחשב שהוא בן שפחה שאל את איש היער, איך אני יוכל להתמודד עם הנחשים? האם זה מה שאתה מוטרד, ואיך תגיע למעלה? ואז איש היער לקח אותו ושם אותו למעלה.

החללית היא כמו מקום מנותק, שבו אפשר לחקור ולחפש. אם אתה ממשיך בשיטת החשיבה הרגילה שלך, אתה לא יכול להגיע למצב של התבוננות. אתה צריך למעשה לצאת מהשוטף, בא תחשוב לרגע.

שאלה: איך אפשר לעשות זאת.

אליעד: על ידי הבנה של מה שאמרנו עכשיו. את תתבונני יותר מבחוץ.

בהתחלה שמרחפים בחלל קשה לעמוד בזה, אבל אחר כך מתחילים לרחף. בחלל אתה חופשי מכוח המשיכה, אבל כדי להגיע לחלל את צריך להשתחרר מכוח המשיכה. יש כוח שמופעל עליך כדי שתישאר פה, ואתה צריך לתת כוח יותר חזק כדי לא להישאר פה. השכל והנפרדות משאירים אותך פה, ואם אתה רוצה להיות חופשי מהרצונות עליך לצאת מעל השכל. אתה צריך כוח יותר חזק מהכוח של השכל.

לנפרדות יש שני כוחות. השעון והנפרדות זה אותו הדבר. השעון פירושו היכולת להחליף צורות, שזה בעצם הנפרדות. הנפרדות לוקחת את האחדות ועושה אין ספור צורות. לנפרדות יש שני כוחות, או שזה טוב או שזה רע. הרעיון הוא שהכוחות הרעים מנסים לקחת את הכוח האלוהי שמייצר את הנפרדות ולהפוך אותו לרע. למעשה המלחמה על השעון, היא המלחמה על הנפרדות, מי ישלוט בנפרדות?

מה הכוונה? בחיי היום יום שלך, מי ישלוט? האם חיי היום יום שלך יהיו ביטוי של נפרדות או ביטוי של אחדות? מי ישלוט במקום ובזמן? מי ישלוט בשינויים? האם האחדות תשלוט בשינויים או הנפרדות? וזה אומר כשאת עושה פעולות, תעשי אותם כביטוי של אחדות ולא ביטוי של נפרדות.

גם באחדות יש אחדות ונפרדות בו זמנית, והאחדות והנפרדות שבתוך האחדות, נלחמים על הנפרדות שמחוץ לאחדות.

שאלה: ולמה צריך להגיע?

אליעד: לזה שיהיה שלום בתוכך.

איך שהשעון מתפרק, כך האדם צריך לצאת מעצמו, להסתכל על עצמו מבחוץ. תנסה לנתח עצמך בצורה מופשטת. הוא לקח את השעון הגדול, ופירק אותו חלק חלק. המסך של השעון באוויר, מה משמעות הדבר? שצריך לחשוב בחשיבה מופשטת, בחשיבה לא מקובעת. נסה לנתח את התהליכים של הרצון והאני בצורה לא ממשית. כאילו לחקור בצורה ריחוף.

ואז הם מגלים שיוצר השעון נמצא בקורסיקה, בבית כלא, המקום הכי גרוע שיש.
אחדות ונפרדות בו זמנית להישאר התמודדות עם נחשים לא יכול לא יודע להסתכל איך אפשר נחמן חזק ילד אלוהים הוא אין סופי אלוהים בורא הבורא השכל השתחררות חופש חיפוש הבורא להשתחרר להשתחרר מהשכל מלחמה מלחמות נפרדות סודו של האומניטריקס שכל
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות האם הבורא באמת יכול לרצות את הכל? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא מורכב ועמוק: ההגדרה של הבורא כמי שרוצה את הכל. אליעד פותח את דבריו בהסבר שבעצם האמירה הבורא רוצה את הכל כבר טמונה סתירה פנימית. הוא מסביר שאם אנחנו אומרים שהבורא רוצה את הכל, כבר יצרנו הגדרה שמחייבת נפרדות. ברגע שקבענו שהבורא הוא ישות שרוצה משהו, המשמעות היא שקיימת מציאות של משהו שאינו הבורא, משהו שנמצא מחוץ לו ושהוא חפץ בו. אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה וברורה: אם אדם אומר אני רוצה את הכל, הוא מיד נאלץ להניח שקיים הכל ויש אני שרוצה אותו. נוצר פיצול בין הרוצה לבין הדבר הרצוי. כלומר, עצם ההגדרה של הבורא כרוצה יוצרת מצב של נפרדות - יש משהו מחוצה לו, שאותו הוא כביכול רוצה להשיג. האם ניתן בכלל להגדיר את הבורא? אליעד מסביר את הבעיה העמוקה יותר שנמצאת בבסיס ההגדרה הזו: כל הגדרה שאנחנו נותנים לבורא, בין אם הוא רוצה משהו או לא רוצה משהו, הופכת את הבורא למוגבל. ברגע שאנחנו אומרים הבורא רוצה, המשמעות היא שקיימת פעולה, תהליך של רצון, ולכן חייבת להיות דינמיקה כלשהי, תנועה או שינוי. אך אליעד מבהיר, כל מה שכרוך בתנועה או בשינוי הוא בהכרח מוגבל בזמן ובמקום, כלומר, כפוף למושגי הנפרדות. הבורא האמיתי, לפי ההסבר של אליעד, לא יכול להיות מוגבל כלל, ולכן כל ניסיון להגדיר אותו במונחים של רצון, תהליך או תנועה אינו אפשרי מבלי ליצור פרדוקס פנימי. למה כל הגדרה לבורא מייצרת נפרדות? אליעד חוזר ומדגיש את הנקודה שאם אנו מנסים להגדיר את הבורא, בהכרח נוצרת נפרדות. הוא מתייחס שוב ושוב לדוגמה של לרצות את הכל. לדבריו, לומר שהבורא רוצה את הכל משמעותו שיש מצב שבו הוא עדיין לא השיג משהו. כלומר, נוצרת מציאות שבה יש את הבורא ויש משהו נוסף שאותו הוא טרם קיבל. כך נוצר מצב של שניים - בורא ודבר רצוי. זה מצב של נפרדות, וזה מנוגד לעצם מהותו של הבורא שהוא מוחלט וללא גבולות. אליעד מציע הסתכלות עמוקה יותר: אם אנחנו אומרים שהבורא כבר הכל, הרי שאין מקום למושגים כמו רצון או תהליך. כי אם הבורא הוא הכל, הוא כבר כולל את כל האפשרויות והמצבים. אין מצב שבו יש משהו שחסר לו, ולכן אין לו מה לרצות. מה באמת הכוונה באמירה הבורא רוצה הכל? אליעד מסביר שבפועל, האמירה הבורא רוצה את הכל היא סוג של צמצום מושגי בלבד, דרך להסביר רעיון בשפה האנושית הפשוטה והמוגבלת שלנו. כאשר אנו אומרים שהבורא רוצה את הכל, אנחנו בעצם מנסים לתאר רעיון מופשט של אחדות מוחלטת באמצעות מילים ומושגים שמתאימים למציאות מוגבלת ונפרדת. בפועל, אין באמת אפשרות לתאר את האחדות המוחלטת, את השלמות חסרת הגבולות, כי כל תיאור יהיה בהכרח מצומצם ומוגבל. מדוע כל רעיון על הבורא הוא בהכרח סיפור מוגבל? אליעד כהן מדגים כי כל ניסיון שלנו להגדיר את הבורא או לדבר עליו במונחים אנושיים של רצון או אי רצון, של הכל או לא הכל, הוא תמיד מוגבל במהותו. כל דימוי, כל סיפור, כל הסבר, הוא צמצום של הרעיון המוחלט והאינסופי לדבר מוגבל שניתן להבנה אנושית. לפי אליעד, המציאות של הבורא היא המציאות היחידה האפשרית, והיא אינה ניתנת לחלוקה או להפרדה. כל ניסיון להכניס אותה לתוך מושגים של זמן, מקום או שינוי, יהיה בהכרח צמצום של האמת. ולכן, הבורא האמיתי לעולם לא יכול להיות מתואר בצורה מדויקת בשפה שלנו. מה המשמעות האמיתית של אין עוד מלבדו? אליעד מסביר כי הביטוי אין עוד מלבדו משקף את ההבנה העמוקה ביותר: שאין בכלל מציאות של נפרדות. אין משהו שהוא לא הבורא . הכל הוא אותו הדבר, אותה האחדות, ואין באמת הבדל בין רוצה לבין לא רוצה, כי הכל כבר קיים באחדות המוחלטת. לכן, אם אנחנו אומרים הבורא רוצה את הכל, זו רק דרך לתאר את המציאות בעיניים של נפרדות. בעיניים של האחדות המוחלטת אין בכלל מקום לרצון, כי הכל כבר שלם, הכל כבר נמצא, ואין שום דבר מחוץ לשלמות הזו. איך נכון לגשת לתפיסת הבורא לפי אליעד כהן? אליעד מסכם באמירה חשובה ביותר: הדרך היחידה להבין באמת את הבורא או את האחדות המוחלטת היא לוותר לחלוטין על המושגים שלנו, על ההגדרות ועל התפיסות של נפרדות וזמן. רק כאשר האדם מוותר על הניסיון להגדיר, לתאר או ...
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... לעשות רק את מה שהוא עושה בפועל. מהו רגע הבריאה האמיתי לפי אליעד כהן? רגע הבריאה האמיתי הוא לא הרגע שבו נברא העולם, אלא הרגע שבו הופיע הרצון הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות הראשונה. אם יש הפרדה, אז כבר ... אם הייתה לו בחירה מלכתחילה לרצות לברוא את העולם. הרצון הזה נוצר מעצמו, כי לפני שנוצר רצון, לא ייתכן שהיה רצון קודם שיברא אותו. כך שגם ברצון הראשון של הבורא אין בחירה חופשית, משום שהוא נוצר מעצמו ללא בחירה קודמת. האם אלוהים באמת בחר לברוא את ... לבין העולם, ולפני כן היא הייתה אחדות מוחלטת. הרגע שבו נוצר רצון הוא עצמו רגע הבריאה האמיתי, כי כבר בהופעת הרצון יש שניים: הרצון והמבצע. אם לרצון של הבורא אין רצון שקדם לו, סימן שהוא נוצר מעצמו, ללא בחירה. מהו הרצון הראשון של הבורא ולמה הוא מבטא העדר בחירה? הרצון הראשון של הבורא, ברגע שהוא רצה משהו, הוא כבר בריאה. אם מדובר בשלב הראשוני, שבו האל עדיין באחדות ... לפניו. ונניח שרצה לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו של הרצון של הבורא! ברגע שהבורא רצה משהו, זה עצמו בריאת העולם, זא גם אם הבורא היה רוצה לא לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים עליו וזו כבר בריאה. השאלה האמיתית שנשאלת האם הבורא בחר את הבריאה הראשונה, העולם הראשון. הבריאה הראשונה, זה הרצון שלו, העולם הראשון, זו הבחירה של הבורא, העולם הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של הבורא, זו היכולת של הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך בחירה? ושתי התשובות נכונות, כי לא היתה לו עוד בחירה, הוא לא בחר לברא את הרצון והבחירה של עצמו, לכן הרצון נברא מעצמו, לכן כל התהליך הוא לא הרצון של הבורא, לכן כל מה שאחרי זה היא לא הבחירה של הבורא! כי הוא לא יכול לברא את הרצון של עצמו, ולכן איך שלא נסובב את זה, אם קיים עולם, אז לא הבורא בחר אותו, הוא נוצר מעצמו, ולמה מעצמו? כי הרצון נוצר מעצמו! עוד לא היו שניים, אז איך נוצרה הנפרדות הראשונה, הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי אחכ ... בעצם מתחילים בהעדר בחירה, כי עדיין אין רצון, והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה לברא את העולם. כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני האדם ... ושהרצון שלו נוצר מעצמו, מעצמו תרתי משמע, גם מהעצמיות שלו וגם ללא רצון שלו, מעצמו אומר גם בלי שהוא ירצה, וגם הכוונה מהמהות שלו, ויש פה שאלה, מצד אחד הבורא לא רצה לברא את הרצון שלו, ומצד שני, איך נוצר הרצון שלו? מעצמו, כן, אבל רק הוא היה! ... שהאדם רוצה תמיד את המציאות, שיש השתקפות מוחלטת, כאשר הרצון של האדם הוא שקוף, כאשר אין הבדל בין הרצון של האדם למציאות, בדיוק כשם שאין הבדל בין הרצון של הבורא לבין המציאות, אז זה נקרא בחירה חופשית אמיתית. להגיד שאלוהים בוחר בחר את מעשיו, ... לפניו. ונניח שרצה לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו של הרצון של הבורא! ברגע שהבורא רצה משהו, זה עצמו בריאת העולם, זא גם אם הבורא היה רוצה לא לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה. זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על
אלוהים, העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת?
... העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת? האם הבורא והבריאה הם באמת אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה עמוקה ויסודית העוסקת בשאלת האחדות בין הבורא לבין הבריאה. הנושא המרכזי שעולה בהרצאה הוא התפיסה המקובלת שישנן שתי ישויות: האחת היא הבורא הבלתי מוגבל, והשנייה היא הבריאה המוגבלת. לפי תפיסה זו, יש אלוהים ויש ... יש מאציל ויש את מה שנאצל ממנו. אך אליעד מעלה מיד את הנקודה הבסיסית של ההרצאה: האם באמת יש הפרדה בין הבורא והבריאה, או שמא הכל אחד? מה משמעות האמירה שהכל אחד? אליעד מסביר שהרעיון של אחדות הבורא והבריאה מורכב במיוחד. לדבריו, כל ניסיון להגדיר את האמת הוא בלתי אפשרי ... מנקודת מבט אחרת. לפי אליעד, האמת היא מצב בלתי מוגדר שממנו יוצאות כל ההגדרות וההבחנות האפשריות. האם הבורא באמת מוגדר או בלתי מוגדר? אליעד טוען שהבורא האמיתי הוא בלתי מוגדר. לדבריו, אלוהים מוגדר ומוגבל אינו האלוהים ... מחויבת מבחינה מהותית. מהו הסיכום של תפיסת האחדות לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהשאלה האם הבורא והבריאה הם אחד היא שאלה שהתשובה עליה היא גם כן וגם לא וגם כל האפשרויות ... מה זאת אומרת אסביר והאמת, זה גם רלוונטי גם לגבי מה שאני מדבר עכשיו. האמת היא דבר בלתי מוגדר, הבורא הוא בלתי מוגדר, הוא אחד עם הבריאה. הוא אחד ובו זמנית הבורא והנברא הן שתי ישויות נפרדות, ובו זמנית יש רק בורא ובו זמנית יש רק ... נכונות, ובו זמנית רק תשובה אחת נכונה וכו וכו וכו, האמת היא הבלתי מודגר שממנו יוצאות כל ההגדרות, כי הבורא הוא אכן אחד והוא גם כן לא אחד לדוגמא הכוס, היא לא מחויבת המציאות, כי ... האלוהים הכל אחד זה גם לצמצם אותו, כי להגיד שהוא רק אחד, זה גם הפרדה, ויש להגיד שגם וגם נכון כי מצד הבורא הראשוני כל התשובות נכונות, וגם אף על פי כן רק התשובה הראשונה נכונה ... נתפש. ונניח שהתשובה הראשונה היא שגם וגם וגם וגם, גם זו הגדרה, וכל הגדרה היא לא מחויבת ולכן השאלה האם הבורא הוא אחד, כל התשובות יכולות להיות. והאמת היא דבר בלתי מוגדר, כי אם היא ... עוד אפשר להסביר אותה כמשהו אז היא לא מחויבת כי היא שוללת את מה ששונה מההסבר שלה. ולכן התשובה הלהאם הבורא אחד, התשובה זה גם וגם וגם, ואף על פי כן שום דבר לא מוגדר, ומי שהבין את ...
אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?!
... - חלק 15 - רצון לקבל רצון להשפיע, אצל הבורא נבראים?! טיעון: לבורא (אלוהים) יש אך ורק רצון להשפיע לנברא יש גם רצון להשפיע + רצון לקבל האושר הוא כאשר האדם הנברא הופך את הרצון שלו לקבל לרצון להשפיע. אז נוצרת השתוות עם הבורא = גאולה אישית. סוף טיעון. הפרכה: גם לבורא יש רצון לקבל. הוכחה: בריאת העולם. מאחר שהבורא רצה לברוא את העולם, הרי שבריאת העולם נתנה לבורא נחת רוח ומילוי רצון. ואכ גם לבורא יש רצון לקבל. אם לא היה לבורא רצון לקבל, הרי שהוא לא היה בעל רצון כלשהו ... כיצד ניתן לומר כי לבורא יש רצון לקבל, הרי הנברא לעולם אינו יכול לתת דבר לבורא, משום שהבורא הוא בעצם זה שנותן לעצמו את הדבר באמצעות הנברא. ואכ כיצד ניתן לומר שיש לבורא רצון לקבל מהנברא? קיימות מספר תשובות אפשריות: 1 - גם אם נאמר כי הבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שעדיין זה לא מונע ממנו להיות בעל רצון לקבל. קיימת האפשרות כי הרצון לקבל של הבורא, אכן אינו מתמלא לעולם משום שהוא אינו יכול לקבל הטבה מהנבראים, אך זה לא מונע אותו מלהיות בעל רצון לקבל. נחדד: זה שהבורא אינו יכול למלא את רצונו, זה לא אומר שאין לו רצון כזה. 2 - נכון יותר לומר כי הרצון לקבל של הבורא הוא אינו מהנבראים עצמם, אלא מתהליך הבריאה עצמה. זא יש לשים לב לכך שההוכחה לכך שלבורא יש רצון לקבל, נובעת מכך שהוא ברא את הבריאה ולאו דווקא ממשהו כלשהו שקשור ... ביטוי ברצון להשפיע, עדיין זהו רצון לקבל. 3 - בנוסף יש לשים לב לכך, כי לפי הלוגיקה שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מאת הנבראים, כי בכל מקרה הוא זה שצריך לתת את ההטבה לעצמו באמצעותם, הרי שזה עצמו גם שולל את הרעיון של הרצון להשפיע. משום שגם על הרצון להשפיע ... להם הטבה כלשהי. וכמובן שקיימת גם בעיה חמורה יותר, והיא שהרצון להשפיע יוצר את ההכרח שהבורא יגרום לנברא להרגיש חסר ורע כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו הטבה. וזה כמובן דבר אבסורדי שהוא חסר משמעות לחלוטין. הדבר דומה לראובן שפוצע את חברו שמעון, כדי שהוא ... שרצון להשפיע כזה הוא מטופש לחלוטין ואין כאן שום רצון להשפיע אמיתי, משום שכדי להשפיע הבורא ראשית כל צריך לברוא נברא עם חסר כלשהו, כדי שהוא יוכל להשפיע לו. כך שמצד האמת כל הרעיון של הרצון להשפיע הוא מטופש, כי מצד אחד הבורא גורם לאדם לסבול ומצד שני הוא כביכול מרחם עליו ומספק לו הטבה כלשהי. זאת כמובן שטות מוחלטת. ובכל מקרה כנל, כל טיעון שגורם לכך שהבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שהוא גם יכול לשמש לכך שהבורא אינו יכול להיטיב לנברא. לסיכום: תהליך הבריאה על ידי הבורא, מבטא רצון כלשהו של הבורא, שהוא לעולם יהיה רצון לקבל הטבה כלשהי בעת מילוי הרצון, גם אם ההטבה אינה מגיעה ישירות מהנברא. הערה נוספת: גם הלוגיקה כי התכלית היא להגיע להשתוות צורה עם הבורא, גם היא אינה נכונה. יתכן כי אדרבה, התכלית היא לבטל את הרצון להשפיע ולהישאר רק עם הרצון לקבל. ראה בהרחבה כאן: מהי תכלית הבריאה ?. הערה נוספת: קיימת גם האפשרות ... ולומר, כי שורש הרע נובע דווקא מהרצון להיטיב. ועל האדם להגיע להשתוות צורה אל מול הבורא, ולהמיר את הרצון שלו להיטיב לרצון שלו לקבל, דהיינו, להגדיל את האגו העצמי שלו, כדי שכך הוא יוכל יותר לקבל הטבה מתמדת כמו הבורא. ונקודה נוספת: גם אם האדם ממיר את הרצון שלו לקבל לרצון שלו להשפיע, הרי שגם זה עצמו נובע מהרצון לקבל של האדם. דהיינו, האדם רוצה לקבל הטבה מהבורא, ולכן הוא מבטל את הרצון העצמי שלו, או נכון יותר לומר מדחיק את הרצון שלו לקבל והופך אותו כאילו לרצון להשפיע. אך זו בסך הכל מרמה עצמית. כי אם לא היה לאדם רצון ... כי כל פעולה שורשה ברצון כלשהו... ובנוסף, אם לא יישאר אצל האדם הרצון לקבל, כיצד יוכל הבורא לתת לנברא את ההטבה וכולי. ...
מהות הבורא, משה רבנו, חז"ל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים
מהות הבורא, משה רבנו, חז"ל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים
... הבורא, משה רבנו, חזל, הרב אשלג, תורת הקבלה, הנושאים שבספר להיות אלוהים האם אפשר לחקור את מהות הבורא? אליעד כהן פותח את ההרצאה בכך שהוא מציג את הדרך בה הוא מתמודד עם ... נחשבות בלתי פתירות או אסורות לחקירה. הוא מסביר שהרבה מחכמי היהדות לאורך הדורות, ובמיוחד חזל, אמרו שאסור או בלתי אפשרי לחקור את מהות הבורא. דווקא את הנושא הזה, שהוגדר בעבר כבלתי ניתן להשגה או הבנה, אליעד בחר ... הנושאים שנטען לגביהם שאין להם תשובות הוא חוקר לעומק, ומנסה לתת תשובות והסברים מפורטים וברורים ככל האפשר. מדוע חזל אסרו לחקור את מהות הבורא? לדברי אליעד, ישנן גישות ביהדות, במיוחד מצד חזל ורבנים שונים כמו הרב יהודה לייב אשלג, שאומרות שאסור או אי אפשר להבין את מהות הבורא ואת אלוהים עצמו. אליעד מדגיש שלדעתו הטענה הזו היא מוטעית. הוא מעלה ... כלפי אותם רבנים וחכמים ואומר שהם למעשה הטעו את האנשים במכוון או מתוך טיפשות, בכך שאסרו עליהם לשאול ולחקור שאלות בסיסיות כמו מהות הבורא. אליעד אף מרחיק ואומר במפורש כי חלק מאותם אנשים היו נוכלים, רשעים, ... או בלתי ניתן להשגה. מה הקשר בין הספר להיות אלוהים לתורת הקבלה? אליעד מסביר כי הספר להיות אלוהים עוסק בדיוק בנושאים האלו של מהות הבורא ושל הבנת המציאות באופן עמוק ומדויק. הוא מציין כי תורת הקבלה והרב ... פתוחות רבות או אוסרים על חקירתן. לעומת זאת, בספר להיות אלוהים, אליעד מנסה לפרוץ את הגבולות הללו ולהראות שלכל שאלה, כולל שאלות על הבורא ועל אלוהים, ישנן תשובות ברורות ומדויקות. המטרה המרכזית שלו היא לשחרר ... על חייהם, לשאול שאלות ללא פחד, ולבדוק בעצמם מה נכון ומה לא נכון, בלי להסתמך על סמכויות חיצוניות. כיצד לדעת אליעד כהן אפשר להבין את הבורא? אליעד כהן מציע את הגישה שלו להבנת מהות הבורא באופן ישיר ופשוט: דרך חשיבה ביקורתית, בדיקת האמונות והשאלות הקשות ... קורא לאנשים להפסיק להאמין באופן עיוור במסורות וברבנים, ולהתחיל להשתמש בשכל ובאינטליגנציה שלהם באופן עצמאי. האם אפשר להבין את מהות הבורא? למה חזל אסרו לשאול שאלות? מה הקשר בין תורת הקבלה לספר להיות אלוהים? ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 12 - האם לכל מוגבל יש מגביל עד המגביל הראשון שאינו מוגבל?! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. טיעון: מוכרח להיות אלוהים שהוא כל יכול ושאינו מוגבל, שהוא זה שהגביל וברא את העולם כפי מה שהוא. הוכחה: לכל מוגבל יש מגביל. אכ יש מגביל שאינו מוגבל דהיינו, הבורא הראשון שהגביל את כל המוגבלים. הסבר: מידות השולחן הוגבלו על ידי הנגר. מידות השעון הוגבלו על ידי השען וכולי. ... בצורות שונות, אכ מוכרח להיות להם מגביל, דהיינו, מוכרח שיש להם בורא אלוהים שאינו מוגבל. בנוסף מוכרח להיות שהבורא עצמו אינו מוגבל, כי אם הוא מוגבל, אז מי הגביל אותו? אכ נוכיח כי קיים מגביל ראשון שאינו מוגבל. נקודה נוספת: ... אחר שקדם לו עד אין סוף. אין דרך להוכיח כי קיימת נקודת התחלה. כך שיתכן כי אכן העולם הוגבל על ידי אלוהים הבורא, אך גם הבורא עצמו הוגבל על ידי מישהו אחר. הפרכה 4: אם יש בורא לעולם, הרי שניתן להוכיח אך ורק כי כוחו של הבורא אינו מוגבל לברוא את העולם כפי מה שהוא. אך לא ניתן להוכיח כי הוא אינו מוגבל לחלוטין. ואם נשאל: מי הגביל את כוחו של הבורא להיות כפי מה שהוא? נשיב: כוחו היה מוגבל באופן נצחי, דהיינו, כוחו מוגבל מאז ומעולם, ללא נקודת התחלה. כשם שקיומו של הבורא אינו מוגבל בזמן, כך גם מגבלתו של הבורא אינו תחומה בזמן כלשהו, אלא היא נצחית... נקודה נוספת: הגיוני יותר לומר כי הבורא מוגבל! הוכחה 1: קיומו של העולם מגביל את הבורא בצורה כלשהי. הסבר: מכך שקיים עולם, הרי שקיימת ישות נוספת מלבד הבורא, והרי שהבורא מוגבל בצורה כלשהי, על ידי העולם עצמו שהוא עצמו ברא. הוכחה 2: בריאת העולם מגבילה את הבורא. הסבר: נשאל: האם הבורא היה מוכרח לברוא את העולם דווקא בצורה שהוא כרגע, או שמא הוא היה יכול לברוא את העולם בצורה אחרת? נשאל גם: האם הבורא בכלל היה מוכרח לברוא את העולם, או שמא הוא היה יכול שלא לברוא אותו? מסקנה: או שהבורא לא ברא את העולם, או שהבורא הוגבל לברוא את העולם בכלל, ודווקא כפי מה שהוא בפרט. הוכחה 3: רצונו של הבורא, מעיד על מגבלתו של הבורא. הסבר: הבורא מוכרח למלא את הרצון של עצמו. אם נאמר שהוא אינו מוכרח למלא את רצונו העצמי, הרי שמשהו הכריח אותו למלא את רצונו ... הוא אינו מוכרח למלא את רצונו העצמי + לא הוכרח לברוא את העולם, אכ מדוע העולם נברא? סיכום: הגיוני יותר לומר שהבורא מוגבל. נקודה נוספת: גם אם נאמר כי הבורא הוא אינו מוגבל, הרי שהוא כן מוגבל! כיצד? תשובה: מעצם הגדרתו כבלתי מוגבל, הרי שהוא הוגבל להיות בלתי מוגבל, ... ונחדד עוד יותר: כל דבר מוגבל על ידי ההגדרה של עצמו. כל דבר מוגבל על ידי ההפך של עצמו השונה ממנו. ברגע שהבורא מוגדר כבלתי מוגבל, הרי שהוא מוגבל על ידי ההגדרה של עצמו. מסקנה: גם בורא בלתי מוגבל הוא מוגבל בצורה כלשהי, ... קיים בורא ראשון מוגבל באופן נצחי, שמגבלתו וקיומו נצחיים ללא נקודת התחלה, או שמוגבל אחר קדם לו וכולי, ושאותו הבורא אפשר לעולם להיות בצורה שלו ולא בצורה אחרת... נחדד: לקחנו לדוגמא שולחן, ובמקום להגדיר אותו כמוגבל, הגדרנו את ... וגם בלתי מוגבל. מוגבל להיות מה שהוא. לא מוגבל ולא מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא אינו הוא. ומכאן נוכיח, כי גם הבורא הוא כנראה מוגבל להיות מה שהוא ובלתי מוגבל להיות משהו אחר. האם מישהו הגביל אותו? האם לכל מוגבל מאופשר יש ...
בורא ראשון שאינו נברא, מי ברא את אלוהים? האם יש בורא ראשון? מי ברא את העולם? האם הבורא נברא?
... את אלוהים? האם יש בורא ראשון? מי ברא את העולם? האם הבורא נברא? האם חייב להיות בורא ראשון שאינו נברא? אליעד כהן מתייחס לשאלה האם חייב ... הטענה הזאת נפוצה בעיקר בעולם הדתי, שלפיו אלוהים הוא הבורא הראשון והוא תמיד היה קיים. הטיעון השכיח הוא שלכל דבר בעולם יש בורא, ולכן ... נברא, שאינו חלק מהשרשרת, כדי לעצור את האינסופיות של הבוראים והנבראים. אולם, לדעת אליעד, זו טענה חלשה מאוד מבחינה לוגית. ההסבר לכך הוא פשוט: עצם העובדה שלכל דבר יש בורא, לא בהכרח אומרת שהבורא הראשון צריך להיות שונה במהותו מהנבראים. ניתן לומר שכל אחד הוא גם בורא וגם ... השולחן וגם נברא, כך גם הישות שאנחנו מכנים אלוהים או הבורא יכולה להיות בעצמה נבראת. אין סתירה לוגית בכך שהבורא הוא עצמו גם נברא וגם בורא, ולכן הטיעון הדתי שאומר חייב להיות בורא ראשון שלא נברא הוא חסר בסיס אמיתי. למה אנשים מתקשים להבין שהבורא יכול להיות גם נברא? אליעד כהן מסביר שהקושי של אנשים להבין את הרעיון של בורא ... בורא ראשון שאינו נברא מבוסס על הנחה לא נכונה שלפיה הבורא חייב להיות שונה מכל שאר הנבראים. למעשה, אפשרי בהחלט שלכל בורא יהיה גם בורא ... אחת מכלל זה ולהגדיר אותה כלא נבראת. מה הטעות בטענה שהבורא חייב להיות רק בורא? הטעות של הדעה הרווחת בעולם הדתי לפיה חייב להיות בורא ... לדוגמת הנגר שיצר את השולחן. הנגר הוא בו זמנית גם הבורא של השולחן וגם נברא בעצמו. באותו אופן בדיוק, גם אלוהים או כל בורא אחר יכול ... לבורא. אין צורך לוגי או מציאותי לעצור את שרשרת הבוראים בנקודה אחת ספציפית, אלא רק קיים הצורך הפסיכולוגי של אנשים לפשט את התמונה ... אנושי לפשטות. סיכום הטענה המרכזית של אליעד כהן בנושא הבורא הראשון הנקודה המרכזית בדבריו של אליעד היא שהרעיון של בורא ראשון שאינו נברא ...
אלוהים - חלק 16 - הוכחה לכך שאלוהים *אינו* הישות היחידה שקדמה לעולם!
... לחלוטין למהותו של הבורא? זא האם מהותו של אלוהים זהה לחלוטין למהותו ... אם נשיב כי מהותו של הבורא שונה ממהותו של האין כלום שממנו נוצר היש ... שונות שהן: 1 - הבורא עצמו. 2 - האין שממנו נוצר היש. והלוגיקה ... שונים בתוך המהות של הבורא, הרי שממילא הבורא עצמו הוא כבר גם ישות שמורכבת מחלקים שונים ... בין מהותו העצמית של הבורא, לבין המהות של החלק העצמי שממנו, לאחר מכן, הבורא ברא את העולם, הרי שנוכל להפריך זאת בצורה ... החלקים השונים של הבורא. זא אם נאמר שהבורא לקח חלק מעצמו לצורך הבריאה, כדי להתחמק ... היה הבדל כלשהו בין הבורא עצמו, לבין חלק כלשהו ממנו, שברמת הפוטנציאל ... לא היה שום הבדל בתוך הבורא עצמו בין שום דבר לשם דבר. ופשוט ברגע הבריאה, הבורא עצמו הפך את עצמו כולו לבריאה עצמה ולעולם ... שהיא אלוהים שהוא הבורא שברא את העולם, הרי שזה מחזיר אותנו בעצם ... נגזרה ממהותו של הבורא עצמו, ונתעקש לומר כי לא כל הישות של אלוהים ... הסופי בתוך המהות של הבורא, ואכ הבורא הוא מורכב מדברים שונים, והוא כבר אינו אין ... - קיימת ישות נפרדת מהבורא דהיינו, האין שממנו אלוהים יצר את היש. או ... שינוי בתוך מהותו של הבורא כנל. ולכן אולי אפשר לומר ש: 1 - העולם נוצר ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... השלישי השתגע והרביעי מת. פרדס הוא משל להתעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים ושל הקשר בין הבורא לבריאה. הביטוי מעשה מרכבה מתייחס להבנת האופן בו הבורא רוכב על הבריאה, כלומר, איך הרוחני (הבורא) מחובר לגשמי (הבריאה) ומקיים אותו. מה משמעות ארבע הבחינות בפרדס? אליעד כהן מפרט על המשמעות של ... את השלבים השונים של ההבנה הרוחנית: הראשון שנכנס בשלום ויצא בשלום - אדם שהגיע להבנה מלאה של החיבור בין הבורא והבריאה. הוא הבין לעומק את אחדות המציאות ואת הקשר בינו לבין הבורא. השני שקיצץ בנטיעות - מתאר אדם שהתחיל להבין את האמת הרוחנית אך נעצר בשכל האנושי ולא הצליח להתעלות ... רוחני. הרביעי שמת - אדם שאיבד לחלוטין את החיבור הרוחני, ומתנתק לחלוטין מההבנה של תכלית הבריאה והקשר עם הבורא, ולכן מת מבחינה רוחנית. אליעד כהן מסביר כי מצד האמת אף אחד לא באמת נכנס ויצא בשלום באופן מוחלט, ... העדן האמיתי, לא גן העדן הדתי המסורתי, אלא מצב רוחני של חיבור שכל האדם לשכל האלוהי, ולחוות את המציאות כמו שהבורא חווה אותה - אחדות מוחלטת. אליעד מסביר כי כאשר אדם מנסה להיכנס לגן עדן, מרביצים לו השיגעונות ... אותו לבעל חיבור עמוק למציאות האמיתית ולאחדות האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי ... והרביעי מת. המשמעות של פרדס היא התעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים, ובעיקר חקירת הקשר בין הבורא לבריאה. מעשה מרכבה הוא מושג המייצג את ההבנה כיצד הבורא שוכן בתוך הבריאה, כיצד הוא רוכב על שכינתה ומחיה אותה, ומייצג את האינטראקציה בין העליון לתחתון. ... על ארבעת החכמים לא מתאר רק חוויות שונות אלא גם מבטא את הרבדים השונים של חוויית האדם כשהוא חוקר את מהות הבורא והבריאה. כל אחד מהחכמים במשל מבטא שלב בתהליך הרוחני: 1. הראשון שיצא בשלום - מציין את האדם שזוכה להבין את תכלית הבריאה, את החיבור האמיתי עם הבורא, והוא מצליח להבין את הדרך שבה הוא חלק מהמציאות האלוהית. 2. השני שקיצץ בנטיעות - מדובר באדם שמבין ... מהו תהליך ההבנה הרוחנית? ההבנה של מעשה מרכבה היא קשה מאוד. כל אחד, לפי דרכו, צריך להבין את הקשר בין הבורא לבריאה כדי להשיג את החיבור המלא, שהרי להבין את המהות של הבריאה תלוי בהבנת הבורא עצמו. ברגע שהאדם לא שואל שאלות יסודיות כמו מי ברא את הרצון שלי?, הוא מתחיל לקצץ בנטיעות ומפריד את הבריאה מהבורא, מה שמוביל אותו לטעויות ולסבל רוחני. הבעיה היא שבני אדם רבים לא מבינים שיש שני רשויות, כלומר, את ... מי שמאחז בשכל האנושי בלבד, נפרד מן השכל האמיתי. מהו הפתרון להתעלות רוחנית? על מנת להגיע לחיבור מלא עם הבורא ולהבין את הבריאה באמת, אדם צריך לא רק לחקור את השאלות הגדולות, אלא גם לשאול את השאלה מי ברא את ... האינסופיות הן חלק מהתהליך שדרכו יש לחוות את הבריאה. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה תהליך ההתעלות הרוחנית והשאלות הגדולות הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה הפעם אני רוצה ... פרדס, מה זה מעשה מרכבה? הם ניסו להבין בעצם את רכיבת העליונים על התחתונים, מעשה מרכבה, זה בעצם להבין איך הבורא מחובר לבריאה הבורא רוכב על הבריאה, מה שנקרא סולו לרוכב בערבות, כלומר, רוכב על השכינה שהיא נקראת ערבות, הבורא רוכב עליה מחובר אליה, מחיה אותה מהווה אותה. ולהבין את זה, זו האינטראקציה בין הבורא לבריאה, להבין איך נוצר המסובב הראשון. כי אפשר להגיד שבורא בלי רצון זה עליון, ובורא עם רצון, זה ... הוא, די פשוט, כל אחד ואחד שקיים בעולם יש לו את 4 בחינות האלו, להבין מעשה מרכבה זה אומר להבין את מהות הבורא, כי אחרת איך תבין מעשה מרכבה. מצד אחד, אילו הייתיו ראיתיו, וגם משה אמר, הראיני נא את כבודך, ולא ... האלוהי האמיתי, אז יש לו 3 בחינות קודם כל הוא נקרא רשע, כי הוא כופר בשכל האמיתי, מקצץ בנטיעות, מפריד בין הבורא לבריאה הוא גם מת כי רשעים בחייהם קרואים מתים, והוא גם משוגע כי הוא משוגע, כי מצד האמת כל מי שלא ... היה צריך לעשות כדי לצאת בשלום? היה אמור לשאול מי ברא את מטטרון? ואז היה יוצא בשלום, מאחר שהפריד את הבריאה מהבורא, וזה באנלוגיה אלינו: אם אדם היה שואל מי ברא את הרצון שלי? והיה מבין שאין לו בחירה הוא לא היה מקצץ בנטיעות ואומר יש אלוהים ויש לי בחירה, זה נקרא לקצץ בנטיעות אתה מפריד את הבריאה מהבורא, כי למה האדם חושב שיש לו בחירה? תשובה: כי הוא לא שואל: מי ברא את הבחירה? מי ברא את הרצון? מי עכשיו בורא את הרצון? וזה עמקויות. ומי שלא חוקר מה הסיבה, מי הבורא, ומי ברא את הרצון של אלוהים, כי אם לא תדע את אלוהים לא תבין לעולם איך העולם הזה עובד, איך תבין את ...
הפכים זהים. מהי האמת הבלתי תלויה? מהי מהותה של המציאות כולה? חלק 3
... של המציאות כולה? חלק 3 תוספות: האמת הבלתי תלויה = האמת הטובה = התמונה המלאה = השכל של המציאות = המהות של המציאות = אלוהים = הקדוש ברוך הוא = השם יתברך = הבורא = הסיבה של כל הסיבות = הסיבה הראשונה = הרצון של כל הרצונות = הרצון הראשון = השורש של כל המציאות = השורש של כל המחשבות דעות רגשות ... כאילו הוא חלל פנוי מהאין סוף. למרות שמצד האמת הכל זה אין סוף ואין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר והכל זה אחדות גמורה. כי אין עוד מלבדו. הקדוש ברוך הוא = הבורא האין סוף. השכינה = ההתגלות של הבורא אל הנבראים. צרות צרה = מלשון צורה ומלשון צר ההפך של רחב = הצמצום של המהות אל הצורה הצרה ושאינה אין סופית = צרות. להתפלל תפילה = דבקות וחיבור של האדם בשורש של המציאות הבורא. ללמוד תורה לימוד תורה = כאשר האדם מקשר כל דבר לשורש שלו שהוא הבורא = כאשר האדם רואה את החוכמה של האין סוף שיש בכל דבר = תורה = חיבור הבורא לבריאה. תורת הנגלה = לראות את הצמצומים השונים שיש בעולם כצמצומים. תורת הנסתר תורת הקבלה = לראות את הסוד הנסתר שיש בכל דבר. הסוד = ... = התחברות = האדם מתחבר לטוב שבכל דבר. עוונות עברה עברות = העבר השני = הצד השני = הפרדה = מעבר לעבר = מצד לצד = צדדים = פירוד = האדם אינו מקשר את העולם אל הבורא = אינו רואה את הטוב שיש בכל דבר. לחטוא חטאים = חטא = חסר. להחטיא את המטרה = להחסיר את המטרה. חטא = תחושת חסר. הנברא חסר את החיבור לטוב של הבורא. לחזור בתשובה חזרה בתשובה = הנברא שב וחוזר אל הבורא להיות איתו באחדות. גאווה = הנברא מדמיין את עצמו כמשהו ממשי ואינו יודע שהוא כלום ביחס לאמת של הבורא. ענווה = הנברא יודע שאין עוד מלבדו של הבורא = ולכן הנברא הוא כלום = ונחנו מה אנחנו כלום. העולם הזה = הצורות השונות של המציאות, כאשר הן אינן מקושרות למהות שלהן. העולם הבא = ... לבורא. אדם הראשון: עץ הדעת טוב ורע = הפכים שונים של טוב ורע = חוסר נצחיות = מוות. עץ הדעת = השכל האנושי = מוגבלות להבין את האין סוף = הנברא נראה כנפרד מהבורא = טוב ורע. אדם הראשון: עץ החיים = הכל טוב = אין טוב ורע, אלא הכל אחד = חיים לנצח. עץ החיים = מעל השכל האנושי = הנברא מתאחד עם הבורא = אין ידיעה הגדרה הפרדה של דבר אחד מדבר אחר (ראה תכלית הידיעה). חיים = כאשר הנשמה של האדם מקושרת לשורש של החיים למי שמחייה אותה המהות של המציאות הבורא = רואה את עצמה כאחד עם הבורא. מוות = כאשר התודעה של האדם אינה מקושרת למקור שמחייה אותה המהות שלה הבורא = מת חי. תחיית המתים = כאשר התודעה של האדם שהוא חי מת מתקשרת לבורא שלה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בן 10 סודו של האומניטריקס 1, חיפוש הבורא, המלחמה על הטוב של הנפרדות, העקבות של אלוהים בבריאה, להשתחרר מהשכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבורא, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבורא, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ר מומלץ בתחום הבורא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 23:37:10 - wesi4