... כי עשית עמדי חסד, וכי חפצת בי ותציבני לעמוד לפניך לעולם. יהיו לרצון אמרי פי והיגיון לבי לפניך, ה צורי וגואלי תפילה עתיקת יומין מתוך התכלאל,
מברכות השחר (טובה לכל עת) לסיכום: תקותי כי מאמר זה יעזור לכל אחד מאיתנו. להתבונן יותר בתפילה. העבירו נא את המסר לכל אדם אשר מוכן לתקן. לא נעשה זאת מנקודה של, גאוה ... ישר ותמים היה מברך את בניו כל ליל שבת, בכוונה עצומה, בלשון: אלה ואלה נשרפין בבית הדשן. אורח בר - אורין שהתארח בביתו, שמע בליל שבת את דברי
הברכה ופרץ בצחוק... סיפר לבעל הבית את השטות שהוא אומר... אותו אדם ישר ותמים התבייש מאד והפסיק... בחלום באו משמים, לאותו בר - אוריין והקפידו עליו בכעס גדול, שגרם ... אשר נרצחו מסיבה אחת ויחידה, בגלל היותם יהודים ולענ של כל אלה שמסרו נפשם על קידוש ה על קדושת הארץ והגנת הישוב היהודי. בסד 1 פרשת לך לך
ויברכהו ויאמר ברוך אברם לאל עליון קנה שמים וארץ (בראשית יד יט). ויאמר אברם אל - מלך סדם הרמתי ידי אל - יהוה אל עליון קנה שמים וארץ (שם כב). השאלה מה פירוש המלה קנה ... בעולמו ואלו הן: תורה קניין אחד, שמים וארץ קניין אחד, אברהם קניין אחד, ישראל קניין אחד, בית המקדש קניין אחד... אברהם קניין אחד מנין? דכתיב:
ויברכהו ויאמר ברוך אברם לאל עליון קנה שמים וארץ. וקשה, הברייתא מוכיחה שאברהם קניינו של הקבה, כאשר מפשט הפסוק מובן כי אל עליון קונה שמים וארץ ולא את אברהם, קושי זה ... הגיבור והנורא, אל עליון, גומל חסדים טובים, קונה הכל... קונה בצירי, זהו שבח להקבה שקניינו הכל והיא באה בצירי בסמיכות רק לפעולתו של הקבה וכן
בברכה מעין שבע יש להקפיד לומר האל הגדול, הגבור והנורא, אל עליון, קונה ברחמיו שמים וארץ... זהו שבח להקבה לבריאת העולם ועל כן המלה קונה בצירי, והטועים לומר קונה בסגול ... מהפכים קודש לחול, והחמור ביותר חלילה, משמעות הדברים בתפילת שמונה עשרה היא כפירה בבורא שהוא ראשון ליצירה שברא הכל מאין, וכך כתב הרשבא (מסכת
ברכות לד ב), צריך שיתבונן האדם ויכוון אליהם בשעת התפילה והוא שיש
בברכה ראשונה קונה הכל וזוכר חסדי אבות מלך עוזר ומושיע ומגן וכל מלה ומלה מאלו המלות יש בה כוונה, שבה פינה גדולה באמונה... שלא כדעת הפילוסופים שמקצתם גזרו על קדמותו ... המלה הבונה עם הא הידיעה בתחילתה היא בניקוד סגול, כמו: הבונה בשמים מעלותו (עמוס ט ו). יוצא מכך, כי יש להקפיד בברכת המזון, בתפילת שמונה עשרה,
בברכה לאחר קריאת ההפטרה לומר: ברוך אתה ה בונה ירושלים, הנון בצירי, זהו שבח להקבה וזהו ההבדל בין קודש לחול הטמון בצורת ניקוד המלה, כדברי רבנו בחיי: המוסיף נקודה או ...