... לפני תפילת העמידה בשחרית ובערבית ברוך אתה ה גאל (ולא: גואל) ישראל. ואילו בתפילות העמידה ביום חול,
הברכה השביעית, בברכת הגאולה מסיימים: ברוך אתה ה גואל (ולא: גאל) ישראל. וסימנך: כאשר דובר על הגאולה של מצרים שירה חדשה שבחו גאולים... על שפת הים...אותות ומופתים באדמת בני חם גאולה של העבר,
הברכה נאמרת בלשון עבר = גאל, ואילו בתפילת העמידה, אנו מבקשים גאולה בהווה ולכן פשוט
שהברכה תהיה בלשון הווה= גואל. ומקיים אמונתו ל (י) שני עפר - היוד נחה, ואיננה נהגית! וגם נקפיד לבטא את הצירי באותיות שנ (שלא יישמע לשני, פירוש: לשניים). בקדושה: כדבר ... שומר (האיש שבשער). הסביר לי ידידי ר רחמ ניסים היו, נראה כי הטעות בין הוגי ההברה התימנית, נובע מסיום
הברכה השלישית של ברכת המזון: באי (ה) בונה ברחמיו את ירושלים, אמן שם אמורה להינקד בסגול, כי זה לשון פועל... (verb). יש הסוברים כי על פי כללי הדקדוק בפעלים בגיזרת ל - ה ...