ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
מבחן הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז?
מבחן הפרעת קשב וריכוז - כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז? לפחות 10 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, חלקם מאובחנים בשלב מוקדם בעזרת מבחן הפרעות קשב וריכוז. מדובר למעשה בסדרה של מבחנים אשר נערכים על ידי נוירולוגים, פסיכיאטרים או פסיכולוגים. כאשר במידת הצורך המאבחנים משתמשים בעזרתם של אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך. לפני שנסביר מהו מבחן להפרעות קשב וריכוז, נסביר בקצרה מה חווה ילד שמתמודד עם הפרעות קשב וריכוז. בין היתר מדובר בקושי להתמקד בפרטים, קושי ביצירת קשב לאורך זמן, אינו מסוגל לעקוב אחר הוראות, מאבד ריכוז בקלות, ... בבית, בלימודים או בכל סביבה אחרת. מאפיינים אלה יכולים גם לגרום לבעיות חברתיות, לימודיות ואחרות. כיצד מתקיים מבחן הפרעת קשב וריכוז לצורך מבחן הפרעת קשב וריכוז, יש לגשת למרכז אבחון, שם נערכים מבחנים על פי קריטריונים קבועים, בינלאומיים. בין היתר נערך אבחון אנמנזה התפתחותית, בדיקות ... והמורים), בהמשך נערכת כולל בדיקת מחשב. התהליך נמשך כולל 4 מפגשים בדרך כלל ונמשך חודש ימים. במהלך מבחן הפרעת קשב וריכוז, נפגשים ההורים והילד עם רופאים שמתמחים בתחום, כולל נוירולוגים ורופא ילדים. בסיום המבחן, אם יהיה צורך יבוצעו השלמות לבדיקות השונות. מבחן הפרעת קשב וריכוז, מתבצע בין היתר על ידי תצפיות בילד ובהורים, בדיקות גופניות ונוירולוגיות, בדיקות מעבדה כולל בדיקות שמיעה וראייה, בדיקות הערכת ... בהתאמה להיסטוריה מפורטת של הילד והערכה של הפרעות אפשריות אחרות, כולל הפרעות פסיכולוגיות. אחד המאפיינים העיקרים של מבחן הפרעת קשב וריכוז, הוא שאלון t.o.v.a, שאלון שמטרתו לבחון עד כמה הילד יכול להתמודד עם מטלה מסוימת, חד גונית לאורך זמן. מדובר ...
טיפול בבעיה נפשית הוראה לחנך פסיכיאטרים הפרעה נפשית בעיית קשב טיפול בהפרעות אישיות איך להגיב
טיפול בהפרעת קשב - מבוא
טיפול בהפרעת קשב - מבוא טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב וההשפעות האפשריות שלהם על רמת התפקוד ואיכות החיים של האדם. הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב משפיעה על טווח רחב של תחומי התנהגות ולכן אנשים עם הפרעת קשב עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומי החיים, אשר פוגעים ברווחתם. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי. אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים, אך באמצעות טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד. טיפול הולם יכול למנוע תאונות וליקויים מתמשכים בתפקוד במסגרת בית הספר, עולם העבודה, קשרים עם עמיתים ויחסים בין אישיים. לצד זאת, הפרעת קשב בלתי מטופלת מקושרת להישגים אקדמיים נמוכים, סטטוס תעסוקתי נמוך וסיכון מוגבר לשימוש לרעה בחומרים ועבריינות. משום שכל דחייה עלולה ... ישנה חשיבות רבה למתן טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עם זאת, רק מחצית מהילדים עם הפרעת קשב זוכים לקבל טיפול. בנוסף ישנם אנשים שכלל לא אובחנו בילדותם, אשר מגיעים לקבל טיפול ראשוני רק כשהם כבר בוגרים. ... התאמה אישית 1.2.1 התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות 1.3 מעקב והערכת ההתקדמות 1.3.1 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב 2 מענה לתחלואה נלווית 2.1 הפרעת קשב ומחוננות 3 קבלת מידע אמין 3.1 הכשרת מורים 3.2 הדרכת הורים 3.2.1 קשיים בשלב האבחון 3.2.2 קשיים בשלב הטיפול ... עזר וטכנולוגיה מסייעת 9 התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות 10 התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי 10.1 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב 10.2 טיפול התנהגותי 11 טיפול תרופתי 11.1 תרופות ממריצות / מעוררות 11.1.1 התאמת המינון וסוג התרופה 11.1.2 אופן הפעולה ... 12 טיפולים אלטרנטיביים 13 התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו 1 1 בנייה של המערך הטיפולי: המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. למידע נוסף ראו - קשיים העלולים להיווצר בעקבות הפרעת קשב. בעוד שעדיין לא נמצאה דרך לריפוי מלא של הפרעת קשב, ישנן מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות ולא תרופתיות להתמודדות עם התסמינים ושיפור התפקוד. כך שניתן לטפל ביעילות בתסמינים של הפרעת קשב עבור ילדים ומבוגרים. עם זאת, המטרה הטיפולית צריכה להתייחס לא רק להקלה זמנית בסימפטומים, אלא גם להבניה של המסלול ההתפתחותי ארוך הטווח הרצוי ביותר. טיפול רב מערכתי: הנחייה בנוגע לתזונה נכונה היא חלק ממערך הטיפול להפרעת קשב לנוכח מאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של האדם, ובכל הצירים ... המקצוע המעורבים בטיפול היא קריטית להצלחתו. על כן חשוב להקפיד על בחירה של מורים, מטפלים, רופאים או מאמנים הבקיאים בהפרעת קשב על כל היבטיה. בעוד שאנשי החינוך נחשבים למומחים בנוגע להקשר הכיתתי, לחומרי הלימוד ולקשיים של תלמידיהם, היועצים המקצועיים נחשבים ... רוב שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הוא זה שמוביל לתוצאות הטובות ביותר. שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות: הפרעת קשב מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים והיא הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. כדי להימנע מההשלכות השליליות העלולות להיות להפרעת קשב בהיעדר טיפול, ישנה חשיבות רבה ליישום תוכניות התערבות כבר בשלב המוקדם של בית הספר היסודי. ההורים והמורים כאחד לוקחים תפקיד משמעותי בעיצוב אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. למרות זאת, אחד ההיבטים המוזנחים בנוגע לטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב הוא הצורך ביצירת שיתוף פעולה עם אנשי החינוך לצורך יישום התוכנית הטיפולית. תוכנית התערבות בית ספרית היא חלק חיוני מהמערך הטיפולי המלא להפרעת קשב. במקרים רבים הבנייה של התוכנית הטיפולית מתחילה לאחר מעשה כתגובה לבעיה שכבר התעוררה או להתנהגות בלתי מקובלת שכבר התרחשה. ... מראש את כל המקרים, רובם ידועים וניתן לצפות להתרחשותם מבעוד מועד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לאתר תלמידים עם הפרעת קשב על ידי הפנייה לאבחון ולעזור לכל תלמיד שאובחן להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. בהתחשב במחלוקות הקיימות בציבור בנוגע להפרעת קשב, יש חשיבות רבה לכך שהמורה יהיה אובייקטיבי ובעל ידע בנושא. בהתאם לך, בנוסף להורים יש להדריך גם את צוות המורים בבית הספר. התאמה אישית: האבחון של הפרעת קשב מבוסס על המהדורה החמישית של ה - DSM. הוא מאפשר למפות את היכולות והקשיים לצורך התאמת תוכנית העבודה למאפיינים האישיים של כל אדם. לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו. מכאן שעל המטפלים להתאים את הטיפול בהתאם לצורך. בדומה למצבים כרוניים אחרים, תוכנית הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיבנות באופן ספציפי עבור כל מקרה לגופו, בהתאם למאפייניו הייחודיים. בהתאם לכך, הטיפול בהפרעת קשב צריך להיקבע בתוכנית אישית המבוססת על ההפרעה הבסיסית, התחלואה הנילווית ועל העדפות האדם (והמשפחה במקרה של ילדים). גיבוש היעדים של תוכנית הטיפול צריך לנבוע מתוך התסמינים המרכזיים שאותרו ומהפגיעות התפקודיות הספציפיות שהם יוצרים. אבחון הפרעת קשב נועד לספק את המידע הדרוש לצורך ההתאמה האישית של התוכנית הטיפולית. בנוסף כל סוגי ההתערבות והעזרה שהאדם מקבל צריכים ... זאת משום שלמידה נעשית בקלות וביעילות רבה יותר כאשר היא באה מתוך הנאה. התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות: הפרעת קשב בגילאי הבגרות להפרעת קשב יש ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. בגילאי הבגרות הפרעת הקשב עלולה להוביל לקשיים בתחום החברתי, האקדמי והמקצועי. בהתאם לכך, מבוגרים עם הפרעת קשב מתלוננים על קשיים בעבודה, בבית וביחסים חברתיים כתוצאה מקושי בהפנית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, השונות בין אנשים עם הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. שונות זו באה לידי ביטוי בכך שמבוגרים בעל הפרעת קשב מציגים תמונות קיצוניות, הנעות בין חוסר תפקוד מוחלט, תפקוד תקין ותפקוד גבוהה מאוד. אחד ההיבטים הייחודיים למבוגרים הוא התפקוד ... לילדם ולהימנע מלהביע כעס ומצוקה לידו. על כן יש להתייחס לכך במסגרת התוכנית הטיפולית. בנוסף, בשל האופי התורשתי של הפרעת קשב אמהות ואבות רבים מתמודדים עם ילד הסובל מהפרעת קשב, כאשר להם עצמם יש מאפיינים דומים או זהים. במקרים אלו יש לתת להורה את המענה הטיפולי המתאים עבור הביטויים ... של ילדיו, לבצע מעקב אחרי התוכנית הטיפולית שלהם ולדאוג ליישום שלה. היבט זה מאתגר במיוחד משום שאצל מבוגרים עם הפרעת קשב רוב הקשיים שעולים קשורים בהתארגנות עצמית, לדוגמה: ארגון וסדר של מקום העבודה, ניהול זמן, השלמת משימות שהותחלו וחלוקה לשלבים ... השלכות רגשיות שכן לעתים ההורים מזדהים עם ילדם ואף חווים מחדש חוויות דומות וקשות מעברם. עבור הורים רבים עם הפרעת קשב, העבודה עם הילד מהווה חוויה מתקנת. מעקב והערכת ההתקדמות: תוכנית הטיפול צריכה לפרט את יעדי הטיפול, האמצעים להשגתם ודרכי ...
דימוי עצמי מטפלים איך למנוע הוויה בעיית קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז יעוץ הורים היפראקטיביות
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר ... לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז. אחד הגורמים המשפעים על תפקודו האקדמי של הילד ודרגת המוטיבציה הוא הפרעת קשב, המשפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ולשלוט בהתנהגותו. המפתח ליצירת מוטיבציה בילד עם בעיות קשב הוא לווסת ולהתאים בעבורו את סביבת הלמידה. ריצארד לאבוי מציע בספרו פריצת דרך במוטיבציה שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בילד עם הפרעת קשב. ספקו לילד סביבה מובנית וצפויה. תנו לילד הוראות חד - שלביות פשוטות. העניקו לו בו בזמן מידע מילולי וויזואלי ... אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם. ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה. עקבו בתשומת ... משמעותית בעבודה עצמאית ונוטים להתמהמה ולדחות משימות. התנהגויות אלה יכולות להפריע לכיתה ולתסכל את המורה. מורים והורים צרכים להתייחס להפרעת קשב כאל הפרעה כוללת ומורכבת המשפיעה כמעט בכל פעילויותיו של הילד והאינטראקציות שלו. האימפולסיביות של הילד (היכון, צלוף, כוון) יכולה ...
איך לשלוט מאיפה להתחיל איך לפתור חברות להתחיל עצמאי הסחת הדעת אחדות
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת דר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ ... באמצעות שאלונים מבוקרים להורים ולצוות החינוכי. ובדיקה אוביקטיבית של יכולת התפקוד כגון: מבחן T.O.V.A הסימפטומים הנפוצים ביותר של הפרעות קשב וריכוז לפיהם ניתן לחשוב על קיום ההפרעה ולפנות לאבחון מקצועי הם: אי שקט ופעילות יתר. תגובתיות מהירה לגרויים = פתיל ... לנושא. הפרעות בזיכרון ובחשיבה. אלימות והתפרצויות זעם. חוסר סבלנות. קשיים בקריאה, כתיבה, בהבנה ובחשבון. דיכאון. ניתן לומר כי בהפרעות הקשב והריכוז נמצא 3 מרכיבים עיקריים 1.ליקוי בקשב 2.פעילות יתר 3 אימפולסיביות. תהליך האיבחון: לאיבחון מדוייק של ההפרעה ישנה חשיבות רבה ... אלו במסגרות טיפוליות ציבוריות או פרטיות. עלויות האבחון וההערכה הקליניים הן פועל יוצא הגורם המבצע ומורכבות האבחון. הטיפול בהפרעות קשב וריכוז מורכב למדי ועל מנת להשיג אפקטיביות טיפולית חשוב כי יהיה רב מערכתי, מקצועי שיכלול את ההיבט הביולוגי - רפואי ... כי תרופת הריטלין תינתן אך ורק על ידי רופאים מומחים בתחום ההתפתחות והפסיכולוגיה של הילד. סוגי הטיפול האלטרנטיביים בהפרעות קשב וריכוז רבים ושונים כגון: דיקור, הומיאופטיה, נטורופטיה, צמחי מרפא, פרחי באך, שיאצו, אלבאום, טומטיס, טיפול באמצעות יצירה והבעה, טיפול באמצעות בעלי חיים, דיאטות שונות, תוכנות מחשב, ביופידבק וניורופידבק וכד. מן הראוי לציין כי מחקרים רבים בתחום הפרעות הקשב והריכוז הוכיחו כי שיטת הביופידבק ובמיוחד הנוירופידבק מאחר והיא מבוססת על הרפואה - ביולוגיה, הפסיכולוגיה והטכנולוגיה, למעשה מלמדת יכולת לשלוט ... הרבים גורמים לעיתים קרובות לבלבול אצל אותם הורים נואשים ומודאגים המוכנים להשקיע זמן וכסף בחיפוש ומציאת עזרה ופתרון להפרעת הקשב והריכוז של ילדיהם. לסיכום: לעניות דעתי ולאור ניסיוני הקליני הרב חשוב ביותר כי הטיפול בהפרעות קשב וריכוז יתחיל אך ורק לאחר אבחון מקצועי, יהיה מערכתי ויכלול צוות רב מקצועי בפיקוח גורם מרכז מעריך אחד. סוג הטיפול ... תמיכה. במידה ואכן התהליך האבחוני והטיפולי יהיו כפי שאני מציע אין לי כל צל של ספק כי הסובלים מהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות שיש להם הרבה כישורים ויכולות ייחודיים יצליחו להגשים ציפיותיהם בתחום האישי, המשפחתי, החברתי, האקדמי והתעסוקתי ...
מחלת רוח להאשים מחלה נפשית חיות ירידה במשקל לפתח היפראקטיביים רצון
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב: גם מערך טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב - חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. הפתרונות הטיפוליים בהפרעה הם חלקיים ויש צורך לקבץ פתרונות שונים כדי לשפר את איכות ... טיפולים יעילים יותר בעלי השפעה מתמשכת. חלק מהפתרונות הם בעלי אופי דורשני ולכן ההחלטה בדבר המדיניות הטיפולית המתאימה ללוקה בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. משום שתוכניות טיפוליות מסוימות דורשות מאמצים מתמשכים מצד כל הגורמים המעורבים, לעתים חוסר תגובה לטיפול ... מהגורמים. במקרים אלו יש לחפש פתרונות שיקלו על שיתוף הפעולה ולא לזנוח את הטיפול. מענה לתחלואה נלווית: תחלואה נלווית להפרעת קשב כבר בשלב האבחון, הרופא הבודק אדם עם הפרעת קשב חייב לשקול את התחלואה הנלווית לסוגיה. אם לצד הפרעת הקשב מתקיימים גורמים נוספים הפוגעים בתפקוד, יש להתייעץ או להפנות לאנשי המקצוע מהתחום הרלוונטי לגורמים שנמצאו. סיוע בהתמודדות עם אחד מהגורמים לקשיי התפקוד יכול להקל על ההתמודדות עם היתר. למשל, אצל אדם עם הפרעת קשב ודיסלקסיה, מתן הוראה מתקנת לצורך שיפור הקריאה יכול לפנות משאבי ריכוז שהושקעו בהתמודדות עם קשיי הקריאה, ובכך להקל על יכולת הלמידה מחומר כתוב גם ללא שינוי ברמת הריכוז המקורית. הפרעת קשב ומחוננות: עבור אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות המערך הטיפולי צריך לתת מענה הולם לכל אחד מהמצבים הללו. השילוב של אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות אינו נפוץ באוכלוסייה הכללית. אין זה מפתיע משום ששתי תופעות אלו מתייחסות לקצוות של הנורמה האנושית בהיבטים שונים. ... הילד: המשפחה, מערכת החינוך (הגן ובית הספר) והחברה. המבוגרים המשמעותיים (כמו מורים והורים) יכולים להיות מקור הגנה לילדים עם הפרעת קשב והמנוע שמניע את ההתפתחות החיובית שלהם, אם ידעו איך להכיל את הקושי ובו - זמנית לראות את הילד מעבר לקושי. עם זאת, הציבור אינו מיודע כראוי בנושא הפרעת קשב. על כן ישנו סיכון משמעותי שלאנשים בסביבתו של האדם לא יהיה את הידע הנחוץ כדי להוות סביבה תומכת ומגנה עבורו, החל מגילאי הילדות ולאורך החיים. בנוסף, משום שהפרעת קשב לא נראית לעין מבחינה חיצונית, ניתן להתייחס אליה כנכות לא נראית. משמעות הדבר היא שבעוד שילד עם הפרעת קשב נראה כשאר הילדים, הוא עלול להתקשות לתפקד ולהתנהג כמצופה ממנו. זאת משום שבמקרים אלו ציפיות הסביבה מבוססות על הנחות כוזבות. כלומר כאשר הסביבה אינה מודעת או מקבלת את קיומה והשפעתה של הפרעת קשב על התפקוד היום יומי, היא אינה מתאימה את ציפיותיה כפי שמקובל לעשות עבור קשיים אחרים הניתנים לזיהוי על פי המראה החיצוני של האדם. בעקבות זאת פעמים רבות הורים לילד עם הפרעת קשב נתונים לביקורת ולגינוי מצד הסביבה הקרובה והרחוקה, ומוצאים עצמם מואשמים ומותקפים בשל התנהגותו של ילדם. אין ספק בכך שהפרעת קשב נמצאת זה זמן רב תחת אור הזרקורים של ביקורת ציבורית, אשר רובה בעלת אופי שלילי. אחד הגורמים המרכזיים לכך ... תרופות ממריצות), שהן היעילות שלו והן המחלוקת סביבו גבוהות ביותר. כל הארגונים הרפואיים הגדולים וכל שרותי הבריאות הממשלתיים מכירים בהפרעת קשב כהפרעה אמתית משום שקיימות עדויות מדעיות מוחצות ומכריעות המגדירות אותה ככזו. אולם, גם עבור אבחנות מבוססות היטב כמו הפרעת קשב בגילאי הילדות ישנם אנשים סקפטיים המבטלים את התקפות של האבחנה. חרף קיומן של שיטות אבחון מהימנות וטיפולים יעילים להפרעת קשב, היא מעוררת חששות ציבוריים אודות התקפות וההשפעה שלה. זאת אף על פי שמבחינה מדעית הרעיון לפיו הפרעת קשב לא קיימת הוא פשוט מוטעה. על כן היבט נוסף המעורר את הצורך בקבלת מידע אמין וברור אודות הפרעת קשב הוא השיח הציבורי - תקשורתי המטעה אשר נוצר סביבה, במיוחד לאור השפעתו השלילית על ההתייחסות החברתית כלפי הפרעת קשב ואנשים עם הפרעת קשב. קריאות תיגר לא מדעיות על התקפות של הפרעת קשב הן לא רק מטעות אלא גם מזיקות. זאת משום שהן יכולות לספק מידע שגוי לציבור ולקובעי המדיניות ובכך להגביל, להפחית או אף למנוע כל גישה לשירותים המסוגלים לתת מענה להפרעה זו. בהתאם לכך, במדינות רבות חוסר הקבלה של הפרעת קשב מוביל לתת - אבחון וחוסר בטיפול. מעבר להשפעות החמורות של מצב זה עבור אנשים עם הפרעת קשב וסביבתם הקרובה, הפרעת קשב שאינה מאובחנת ומטופלת מהווה גם נטל כלכלי על החברה. לכן העברת מידע אמין ומובן אודות ההפרעה אל אנשים עם הפרעת קשב והורים לילדים עם הפרעת קשב, היא חשובה ותורמת להתמודדות. מידע זה כולל את האטיולוגיה של הפרעת הקשב, טיפולים אפשריים, השלכות לטווח הארוך והשפעות על חיי היום - יום. מכאן שעל איש המקצוע המטפל להסביר כיצד יכולה הפרעת קשב להשפיע על היבטים כמו: יכולת הלמידה, ההתנהגות, הערכה עצמית, כישורים חברתיים והתנהלות במסגרת המשפחה. בנוסף לחשיבות של מסירת מידע אמין וברור לסביבתו החברתית של האדם, במקרים רבים מסירת מידע אודות הפרעת קשב יכולה לסייע גם לאדם עצמו בהבנת המצב, לעורר בו תובנות אודות קשיים מהעבר ולספק לו נחמה. על פי רוב ... הראשון צריך לערב מתן הסבר לאדם עצמו ולאנשים הקרובים לו (הורים או בני זוג ומשפחה), אודות התסמינים והליקויים של הפרעת קשב, השכיחות שלה, התחלואה הנלוות, התורשתיות, המנגנונים המוחיים המעורבים ואפשרויות הטיפול. הכשרת מורים: משום שבמקרים רבים המורים הם אלו אשר מאתרים לראשונה את התסמינים של הפרעת קשב, עליהם להתבסס על מאגר ידע אמין ומדויק לצורך יצירת הקשר מול הורים ואנשי מקצוע. הוספת תכנים ייעודיים לתוכנית ההכשרה של מורים ומתן הדרכה בנושא יכולים לספק למורים מידע שימושי אשר ירחיב את דעתם בנוגע להפרעת קשב. הדרכת הורים: הורים לילדים עם הפרעת קשב מתמודדים עם אתגרים לא קלים וחווים מצוקה, אך במקרים רבים אין להם כתובת לתמיכה. עם זאת, לעתים ההורים זקוקים ... ההתנהגות העלולים להיווצר בעקבות הפרעת הקשב, להקנות דפוסי פתרון בעיות ולהדגיש את חשיבות הצבת גבולות. בעקבות התורשתיות הגבוהה של הפרעת קשב, במקרים רבים גם להורים שבאים לקבל הדרכה עבור ילדיהם יש הפרעת קשב, אשר עשויה להשפיע על המיומנויות ההוריות שלהם. על כן יש להתאים את הדרכת ההורים כך שתתן מענה גם להיבטים אלו במקרה הצורך. קשיים בשלב האבחון: מחסור בידע מקצועי ואמין גורם לכך שכאשר מתעורר חשד להפרעת קשב, מוכנים הורים רבים לשלם סכומים גבוהים עבור אבחונים חוזרים ונשנים, מבלי שיבינו את הכתוב בהם. כמו כן, הורים שונים ...
מאמץ רגשות אשמה הגנה מבוגרים הערכה מדע בגיל צעיר איך להכיל
איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ?
איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ? על פי ההנחות הרווחות, בין 6 ל - 8 אחוז מהילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז בעולם המערבי. אין ספק, שחלה עלייה חדה במספרים של הילדים אשר מאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז, אך ההסברים מדוע זה קרה, אינם ברורים, חדים וגם אין הסכמה רחבה עליהם. לפני שנסביר איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חשוב לנו להסביר תחילה מדוע יש ויכוח על המספרים ובכלל על הנושא. מצד אחד של המתרס, עומדים המטפלים הסבורים שכיום קל יותר לאבחן הפרעות קשב וריכוז, המודעות עלתה והנושא מוכר יותר בקרב מטפלים, הורים ומורים. מצד שני, וזו הביקורת הגדולה בנושא, יש הסבורים שזה לא ... הן כל כך גדולות ומצד שני רמת הגירויים שהם חיים בה עצומה כל כך, שאין באפשרותם אלא להיות חסרי קשב וריכוז. כלומר זאת לא השאלה איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז, אלא יותר האם האבחון הוא אמיתי ונכון. אגב המספרים מראים שבארהב חל גידול מ - 5 אחוז מהילדים שסבלו מהפרעות קשב וריכוז בשנות התשעים למספרים שעומדים על למעלה מ - 11 אחוז. מדובר על קפיצה עצומה במספרים, שלא ניתן להסביר אותה רק בכך שיכולת אבחון הפרעות קשב השתפרו. אז איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז? יש כמה חלקים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. אצל הילדים האבחון נעשה כבר בגיל גן, לקראת עלייה לכיתה א. ברוב המקרים הורים ייקחו את הילדים שלהם לאבחון, ... בסיום המבחנים מתבצעת הערכה של כל התוצאות, כולל אפשרויות תחלואה נוספות (כולל אפשרויות לבעיות נפשיות אחרות שעלולות לגרום להפרעות קשב וריכוז), ואז נקבע האם הילד אכן סובל מהפרעות קשב וריכוז. אבחון הפרעות קשב וריכוז מתבצעות אך ורק על ידי מאבחנים מוסמכים על פי כללים קבועים ומוסכמים על ידי הרשויות הרפואיות, בהתאם למדריכים העדכניים ביותר בתחום. אם אתם רוצים ללמוד עוד איך מאבחנים הפרעות קשב וריכוז ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ציפי קדוש העומדת בראש צפיות גבוהות, ארגון המתמחה ...
טיפול בחולי נפש ריכוז לטפל במחלות נפשיות טיפול במחלות נפש חולה נפש הפרעות קשב ויכוחים לטפל בהפרעה נפשית
מה זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה?
מה זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה? לא תהיה זו הגזמה לומר, שאחד הביטויים הכי נפוצים בעשור האחרון בעולם הרפואה ובעולם החינוך הוא הפרעות קשב וריכוז adhd, ביטוי אותו כל הורה מכיר בצורה כזו או אחרת, בוודאי כל מורה שמתמודד עם ילדים שיש להם adhd, ומן הסתם גם אנשים שקוראים עיתונים ועוקבים אחר עולם הרפואה והחינוך. הפרעות קשב וריכוז כידוע הולכים ביחד בשני עולמות אלו. לפני שנסביר מה זה adhd, חשוב להבהיר שיש adhd ויש add. בהמשך המאמר נראה מה ההבדלים ביניהם, כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה. נציין כבר עכשיו, שלא מדובר בתופעה בלתי פתירה או כזו שעלולה למנוע מהילדים אפשרות ... חברתית ולהצליח, בעזרת אבחון נכון וטיפול טוב לאחר מכן, בהחלט יש סיכוי שזה ייפתר בצורה מהירה וטובה. מה זה adhd הגדרת adhd, מוכרת כהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. בזרגון הרפואי נהוג לקרוא לה הפרעת קשב. מדובר על תופעה בה הילד סובל מקשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. חשוב להבהיר, לא כל התופעות צריכות להתקיים בשביל להיות מאובחנים כמי שמתמודדים עם הפרעות קשב. חלק גדול מהילדים והאוכלוסייה סובלים מחלק מהתופעות. Adhd היא תופעה נפוצה הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים, על פי מחקרים מדובר בתופעה שמתפתחת בחמש השנים הראשונות לחיינו ואיננה נעלמת במהלך השנים, על כן יש צורך להיות מטופל באופן תרופתי או באמצעות טיפולים פסיכולוגיים ואחרים. הפרעת adhd עלולה להפריע במהלך החיים בצורות שונות, בעבודה, לימודים, יחסים בינאישיים, וכן בפעילויות שונות אחרות. אחת הבעיות איתן מתמודדים ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז היא, שהתופעה גורמת להם למצבים נפשיים קיצוניים, למשל דיכאון, חרדה, ועוד. כמו כן היא גורמת לליקוי למידה קשים. כפי שציינו קיים הבדל בין adhd ל - add, ההבדל הוא שייתכן שהמטופל יסבול מהפרעות קשב וריכוז בלי הפרעה היפראקטיבית. הפרעה זו כמו הפרעות קשב וריכוז נבחנות במספר מבחנים, כולל מבחן טובה שבוחן את היכולת של המטופל לבצע פעולות חד גוניות לאורך זמן בלי לאבד ריכוז וקשב, וכן מבחנים נוספים, פסיכולוגיים, נוירולוגיים, פיזיולוגיים ועוד. המבחנים מתבצעים באמצעות בדיקות ממוחשבות, שאלונים, בדיקות דם, בדיקות רקע, תצפיות ועוד.
איך לקרוא האם ילד סובל הצלחה קשב וריכוז איך למנוע חשיבה מוקצנת איך להתמודד דיכאון חרדה
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3 קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית: מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום להורים ... העצמי שלו, משום שהילד חש שהוריו מאמינים שהוא לא יכול להתמודד בכוחות עצמו. בנוסף, עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד ... קשיים אלו יכולים להוביל לפגיעה בתחושת המסוגלות ההורית. פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים: אחד הגורמים המגינים מפני ההשלכות של הפרעת הקשב הוא העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. ... חברתיים טובים עם בני הגיל השותפים לאותם תחומי עניין. יצירתיות: כושר יצירתיות גבוה הוא נקודת חוזק של אנשים עם הפרעת קשב. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים והערכה ציבורית חרף הפרעת הקשב, ולעתים אף בזכותה. למעשה, אנשים עם הפרעת קשב מראים הישגים יצירתיים גבוהים יותר בעולם האמיתי בהשוואה לאנשים ללא הפרעת קשב. העלאת המודעות של ילדים עם הפרעת קשב ליכולות היצירתיות הפוטנציאליות שלהם יכולה לתרום להערכתם העצמית ואף להגביר את הישגיהם. הבנה טובה יותר של היכולת והפוטנציאל היצירתיים של אנשים עם הפרעת קשב מאפשרת לזהות מסלולי קריירה המתאימים במיוחד עבור נקודות החוזק והחולשה של הפרעת קשב. שיעורי עזר פרטניים: שיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה המורה מלמד תלמיד יחיד, ולעתים קבוצה קטנה מאוד של תלמידים, כך שביכולתו להעניק תשומת לב רבה לתלמיד ולצרכיו. לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם ... תחושת מסוגלות וערך עצמי, משום שהם מאפשרים לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו. הוראה מתקנת: ללומדים רבים עם הפרעת קשב נדרש מענה ספציפי המתייחס באופן ישיר למיומנויות למידה. הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי ... מיומנויות למידה. שיפור היכולות החלשות: אלקטרודות שמחוברות לראש במסגרת טיפול של נוירופידבק ביופידבק היא שיטת טיפול המנטרת מדדי גוף להפרעת קשב יש אופי כרוני והיא אינה דועכת בגיל מסוים. עם זאת, גם במקרים בהם לא ניתן להביא את היכולות החלשות ... לשיפור משמעותי בתפקוד ובאיכות החיים של האדם. ישנן מספר דרכים בהן ניתן להוביל לשיפור ביכולות החלשות של אנשים עם הפרעת קשב. דוגמאות: נוירופידבק - שיטה שנועדה ללמד ולאמן מטופל לשלוט בגלי המוח שלו באמצעות מדידת פעילות המוח בזמן אמת. המדידה ... יותר על גופו ועל תגובות פיזיולוגיות ורגשיות. פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות: הנמכה בתפקודים ניהוליים היא מאפיין מרכזי של הפרעת קשב. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב נוטים להשמיט פרטים חשובים, להגיב באימפולסיביות ולפעול ללא תכנון, על כן תמיכה חיצונית בתהליכים של ארגון ובקרה יכולה להוביל ... המטרה באיורים יש צורך להפעיל סריקה חזותית שיטתית ותשומת לב לפרטים. ריפוי בעיסוק יכול גם הוא לשמש כחלק מטיפול בהפרעת קשב, במיוחד לצורך התארגנות בזמן ובמרחב. במסגרת הכיתתית ניתן להנחות תלמידים עם הפרעת קשב לדרג את ההתנהלות הלימודית וההתנהגותית של עצמם ולהשוות אותה לדירוג המורה, כך שככל שהתלמיד לומד להעריך את עצמו באופן ... המכוון לסייע לאנשים להציב ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. אימון אישי יכול לתת מענה לקשיים שונים המאפיינים הפרעת קשב, כמו: תפקודים ניהוליים, ניהול זמן, ארגון משימות, וויסות עצמי והתמודדות עם מצבי לחץ. פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית: ... כולם בהתאם להיגיון המקובל ולציפיות של הסביבה. עם זאת, פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם הפרעת קשב. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם. בהתאם לכך חשוב לחפש ... יותר בחיי היומיום. יש לעשות זאת בהתאם לצורת החשיבה של האדם באופן אישי. לדוגמה, כאשר עובדים עם אדם עם הפרעת קשב צריך לבדוק האם הערוץ השמיעתי או החזותי נגישים לו יותר, כדי להשתמש בערוץ הדומיננטי מהשניים לשם העברת מידע. בדומה ... חברתית טובות שאינו ביישן מכדי להשתמש בהן. התאמה סביבתית: התערבות לצורך ייעול למידתו או עבודתו של אדם בעל לקות קשב וריכוז יכולה להיעשות גם בעזרת שינוי סביבתו כך שתתאים לו טוב יותר. לעתים ניתן לעשות התאמות אלו גם באמצעים פשוטים יחסית. בעקבות השונות הרבה המאפיינת את הפרעת הקשב, יש לבחון עבור כל אדם בנפרד מהם המאפיינים הסביבתיים המעכבים או מסייעים לרמת התפקוד שלו. לצורך כך הצוות החינוכי ... מאפייני ההפרעה ברמת הפרט, בהקשר הסביבתי של בית - הספר או מקום העבודה. דוגמאות להתאמות סביבתיות עבור אנשים עם הפרעת קשב: סילוק רעשי רקע ומראות רקע המסיחים את הדעת, שימוש בבידוד אקוסטי ומחשבים שקטים במידת הניתן, מציאת מקום ישיבה אופטימלי וקבוע בכיתה. כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת: שימוש בעזרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת נכללות ברוב מערכי הטיפול בהפרעת קשב. קיימת גם טכנולוגיה מסייעת לשילוב לימודי, התומכת בתפקוד האקדמי. דוגמאות לשימוש בכלי עזר וטכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם הפרעת קשב: יומנים אלקטרוניים כמו יומן גוגל או Outlook, יכולים לעזור לאדם לנהל את זמנו ולהתריע מבעוד מועד לקראת כל פעילות. אטמי אוזניים יכולים לסייע לאדם להתמודד עם מסיחים קוליים בסביבה. נמצא שילדים עם הפרעת קשב אשר הסתכלו במראה בזמן שעבדו, תפקדו טוב יותר מבחינת התפקודים הניהוליים שלהם. התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות: כישורים חברתיים ... ויכולות של האדם התורמים לקשרים בין - אישיים ותקשורת עם אנשים אחרים. בהתחשב בשכיחות הקשיים החברתיים בקרב אנשים עם הפרעת קשב, התערבויות המיועדות לתת מענה ליצירה ושימור יחסים עם עמיתים צריכה להיות מיושמת בשלב מוקדם ככל הניתן ולמשך זמן ארוך מספיק כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכון לבעיות עתידיות בתחום זה. התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי: עיקר הטיפול בהפרעת קשב הוא רגשי. המטרה של התערבות פסיכולוגית היא לשנות את המצב הרגשי או דפוסי המחשבה של האדם. הטיפול הרגשי כולל טיפול בוויסות התנהגות של האדם, ומכשירו אט - אט ללמוד לווסת את התנהגותו בעצמו. טיפול פסיכולוגי להפרעת קשב יכול לכלול פיתוח של כישורים חברתיים, ניהול כעסים ופתרון בעיות. לעתים קרובות מדי מתחיל ילד עם הפרעת קשב את דרכו בבית הספר בכישלון. מחסור מצטבר בחוויות הצלחה מוביל להפרעות רגשיות משניות וערך עצמי ירוד. השפעה זאת נראית ... הקשיים בצורה יעילה יחסית, לרוב אין די בכך על מנת להגיע להשגים המשקפים את מלוא הפוטנציאל של אותו תלמיד. הפרעת קשב אצל ילדים עלולה להשפיע גם על התפקוד המשפחתי. הקושי לשים גבולות לילד עם הפרעת קשב יכול לערער את היחס עם ההורים והם עלולים להרגיש חוסר אונים, כעס, דיכאון ואשמה. במקביל הילד עלול להרגיש שהוריו ... דעתם. חלק מהמשפחות מגיעות לאבחון וטיפול רק לאחר שהילד והמשפחה נקלעו כבר למצוקה קשה בעקבות הבעיות הראשוניות והמשניות של הפרעת הקשב. כאשר ניתן מענה טיפולי בגיל צעיר ניתן להתמקד בקשיים הישירים של הפרעת הקשב ולמנוע ככל הניתן את היווצרותם של קשיים רגשיים משניים בהמשך. אם הטיפול החל בשלב מאוחר יותר בחיי האדם יש ... איתו מהעבר, זאת לצד הקניית כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיות מולן הוא מתמודד בתקופה בה החל הטיפול. אנשים עם הפרעת קשב אשר התמודדות עם חוויות שליליות בילדותם עלולים לשאת את הצלקות לאורך שנים רבות. לכן חוויות אלו דורשות טיפול במטרה ...
קשב וריכוז הפרעה איך להשיג מטרה מטרות הישגים להיות בטוח בעצמי עקשנות טיפולים
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב: אחד האתגרים בטיפול פסיכולוגי בהפרעת קשב הוא האופן בו היא מחבלת במפגש הטיפולי עצמו, על ידי כך שהיא עלולה לגרום לאדם לאבד את חוט המחשבה ולהפליג באסוציאציות בכל רגע. אדם הסובל מהפרעת קשב עלול להתקשות להתמקד בבעיה המטרידה אותו, מפני שהוא אינו מסוגל לדון בעניין אחד ברציפות. כמו כן, דיבור מופרז המאפיין ... אהדה מצד המטפל, משום שטיפול שרובו הבנה ותמיכה, או אף שיקופים ופירושים, נחווה כלא מספיק יעיל עבור אנשים עם הפרעת קשב. טיפול התנהגותי: אחת האפשרויות לטיפול בהפרעת קשב היא טיפול התנהגותי, הכולל מגוון של טכניקות התערבות, שמטרתן היא שינוי הסביבה הפיזית והחברתית לצורך שינוי ההתנהגות. התערבות התנהגותית ... הכשרת הורים ומורים לשימוש בטכניקות ספציפיות לשיפור ההתנהגות. אחת הטכניקות הידועות בתחום זה היא עיצוב התנהגות. הדרישה מילד עם הפרעת קשב למשמעת התנהגותית במסגרת הביתית או החינוכית צריכה להיות במסגרת יכולתו לבצעה ולהינתן בעיתוי מתאים. כדי להימנע מהשתלטותה על הקשר ... להביע את רגשותיו. אימוץ אסטרטגיות התנהגות המיועדות להפחתת אימפולסיביות יכול לשפר את היחסים החברתיים של ילדים. טיפול תרופתי: עבור הפרעת קשב, טיפול תרופתי עוזר ברוב המכריע של המקרים והוא נמצא כטיפול היעיל ביותר עבור כל הגילאים. המטרה של הטיפול התרופתי לטווח הארוך היא הפחתה של הפגיעות התפקודיות המקושרות להפרעת קשב. ישנן מספר אפשרויות תרופתיות המפחיתות זמנית את התסמינים. כמו כל אפשרות טיפולית אחרת, יש לעשות בה שימוש באופן מושכל ... והחברתיות שלו. כלומר, יש לתת תרופה רק למקרים בהם היא עוזרת ובתנאי שהנזק אינו עולה על התועלת. טיפול תרופתי להפרעת קשב אינו מיועד ללקויות למידה, זאת משום שכיום אין בנמצא מענה תרופתי ללקויות למידה. הטיפול התרופתי להפרעת קשב מוביל להישגים אקדמיים וסטטוס תעסוקתי גבוהים יותר, הערכה עצמית גבוהה יותר, צמצום כמות התאונות וצמצום הסיכון להתנהגות עבריינית. עם זאת, לא נמצאה עדיין תרופה לריפוי קבוע ומלא של הפרעת קשב, כך שהשפעה של תרופות אלו היא זמנית בלבד וחולפת בתום טווח הפעילות שלהן. לכן, טיפול תרופתי יכול להוות רק חלק אחד מתוך מערך טיפולי רב - תחומי ואינו מהווה מענה שלם להפרעת קשב. יחד עם מתן התרופה יש לחזק את המיומנויות הלקויות של האדם, תוך שאיפה להקנות יכולת להתמודדות טובה יותר עם ... למרות הדעה שהטיפול חייב לכלול גם מרכיב תרופתי, אין אפשרות חוקית לחייב אדם לקחת בעצמו או לתת לילדו תרופה להפרעת קשב בניגוד לרצונו. כמו בכל טיפול תרופתי המחייב מרשם רופא, אין להשתמש בתרופה ללא אישור של רופא מוסמך. חשוב לבצע ... יכול לכלול תרופות ממריצות ותרופת לא ממריצות. תרופות ממריצות / מעוררות: תרופות ממריצות (stimulant medication) מפחיתות את התסמינים המקושרים להפרעת קשב. בהתאם לכך, ברוב המקרים השימוש בתרופות ממריצות יעיל מאוד בהתמודדות עם תסמיני הליבה של הפרעת קשב. לא רק זאת, אלא שמתוך כל האפשרויות התרופתיות לטיפול בהפרעת קשב שנחקרו, התרופות הממריצות נמצאו כיעילות ביותר עבור כל הגילאים, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. בנוסף להפחתת התסמינים, במקרים ... ביכולת להתנהג בהתאם לחוקים והפחתה בתגובות רגשיות מוגזמות, אשר תורם לשיפור היחסים עם עמיתים והורים. התרופות הממריצות לא מרפאות הפרעת קשב שכן ההפחתה בסימפטומים והשיפור בתפקוד מתקיימים רק בזמן הפעילות של התרופה, באופן הדומה לשיפור בראיה בזמן שבו אדם מביט ... משניות כתוצאה מההשפעה הזמנית שלו על רמת התפקוד של האדם. טיפול ארוך טווח בתרופות ממריצות יכול לאפשר לאנשים עם הפרעת קשב להשתפר בטווח רחב של תפקודים קוגניטיביים, בעקבות קיומם של משאבי קשב רבים יותר לרכישת אסטרטגיות. התרופות הממריצות אינן ממכרות ... העבודה, אך לצורך שיפור התפקוד בבית יש להשתמש בתרופה במשך כל ימות השבוע. התרופות הממריצות הנמצאות בשימוש לצורך טיפול בהפרעת קשב הן מתילפנידאט MPH -methylphenidate ו - dextroamphetamine. לשתי התרופות הללו יש אפשרות למשך השפעה משנה לטווח קצר, בינוני או ... לתרופות בשחרור מושהה יש משך פעילות הנע בין 6 ל - 14 שעות. במשך שנים רבות טיפול התרופתי המרכזי בהפרעת קשב נעשה באמצעות החומר מתילפנידאט ועל כן נצבר ידע רב בנוגע לאופן פעולתו והשפעותיו. המחקר והניסיון הקליני עם מתילפנידאט מראים ... השמות המוכרים של תרופות ממריצות נמצאים ריטלין וקונצרטה. בשנת 2015 אישר משרד הבריאות הישראלי את התרופה ליסדקסאמפטמין לטיפול בהפרעות קשב וריכוז לגילאי 6 ומעלה. התאמת המינון וסוג התרופה: הרטלין אומנם יעיל ברוב המקרים, אך לא בכולם. בנוסף, הוא משפיע בצורה שונה על רמות שונות של הפרעת קשב עקב הספקטרום הרחב שלה. למינונים שונים של ריטלין יכולה להיות השפעה שונה. בעוד שמינון נמוך מידי לא יהיה אפקטיבי, ... בטיפול. אופן הפעולה - מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים: מתילפנידאט (החומר הפעיל בריטלין) משפר את יכולת דיכוי התגובה אצל אנשים עם הפרעת קשב. חומר זה משמש כאגוניסט התומך בפעולת המוליך העצבי דופמין בתהליך ההעברה הסינפטית. תהליך זה מאפשר את התקשורת התקינה של ... שניכרת בקרב רופאים ונשים עבור שימוש בתרופות כלשהן בתקופת ההריון וההנקה, כמעט שאין מידע אודות ההשפעה של הטיפול התרופתי בהפרעת קשב על העובר והילוד. באופן תיאורתי מתילפנידאט יכול לעבור דרך השליה, אך ההשפעה שלו על המוח המתפתח של העובר אינה ... האם יש או אין סיכון לעובר בעקבות הטיפול התרופתי של האם במהלך ההריון. אף על פי שלמתן טיפול תרופתי להפרעת קשב בזמן הריון והנקה עלולות להיות השלכות שליליות על התינוק, הפסקת הטיפול עלולה אף היא לפגוע הן בתינוק והן באימו. ... כמעט ולא קיימים קווים מנחים להתאמת הטיפול התרופתי עבור מקרים אלו. טיפולים אלטרנטיביים: קיימים טיפולים אלטרנטיביים המיועדים לאנשים עם הפרעת קשב, כמו למשל: עיסוי ומגע, פרחי באך, הומאופתיה, צמחי מרפא, דיקור סיני, שיאצו, יוגה ועוד. ישנם גם תוספי תזונה כמו ... לשלב אותם עם טיפולים קונבנציונליים. התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו: למרות החשיבות הרבה למתן מענה מתאים ומוקדם לאנשים עם הפרעת קשב, ישנה הטפה להזנחת טיפול בהפרעה מצד ארגונים לא מקצועיים, בהם הסיינטולוגיה ואנשים המתנגדים לשימוש בתרופות המסייעות לסובלים מההפרעה. ההתנגדות ... הריטלין אינו גורם להפרעה בגדילה לאורך זמן. כמו כן, המינונים המקובלים לשימוש בריטלין אינם גורמים להתמכרות. למעשה, ילדים עם הפרעת קשב שטופלו בהצלחה בתרופות מעוררות מתמכרים פחות מאלו שלא טופלו, ושיעור ההתמכרות אצלם דומה לזה של האוכלוסייה הכללית. אף על פי שאנשים עם הפרעת קשב אינם מועדים בהכרח לפורענות, קיימים סיכונים רבים העלולים להתממש בהיעדר טיפול מתאים. כאשר ילד סובל מהפרעת קשב ולא ניתן לו טיפול הולם בגיל צעיר, התוצאות עלולות להיות אקוטיות עבורו, עבור משפחתו ועבור החברה. הזנחת הטיפול בהפרעה ... להוביל לבעיות פסיכולוגיות. במקרים אלו, בדומה לבעיות רגשיות אחרות, יש המשתמשים בסמים כדרך לריפוי עצמי (אצל חלק מהמתבגרים עם הפרעת קשב יש שימוש עצמי בממריצים כמו קפה וקוקה - קולה במקום מתילפנידאט). הפרעת קשב עלולה גם ליצור קשיים לימודיים, העלאת הסיכון לנשירה ממערכת החינוך ולעיסוק בפעילות עבריינית, כמו גם קשיים בעבודה, קשיים חברתיים, ... התמדה בטיפולים הקיימים, העשרת מבחר הטיפולים התרופתיים וההתנהגותיים הקיים באפשרויות בטוחות ויעילות יסייע רבות להתמודדות עם המצב הכרוני של הפרעת קשב.
חופש הערכה עצמית העלאת הערכה עצמית בינוניות התמודדות עם אתגרים טיפול בהתמכרויות תיעדוף להעריך את עצמך
אבחון הפרעות קשב - מתי נדע שהילד צריך לעבור אבחון הפרעות קשב
אבחון הפרעות קשב - מתי נדע שהילד צריך לעבור אבחון הפרעות קשב לא מעט הורים שולחים את ילדיהם לאבחון הפרעות קשב וריכוז עם סיום גן חובה, לפני עלייתם לכיתה א. לעיתים קרובות האבחון נעשה לא מסיבות מיוחדות, כלומר הילד לא בהכרח מגלה מאפיינים של מי שיש לו הפרעות קשב וריכוז, אלא מתוך חשש שאכן יש לו את זה וזה עלול להתפרץ ולהשפיע עליו. אפשר לומר, די בוודאות, שאחת הסיבות ... לאבחון היא העובדה שהנושא מוצג פעמים רבות בתקשורת וחל שינוי בגישה לנושא בשנים האחרונות, דבר שהוביל לכך שמבחני אבחון קשב וריכוז ילדים הוא דבר מקובל ולא משהו שצריך להתבייש או להסתיר. אז באמת אין מה להסתיר, בסך הכל מדובר בדבר טבעי, שניתן להתמודד איתו וילדים שיש להם הפרעת קשב וריכוז יכולים להשתלב חברתית ולהגיע להישגים יפים, מצד שני, גם לא צריך למהר ולקחת את הילדים לאבחון הפרעות קשב אם אין סימנים שהם אכן צריכים לעבור אבחון שכזה. מתי נדע שהילד צריך לעבור אבחון הפרעות קשב ילדים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, הם ילדים שמגלים היפראקטיביות רבה יותר, זה יכול לידי ביטוי בחוסר יכולת להתרכז בדבר אחד, חוסר יכולת להקשיב, בעשיית ... לווסת בצורה נכונה מערכות שונות ובפרט את מערכת העצבים. לפני שממהרים להסיק מסקנות, חשוב לציין כמה נקודות, ראשית, הפרעות קשב וריכוז הן שילוב של בעיות רגשיות וכן בעיות פיזיות שונות, שנית, לפני שממהרים לקחת את הילד לאבחון הפרעות קשב, חשוב גם לאבחן מקרים אחרים שהם עלולים ליצור את אותו מפרט שציינו קודם לכן. למשל ליקוי ראייה ושמיעה, בעיות פסיכולוגיות, הפרעות בבלוטת התריס, אנמיה ועוד. אם החלטתם לקחת את הילד לאבחון הפרעות קשב מחשש שהוא עלול לסבול מליקוי למידה ואתם רוצים להקדים תרופה למכה, אז בהחלט ייתכן שאם יש לו הפרעות קשב וריכוז הוא יסבול מליקוי למידה, מצד שני זה יכול גם להיות הפוך, ליקוי למידה עלולים להוביל להפרעות קשב וריכוז, וכן לא תמיד יש קשר בין השניים. אז לא תמיד אבחון מקדים בהכרח יפתור את הבעיה. אנחנו ממליצים לכם ליצור קשר עם הצוות של ציפיות גבוהות בראשותה של ציפי קדוש ולקבל אצלם הדרכה מלאה על אבחון הפרעות קשב, מתי לעשות, איך לעשות, האם אתם בכלל צריכים להביא את הילד לאבחון ורק לאחר מכן, להחליט האם לשלוח את ...
מכוער איך להחליט הפרעה להסתיר לקבל החלטות להשפיע ריכוז הפרעות קשב
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בעיות קשב וריכוז
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות קשב וריכוז, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות קשב וריכוז, איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
משחק של מחויב ואפשרי לא לסמוך על מישהו הדרך של החתול לשפר את המהות להבין בשכל שיפור מצב הרוח קורונה וחרדות של ילדים טיפול בפחד מכישלון שיפור ביטחון עצמי איך לאהוב את עצמי? לשכנע מישהו להפסיק לאהוב לאהוב מחדש אושר לא אמיתי האושר של ההפכים יעוץ זוגי טיפשי לגרום למישהו לרצות אותך אחרי בגידה איך לוקחים החלטות? מתקשה להחליט איך להתמודד עם קונפליקט? להתמודד עם בעיית בריאות אופי של אנשים מצליחנים לא מוכן להיכשל שיווק סמוי לשכנע אנשים לא חכמים ילדים כראי של ההורים לגרום לילד לא להרגיש רע עליה רוחנית חסימות בתת מודע לטפל במשוגעים הפרעות קשורות לשימוש בסמים האם אפשרי להחזיר את האקס? לגרום לאקסית להקשיב לך גישות אימון ללכת עם גב זקוף אלוהים יעזור האם לאלוהים יש משמעות לחיים של עצמו? איך לשחזר הארה רוחנית? האם אני מואר רוחנית? איך להיות אלוהים בדמיון? האם אפשר להיות אלוהים? השקעה בשוק ההון להרוויח כסף במהירות משמעות החיים כמשחק משמעות החיים שגויה יצירת התניה שלילית ליהנות ממכירה למה אין בחירה חופשית? סבל והעדר בחירה חופשית בריאת העולם לעולם יש מסדר עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, קואצ'ינג אישי, מאמן מכירות בתחום בעיות קשב וריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 19:42:48 - wesi4