... אסביר, יש מגמה בעולם, לעזור ולעזור ולעזור
ובעיית הרעב זו אנלוגיה
לבעיות הבריאות בעולם. והיה ויצליחו לפתור ר את
בעיית הרעב, ונלך על התסריט הטוב ביותר, ימציאו גלולה שמוציאה את האדם מהרעב, וגם עוזרת לו בבת אחת להיות בריאים ושבעים, ובעצום זה נפתרת
בעיית האנשים הרעבים באפריקה. אבל מי שיתבונן, עכשיו שזה נפתר, תהיה
בעיה אחרת, למשל תהיה
בעיית אנשים מתים, האנושות תרצה לפתור את
בעיית המתים, את
בעיות העולם. וגם אם ימציאו גלולה לפתרון
בעיית המתים, ממילא היו מתחילים להמציא רעבים אחרים כמו לדוגמה, מגבלה של אדם אחד שלא יודע לנגן לעומת אלו שיודעים ואז ירצו לפתור את
בעיית המוסיקה, שאלו שלא יודעים לנגן ידעו, ואז ימצאו עוד
בעיות. ואפשר להגיד, למה אתה האומר
שבעיית המוסיקה היא באותה עוצמה של
בעיית הרעבים אלו הרי מסכנים, רעבים, וזה לא
בעיה עם אלו שלא יודעים לנגן. אבל זו כן
בעיה שבאותה העוצמה, כי בסופו של דבר זה באפריקה ימות, וזה שלא יודע לנגן. אבל אדם אומר אני רוצה להגדיל את היכולת שלו לשרוד. כי למות הוא ... מוגבל גם זה שלא יודע לנגן. וגם אם יפתרו את
בעיית המוות, אז ירצו לפתור את כך שאדם לא יודע לעוף לדוגמה יתחילו לרחם עליו שהוא לא עף כמו ציפור. וגם אם תהיה גלולה שתתן לאדם את כל מה שהוא ... ולשחק את הנפרד. וכל דבר שיפתרו, לא יפתרו את
בעיית הרצון,
ובעיית הרצון, זה
בעיית הרעב באפריקה ואין הבדל בין אדם באפריקה שרוצה לחיות, לאדם שעוזר להם, כי יש רעב אנושי של הרצון שהוא העונש. יש רעבים ללחם, ויש רעבים ... אחר. ואתן נקודת מבט נוספת, ולא צריך לפתור את
בעיית הרעב באפריקה כי אם צריך לפתור את
בעיית הרעב, אז צריך לפתור את
בעיית הרצון להעלים את הרצון, ואם נעלים את הרצון, לא יהיה שום עולם, לא יהיה כלום וזה טוב שיש רעבים, וזה טוב שיש מי שרוצה לפתור את
הבעיה של הרעב ומצד השלמות זה טוב שיש גם וגם, חובה שתהיה דינאמיקה. חייב שאדם ירצה גם לפתור, וגם שתהיה
הבעיה. ולהיות שמח שהכל אחד, מצד אחד אתה מבין שזה משחק, וגם אתה מבין שזה לא משנה ולרצות את שני הצדדים. ושיהיה לכולם יום רעב באפריקה, שגם ...