פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"... ליתן פתחון פה לבאי עולם שלא יהו הבריות אומרים מעשים מקולקלים היה להם בסתר שעל ידי כן מתו [9]. הסברים אלה מחריפים את אי הפשר למות נדב ואביהוא. כי אם אין כל פגם בהתנהגותם של נדב ואביהוא, אז מהו אותו העון בלבד שבשלו הם נשרפו? באותו מדרש נמצא, בצד התמיהות שהועלו לעיל, גם הסברים לאותו העון בלבד: בשביל ארבעה דברים מתו...: על הקריבה שנכנסו לפני ולפנים, ועל הקרבה שהקריבו קרבן מה שלא נצטוו, ... רחוץ ידים ורגלים... שנכנסו מחוסרי בגדים וכי מה היו חסרים? אמר ר לוי מעיל היו חסרים [11]. אחרים מעלים הסבר עקרוני - אמוני: ריקאנטי מציע לראות בכך תהליך פגום, ללא קשר לאלוהים: היה צריך לכוין ביחוד השם המיוחד לריח ... להבות אש ללא כל שליטה. ואכן, רצוי מאוד להיזהר מאיבוד שליטה ושכרון חושים, לא רק ליד המזבח... ברור, כל ההסברים האלה אינם מפחיתים את מוזרות האירוע. נפנה לקושי השני, וידם אהרן. אדם נמצא בטקסיות מרשימה, בניו שהוכשרו לתפקיד מרכזי ... לא בתרבות האנושית, וגם בימינו אלה. קדושה כזו, קדושה שקשורה, שמצדיקה או שמניעה מוות אינה קדושה. ייתכן, שזה אחד ההסברים לקושי להסביר את סיפורם הנורא של נדב ואביהוא. בחברה האנושית הדבר היחיד שנושא קדושה הוא האדם, כל אדם: שפך דם האדם, ...