... אותנו ומאפשר לנו לפעול גם כאשר קשה או לא מחשק לנו. מוטיבציה מגיעה מהמילה motion - תנועה והיא המתארת מניעים motives. מוטיבציה היא הרצון לפעול,
הצורך פנימי שמניע אותנו לפעול על מנת להשיג מטרה כלשהי. לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ישנה לעיתים ... הנאה וגילוי עניין בחומר הנלמד. השפעת המוטיבציה הפנימית היא גדולה יותר וארוכת טווח מהמוטיבציה החיצונית. כדי לעזור לילד לפתח מוטיבציה פנימית יש
צורך לבדוק מה מניע את הילד. ריצארד לאבוי, בספרו פריצת דרך במוטיבציה, מונה שמונת הגורמים המניעים אותנו והם: חיברות, אוטונומיה, סטטוס, סקרנות, אגרסיביות, כוח, הכרה, השתייכות. חיברות:
הצורך להשתייך לחברה - ילד חברותי מאושר ומסופק כשהוא מרגיש שייך וחלק מהקבוצה, שיש לו חברים רבים והוא ... את הקשרים באדיקות. לעיתים קרובות ילדים אלו ורבאליים, בעלי חוש הומור, ביטחון עצמי, פתוחים, נהנים מעבודה קבוצתית ואוהבים להשתייך אליה. אוטונומיה:
הצורך בעצמאות - הילד האוטונומי מוקיר הזדמנויות לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי ופחות בעבודות קבוצתיות. ... אך ורק בתפקוד שלו. ילדים אלו קולטים במהירות חומר חדש, סקרנים מאוד, יעילים ויצרנים מאוד, בעלי זיכרון טוב, ידע נרחב ובעל מוטיבציה עצמית. סטטוס:
הצורך להיות חשוב - ילדים ומבוגרים רבים מונעים עי סטטוס, בעבורם הדימוי העצמי שלהם קשור לדעותיהם של ... רצון האחרים ורגישים ביותר לביקורת. ילד שהסטטוס מניע אותו, מרבה לדרוש אישור ועידוד, נוטה לביקורת עצמית, בדכ ממושמע ונהנה מאור הזרקורים. סקרנות:
הצורך לדעת - האדם הסקרן זקוק ללמידה, לידע וצמא למידע חדש, הוא נהנה ללמוד כמעט על כל נושא. ילדים שהם סקרנים מטבעם, מגלים התלהבות בכמה תחומי עניין, אוהבים לקרוא, בעלי מידע כללי רחב, זיכרון חזק, נהנים מעריכת ניסויים ונהנים לפתור בעיות. אגרסיביות:
הצורך לתבוע זכויות -
הצורך של האדם באגרסיביות אינו בהכרח שלילי או מזיק. ניתן לתעל אגרסיביות לפעילויות חיוביות (מנהיגות, ... הוגנות. ילדים אלו יהיו בעלי דעות מוצקות, לוקחים אחריות ונהנים ממנה, נוטים לווכחנות, בעלי יכולת שכנוע רבה ואוהבים לקרוא תיגר על סמכות. כוח:
הצורך בשליטה - הילד שיש לו
צורך חזק בכוח, רואה חשיבות רבה בשליטה והשפעה. ילדים השואפים לכוח עשויים להיות בעלי דימוי עצמי חזק מאוד או חלש מאוד.
הצורך שלהם בכוח עשוי לנבוע מתחושת ביטחון והתנשאות או מתחושת חוסר אוני ונחיתות. ילדים המונעים עי כוח ... ומסמכות, נהנים להיות בשליטה, מעורבים תכופות במאבקי כוח ובוויכוחים, בעלי איכויות הנהגה, בטוחים בעצמם, אמיצים, עקשנים ובעלי כושר התמדה. הכרה:
הצורך באישור - רוב הילדים מונעים עי
הצורך בהכרה ואישור על הישגיהם ומאמציהם. ילדים אלו יש להם
צורך גדול יותר בהכרה מאחרים. ילד כזה הוא מונחה מטרה, יעיל, תחרותי מאוד, מקדם את עצמו, נהנה מאורות הזרקורים, נהנה לערוך הצגות ורגיש. השתייכות:
הצורך להיות בקשר ולהשתייך - לילד המונע עי השתייכות יש
צורך חזק להיות בקשר עם אחרים ועם ארגונים ותנועות. ילדים אלו צוברים כוח רב מן ההשתייכות ותחושת שייכות ... הרעיונות שלו, השתמשו בהצעותיו ושבחו אותו על תרומתו. הוא נהנה לפתור בעיות ולעיתים קרובות מיומן במציאת פתרונות לסוגיות וסיטואציות שונות. זכרו את
הצורך שלו בכוח ושליטה הוא
צורך אמיתי מאוד. הימנעו ממאבק כוחות עמו ואפשרו לו לקבל החלטות ובחירות בכל עת שהדבר ניתן. המבוגר צריך ... שלו ובקשו את חוות דעתו בנושאים שונים. בחרו את המלחמות שלכם - ולפעמים היכנעו, תנו אפשרויות בחירה והבהירו כללים והוראות. לילד המונע עי הכרה יש
צורך חזק מאוד להיות מוערך בשל נקודות החוזק והפעילויות שלו. הוא מפיק תועלת ממשוב ורגיש מאוד לביקורת, ...