... לעומת זמנים שהיהדות קיבלה את הגישה הזאת בתקופת הרמבם ולאחריה. הרמבם, בהקדמה לפירושו למסכת אבות, עמד על הנקודה הזו והמחיש את העניין בהביאו את דבריו של רוצח שטוען
שהפשע שביצע לא היה בשליטתו, וכדי לפתור את הקושי מצא פתרון בצורת הכלל הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים, כלומר האמונה היא כן בידי האדם, כך שאם הוא מאמין - לא יבצע מעשי
פשע. הרמבם אינו טוען כי המאמין אינו מבצע
פשע , אלא הכל בידי שמים - אלו מערכות הטבע, ובידי האדם ה יראת שמים כלומר הבחירה החופשית כיצד לנהוג. רבי עקיבא טבע כלל אחר והוא: הכל צפוי והרשות נתונה - כלל שיש בו סתירה ...