... אל אבי (1). כשהינך פונה לאלוהים בתפילה עם המחזור ביד, בבית הכנסת בימים הנוראים הנך בתנועה? שליח הציבור זועק בלחש: הנני העני ממעש נרעש ונפחד... כי חוטא
ופושע אני (2). מול האדם נתפס הברוך, שכוחו וגבורתו מלא עולם (3), שהוא: אל רחום וחנון, אלוהי ישראל גם שדי איום ונורא (4). האדם זעיר מול האין - סופי, האל שישותו חובקת עולם ... לעד, מאז ומעולם. ולכן, אין זה מפליא שנאמר: מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו? (5), בבחינת המתפלל נע, ואלוהים לא. ובכל - זאת, שליח הציבור ממשיך ומבקש:
פשעינו תכסה באהבה. וכל צרות ורעות הפוך נא לנו ולכל ישראל לששון ולשמחה, לחיים ולשלום (6). בקשה זו מבוססת, כנראה, על האמונה הבסיסית שאלוהים הוא צורי וישועתי, משגבי, לא ... אין זה כל כך פשוט, ויש לדון בכך בכובד ראש, אבל מוקד הדיון הפעם הוא שונה. (11) תהלים קיח, ח - ט. (12) תהלים קמו, ג - ד. (13) קהלת ז, כ. (14) ראובן מידן, כשהפשעים נעשים שקופים הארץ ספרים 30 06 10, עמ 12. (15) תהלים קטו, יז. (16) ירמיהו פרק יז, ה. (17) מיכה ו, ח. (18) ליקומ תניינא, סג. ...