... לדוגמה מישהו אומר האם ניתן להוכיח שהיקום הוא דמיון או
מציאות? שים לב שלמילה יקום אין משמעות, אפשר להחליף אותה גם במילה נמלה מהות הוויכוח היא הנחת היסוד שיש הפרדה בין דמיון לבין אמת, שאותה יש לברר היטב... טקסט לניתוח: טענה: אין ... עצם האמירה פרי הדמיון מניחה שיש הפרדה בין דמיון
למציאות. יש משהו שהוא לא דמיון? איך נדע שמשהו הוא לא דמיון? מה זה לא דמיון? כל דבר שקיים יכול גם להיות דמיוני. יש פה הפרדה מלאכותית בין דמיון
למציאות והאמירה האם אפשר להוכיח את זה? לא מנסה להעביר את מיקוד הדיון לכך שמובן מאליו שיש דמיון ויש
מציאות, עכשיו רק צריך להוכיח האם היקום הוא דמיון
ומציאות. כי ייתכן שמחוץ לדמיון יש דמיון אחר, כמו שאין דבר כזה מחוץ למקום, כי מחוץ למקום זה פשוט מקום אחר. הסיבה שאי אפשר להוכיח את זה, היא משום שאין דבר כזה דמיון או
מציאות, זה הכל שאלה של איך נגדיר, נגדיר
מציאות, אחכ נגדיר דמיון ונדע האם היקום מדומין או
מציאותי, ללא הגדרות אין משמעות לאמירה. טענה: כדי לזהות את ההשפעה של משהו, צריך להיות מסוגל להבחין בו הטענה שלך לגבי בשביל להבחין בהשפעה שלו תצטרך להבחין גם בו היא לא נכונה, ... ידיעה לגבי מה יהיה - בעתיד, אבל אדם שיודע כיצד תיראה
המציאות שלו גם לאחר שהוא ישיג דבר כלשהו, הוא לא צריך אומץ או ביטחון, הוא פשוט פועל ברמת חוקי המשחק, דהיינו אם אתה רוצה - תעשה, אתה לא רוצה - אל תעשה, מה שייך אומץ? פשוט תיצמד ... האמת בכלל עשית לו טוב. ונקודת המבט השלישית היא, שמצד
המציאות, לא משנה מה אתה עושה אתה גם צדיק וגם פושע בו זמנית, כי גם אם מילאת למישהו את הרצון ואתה צדיק, אתה גם פושע כי אתה מבטל את
המציאות של לא למלא את רצונו וכל
מציאות שאתה יוצר היא התאכזרות להפך שלה. יש אנשים שאומרים לך לא לעבוד כל כך קשה, אבל הם שוכחים שגם כשהם לא עובדים פיזית, הם עובדים אצל הרצון... מצד השכל, האדם לא יכול לרצות את ... יצליח להתחבר למקום הזה בתוכו, גם אם אחר כך הוא יחזור
למציאות שלנו, בתוכו הוא יחווה שהוא בוחר את הרצון של עצמו... כשהאדם חושב שכדי להיות מאושר, הוא צריך לרצות את כל הצורות של
המציאות, שיזכור שגם הרצון לשנות אותה הוא אחת מהצורות הללו... לפני שהאדם הדתי שואל את אלוהים - למה יש רע ומחלות נפש בעולם, קודם שיבדוק את אלוהים עצמו, כי מצד האמת אלוהים הוא ... לא כדי לעשות טוב, אלא כדי לעשות רע, אם הכוח שמניע את
המציאות היה רוצה לעשות טוב, הוא היה עושה טוב ישר, הטוב נוצר למען הטוב והרע למען הרע... ...